Minulla on tuo lumia 800 joka on ostettu ennen joulua. Vaimo osti pari päivää sitte saman puhelimen, jossa oli tuo 7,8. Itselläni vielä tää 7,5... Ei ole mitää viestiä tullut puhelimeen uudesta päivityksestä. Olen soneran asiakas. Olen käytyänyt zunea jonkinverran.
Kun 7,8 päivitys on saatavilla niin tuleeko puhelimeen automaattisesti jokin viesti vai pitääkö jtn muuta paskaa tehdä
Nokia Lumia 800 ja 7,8 päivitys
85
9444
Vastaukset
WP 7.8 päivitys on julkaistu tuolle mallille. Se tosin pitää vielä tehdä pienen "kikan" avulla: http://m.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2013/02/01/paivita_lumiasi_heti_pienen_kikan_avulla
Tuon ohjeen avulla itse onnistuin päivittämään tuttavan puhelimeen WP 7.8 päivityksen.- 3+19
Kyllä päivitystä tulee jo aivan normaalillakin tavalla (puhelimeen ilmoitus,
päivitys Zunella),joten jos ei nyt kauhea kiire asialla ole,niin kannattaa
odottaa muutama päivä ilmoitusta. - ???
Osaatko Vapunen tai kukavaan kertoa onko sen irrotettavan johdon oltava juuri se verkkojohto, se kun on itselläni koneessa niin vaikeassa paikassa ?
Voisikohan pelkkä usb:n irroitus ajaa saman asian ?
Tai sitten vaan odottelen " virallista " päivitystä !! - eivittuuuuuuu
Koko päivitys on huijaus. Miks sitä ei saa yhdellä napinpainalluksella niin kuin pitäisi. MS ei ole rehellinen yritys vaan pelkkä vittuilija,,,,,
- 5230,. (500)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=o2bWMntdmsw
blink tulossa kasiin Aika mielenkiintoinen ohjelma.
- Tumpeloo
En saa onnistumaan tuolla "kikalla" päivättämistä.
Lumia 800. Ilmoittaa että päivityksiä eivoi tarkistaa
juuri nyt. Yritä myöhemmin uudestaan. yhteyden muodostamisessa
päivityspalveluun on ongelmae jne. lopussa 80072FA8.
Varmaan tässä jotain hölmöilen.- itselläni onnistui
Ongelma: pistät netin pois päältä liian aikaisin. Tuon uutisen "3 sekuntia" on lyhennetty. Alun perinhän tuo on kopioitu eräältä keskustelupalstalta. Nuo ohjeet ovat olleet siellä jo puoli vuotta ja siellä sanotaan "1-7 sekuntia".
Eli katkaiset netin myöhemmin.
Tuossa verkkoyhteyden katkaisussa pitää olla erittäin tarkka. Muutan päivitysten haku epäonnistuu. Myös kännykkä pitää olla lentokone tilassa.
- kakstuli,kolmatta ei
Ei onnistu minullakaan,kaks onnistu,kolmas ei onnistu ei sitte millään.
Mutta toisaalta,ei tuolla päivityksellä mulle nyt niin väliä oo millon se tulee kun puhelin on tuolla rojulootassa muitten joutavien romujen seassa,mielenkiinnosta olisin kattonu millanen siitä nyt sitte tulee kun se päivitys olisi tullut. - Tumpeloo
Taidan luovuttaa. On lentotilapäällä ja eriaikoja
olen kokkeillu. kunei onnistu niinei onnistu Jos kiirettä ei ole niin kannattaa vaan odottaa päivitysilmoituksen tulemista Lumiaan. ( Jos se asetus on päällä)
- nieriäkuha
Miksi kannattaa? Selitäppä nyt
Jotta päivityksen saisi luotettavammin ja helpommin.
- onko toi
5230,. (500) kirjoitti:
Sitä windows kakkaa...
- voituska
Edelleen odotellaan virallista päivitystä. Kylläpä kestää...
- jarppa7
Onnistui tuon ohjeen mukaan päivitys, Lumia 800, kylllä kannatti päivittää.
- tohelo4
miksi lumia 800 päivitys ilmoittaa että puhelin on ajan tasalla 7.10 ?? vaikka eikös 7.8 pitäisi zunen löytää. mitä mitä?
- Kyllä kestää.......
Ei ole päivitystä tullut vielä minunkaan Lumiaan. Sama 7.10 täälläkin.
Kannattaa vaan odottaa. Päivitys tulee ennenpitkään.
- porrastaen
tulee pikapuoliin
- jehna1
Tulis jo, ei vieläkään..
- anni118
ei vieläkääään...mitä jos ei tuu helmikuun aikana?
- lumianisti
Eipä näy, ei kuulu. Vuoden vanha kasisatanen käytössä. Tuskinpa ainakaan minulla päivitystarvetta; tiedän, mikä sovellus missäkin ja poistan 'tarpeettoman', jos tilaa tarvitsen. Muista parannuksista en hyödy senkään vertaa, kuitenkin puhun vain omista vaateista lähtien.
- lepa47
voi vee.. seurasin noita ohjeita, meni hyvin kunnes jämähti paikoilleen..
nyt puhelin on mykkä, on vaan teksti NOKIA näytössä..
Zune pyytää yhdistämään muttei tunnista vaikka kaapelit on kiinni.
painamalla on off näppäintä jonkun aikaa menee pimeeksi ja palautuu tuo NOKIA teksti.. help- Kalakkuna
Auttaisikohan hard boot, ainahan sitä voi kokeilla jos ei muuten käynnisty enää.
http://www.freerepairguide.com/how-to-hard-reset-nokia-lumia-800.html
- Nakkiparoni
Viimeistä päivää viedään helmikuusta ja ei päivitystä vaan löydy. Minne tarvitsee ottaa yhteyttä jos ei päivitystä tule? En jaksa kikkailla tolla ohjeella kun ei kerran onnistunut
Nokiaan voi ottaa halutessaan yhteyttä: http://www.nokia.com/fi-fi/tuki/yhteystiedot/
- windosphine
kertokaahan tänne mitä sanovat
- macphone1
windosphine kirjoitti:
kertokaahan tänne mitä sanovat
Minulla on vuoden vanha puhelin ja käytössä macin windosphone ohjelma. voiko tämä vaikuttaa asiaan? (päivitystä ei sii tullut?)
- konosöör
Päivitys tulee ainakin Elisan asiakkaille sitten joskus. Kunhan nyt Intialaiset ovat siitä listalta ensin päivittäneet.
- konosöör
Sori, intialainen kirjoitetaan tietysti pienellä. Kuten myös joulu, juhannus ja uusivuosi, mikä on monelle besserwisserille paljon vaikeampi asia.
- UH KYLLA PAIVITTYY
Odottelin tuota päivitystä koko kuukauden eikä sitä silti tullut. Mutta nyt sain sen hakemaan päivityksen tuon kikan avulla.
http://m.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2013/02/01/paivita_lumiasi_heti_pienen_kikan_avulla
Piti vain yrittää monta kertaa, ennen kuin onnistui. Aloitin laskemalla neljään, sitten viiteen, sitten kuuteen, sitten seitsemään ja lopulta kahdeksaan, jolloin päivitys löytyi. Siis joka kerralla katkaisin laskettuani tuon lähiverkkoyhteyden ja jos ei onnistunut, niin laitoin lähiverkkoyhteyden uudelleen päälle ja aloitin uudelleen laskemaan.- UH KYLLA PAIVITTYY
Tuossa vielä kattavammat ohjeet päivitykseen.
http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-302/lumia_7_8_paivitys-951680/
- 7.8
Hyvä noin sitä pitää
- faödsljk
Kikka toimii ainoastaan puuceellä, ei mäcillä.
- Missä luuraa..
Sama täällä. Ei ole päivityksestä kuulunut mitään.
Alle puol vuotta vanha Lumia 900. - Dumpst
Mites toi kikkailu, et saa ne päivitykset tulemaan, ni mitäs kun on langaton netti?! Eikä siis voi verkkopiuhaa irrottaa.
- Sonera Lumia 800 BLK
Käytä neti katkasuun fyysistä näppäintä, mulla oli läppärissä liukukytkin ja toimi.
Silloin pitää katkaista wlanista yhteys väliaikaisesti. Itse tein juuri noin tosin se oli hankalampaa.
- jovain3
kuukauden jaksoin odotella. nyt asennettu yllämainitulla kikalla ja toimiii.
- Sonera Lumia 800 BLK
Kikka toimii!
- oosx
Kikka ei toimi.
- valvooo
saako lumia 800 windows 7.8:aan active x :iä käyttöön
- onnistunut päivitys
Nyt onnistu päivitys, winkkarit mäkeen perheestä ja galaxyt tilalle. Koko Win ekosysteemi on
vitsi. Vaikka ei sen puolen kyllä Lumian muotoilu on kohdallaan, mutta siihen se jää.
- Kristin_
Kyllä miestäni ketuttaa, kun ei vieläkään päivitystä ole kuulunut. Koittaisin tuota kikkaa, mutta zune herjaa verkkovirhettä koko ajan, eikä päivityksiä voi edes yrittää hakea. Prrrrkl
- vihdoinkin3
Itsekkin sain päivityksen kikkailemalla, joutui vaan odottamaa noin 5 sekuntia ennenkuin sen yhteyden katkaisi. Kannattaa tehdä kaiken niinkuin ohjeissa sanotaan, jos se ei onnistu kerralla, niin vaihetelee sitä aikaa vähän pidemmäksi.
- 1234556
joo kokeilin ensin oottaa ensin 3 sekuntia, sitten 4,5,6,7... nyt menoss 54, ei taida onnistua
- vihdoin!
6 sekunnin kohalla toimi. :D ja puhelin tietysti lentokone tilassa.
- Ei kiirettä...
Itse vielä oottelen että microsoft saa ongelman korjattua ja alkaa taas jakaa päivityksiä
- ei viitsi kikkailla
Herra jestas! Kuinka kauan tässä pitää vielä odottaa? Hullun hommaa!
- Huh huh
Pitkään tuntuu menevän...
- lataamaan..
Siellähän se on nokia sivuilla ladattavissa. Ootatteko että ne tulee nokialta teille kotia lataamaan.
- voimatatti
Pistätkö vaikka suoran linkin tänne? En ainakaan löytänyt
- 19+50
Kyllä päivityksestä tulee aivan ilmoitus puhelimeen ja pyytää yhdistämään
tietokoneeseen.Näin ainakin minulla Lumia 900 tänä aamuna. Päivitys kesti
n.15min. Toki voi mennä Zuneen ja tarkistaa sieltä päivitykset.- ei lisää ostohalujani
Kyllähän alkaa tämä päivityspelleily olla jo ohutsuolesta asti. Kohta puoli vuotta on aikaa kulahtanut, jos nokialla ei vanhojen asiakkaiden kohtelu kohene, on vain yksi vaihtoehto tarjolla: Piru perii firman.
- 19+50
ei lisää ostohalujani kirjoitti:
Kyllähän alkaa tämä päivityspelleily olla jo ohutsuolesta asti. Kohta puoli vuotta on aikaa kulahtanut, jos nokialla ei vanhojen asiakkaiden kohtelu kohene, on vain yksi vaihtoehto tarjolla: Piru perii firman.
Ei meillä ole ollut mitään ongelmaa.Puhelin on toiminut koko ajan hienosti,joten
siinä mielessä päivityksellä ei ole ollut mitään kiirettä.Toki tuo päivitys Lumia 900:aan
oli aivan mukava,sai kaikki käytettävät kuvakkeet näkyviin kerralla (jos ei ole yli 28kpl). Senverran olen tykännyt laitteesta,että käytiin hakemassa vaimollekin Lumia
pari päivää sitten. - täh?
ei lisää ostohalujani kirjoitti:
¨Puoli vuotta? Päivitystä on alettu jakamaan helmikuusta lähtien...
- ei lisää...
täh? kirjoitti:
¨Puoli vuotta? Päivitystä on alettu jakamaan helmikuusta lähtien...
Kyllähän tuota oli myyjien kursseilla lupailtu jo viime vuoden puolella saatavaksi, heti 920:n ilmestymisen jälkeen.
- Kylläkesti
Ei sitä virallista päivitystä ole kuulunut, mutta tänään varmaan 20 kertaa kokeiltuani tuota kikkaa, sain sen päivityksen. Tietokoneessa sai olla yhteys päällä, mutta puhelimesta piti 10 sekunnin kohdalla poistaa netti, jotta toimi minulla.
- Kylläkesti
Se piti vielä tulla sanomaan, että minun piti päivittää puhelin 3 kertaa tuolla kikalla, ennen kuin sain 7.8 version, eli puhelimessa oli todella vanha versio mihin en ollut saanut päivityksiä ollenkaan ennen tätä epävirallista kikkaa. Minulla on ensimmäisiä Lumia 900, joten muilla aikaisin ostaneilla voi olla sama ongelma, eikä niitä virallisia päivityksiä siis kannata edes odotella.
- teyla
Minulla on vielä Lumia 800 puhelimessani 7.1 versio!!
Ja se takkuaa ihan törkeenä! Uutta päivitystä ei näy eikä kuulu! - 19+50
No tuskin on 7.1.Ei kai sellaista ole ollutkaan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Phone_version_history - Juupasjaapass
Miten tuon nettiyhteyden saa pois päältä ku netti kuuluu tuohon mun puhelinliittymään enkä käytä wlania?
- opi5
Ite flashasin nokia care suitilla jo tammikuussa.kokeilkaa sitä.
- määhffdgggdgg
mulle ilmoitti että päivityksen voi asentaa. Asensin sen onnistuneesti, mutta ei puhelimelle kuitenkaan tapahtunut mitään muutosta
- no jo on
En tiiä onko joku jo aiemmi laittanu mutta laitan kuitenki, eli itellä toimi että --->
1) puhelin lentotilaan yms ja usb kiinni ja klikkaa päivitä zunesta
2) verkkoyhteys koneesta poikki
3)ennen päivityksen lataamista nappasin yhteyden takasi päälle nii joha rupes lyyti kirjottaan
tiiä sitten oliko yhteyden takasi kytkemisellä merkitystä mutta ilmotimpahan kummiskin (y) - peeoovee
Ei näy eikä kuulu päivitystä. Onko tää hannaaminen nyt kiinni operaattorista vai mistä. Mulla Saunalahti/Elisa
- 19+50
Kyllä niitä päivityksiä on tiputellut nyt tuttavien puhelimiin,mm.710 ja 900
viikonlopun aikana,operaattorit Saunalahti ja Elisa. Vielä vähän kärsivällisyyttä,
tuskin enää kovin kauan kestää. - 1212
Hyvä kuulla. Itselleni ei vieläkään ole tullut.
Mulla DNA ja lumia 900. Ehkäpä tällä viikolla tulee sitten. - elisan yritysasiakas
Itse elän mieluummin todellisuudessa, kuin kuvitelmissa. Joten olen ihan onnellinen jos juhannukseksi 800:ssa on 7,8.
- ipo1
Nyt tuli päivitys, operaattorina Saunalahti.
- Mial_
Tänään tuli tännekin päivitys!
- : (
Sulla lumia800? Mulle tuli kans äsken päivitys. mutta saatko muutettua alotusnäytön ruutujen kokoa? Itse en ainakaan..
- silveri
: ( kirjoitti:
Sulla lumia800? Mulle tuli kans äsken päivitys. mutta saatko muutettua alotusnäytön ruutujen kokoa? Itse en ainakaan..
Ei mullakaan saa tiiliä muokattua vaikka on päivitys,painaa tiiltä pohjaan ja tulee vaan poistoraksi tiilen ylänurkkaan ,ei tuu ala nurkkaan sitä nuolta,mist sais säätää kokoa,niiku 900:ses
- 710user
silveri kirjoitti:
Ei mullakaan saa tiiliä muokattua vaikka on päivitys,painaa tiiltä pohjaan ja tulee vaan poistoraksi tiilen ylänurkkaan ,ei tuu ala nurkkaan sitä nuolta,mist sais säätää kokoa,niiku 900:ses
Asetuksissa on tietoa puhelimen päivityksestä ja ohjelmaversiosta. Uusin seiskan päällä oleva on siis 7.8, ja se lukee siellä selvästi.
Tiilien koot. 7.8 versiossa tiiltä painaessa tiilen oikeaan alakulmaan tulee symbooli jota painelemalla kokoa voi muutella kolmella eritapaa joko pieneksi, isoksi tai leveäksi. Yläkulman ruksista tiili poistuu päänäytöstä.
- Ihme ja kumma
Minulla Nokia Lumina 800, sain puhelimeni päivitystiedot. Toimin ohjeiden mukaan, jumittui 6/10 ja sitten peruuta nappi aktivoitui???. Zune käyttää puhelintasi, sulje ohjelma...En ymmärrä...auttakaa.
- ketuttaa
Eeloppi floppaa, pojat keitti soppaa, josta ne ei ees tykkää...
- 710user
Miten voit jumittua?
IMPORT! Lataa puhelimen akku täyteen, jos sen lataamisesta on puolipäivää, niin virtaa on oletettavasti riittävästi!!!!
1. Asenna tietokoneeseen ZUNE, ellei sitä siinä jo ole.
1.1. Zune asentuu kun ensimmäisen kerran kytkee puhelimen kaapelilla kiinni tietokoneeseen. Kone etsii ja asentaa sen suoraan tarvittassa, ja automaattinen päivirtstoimitonto päivittää uusimman version.
2. PÄIVITYKSEN ASENTAMINEN.
2.1. Kytky Lumia puhelin tietokoneeseen kaapelilla. Jos olet saanut puhelimeen ilmoituksen päivityksestä, eikä sitä ole asennettu, niin tietokone käynnistää automaattisesti Zunen päivitystoiminnon.
2.2. Saat valintaikkunan, jossa lukee selvästi että aloita puhelimen päivitys ja peruuta.
2.3. valitse PÄIVITÄ, ja anna tietokoneelle pitkä parin tunnin työrauha tehdä työnsä.
Muistithan että puhelin on kokoajan päällä, ja sen sisällä on sim-kortti. Älä kläytä puhelinta päivitysaikana mihinkään. Älä painele painikkeita... anna puhelimen vain olla. Puhelin käynnistelee ja sammuttelee itseensä puolenkymmentä kertaa, ja ZUNE ilmoittaa prosessien vaiheita koko päivityksen ajan.
Kun päivitys on lopussa, niin ZUNE ilmoittaa asian ja voit VALMIS-ilmoituksen jälkeen irroittaa puhelimen johdosta ja tietokoneesta.
Ei pitäs olla kovin vaikeaa, kun ei yksinkertaisesti tarvi tehdä koko jutun aikaan mitään muuta kuin vahvistaa päivityksen alku.
Mä voin alkaa päivittään Lumia WP7 puhelimia hintaan 25e per päivitys - perusmies13
710user kirjoitti:
Miten voit jumittua?
IMPORT! Lataa puhelimen akku täyteen, jos sen lataamisesta on puolipäivää, niin virtaa on oletettavasti riittävästi!!!!
1. Asenna tietokoneeseen ZUNE, ellei sitä siinä jo ole.
1.1. Zune asentuu kun ensimmäisen kerran kytkee puhelimen kaapelilla kiinni tietokoneeseen. Kone etsii ja asentaa sen suoraan tarvittassa, ja automaattinen päivirtstoimitonto päivittää uusimman version.
2. PÄIVITYKSEN ASENTAMINEN.
2.1. Kytky Lumia puhelin tietokoneeseen kaapelilla. Jos olet saanut puhelimeen ilmoituksen päivityksestä, eikä sitä ole asennettu, niin tietokone käynnistää automaattisesti Zunen päivitystoiminnon.
2.2. Saat valintaikkunan, jossa lukee selvästi että aloita puhelimen päivitys ja peruuta.
2.3. valitse PÄIVITÄ, ja anna tietokoneelle pitkä parin tunnin työrauha tehdä työnsä.
Muistithan että puhelin on kokoajan päällä, ja sen sisällä on sim-kortti. Älä kläytä puhelinta päivitysaikana mihinkään. Älä painele painikkeita... anna puhelimen vain olla. Puhelin käynnistelee ja sammuttelee itseensä puolenkymmentä kertaa, ja ZUNE ilmoittaa prosessien vaiheita koko päivityksen ajan.
Kun päivitys on lopussa, niin ZUNE ilmoittaa asian ja voit VALMIS-ilmoituksen jälkeen irroittaa puhelimen johdosta ja tietokoneesta.
Ei pitäs olla kovin vaikeaa, kun ei yksinkertaisesti tarvi tehdä koko jutun aikaan mitään muuta kuin vahvistaa päivityksen alku.
Mä voin alkaa päivittään Lumia WP7 puhelimia hintaan 25e per päivitysMelkein olisin ollut valmis maksaa:) Itse en jaksa ja halua antaa omasta päivästä liikaa aikaa puhelimelle. Kaverit on parempia ja kivempiä ja panostaa aikansa mielummin kivaan puuhaan. Mä prrrkklle inhoon noita nyky-laitteita. Wanha banaani mun toivepuhelin! Ostetaan Nokian banaani, jos myynnissä jollakin!!!
- perusmies13
Käytössä iMac ja Windows Phone Connector. Puhelin ja Win Connector löytää päivityksen, lataa sen puhelimeen, sammuttaa puhelimen ja KÄYNNISTETTÄESSÄ ITSE(koska puh ei enää käynnisty itsestään..), alkaa puhelin suorittaa jotakin(näytössä läppärin ja puhelimen kuva piirrettynä, sekä lataus "nauha" alkaa edetä hiljalleen ja kun mennyt loppuun asti jää puh vaan tilaan jossa pyydetään merkillä olematta irrottamasta johtoa, muuta ei tapahdu. Kun puhelimen virtanapista painaa n.sekunnin, lähtee latausnauha jälleen liikkumaan, ja suorittaa latauksen tms loppuun, ja käynnistää itsensä nyt itsestään, ja ilmoittaa puhelimen päivityksen onnistuneen. Silti asetuksista katsottaessa käytössä edelleen 7.5. Mitä teen väärin, tai mitä pitäisi tehdä lisää??
- perusmies13
Näköjään tuli ensin vanhempia päivityksiä, en ole päivittänyt kuin kerran 2012 kevään jälkeen. Nyt ilmoitti päivityksestä joka tarjoaa mm erikokoisia aloitus ruutuja. Ehkä se sieltä päivittäisi nyt tuon 7.8:n?! Toivoisin.. Puhelin jopa käynnistyi itsestään automaattisen sammutuksen jälkeen.. Eipä noi päivitykset itselle niin tärkeitä ole, mutta onhan se mukava että tekee mitä luvataan, ja saa hetkeksi uuden oloisen käyttiksen puhelimeen. Itse en edes täysin ymmärrä noita 4 ydin prossuja puhelimessa, ehkä muilla on niille käyttöä, mutta itse käytän tietokonetta jos tarvitsen jotain mikä sitä tehoa tarvitsee, mut kai muilla on eri tarkoituksia puhelimelle. Itsellä toi on puhelin/sms/m@il:ien luku ja jotkut harvat nettisivut. Ei siis tule tarkistettua aina uusimpia päivityksiä ja nyt oli näköjään lähes kaikki 800:sen päivitykset jonossa odottamassa. Mielenkiinnolla odotan, tapahtuiko jotain kovin konkreettisen hype siistii..
- perusmies13
Jeee!!! Se teki sen...! Tulihan 7.8 sieltä. Ongelma oli siinä, että tota puhelinta ei ole hirveesti päivitelty(paitsi päässä ja suussa). Ensin tuli vanhimmat päivitykset, minkä takia ilmoitti ilmeiseti että puh päivitetty. Loppujen lopuksi kun ton muutaman kerran päivitti tuli lopulta toi 7.8 käyttiskin, eli edellisten päivitysten puute oli härnäämässä ja hämäämässä. Maltti olisi ollut jälleen valtti... Ennenkuin alkaa spiidaa täällä julkisesti:)
- Computer2.
Se johtuu verkkopalvelu tarjoavan mukaan, lumian väristä. Itselläni lumia 800 (sininen) siihen päivitys tuli helmikuussa. Isosiskollanikin on lumia 800 (pinkki) sille päivitys tuli huhtikuussa. Lisäohjeita? http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia800/ .
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254