ICH LIEBE DICH.
F R A N C E !
4
187
Vastaukset
- ***********_____****
Ranskalaiset ei suostu ymmärtämään saksaa.
- siinäpä
omituinen kommentti
- my habit's people
Näinköhän – sikäli, että Pariisissa kirjautuessani hotellista ulos minä ja portieeri, joka siis kirjoitti mulle laskua, innostuttiin puhumaan saksaa ranskan ja englannin ohella. Nimeni perusteella hän arveli mun olevan saksalainen, mutta olinkin siitä huolimatta suomalainen. Mikäs siinä sitten.
Lyonissa niin ikään, kun odottelin ala-aulassa taksia lentokentälle, satuin kuulemaan luonteeltaan iloisen naisportieerin sanovan jollekulle: "Tschüß!"
J'aime la France aussi. Ainut juttu vaan, että hanavesi ei ole kummoisen makuista ja kierrättäminenkin taitaa olla vähän niin ja näin. Esim. kun olutpurkin kumosin napaan ennen lentokoneeseen nousua, kysyin myyjältä, voisinko jättää tyhjän tölkin hänelle kierrätettäväksi. Tämä ilmoitti, että ei kun roskiin vaan. - Oignonne
my habit's people kirjoitti:
Näinköhän – sikäli, että Pariisissa kirjautuessani hotellista ulos minä ja portieeri, joka siis kirjoitti mulle laskua, innostuttiin puhumaan saksaa ranskan ja englannin ohella. Nimeni perusteella hän arveli mun olevan saksalainen, mutta olinkin siitä huolimatta suomalainen. Mikäs siinä sitten.
Lyonissa niin ikään, kun odottelin ala-aulassa taksia lentokentälle, satuin kuulemaan luonteeltaan iloisen naisportieerin sanovan jollekulle: "Tschüß!"
J'aime la France aussi. Ainut juttu vaan, että hanavesi ei ole kummoisen makuista ja kierrättäminenkin taitaa olla vähän niin ja näin. Esim. kun olutpurkin kumosin napaan ennen lentokoneeseen nousua, kysyin myyjältä, voisinko jättää tyhjän tölkin hänelle kierrätettäväksi. Tämä ilmoitti, että ei kun roskiin vaan.Tässä yksi Ranskan rakastaja lisää, siellä on opiskeltu ja tavoitteena olisi joidenkin vuosien jälkeen päästä palaamaan sinne uudelleen. Tosin tällä kertaa Etelä-Ranskaan, esimerkiksi Lyon ja Annecy ovat minua kiehtovia paikkoja mutta Pariisista en tykkää. Sellaiset paikat yleensäkin, joissa on säilynyt enemmän historiallisia rakennuksia ja aitoa paikallistunnelmaa. Ja onhan ne Pariisin säätkin huonommat kuin esimerkiksi Biarritzissa (Lyonista ei voi aina mennä takuuseen, käydessäni kerran Pariisista käsin helmikuussa siellä junalla siellä oli vielä jäätävämpää kuin Pariisissa, ja olin jo ehtinyt pitää Pariisia siihen vuodenaikaan sietämättömän kylmänä).
Mitä saksanpuhumiseen tulee, niin pitää muistaa myös että esimerkiksi Alsace ja Lorraine ovat aiemmin kuuluneet Saksaan, sen "omistus" on vaihtunut maiden välillä historian aikana ainakin pariin eri otteeseen. Muutenkin varsinkin Itä-Ranskasta löytyy paljon saksankielen taitoisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033853
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482751- 1142569
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392078Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311840Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et261658- 271572
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?751395- 221368
Olikohan se
Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi81311