Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tyttären parisuhde

huolestunutäiti

minun tyttäreni joka on 15 vuotias seurustelee 21 vuotiaan pojan kanssa. poika on ystävällinen, mukava ja vastuuntuntoinen nuori mies. tyttäreni haluaisi mennä viikonlopuksi pojan luokse joka asuu 30 km päässä täältä. olen huolestunut heidän seksuaallisuudesta. pelkään että tyttäreni tulee kohta kertomaan minulle että hän on raskaana. tiedän että en voi mitenkään estää heitä harrastamasta seksiä.

en edes tiedä miten minun pitäisi suhtautua heidän seurusteluun. onko kellään muulla äidillä samankaltaisia kokemuksia?

9

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm8

      miten he ovat tutustuneet, ja miten tuo juttu on alkanut?
      kauan he ovat olleet yhdessä?

    • mek

      Jos ne harastavat seksiä niin poika on lapsiin sekaatuja kun suomen lain mukaan täysi-ikäinen henkilö ei saa olla alle 16v seksisuhteessa ja itse tytären isänä en päästäisi vielä tyttöasi pojan luon koska voi olla hyväskikäyttöa. Itse en ymmärrä kun tuon ikäinen mies noin nuorten tyttäjen kanssa on kun ptitäsi olla 25-40 kymppisten nasiten kanssa niin olisi kivempaa.

    • Alaikäinen

      Ei se ole lapsiin sekaantumista, mikäli se alle 16-vuotias haluaa seksiä.

    • lapset kasvaa

      Raskautuahan voi vaikka ehkäisyä käyttäisikin asianmukaisesti!! Eipä auta kun ottaa nuoren kanssa seksi puheeksi. Ja korostaa ehkäisyn tärkeyttä ja painottaa seksin mukavuutta :) Ja sitä, ettei pidä suostua painostuksesta.

    • hieman epäilyttävää

      Ei ole ihan normaalia tuossa iässä 21-vuotiaan olla kiinnostunut itseään noin paljon nuoremmista... MIkä vika siinä pojassa on kun ei tule oman ikäistensä kanssa toimeen? Lapsellinen? Kehittymätön? 15-vuotias on vielä mieleltään lapsi, ruumiiltaan kehittymässä ja varsin erilaisessa elämäntilanteessakin. Mitä sellaisessa voi tämä nuori mies nähdä ? Aikas yök... Ikäerohan ei sinällään ole suuri - JOS molemmat olisivat aikuisia. esim. 21- ja 27-vuotiaan välinen suhde olisi jo ihan ok.

      Ja kuten jo sanottu 15-vuotias on alle suojaikärajan. Eli seksisuhde on laiton.

      • kotkotkoo

        ei tuo ikäraja mikään paha ole, pojat kehittyvät myöhemmin. eikä 15 vuotias tyttö tarvi olla täys lapsi siinä mielessä että ei tajuu mitään. tuon asian varmaan hänen äitinsä tietää paremmin. toisaalta vähän aikuisempi poika kaveri voi pitää tytön vähän niin kuin huonoilta tieltä pois. tyttö on murrosiässä milloin seura ratkaisee paljon... itse olin 16 vuotiaana 25 vuotiaan kanssa suhteessa joka kesti monta vuotta. se oli minun pelastukseni silloin elämässäni, muutoin en tiedä missä oisin ollut oli sen verran railakasta menoa.
        ja jos poika kaveri on vastuullinen hän tietää missä menevät. äidin mielestähän hän on hieno poika niin mikäs siinä.


    • wwerewrwe

      Sinäkin olet rikosvastuussa, jos edes epäilet, että tyttäresi on ollut seksisuhteessa tämän miehen kanssa..ja annat sen jatkua!! Tällöinhän kyse olisi selkeesti hyväksikäytöstä!!

    • nanne90

      Minä olin juuri täyttänyt16 (siis alle viikkoa ennen päässyt yli sakkoliha-rajasta) ja mies oli 21 kun tapasimme. Nykyisin, 7 vuotta myöhemmin olemme naimisissa ja meillä on rakkaudella ja harkinnalla hankittu lapsi. Puhu tyttäresi kanssa ja osta kondomeja, kannusta hakemaan resepti ja anna rahaa pillerien ostoon. Näillä minun äitini tuki meidän suhdettamme. Nykyisin mieheni onkin äidin mielestä oikea unelmavävy. :)

    • kkfswfwr

      Suoraan iltalehdesta 15.2.2013.:

      Rikos sattui miehen asunnossa. Tytön samanikäinen kaveri nukkui sohvalla samaan aikaan.

      Tytöt olivat lähteneet luvatta kotoaan Oulusta keskiviikkona. He harhailivat kaksi päivää ympäri Helsinkiä ja olivat perjantai-iltana jo hyvin väsyneitä ja heidän jalkansakin olivat märät. Tytöt viettivät aikaansa Kampin linja-autoasemalla, kun kohtasivat 18-vuotiaan espoolaismiehen joka aikoi bussilla kotiinsa.

      Nuorukaisen mukaan toinen tytöistä tuli juttelemaan hänelle. Tyttöjen mukaan mies itse oli aloitteellinen.

      Mies kutsui tytöt luokseen yöksi ja maksoi näiden linja-autolipun. Miehen itsensä mukaan hän kysyi tyttöjen ikää, koska uskoi, että on laitonta viedä alaikäisiä kotiin.

      Perillä Espoon Soukassa tytöt kävivät heti nukkumaan. Toinen nukkui sohvalla ja toinen isännän esityksestä hänen sängyssään.

      Tytöt eivät järjestelyä vastustaneet ja kumpikin nukahti tahollaan heti.

      Sängyssä nukkuneelle yö oli painajainen. Tyttö havahtui miehen tullessa hänen vierelleen. Mies alkoi kopeloida häntä. Tyttö yritti työntää miehen kättä pois, mutta turhaan.

      Tyttö kertoo myös käskeneensä miestä lopettamaan.

      Seuraava muistikuva tytöllä on, ettei hänellä enää ollutkaan housuja jalassa ja että mies oli raiskannut hänet.

      Lopulta tyttö nukahti. Aamulla hän heräsi ennen miestä ja herätti kaverinsa ja totesi, että heidän tulee heti lähteä pois asunnosta.

      Uhri ei kertonut heti tapahtuneesta

      Seuraavaksi rahaton kaksikko harhaili pitkin Etelä-Espoota. Lopulta poliisipartio löysi heidät.

      14-vuotias ei kertonut tapahtuneesta poliisille eikä edes kaverilleen. Kaverilleen hän tosin ilmoitti miehen lähennelleen häntä koko ajan.

      Epäilty raiskaus paljastui vasta kotona Oulussa tytön kertoessa tapahtumista paloittain äidilleen. Lääkärin vastaanotolle tyttö päätyi vasta viisi vuorokautta epäillyn raiskauksen jälkeen.

      Lääkäri totesi tytön kaulalla vanhan mustelman, mutta ei löytänyt sukupuolielimistä varmoja raiskauksen merkkejä.

      Tapaus sattui lokakuussa 2010. Seuraavana vuonna juttu päätyi käräjille.

      Syytetty kiisti mitään seksuaalista tapahtuneen. Hän väitti puhuneensa illalla pitkään oman tyttöystävänsä kanssa puhelimessa ja menneensä sitten nukkumaan. Aamulla hän huomasi yövieraiden poistuneen.

      Oikeus piti 14-vuotiaan kertomusta uskottavampana. Hänen kaverinsa kertomus tuki sitä.

      Espoon käräjäoikeus tuomitsi 18-vuotiaan vuoden ja viiden kuukauden pituiseen ehdolliseen vankeusrangaistukseen. Uhrilleen miehen pitää maksaa 7 500 euron kärsimyskorvaus.

      Tuomittu valitti Helsingin hovioikeuteen mutta se ei kannattanut. Tänään perjantaina antamallaan päätöksellä hovioikeus vahvisti käräjäoikeuden ratkaisun.

      Hovioikeus määräsi nykyään 21-vuotiaan miehen maksamaan nykyään 17-vuotiaan naisen oikeudenkäyntikulut 4 321 euroa.

      PETRI ELONHEIMO

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe