Hei, minua on pyydetty ryhtymään tuttavalle, joka on omaishoitaja, sijaishoitajaksi. Tietääkö kukaan, vaikuttaako se esim. työttömyysturvaan miten? Lasketaanko tuloksi, kuinka paljon palkkio on (3 päivää kuukaudessa ei varmaan hillittömän iso rahasumma)?
Omaishoitajan sijaishoitaja
3
1814
Vastaukset
- ....
Niinpä, Tällainen apu olisi hyvä, eikö työtön saa hankkia yhtään ilman että menettää korvauksen?
Ei siinä isoista rahoista olisi kyse, säätyisi intervallipaikka.
Yhteiskunta torpedoi usein asiat jotka olisivat kaikkien kannalta hyä ratkaisu. - Omaansahoitava
Hei, olen omaishoitaja ja saan pienintä om.hoidon palkkiota, Olen ollut sekä työttömänä että töissä tukea saadessani. Ei vaikuta korvaukseen, koska voin ottaa vastaan kokopäivätyötä. Omaishoidettavani sijaisomaishoitaja saa kelan työmarkkinatukea, jota saavalla voi olla pääoma ja muita tulo (omaishoidon tuki) 311 € kuukaudessa. Sen ylittävä muu kuin palkkatulo vähentää korvausta. Nämä tiedot löytyvät KELAN sivuilta. Tämän vuoden alusta sijaisomaishoitajan palkkio taisi nousta 53 € vuorokaudessa. Tästä verot sivutulojen mukaan. Verokortit kannattaa muutattaa, jos tekee vakituisesti näitä hommia.
- alkuperäi
Eli ei se silloin vaikuta työmarkkinatukeenkaan, jos vuorokausikorvaus on 53 euro kertaa kolme, 159 euroa kuukaudessa. Kiitos tiedosta :) Kyllä ehdottomasti kannattaa suostua avuksi jos vaan kykenee, se helpottaa niin paljon omaishoitajan elämää että saa ne vapaat, kun monessa kunnassa ei niitä hoitopaikkojakaan löydy helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671222- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574