Paha mieli polttareista

bridezilla2013

Pakottava tarve avautua johonkin polttareistani, ja epäilen vieraiden eksyvän tälle palstalle. En voi olla ajattelematta niitä ja eilinen yö meni tuskaisesti. Jos avautuminen helpottaa, ehkä samalla joku saa omiin järjestelyihin ajatuksia.

Olin asettanut polttareille pari ehtoa. Että ne eivät saa olla liian kalliit, ja että kaikki tekevät yhdessä (ei niin, että mulle järjestetään kaikenmoista ja muut katselevat). En muista oliko puhetta nolailuista, mutta koska olen itse järjestänyt kaason polttarit ilman nolailuja, ajattelin saavani samanmoiset itselleni.

Päivä oli aluksi tosi kiva, olin yllättynyt ja kaikki meni sutjakkaasti. Ehkä vikaan lähti siinä, että minulle oli varattu rentouttava hoito, joka poisti kehosta nesteitä. Olin ihan pihalla hoidon jälkeen. Aluksi olo oli kuin juuri unilta heränneellä pitkän aikaa.

Kaiken ohjelman jälkeen menimme mökille ja olin niin onnellinen. Mukava päivä ystävien kanssa, enkä joutunut tekemään mitään kamalaa. Mutta sitten yhtäkkiä porukka pukikin mut hiihtoasuun ja laittoivat hiihtämään umpihankeen. Olin jo asua pukiessa ihan kypsä. Otti niin paljon päähän, että teki mieli vain kiukutella ja paiskia monot mäkeen. Hoidon jälkeen olo oli vieläkin unenpöpperöinen, kaikki olivat selvinpäin ja asu otti päähän. Ehkä toisessa mielentilassa olisi mennytkin. En pysynyt suksilla lainkaan pystyssä/ eteenpäin ja kaikki olivat keräätyneet ympärille nauramaan. En osannut nauraa itse, olo vain paheni koko ajan. En edes yrittänyt esittää, että nauttisin siitä. Kaaduttuani kipeästi yksi seurueesta ehdotti, että ottaisin sukset pois. Vaikka muut eivät olleet samaa mieltä, kiskoin sukset pois ja teki mieli heittää ne pusikkoon.

Jostain syystä en pystynyt löytämään enää tunnelmaa. Otti niin paljon päähän se kuinka kaikki olivat siinä ympärillä nauramassa. Epävarmat hetket kouluajoilta tulvivat jostain syystä mieleen (17 vuoden takaa) ja pidättelin kyyneliä. Kun viimein pääsin takaisin mökkiin, muut naureskelivat, että ilmeisesti otti vähän päähän. Totesin vain, että "vtutti, enkä edes yrittänyt peittää sitä".

Sittemmin rupesi ottamaan päähän, etten osannut ottaa sitä huumorilla. Etten vain uppottautunut mukaan ja vetänyt täysillä. Mitä enemmän asiaa vatvoin, sitä enemmän otti päähän. Kaiken lisäksi puoli vuotta sitten synnyttänyt morsian laitettiin kaikkien laihojen kavereiden keskelle suihkukaappiin selän pesuun, muiden katsellessa loiskeputkevalon alla, osalla vaatteet päällä. Ei ainakaan nostanut mielialaa. Lisäksi hoito laittoi huippaamaan ja lopulta istuin toisessa päässä mökkiä katsomassa elokuvaa muiden saunoessa. Loppuillasta kuuntelin hieman murinaa siitä, etten juonut mitään/ollut kännissä. Ilmeisesti yksin ja oma-aloitteisesti olisi pitänyt kiskoa viinat naamaan.

Eihän siis mitään kauhean kamalaa sattunut, mutta jostain syystä hyvin alkanut päivä muodostui itselleni kauhukuvaksi ja mieli oli maassa kotiin asti. Kotona rupesin selittämään kaikkea miehelleni ja itkin varmaan tunnin putkeen. Tiedän olevani epäkiitollinen morsmaikku, mutta nyt toivon vain unohtavani koko jutun. Siksi ryhdyin kirjoittamaan, jos se helpottaisi.

101

12163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgffff

      Olisitkohan taas raskaana, kun mielialat heittelehtii noin.

      Kaverisi eivät tulleet ajatelleeksi, että osaisit jotenkin loukkaantua moisista jutuista. Tuskin vieläkään ymmärtävät, miksi muutuit kiukuttelevaksi känkkäränkäksi, jos et mitään ole sanonut.

      PAras, kun unohtaisit vaan koko jutun ja keskittyisit nyt täysillä miettimään vaikka hääjuhlia. Polttarit kuitenkin on aika pieni juttu niihin verrattuna. Hyvä kuitenkin, että myös mukavia asioita sisältyi päivään.

      • kaaso987

        On typeryyden huippu, mikäli ja kun järjestellään noloja tilanteita juhlakalulle. Kuka siitä nauttii!?
        Tilaisuuden/päivän pitäisi olla ikimuistoinen, nimeenomaan positiivisessa mielessä. Tekonaurua kuulee muutenkin tarpeeksi!


      • antti rokka

        jhgffff
        Helvetin tyhmä tyyppi!


      • 14+17
        kaaso987 kirjoitti:

        On typeryyden huippu, mikäli ja kun järjestellään noloja tilanteita juhlakalulle. Kuka siitä nauttii!?
        Tilaisuuden/päivän pitäisi olla ikimuistoinen, nimeenomaan positiivisessa mielessä. Tekonaurua kuulee muutenkin tarpeeksi!

        Kuulostaa aika turhalta marinalta tämä aloittajan kitinä. Ei se ainakaan mitään huippunoloa ollut jos ekan kerran elämässä joutuu laittaa sukset jalkaan, tai siltä tuo ainakin vaikeuksien kuvaamisen perusteella vaikutti, minusta tuossa nyt ei ainakaan mitään noloa ollut, ja ihan aloittajasta itsestään lähtöisin tämä ettei osannut suhtautua. Passiivisaggressiivista kitinää, sekä toimintaa. Jos ei ole mihinkään tyytyväinen niin silloin varmaan pitää etukäteen kertoa juurikin mitä haluaa. Taitaa olla salaa katkera kun ei tullutkaan sitä toivomaansa stripparia tms.

        Sietäisi olla tyytyväinen, että ylipäätään on ystäviä - paikalla polttareissa JA on menossa naimisiin. Kaikilla meistä ei ole sellaisia etuoikeuksia.

        Ja olihan tuo opettava kokemus kuitenkin, jos kerta tapahtumat olivat sellaisia harmittomia juttuja, jotka olisi pitänyt ottaa huumorilla ja aloittaja itsekkin ymmärtää sen. Ehkä tämä oivallus on jotain sellaista, mistä elämässän vielä jotain iloa.

        Henk. koht. en varmaan itsekään haluaisi osallistua mihinkään hölmöön polttaritouhuun, mutta ei sellaista ole tiedossakaan, enkä ainakaan mitään junttimaisia elementtejä aio ylläpitää :D

        Kaikesta negatiivisesta huolimatta,
        onneksi olkoon:)


      • tsemppiä :)
        kaaso987 kirjoitti:

        On typeryyden huippu, mikäli ja kun järjestellään noloja tilanteita juhlakalulle. Kuka siitä nauttii!?
        Tilaisuuden/päivän pitäisi olla ikimuistoinen, nimeenomaan positiivisessa mielessä. Tekonaurua kuulee muutenkin tarpeeksi!

        Ymmärrän hyvin morsianta. Olisin varmaan itse samalla tuulella. Tästä syystä olen miettinyt että jos joskus naimisiin menen, en polttareita vietä. Ehkä käymme porukalla syömässä mutta emme muuta.
        En pysty kestämään "huomion keskipisteenä" olemista enkä sitä, että minulle nauretaan enkä osaa nauraa itselleni. Tästä voisi varmaan kiittää lapsuuden aikaisia koulukiusaajiani...


      • 4+20
        tsemppiä :) kirjoitti:

        Ymmärrän hyvin morsianta. Olisin varmaan itse samalla tuulella. Tästä syystä olen miettinyt että jos joskus naimisiin menen, en polttareita vietä. Ehkä käymme porukalla syömässä mutta emme muuta.
        En pysty kestämään "huomion keskipisteenä" olemista enkä sitä, että minulle nauretaan enkä osaa nauraa itselleni. Tästä voisi varmaan kiittää lapsuuden aikaisia koulukiusaajiani...

        Jos yleensä juhlit esim. käymällä syömässä, eikä polttareitasi voisi viettää käymällä syömässä jossain vähän paremmassa ravintolassa? Jos ei joku teinimeininki kuulu kaveripiirisi juhlintatapoihin, miksi niitä pitäisi olla polttareissa?


    • Laurakki

      Kuullostaa kyllä ihan turhanpäiväiseltä kiukuttelulta. Eihän tuo ollut edes mitään nolaamista, ja kyllä varmaan vieraatkin odottivat morsiammelta edes sen verran juhlafiilistä, että olisi huumorintajua hitunenkaan löytynyt.

      Yritä päästä yli pettymyksisestä, et voi olettaa että muut lukevat ajatuksiasi ja ovat perillä epävarmuudestasi mikä aiheutti mielipahan. Onneksi päivässä oli myös paljon kivoja asioita, keskity niiden muisteluun, ja ole kiitollinen että on ystäviä jotka tuollaista järjestivät.

    • vcz bnz

      Hanki elämä.

    • Älkää osallistuko

      Kyllä morsian saa kiukutella kun polttariporukka oli oikeasti typerää porukkaa. Itse olen päättänyt etten enää ikinä osallistu polttareihin kun ne näköjään ovat vain hölmöjä ja idiootteja varten.

    • Polttariton

      Ymmärrän kyllä ap:n harmistumisen, ikäviltä polttareilta kuullostivat. Komppaan edellistä, minäkin vältän polttareihin osallistumista, sillä ne todella ovat hölmöläisten järjestämää kiusantekoa ja väkinäistä hauskanpitoa. En ymmärrä miksi kukaan haluaa olla osallisena polttareissa, ilmankin pärjää.

      • vanha pirkko

        Kyllä olen ollut polttareissa itse järjestevänä niin ettei ketään nolata liian pahasti.
        Se nolaaminen on veteen piirretty viiva, ja se voi jollakin mennä mehiläispuvulla tai keijunasulla metsään ja toisella ei.
        Parhaimmillaan polttarit on hienoa yhdessä oloa ja pahimmillaan sitä karmeaa nolausta ja häpeää.

        Minusta polttareihin osallistuvan pitää varautua johonkin jäynään. Ja ihanaa kun on ystäviä niitä järjestämään.


      • Hauskaa, ei häpeää

        Tuollaiset tekohauskat polttarit ovat ihan perseestä ja ne ei ole tarkoitettu hauskanpitämiseksi vaan jonkun häpäisemiseksi.

        Parhaimpia polttareita joissa olen itse ollut ja joita muutkin jaksavat muistella lämmöllä ovat juuri niitä jolloin "viimeistä kertaa" otetaan kavereiden kanssa rauhassa ja vailla huolia vähän viinaa. Saunotaan, turistaan ja nautitaan yhdessäolosta täysin tietoisina siitä että akat eivät tule häiritsemään ennen huomista puoltapäivää. Tai sitten mennään baariin ja tanssitetaan muita naisia ja sillä tavalla vähän boostaillaan egoa ennen rengastamista. Tunnustan että nehän on niitä "poikien" viimeisiä iltoja, mutta mitä sitten.

        Ne polttarit joissa jonkun idiootin mieliksi uhri on puettu typeriin vaatteisiin, peruukkiin, meikattu, ja laitettu tekemään temppuja, kaikki jättävät mainitsematta.

        Epäilen, kun olen näitä polttareita nyt saanut jo lukuisia saanut vuosien aikana seurata, että tuollaiset häpäisypolttarit ovat aina kosto jostakin, tai sitten sitä että jonkun häpäistyn toimesta vahinko laitetaan kiertämään.


      • 2+17
        vanha pirkko kirjoitti:

        Kyllä olen ollut polttareissa itse järjestevänä niin ettei ketään nolata liian pahasti.
        Se nolaaminen on veteen piirretty viiva, ja se voi jollakin mennä mehiläispuvulla tai keijunasulla metsään ja toisella ei.
        Parhaimmillaan polttarit on hienoa yhdessä oloa ja pahimmillaan sitä karmeaa nolausta ja häpeää.

        Minusta polttareihin osallistuvan pitää varautua johonkin jäynään. Ja ihanaa kun on ystäviä niitä järjestämään.

        Alkuperäinen perusideahan polttareissahan on, että juhlitaan yhdessä -morsian viimeistä kertaa naimattomana - tyylillä, jolla ystävykset yleensäkin haluavat juhlia ja viettää hyvää aikaa yhdessä. Koska kyseessä on erityinen juhla ekstraohjelmaa ja hemmottelua (kuten jokin spa-hoito) juhlintaan usein liitetään. Kondomien myynti kadulla tai keijupukuun puketutuminen on varmasti ihan hyvä tapa juhlia, jos kaveruksillä on yleensäkin juhliessaan niin tapana tehdä. Aika monille vaan tuo tyyli on kuulunut ylä-aste ja lukioajan hauskutuksiin, joista on kasvettu jo ulos, mutta maku- ja tyyliasioista ei voi kiistellä. Olen ollut muutamissa hyvissä ja tyylikkäissä polttareissa ja useita olen jättänyt väliin, koska en jaksa taantua teinien tasolle.


      • näinMissäOlenOllut

        Kyllä on ollut hyviäkin polttareita, kaikissa missä ite olen ollut, ovat olleet hyviä. Hyviä ohjelmanumeroita, paintball ammuntaa, saunomista, tandemhyppyjä.

        Naisten on vieläpä helppoa saada "hoitoa" , kun ovat juhlatuulella.

        Miesten saadakseen juhlakalulle "hoitoa" naisilta, tarvii vaan tehä enemmän töitä. Vielä ei ole homma siis ihan tasa-arvoista.


    • Virpu_*

      Joo-o, minäkin päätin, etten ikinä osallistu mihinkään tyhmiin polttareihin omieni jälkeen. "Kaverini" eivät piitanneet toiveistani, ja kun nurisin, etten halunnut tällaista, vastaus oli: "Tällaisethän polttarien kuuluu olla!" Se niistä "polttareista" ja kavereista.

      • kateusko

        Miksi polttareissa viimeistään halutaan pottuilla kokorahan edestä ystävälle "ystävyydellä" nolaamalla kohde? Ei se nolaaminen unohdu muistelemalla joitakin hyviä hetkiä päivästä.


    • hiihtoa ja sidukkaa

      Hauskoilta nuo polttarit kuulostivat! Tykkäisin itekkin vastaavista. Eihän tuossa nyt mitään nolaamista ollut. Turhaa natinaa vaan morsiamelta, liekö hormoonit vielä sekaisin synnytyksen jäljiltä tai sitten vain tosikko luonne.

    • Emmä tiedä, mun mielestä polttareiden idea ois tehdä jotain sellaista, jota voisi "tehdä vain sinkkuna".

      Esimerkiksi

      - pussailla vastakkaista sukupuolta poskelle (jos suhteessa ei ole muuta sovittu)
      - hypätä se benjihyppy, jota on halunnut koko ikänsä (tai jotain muuta "isompaa")
      - viettää aikaa hyvien ystävien seurassa, ehkä muistellen vanhoja toilailuja, tosi tämä lähinnä muistuttamaan, että ystävien ei tarvitse kadota naimisissakaan

      Aika suppeat esimerkit, mutta ideana tehdä sellasia asioita, jotka konkretisoivat sen, että kohta sitä ollaan naimisissa ihan oikeasti, mutta et sen ei tarvitse periaatteessa muuttaa mitään... Ihminen voi kokea siltikin.

      Mitä tulee sisältöön, nolaamiseen ja rajoihin, se riippuu jokaisesta yksilöstä itsestään (ja parisuhteesta). Hyvä olis, jos omat kaverit tuntis sen verran, että tietää, mikä ylittää rajat. Mut harvoin niitä rajoja tahallaan ylitetään, useammin on kyse tietämättömyydestä. Uskon ja toivon. :D

      Mä en tiiä, mutta ite näin ulkopuolisena tuntuu, että sun polttarit oli jopa liian tylsät! :D Aika normaali päivä sinällään? Odotitko enemmän ja petyit? Ja loppuhuipennus oli "vaan" joku typerä hiihtopuku? Mitä itse ajattelit, että polttarit sisältäis? Jäikö jotain puuttumaan? Millainen päivä olisi ollut sellainen, että muistat sen aina hyvällä jne?

      Jossei häät menneet jo, niin ainahan voit ottaa uusintakierroksen polttareille ;)

      Ps. Mä veikkaan, että he ajattelivat myös sun kiukuttelun olevan häästressiä ja että haluat olla rauhassa, vaikka toisaalta ois tietty ollut kohteliasta myös tulla kysymään, mikä haittaa..

      • dgndgjq

        Miksei benjihyppyä voisi hypätä naimisissa ollessaan?
        En ole ikinä tajunnut tuota asennetta, että tiettyjä asioita ei voisi tehdä kuin sinkkuna.

        Mielestäni juurikin tuo vastakkaisen sukupuolen kanssa pussailu/flirttailu/sekstailu juttu on ainoa asia mitä oikeasti ei enää varattuna saa tehdä.

        Mutta kuka sitä enää polttareissa edes haluaa tehdä, kun on löytänyt sen oikean.


    • sorto9

      Ei nolaaminen eikä nöyryytys ole kiva. Polttarit pitäisi olla iloinen juhla niin morsiamelle kuin järjestäjille. Ilman hauskaakin voi olla viinaa, mutta myös päinvastoin: viimeisiä neitipäiviä voisi juhlistaa tyylikkäästi ja tunteella. Muistella yhteisiä juttuja ym. Ok olen vanhanaikainen, mutta jotkut asiat on osattu tehdä tyylillä. Örveltämättä.

    • Tosikko.

      Parhaat polttarit on sellaiset, jotka jätetään pitämättä.

      • Ei tosikko

        Täysin samaa mieltä. En koskaan ole perustanut yhtään mtn polttareista tai varpajaisista jne. turhanpäiväisistä "tekobileistä".


      • Ei erkki

        Niinpä muuten. Jokainen päivä ennen naimisiinmenoa ja sen jälkeenkin on nautittavaa aikaa. Vähän niin kuin ystävänpäivä. Kaikkea osoitusta ei tarvitse tunkea tietylle päivälle. Tässä yhteiskunnassa vain kaikki on materiaa ja jokaiselle ajankohdalle on oma 'gimmick'insä joka yritetään pitää jonkinlaisena kultturellina yhdyskohtana muuhun maailmaan.


      • ei polttareille

        Säilyy ainakin ystävyys.


    • black men ssx

      minä tiedän yhden naisen joka polttareissa petti miestään useamman mustan miehen kanssa. sanoi että täytyy vielä nauttia viimeiset hetket ennekuin joutuu lopullisesti alistumaan suomalaisen miehen orjana elämiseen.

      • mek

        Sen takiahan siellä polttareissa on keverit mukana ja vahtivat eittei kukaan kännissä erehdy väärään sänkuyyn ja jos tuolla asenteella on naimisiin menossa niin olisi kannatatnut jättää menemättä.


      • Anonyymi

        Järjestin hyvälle kaverillemme pllttarit oli bentsi hyppy ja toilailua ja yöksi tultiin meille.
        Kaveri sanoi että hyvin meni muuten mutta kortu jäi käyttämättä.
        Vaimo sanoi että hyvä niin nyt voit käyttää sen tai säästää.
        Vaimo strippas kaverille ja antoi sylitanssin jonka jälkeen hän sai panna vaimoani.


    • Jätä se

      Sika !

    • Typrää toimintaa

      Polttari on yhdessä oloa ja vietetään siten että jokainen viihtyy. Minusta tämä median muodostama polttarien mielikuvasta on ihan vääristynyt. Juhlia voi viettää alkoholia siemaillen, katsoa yhdessä vaikka lätkäpeliä ja syödä ja pelata tai rentoudutaan yhdessä. En näe yhtään hauskana että pukeuduaan tyhmästi ja tehdään asioita josta henkilö ei nauti.

    • muumimaa55

      Mulle taas kamu tais siis nykyään entinen sellainen suuttui kun en lähtenyt mukaan hänelle suunniteltuihin sikailupolttareihin vaan jätin kohteliaasti väliin senjälkeen ei olla oltu yhteydessä.

    • Tylsä ihminen

      Olkoon kuka mitä mieltä hyvänsä niin tuosta syystä en halua isoja häitä enkä polttareita enkä myöskään osallistu kenenkään muiden isoihin häihin kun en ymmärrä mikä ihme traditio se pitää olla että morsianta, sulhasta ja juhlissa vielä vieraita nolataan.
      Itse menin aikanaan maistraatissa naimisiin ja kumppani oli samaa mieltä. Juhliin tuli vain muutama vieras.
      Polttareita ei ollut sillä asuimme paikkakunnalla jossa ei ollut kummankaan kavereita lähimaillakaan.
      Parissa isoissa hääjuhlissa olen ollut ja se jokakertainen "hassunhauska" nolataan vieraat tai ainakin sinkku vieraat aiheuttaa itselleni sen että siinä vaiheessa lähden kävelemään paikanpäältä vaikkapa läheisen järven rannalle ottamaan muutaman ja sitten takas. "Hei missä sä olit? Jäit kaikista noloista paitsi" Hyvä niin.
      Valitettavasti noiden traditioiden takia en osallistu kenenkään häihin vaikka kutsuja on tullutkin.

      • "ryöstöt":::)

        Ja entäs hääohjelma sitten!
        Katsojana tunnen aina suurta myötähäpeää aina saman typerän , teennäisen ohjelmanumeron toistuessa....::)
        )Morsiamen ryöstö, sulhanen tonkimassa morsiamen haaroissa sukkanauhaa etsien, aivan mautonta, älytöntä ja brutaalia porasatelua.Jota näkee vain suomalaistorveloiden häissä.
        Ja aina nuo kaksi ohjelmanumeroa, joka häissä! Ettekö tosiaan muuta osaa keksiä, toivoisi että morsian jäisi sille tielleen....:))


    • Hämärää

      En ole myöskään ikinä tajunnut kaikenmaailman epämääräisiä sekstailuita polttareissa - ihanko oikeasti sellaista meininkiä halutaan vieraiden ihmisten kanssa, kun naimisiin ollaan menossa?

      Hiihtopukusekoilu kuulosti kyllä vähintäänkin huonolta huumorintajulta järjestäjien puolelta. Eikös noissa yleensä ole tapana, että jos (huom. jos) kaikilla on hauskaa, voi sitten näistä hassutuksista esitellä itse häiden kestityspaikalla jotain materiaalia?

      Itse olen ollut järkkäämässä yksiä polttareita kaverilleni. Oltiin kolmisin landella, saunottiin ja grillattiin jne. ja loppuillasta sitten sekoiltiin keskenämme. Hauskaa oli, varsinaisesti ei mitenkään eronnut normaalista illanvietosta muuten kuin että tekosyynä oli polttarit.

    • matrix2020

      Joo kyllä se on kumma kun polttareissa pitää nolata , pahinta varmaan kin se että nolaajat on omia kavereita.Kysymys kuuluukin onko ne oikeita kavereita, kun aiheuttavat tuollaista tuskaa...

    • vcxvcxvcxvcx

      Ilmeisesti kaverisi eivät tunne sinua ollenkaan jos eivät tiedä sinun olevan tosikko.

      En sano, että tuo välttämättä oli mitään kaikista hauskinta, mutta jos tuollaista olisi minulle järjestetty niin tottakai olisin tehnyt sen parhaani mukaan heidän mielikseen ja yrittäisin myös itse nauttia siitä. Asia erikseen jos minun käskettäisiin hyppiä alasti tai typerissä vaatteissa keskustassa tuntemattomien silmien alla, mutta kavereiden edessä nyt voi tehdä melkein mitä vain.

      • ...................

        Luulisi heidän tietävän että kyseessä on tosikko, ja tämän johdosta olisikin pitänyt pitää tosikolle tyypilliset polttarit joissa ei varmasti vähääkään "nolata" ketään.

        Vaikka ei siinä, onhan tuo hiihto nyt ajatuksenakin aika perseestä. Luulisi mielikuvituksen riittävän johonkin kiinnostavampaan "polttaripilaan", tai sitten kysymys onkin juuri siitä, että he tiesivät että aloittaja on tosikko, eivätkä voineet siksi edes suunnitella mitään hauskempaa ohjelmaa. Ehkä he olettivat, että hiihtäminen olisi sellainen kesy läppä, mistä kukaan ei voisi kovin paljoa suuttua.


      • polttt

        Yrittäisit nauttia?! Omissa juhlissa!


    • cklöJVJ

      Hauskimmat polttarit olen ulkopuolisena nähnyt, kun sulhanen oli puettu pupuksi ja hän myi porkkanoita ohikulkijoille. Pahimmat mitä olen kuullut, oli kun juopunut sulhanen oli köytetty puuhun ja jätetty siihen yöksi yksin alueella, jossa esiintyy punkeissa borrelioosia (oli kesä).

      Käsitykseni mukaan polttarit on juhla vihille menijälle ja tarkoitus on pitää hauskaa yhdessä eikä olla porukan nolaamisen kohde.

      Pitääkö polttareissa olla kännissä? Mun mielestä ei. Reilua ei ollut, mutta anna se heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekivät.

      Toinen on sitten sun itsetunnon kohotus. Se sun pitää löytää ihan itse. Aloita vaikka niistä hyvistä asioita, joita sinulla jo on (aviomies ja lapsi) ja lakkaa murehtimasta niitä mitä ei ole( tai kuvittelet ettei ole). Naisen vartalolta menee yksi vuosi palautua raskaudesta, ole siis armollinen itsellesi.

      • 4+13

        Porkkanoiden myyminen pupuasussa voi olla hauskaa ja varmaan ihan kiva tapa juhlia, jos yksin juhlii. Vierailla voi olla hieman tylsää seisoskella jossain kadulla tätä katsomassa. Usein naimisiin menevät ovat jo sen verran varttuneempia, että pitäisi olla varaa tehdä jotain järkevämpääkin.


      • ertretreterrte

        Ei mielestäni mitään hauskaa tuollaisessa. Tuollaisen kokisin huomattavasti nöyryyttävämmäksi kuin hiihtämisen hangessa mökillä.


    • dfh j khjk jokuio

      Minä taas luulen, että ap hermostui polttareissansa sen nesteenpoistohoidon takia. Nesteenpoistohoito heikentää ja ohje sen jälkeen on ottaa rauhallisesti ja levätä, joten ei ihme jos mieliala ei ole korkeimmillaan. Oli siis aika typerää polttariseurueelta laittaa moisen hoidon jälkeen juhlakalu puskemaan hiihtopuku päällä umpihankeen missä edes ammattihiihtäjä ei pysty hiihtämään.

      Minulta meni myös ohi mitä viihdyttävää oli polttariohjelmassa jossa pestään vaatteet päällä yhden alastoman selkää loisteputken valossa...? Miksei menty porukalla saunaan.

      Minun korvaani kuulosti yhtäkaikki aika omituisilta ja jokseenkin typeriltä polttareilta. Ei polttareissa ole pakko pukea ketään mihinkään asuun tai laittaa yhtä äheltämään jotain hölmöä tehtävää missä ei ole mitään pointtia. Mielikuvi

      • jggjgggj

        Kieltämättä kuulosti kyllä hyvin absurdeilta polttareilta, varsinkin se että muut pesevät vaatteet päällä alastoman selkää loisteputken valossa. wtf?

        Jotenkin sen olisin vielä jotenkuten ymmärtänyt jos morsian olisi joutunut alastomana pesemään vaatetettuja vieraitaan loisteputken valossa.


      • ggjkkhlöklölö

        Niinpä puoli vuotta synnytyksen jälkeen nesteenpoistoon? Ja jos imetät vielä niin kyllähän tuommoinen väsyttää ja nälättää. Saako sitä edes mennä imettävänä nesteenpoistoon? Ite olin puoli vuotta vauvan tulon jälkeen päivän reissussa aika vähällä ruoalla. (Söin vain silloin kun mieskin) Ja ei ollut kyllä kivaa. Kai ne sun kaverit jotka alkoholia nesteenpoistoa tarjos halus sun oksentavan että saa taas nauraa?


    • Huuhaaa..

      Polttarit on tuontitavaraa muualta, ei kuulu suomalaiseen kansanperinteeseen.

    • Nestehoito väsyttää

      Nesteenpoistohoito väsyttää. Sen jälkeen kuuluisi mennä lepäämään eikä rietuilla sitä ja tätä. Siksi varmaan et jaksanut hiihtääkään.

      Unohda koko polttarit, joka on idioottimaista jenkkiplagiointia. Omasi sujuivat kuitenkin siististi moniin polttareihin verraten. Et herännyt oksettavassa krapulassa jonkun tuikituntemattoman äijän vierestä, sinua ei käveletetty side silmillä pikkuhoususillaan kadulla tms.

      Jenkkilästä harvoin tulee muuta kuin skeidaa, polttarit on oiva osoitus siitä!

    • kaakoonen

      Morsiamen tulisi varmuuden vuoksi kertoa millaiset polttarit haluaa jotta väärinymmärryksiä ei tule. Enemmistöllä on sellainen mielikuva että "päivänsankarin" pitää tehdä kaikkea tyhmää hullussa puvussa tai hävetä julkisesti muulla tavalla (ellei nauti siitä) mutta se ei tarkoita että kaikki ihmiset haluavat juhlistaa sillä tavalla. Minun unelmapolttarini olisivat illanistujaiset seurapelien äärellä ja hyvän napostelun parissa (p.s. en pidä alkoholin juomisesta ja varsinkaan baareissa hyppelemisestä).
      Tärkentä polttareissa mielestäni on taata morsiamen "viimeiselle vapaalle" sellainen päivä kuin hän itse haluaa ja josta nauttii.

      Ehkä tapauksessasi kaverisi ymmärsivät fiiliksesi väärin (tuntevatko he edes sinut? odotitko jotain valtavan mahtavaa ja aivan erilaista päivää?) tai unohtivat järjestelyn huumassa ketä varten juttu suunniteltiin ja he järjestivät jotain josta itse nauttisivat, eikä niin väliä itse morsiamesta.

    • Minun mielestäni tällaisessa tilanteessa tulisi harkita sitä, kannattaako mitään kovin isoja polttareita tai polttareita yleensäkään järjestää. Polttarisankari on ollut pienen lapsen äiti ja varmasti jo siitä tarpeeksi rasittunut.

      Käytännössä polttareiden merkitys on siinä, että siinä tavallaan "hyvästellään" poikamies- tai vanhapiikavuodet ja siirrytään perhe-elämään. Nyt kuitenkin polttarisankari oli käytännössä jo täysin sisällä lapsiperheen arjessa eikä avioliiton solmimiseen liittynyt samantapaista järisyttävää elämää muuttavaa kynnystä.

      Polttareita ei kuulu hyvien tapojen mukaisesti järjestää myöskään eronneelle tai leskelle, joka menee uuteen avioliittoon.

      • chkghhghg

        "Polttareita ei kuulu hyvien tapojen mukaisesti järjestää myöskään eronneelle tai leskelle, joka menee uuteen avioliittoon."

        Arvaappa kahdesti ymmärtävätkö suomalaiset pissikset hyvien tapojen päälle?

        Aivan taatusti tälläkin hetkellä suomessa joku mukasivistynyt ja ulospäinsuuntautunut naispuolinen päällepäsmäri suunnittelee millaiset polttarit pitäisi järjestää uuden kumppanin löytäneelle eronneelle tai leskeksi jääneelle naiselle.


    • kunnon polttarit

      Olisit nyt edes pannu vierasta miestä.

    • hmm.

      "Olin asettanut polttareille pari ehtoa."

      Ehtojen rikkojat ulos kaveripiiristä, joka ikinen. Miksi olet simputtajien kaveri enää?

      Polttareita ei kannata pitää lainkaan, ehkä muuten voisi aikaa viettää. Lisäksi voi kieltäytyä milloin vain. -Ja voi selvittää jo siinä suksivaiheessa kuka on ideoinut, ja antaa kenkää. Simppeliä. Ei ne oikeita ystäviä ole, jos vaatii sellaista, mitä sinä et todellakaan halua.
      Ei mene läpi että se olisi vain hyväntahtoinen juttu. Jos sinä et naura, ei toistenkaan pitäisi... Ja eivät tajunneet edes keskeyttää sitä. Ja suihku kuuluu vain yhdelle ihmiselle, ei muiden kyyläykseen.

    • ...

      En todellakaan jaksa ymmärtää polttareita, en oikeastaan häähössötystäkään, minulla on laaja kaveripiiri, muttei minulle tullut mieleenkään kutsua heitä maistraattiin, saati ilmoittaa asiasta sen kummemmin etukäteen. Käytiin jälkeenpäin kaljalla. Naimisiin päästiin muutaman minuutin tuomarin tapaamisella, häitämme kauemmin meni juristin kanssa kun laitettiin sopimusasiat ja keskinäinen testamentti kuntoon. Ehkäpä me ihmiset vain haluamme panostaa niin erilaisiin asioihin. Me ostimme unelmakesähäiden hinnalla mielummin avomersun - sillä ajellaan joka kesä.

    • kaikki tekopyhät viinanjuontijuhlat on perseestä.vittu ne mitään hauskoja oo ku pitää väkisin yrittää.sama ku naurais duudsoneille,yhtä vähän järkeä mut pitää muiden mukana yrittää virnistellä vaikkei ois vitun vertaa hauskaa...

    • näinpätaas

      Sääliksi käy sitä sulhasta kuka joutuu tommosta tosikko morsianta katselemaan. Ota se huumori sieltä perseestä esiin!

      P.S Tossa ei ollut mitään ongelmaa, ongelma on sun korvien välissä. Ota nyt luuri käteen ja soita järjestäjät läpi ja sano että korvaat heille illan. Ja muista juoda kännit!

    • lelupeet

      Mitä te umpihangesta valitatte? sehän on hauskaa siellä rämpiä. :D saa nauraa.

    • Sano EI

      Syötiin ja saunottiin tyttöjen kanssa mökillä. Muuhun en olisi suostunut. Polttarit menneet älyttömyyksiin. Mutta ei niihin ole pakko suostua.

    • Jälkilöylyt

      Ikävä etteivät kaverisi ymmärtäneet, että nesteenpoistohoidon jälkeen ei ole tervettä rasittaa itseään. Et ole syypää pahaan oloosi, vaan typerät kaverisi, jotka eivät vain osaa. Sinulla on lupa olla jonkin aikaa närkästynyt. Jos tämä ei sovi kavereillesi, niin joudut hankkimaan uusia kavereita.

    • Alli_77

      Ethän voi hyvä ihminen syyttää kuin itseäsi tapahtuneesta. Mikä saa sinut luulemaan, että kaikkien ihmisten pitää tehdä elämässään kaikki samat typeryydet, koska ne nyt vaan kuuluvat asiaan? Itselläni ei ollut polttareita eikä myöskään miehelläni, koska esim. minun kavereistani ei todellakaan ole takeita mitä hittoja olisivat keksineet! Mieheni mielestä se "perinne" on ainoastaan typerä joten se siitä. Kyllä täällä voi jokainen huoletta suunnitella elämänsä mieleisekseen, eikä tartte olla joku laumasielu joka asiassa. Vai etkö uskalla sanoa sanaa EI silloin kun haluaisit?

    • jotain rajaa

      Katkaise välit tollasiin kavereihin.Olet ihan oikeutetusti pahalla päällä.Ei kenenkään tarvi tollasta pskaa sietää.Ihan selvää vtuilua sun kavereitten taholta.Sori vaan.Mulle meinattiin 20v sitte pitää polttarit ja uhkasin pilata jokaisen elämän,joka uskaltaa mulle mitään polttareita järjestää.Tajusivat olla pitämättä.

    • joku pielessä

      Eikö sulla ole yhtään todellista ystävää joka olisi pitänyt langat käsissään polttareissa? Jos ei, jätä koko porukka kutsumatta häihin.Se on sun kostosi.

    • ölsadfkjlö

      Siis polttaritah pitäisi järjestää sen mukaan millainen morsian on. :D Jotkut osaavata nauraa itselleen ja hassuttelevat mielellään, jotkut taas haluavat vain viettää hyvää aikaa ystävien kanssa. Ilmeisesti ystäväsi ovat saaneet väärän kuvan sinusta tai sitten polttarit eivät vaan vastanneet alintajuntaista odotustasi...

    • heluna7

      Ai sulla oli talvihäät?! Voi kuin ihanaa! Ehkä vikaan lähti todellakin siinä, että sulle tehtiin nesteenpoisto. Kehosi ei ollut varautunut hoidon jälkeen tulevaan "suksitteluun". Mutta... Et kuitenkaan joutunut strippaamaan, soittamaan exällesi, etkä tekemään muutakaan kyseenalaista, joten siksi en aivan ymmärtänyt, että miksi sua otti niin päähän se.

      Jos itse menen joskus naimisiin, niin haluan juuri tuollaiset polttarit itselleni kuin, mitä sinulla oli. Ystäväni ovat kohdelleet mua aina vähän liiankin silkkihansikkain, vaikka kestäisin rajumpaakin menoa ja puhetta. Ehkä minun pitäisi etsiä keinot, millä osoittaisin ystävilleni kestävyyteni.

    • antti rokka

      Kerrankin joku aito aloittaja!
      Kuules neito! Sulla on umpipösilö kaveripiiri.
      He tai joku halusi vain pilkata sua.
      Ystävyydestä ei tietoakaan.
      Joko häät olivat?
      Ellei, niin tuo nuo tunteet ja tapahtumat esille häissäsi. Palkkaa joku puhelahjainen joka nolaa kunnolla tollaisen tai tollaiset mulkut.
      Tulet nauttimaan elämäsi ehtoollakin että sanoit mielipiteesi.
      OLE ROHKEA!

    • Sivistymätöntä!

      Ystäväsi eivät vaikuta tosi ystäviltä vaan ovat täysin sivistymätöntä porukkaa. Täytyy osata järjestää sellaiset polttarit, että kaikki viihtyvät eikä ketään mollata.

      • Kristämätöntä!

        Pitääkö ylipäätään järjestää polttareita? Varsinkaan jo korkatulle ja poikineelle naiselle?


    • EL.ak:IM

      bridezilla2013

      Olen järjestänyt kahdet polttarit. Toinen oli ehkä vähän nöyryyttävä alkuun, kunnes tuli ilta. Toisessa juhlakalu vaati, ettei mitään strippareita. Joten järjestin hänen morsmaikkunsa yöksi kainaloonsa. Sitä ennen tehtiin poikien juttuja (leikittiin sotaa).

      Elä murehdi nöyryytystäsi. Takaan että meitä nöyryytettyjä on paljon, jopa ilman polttareita. Nöyrytyksen kokeminen aiheuttaa helposti koston halun. Ei kannata mennä siihen asti.

    • En ymmärrää

      No olipas siinäkin kylpylähoito kun noin sekaisin tuntikausia olit????

    • Poltergeist-putki

      Aika turhasta otat paineita.

    • KALLE KELLO

      En yleensäkään ymmärrä koko polttarimeininkiä. Mikään ei ole niin typerän näköistä, kun joku polttariporukka toikkaroimassa kaupungilla ihmisiä kiusaamassa joillain typerääkin typerimmillä asioilla. Pysykää kaikki polttaroijat jossain korvessa. En vielä yhtää mukavaa/hauskaa polttariporukkaa ole nähnyt. Kaikki ovat olleet ihan idiotteaja. Katsokaa vaikka niitä häähulluja, ei kaikkia idiottimaisuuksia tarvitse apinoida. Mitä hittoa siinä uliset. Sinullahan se viimeinen sananvalta olisi ollut. "Hienot" polttari, komiat häät ja vuoden-kahden päästä ero.

      • Rouvalle piiskaa

        Vielä kun nämä typerehtijät ymmärtäisivät antaa ulkopuolisten olla rauhassa. Ns. huumorinne on monista muista lähinnä rasittavaa.


    • Boring, boring USA

      Polttarit on Amerikasta Suomeen levinnyt p a s k a. Suorastaan halveksin kaikkea tällaista idioottimaisuutta jota sieltä päin tänne haalitaan.

    • jöjkaldj

      Tekeeköhän sinulla vielä raskaushormoonit tepposiaan? Ei tuo nyt niin kauhealta nolaamiselta kuulostanut.

    • Oyutta

      "Hoidon jälkeen olo oli vieläkin unenpöpperöinen, _kaikki olivat selvinpäin_ ja asu otti päähän."

      Oletko tosiaan aivan varma tuosta, että kaikki oli vielä selvinpäin??? Tekstisi jatkon mukaan viinaahan kuitenkin siellä mökillä tuntui olevan riittämiin =)

      Minä en aivan niele tuota ja mielestäni tuo menisikin hyvin kännin aiheuttaman harkitsemattomuuden piikkiin =)

    • jkkl

      vai niiin

    • tyttöjen ilta

      Meidän polttareihin tuli eräs aikuisviihdetähti tilauksesta, joka hoiteli morsianta rantasaunan tuvassa ja sen jälkeen muutkin halukkaat pääsivät kokeilemaan kukin vuorollaan. Miehille ei tästä tietysti hiiskuttu sanallakaan

    • moikks

      Jos olisin joutunut samaan tilanteeseen niin olisin kysynyt kavereiltani,että mitä hauskaa tässä nyt sitten on? Yks on sukset jalas ja muut vahtaa??!! Aika kieroutunu huumorintaju.. Pitäis pitää yhdessä hauskaa eikä järjestää morsiammelle kidutus päivää.

      • fdsfsdfdsfcxv

        Toiset yrittävät järjestää sinulle hauskat polttarit parhaansa mukaan ja sinä vain valitat? Aika kiittämätöntä minusta.


      • Oyutta
        fdsfsdfdsfcxv kirjoitti:

        Toiset yrittävät järjestää sinulle hauskat polttarit parhaansa mukaan ja sinä vain valitat? Aika kiittämätöntä minusta.

        Juuri näin.

        Suomalaiset perusnaiset on vaan niin vieraantuneita hiihdosta, että se sattuu heihin =) Herkkähipiäisiä hienoperseitä =)

        Minä ainakin nautin kovasti hiihdosta umpihangessa. Käytän siihen tosin Ruotsin armeijan suksia ... =)


      • sputnikit tulee
        Oyutta kirjoitti:

        Juuri näin.

        Suomalaiset perusnaiset on vaan niin vieraantuneita hiihdosta, että se sattuu heihin =) Herkkähipiäisiä hienoperseitä =)

        Minä ainakin nautin kovasti hiihdosta umpihangessa. Käytän siihen tosin Ruotsin armeijan suksia ... =)

        Visst, visst. Käyt vielä viidessä nesteenpoistossa juuri ennen hiihtoja. Hyvin luistaa!!!
        Svenska armén är lika påhittad som Suomen armeija.


    • Millaisia ovat "ystävät", jotka haluaa nolata, nauraa toiselle varsinkin, jos raskaudesta noin lyhyt aika? Polttarit voivat olla tosi kivat ja ikimuistoiset kuten itsellä, eikä mitään kurjaa muistoa jäänyt, suorastaan lämmöllä muistelen tuota päivää. Mitä täällä ihmiset hirnuu huumorintajuttomuudesta yms? Jos toisella on paha mieli niin sitä ei tuollaiset kommentit paranna, mutta isolla osalla tämän palstan kommentoijista taitaa olla päivän lääkitys ottamatta. Ko. "kaverit" saisi ehdottomasti pyytää anteeksi typeryyttään, ja tajuta sen ihan pyytämättä. Mutta kaikilla ihmisillä ei ole syntymälahjana tilanneherkkyyttä ja tajua missä rajat menevät.

    • kevätkiuru

      Aloittaja! Itku tuli kun luin kirjoituksesi.

      Polttareitten tarkoitus ei ole nolata eikä tuottaa pahaa mieltä kellekään. Kaverisi tekivät väärin sinua kohtaan. Annoit itsesi heidän käsiinsä, luotit heihin, mutta he pettivät luottamuksesi. Kun perusturva, luottamus, järkkyy, koko elämä järkkyy.

      Hyvä kun kirjoitit tapahtuneesta, hoida koko paha mieli ulos itsestäsi viimeistäkin murua myöten. Kaikkein tärkeintä on ettet katkeroidu.

      Kerro kavereillesi suoraan kuinka vastenmieliset polttarit he sinulle järjestivät. Puhu siitä heille. Kaverisi ovat sinulle velkaa anteeksipyynnön, jolleivat he jo ole tehneet sitä. Tehkää sovinto.

      Toivotan sinulle ihanaa elämää.

      • KALLE KELLO

        Kyllä sinullakin nyt meni elämä sekaisin kun täyty oikein poruun pillahtaa, kun aloittajan polttarit meni perseelleen -sen omasta mielestä. Oletteko te nuoret likat noin saatanan tyhmiä, että se elämän tärkein asia on yhdet v***n jenkeistä apinoidut polttarit?! On teillä elämästä oppimista, opitte kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa, kun reppanat pidätte komia polttarit, leveilevät häät ja vuoden päästä kirjottelette eropapereita. Noilla aivotuksissa ei avioliitto kestä, jos ajatusmaailma on tuota luokkaa.


      • Ranskalainen Mies
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Kyllä sinullakin nyt meni elämä sekaisin kun täyty oikein poruun pillahtaa, kun aloittajan polttarit meni perseelleen -sen omasta mielestä. Oletteko te nuoret likat noin saatanan tyhmiä, että se elämän tärkein asia on yhdet v***n jenkeistä apinoidut polttarit?! On teillä elämästä oppimista, opitte kuitenkin viimeistään siinä vaiheessa, kun reppanat pidätte komia polttarit, leveilevät häät ja vuoden päästä kirjottelette eropapereita. Noilla aivotuksissa ei avioliitto kestä, jos ajatusmaailma on tuota luokkaa.

        Eikös polttarit ole saksalaiset juhlat alunperin, eikä mistään jenkeistä. Eurooppalaisissa sivistysmaissa kuten Ranska ja Saksa on tällaisia juhlia järjestetty jo satoja vuosia. Koko sana "polttarit" tulee juuri saksankielen sanasta "polterabend" ja minä ainakin aikoinani ilmoitin bestmanille että ketä voisi halutessaan kutsua polterabend -juhliini enkä mihinkään "polttareihin" mikä on huono väännös tuosta sanasta.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Polterabend

        Sanakin tulee siis saksan sanoista "meluaminen" ja "ilta".

        Juhlan aluksi vieraat rikkovat posliinia juhlakalun etupihalla tuodakseen parille onnea, sitten miesporukka lähtee metelöimään ja juhlimaan viimeistä kertaa kun juhlakalu ei ole vielä aviossa ja jolloin on viimeinen tilaisuus esim. harrastaa seksiä ilman että tekee aviorikosta. Tosin asiasta on hyvä sopia tulevan morsiamen kanssa ja jos siihen ei ole "lupaa" niin kannatata jättää asia ja voihan sitten sopia esim. rakastajattaresta avoimemmin avioliiton aikana, ainakin Ranskassa on tuo hyvin yleistä että vaimon tietäen miehellä on rakastajatar ja se on oikeastaan parempi kuin seksitouhuja harrastaa jonkun tuntemattoman yhden yön tutun kanssa polttareissa, vaikka silloin ei vielä aviossa olekaan.


      • EnjYmmärrä

        -lässytystä !

        Miten selviätte oikeasta elämästä, jos otatte noin pienistä herneen nenään ?

        Täytyy se oikea elämä olla vaikeata kaikkine yritys/työpaikkakuvioineen, tai mitenkä sitten kun tuleekin keskenmeno tms ?

        Onko silloinkin niin, että kaikki pitäisi tuoda hopeatarjottimella eteen ?


    • Kulkvistit

      Mitäs tuo nyt vielä. Kerran entisen työpaikan iltamilla kuulin kun eräs tiiminjohtaja, tällainen rehvasteleva suomalainen nuori mies, mainosti miten kerran kaverinsa polttareilla olivat juottaneet tulevan sulhasen sammuksiin, kuljettaneet tämän junaan, riisuneet kaikki vaatteet, vieneet ne mennessään ja jättäneet miehen alasti junaan nukkumaan humalaansa pois.

    • Stoorisi on hyvä

      Koetas nut alkuperäinen kirjoittaja hiukan järkiintyä. Kaertomasi juttu on hauska, ja sen voit itsekin kertoa hauskana polttarireissuna jälkeenpäin vielä monia monituisia kertoja.

      Just tollanen puolityperä polttarireissu on 15 vuoden kuluttua muisteltuna haalistunut juuri sopivaksi jutuksi muistella. Itseäsi naurattaa kaikki sellaisetkin asiat jotka nyt vi-tuttaa.

      Osasit kertoa juttusi jo tännekin, ja se on kuulijoille pääosin hauskaa luettavaa.

      Korjaile hiukan käsiukirjoitustasi, niin oma polttaristoorisi on timanginkova, hieno polttarijuttu kaiken kaikkiaan. Aika tasii pikkuhaavat pois.

    • Tuon voi uskoa miesten polttarimeiningistä, kun ollaan niin luolamiehen tasolla ja viina virtaa, ja vielä joku vähä-älyinen cro magnon kehuskelee ventovieraille tuolla teolla. Ehkä miehet eivät niin ota itseensä nolaamisesta, mutta onko tuollaista "polttariylläriä" kiva muistella? Onneksi oma sulhoni aikanaan sai tosi kivat polttarit myös, eikä mitään ikävää kokenut, mutta silti oli hauskaa eikä touhu kummallakaan ollut mitään kädet ristissä virsiä veisaten. Ja polttareissa naurettiin yhdessä, ei naurettu pilkkaavasti itse pääosan esittäjälle. Olisi muuten luullut naisten tajuavan, että ehkä pienen vauvan äiti voisi enempi tykätä jostain hemmottelu- ja kauneushoidoista kuin jostain pään pyörälle laittavasta turhasta käsittelystä. Eikä ehkä maistu viina, jos ei ole juonut yli vuoteen. Lisäksi omat ystäväni peruivat vetovarjoseikkailun, koska olin hieman huonossa hapessa, joten käyttivät järkeä ja noudattivat turvamääräyksiä :D

      • Kulkvisitit

        Juu, itsensä tämä tiiminvetäjä nolasi kertomalla asiasta, etenkin kun kaikki tiesivät kyseisellä työpaikalla että se oli kuorensa alla tällainen epävarma reppana, jolla ei ollut mitään sosiaalista elämää lihavaa tyttöystävää lukuunottamatta, ja joka oli varmasti kyseisiin polttareihin lähinnä säälistä kaverinkaverinkaverina kutsuttu.

        Eli hän ei ollut edes koko tempauksen "seremoniamestari", mutta epävarmalla luonteellaan ihasteli sitä silmät ymmyrkäisenä ja tahtoi kertoa "mehevää" juttua eteenpäin.


    • PolttaritPerseestä

      Mä oon saanu aina sellasen käsityksen että polttareiden tarkoitus on viettää ns viimeiset "sinkku" ajat, tehdä kaikkee tyhmää esim harrastaa seksiä vieraan kanssa, pussata jotain vastakkaista sukupuolta olevaa ym... Sen takia kammoan polttareita enkä näe niissä mitään järkee.. Tuollainen käsitys vaan on sanasta polttarit, että niiden oikein kuuluisi olla tuollaiset sikailujuhlat.. Monet miehet käy esim strippibaareissa kuolaamassa strippareita... "Mä nyt saan ku on polttarit...".. Tai no.. Miesten mielestä saa käydä vaikka nusasemassa vierasta akkaa, sama oliko suhteessa vai ei.....Se on sitä miesten logiikkaa...

      • Ranskalainen Mies

        Niin no, polttarit on viimeinen tilaisuus kokeilla jotain "vierasta" ennen papin aamenta ja siis silloin ei tee vielä mitään "aviorikosta", juhalahan on satoja vuiosia vanha perinne, lähtöisin Saksasta alunperin (Polterabend).

        Kannattaa toki vähän kysellä tulevan vaimon mielipidettä asiasta, mutta ainakin Ranskassa näihin asioihin suhtaudutaan melko avoimesti ja ainakin sitten myöhempinä vuosina yleensä ranskalaisen miehen rakastajatar on vaimon tiedossa kyllä ja siihen on jonkinlainen ääneen sanomaton "lupa" vaimoltakin että menestyvällä miehellä voi Ranskassa olla nuori rakastajatar.


    • Aikuinen nainen-2

      >> pussata jotain vastakkaista sukupuolta olevaa ym...

      Hyi sattana kuinka ällöä, haisee ihan heteroseksille tuollainen. Homopussailuja nykypolttareissa pitää olla.

      >>Tuollainen käsitys vaan on sanasta polttarit, että niiden oikein kuuluisi olla tuollaiset sikailujuhlat..

      Kannattaisi alkuperäisen ihmisen vaihtaa kaverinsa uusiksi. Jos ei omia ns. parhaita kavereitansa ja heidän polttarirutiinejansa ole ennalta yhtään tuon paremmin tiennyt.

      Normaali täysjärkinen ja aikuiseksi kasvanut, ja jo yhden lapsenkin synnyttänyt muija saa kyllä suunsa auki. Saa suutansa auki sen verran että sanoo että minä en nyt suiohkuun alasti teidän kanssa lähde, saatte suohkutella keskenänne.
      Ihme tytöstelyä jos ei äidiksi muuttuneelta naiselta suusta tämän vertaa kovakielistä ja uskottavaa puhetta irtoa.

      >> Miesten mielestä saa käydä vaikka nusasemassa vierasta akkaa, sama oliko suhteessa vai ei.....

      Aika harva mies tällaista vieraspanoja polttareissa kuitenkaan tekee. Vaikka vaimojen luulemiset ja käkaverien uhoavat puheet antavat muuta ymmärtää.
      Sitä pettämisen asiaa haluavat ehtivät pettää omaa vaimoa sitten myöhemmin avioliiton aikana vaikka kuinka monta vuotta putkeen.

      >> Se on sitä miesten logiikkaa...

      Ehkä miehet osaa sitten vielä nauttia ja nähdä vitsiä joissakin asioissa missä muijat ei näe. Surelle osalle jätkiäkin polttarin väkisin vedätetty hektisyys on suurta piinaa. Mutta se kestetään, kerran elämässä.

      Eikä sitä tulla Suomi-24:ään itkemään, että kun jätkät pakotti alasti suihkuun vaatteet päällä, ja katseli mun aika pikkuista kikkeliä. Vetäisi nyt herneen nokastansa tuokin alkuperäöisen kirjoituksen kirjoittaja.

      Koko elämä edessä, ja nyt jää jo itklemään sitä kun tissit näkyi likkakavereille suihkussa.

    • mies on perheenpää

      Laittaisin sellaisen naisen menemään joka ennen häitä polttareissa juo päänsä täyteen. En halau että koko elämä oli polttareita ja juopottelua.

    • valvoja

      Valittajille tiedoksi että pitäisi olla onnellinen kun on kavereita, jotka järjestää polttarit. Minulla ei ole ystäviä. Minulla ei ole ollut polttareita. En ole koskaan ollut polttareissa eikä minua ole koskaan kutsuttu yksiinkään polttareihin!!

      Ilmeisesti polttareiden idea olisi kaveriporukan kanssa viettää "viimeinen" hauska ilta yhdessä. Tietenkin se on aika henkilöstä riippuvaista mikä on määritelmä tälle. Valitettavasti tiedän polttareiden menneen joskus pahasti yli: Sankari juotettu umpikänniin, pistetty vähissä vaatteissa kaupungille sillä seurauksellä että häät perutaan ja kaveriporukka hajoaa!!!

    • Nolaamista vai ei

      Mun mielestä olisi paljon nolompaa jos joutus jonnekin kaupungille hiihtämään tai puolinakuna tai hölmössä asussa. Näitäkin näkee. Paikka ei ollut kuitenkaan julkinen ja läsnä vain ystäviä. Ehkä eivät tienneet kouluaikasi traumoista ja, että pidit sitä niin nolona ja kaameana. Toisaalta ystävien pitäisi tietää minkätyyppisistä polttareista toinen pitää ja onko mitenkä huumorintajua, osaako nauraa itselleen yms. Ja mikä on ehdoton nou nou. Jotenkin uskoisin, että hoidon tarkoitus ei ainakaan ollut aiheuttaa sinulle ikävää oloa? Ehkä heille ei ollut kerrottu, että voi tulla huono olo. Tai eivät hoksanneet, että rentoudut liikaa ja loppupäivä menee sen takia mönkään.
      Tai, että sulla on huono itsetunto ja häpeät vartaloasi. Oletko varma, että he halusivat näyttää kroppaasi ja nauraa sille? Ehkä sinusta tuntuu vain siltä? Minunkin selkäni pestiin polttareissa ja ei tullut tuollainen mieleenkään.

      En myös pitäisi mistään strippiklubista tms.

      Itse join liikaa polttareissa ja ei se kyllä ollut mukavaa, kun ei muista kaikkea vaikka haluaisi tietysti muistaa. Ja ei päässyt sisälle yhteen baariin ja yks juttu piti jättää väliin, kun olin liian juovuksissa. Oma moka, ei kukaan väkisin juottanut. En myöskään ihan kauheasti tykännyt, että polttarikuvat oli esillä häissä, joissa myös abolutistit jyrkästi alkoholiin suhtautuvat vanhempani ne näki. Ja mukana myös jotain suihkukuvia, missä paljasta pintaa. Vähän niitä oli suttailtu tussilla, ettei liikaa näy.

      Tarkoitus mun mielestä on kuitenkin, että polttareissa ois hauskaa myös morsiamella ja sulhasella, mutta perinteiset polttarit taitaa olla just sitä, että halutaan nolata morsian/sulhanen.

      • 7+9

        Sinua siis nolattin vielä kerran omissä häissäsi? Jippii onpa suomalaiset todella mukavaa ja sivistynyttä kansaa! Typerät kaverit teillä ilmeisesti.


    • Niin se menee...

      Millainen polttariporukka, sellainen ohjelma.

      Sulhanen juotetaan känniin. Luetaan kumipukuun tai hameeseen. Ja sitten tissi- tai homobaariin.

    • Jsssaaassasasa

      Ei tuo ollut kyl mitään kovin fiksua.
      Polttareissa kuitenkin käsittääkseni pitäisi olla hyvä fiilis juhlakalua myöden.
      Ja nää hulluttelut ym revittelyt pitäisi mennä kyl ketään loukkaamatta.
      Ei todellakaan noin, et juhlakalulle sukset jalkaan ja ympärille nauramaan paskaista naurua kun kaatuu tms. Eikä hyvät ystävät noin teekään toisilleen.
      Että näin.

    • sivustaSeurannut82

      Ymmärrän aloittajaa hyvin. Polttarit pitäisi olla rento ja hauska ystäväporukalla vietetty ilta, eikä toisen kiusaamiseen ja nolaamiseen tarkoitettu ilta. Polttareita voi aina viettää myös hillitymmin, ilman mitään hölmöjä asuja, remuamisia ja koheltamisia.

      Polttareihin turhan usein kuuluvat kaikenlainen remuaminen, extremepelleily ja melkeimpä pakottaminen sellaiseen johon toinen ei halua. Mutta olen nähnyt myös vietettävän hillitympiäkin polttareita. Pari kertaa kun olen ollut lavatansseissa, niin sinne on saapunut polttariseurue, jotka ovat olleet nuoria naisia. Kummastakin seurueesta huomasi, että polttareita ei ole lähdetty viettämään vain remuamisen, pelleilyn ja kohtuuttoman ryyppäämisen merkeissä. Edes mitään erikoisia asuja ei ollut päälle laitettu. Toinen seurue oli pukeutunut sellaisiin vanhan ajan kukkamekkoihin, ja toinen seurue ihan tavallisiin kesämekkoihin. Kummassakin seurueessa tulevan morsiamen selässä luki joku teksti ja päivämäärä, josta huomasi että he polttareita juhlivat. Kummatkin seurueet olivat siellä hyvin iloisina ja tanssivat samanlain kuin muutkin. Toisella kerralla kävin hakemassa tanssimaankin jokaista sen polttariseurueen jäsentä. Joku heistä taisi olla ensimmäinen kene kanssa kävin tanssimassa, niin sanoikin että käyhän hakeen muitakin meidän porukasta. Kun sen tulevan morsiamen kanssa tanssin, niin he valokuviakin ottivat, ja kaikilla oli hyvin rento ja hauska fiilis. Siinä tuli itsellekkin ihan hyvä mieli, kun oli tavallaan tuonut iloa tyttöjen polttari-iltaan, hakemalla heitä tanssimaan. Näin siis polttareita voi viettää hillitymminkin, ja ei kait niihin muutenkaan hirveesti kannata panostaa.

    • Anonyymi

      miksi pitää suostua noihin.

    • Anonyymi

      Ei polttareihin tarvitse suostua, juhlikoot tekohauskaa ne jotka sitä haluavat.

    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajaa hyvin. Mulla meni aikanaan kaverien järkkäämät polttarit niin (kokoajan omat odotukset oli korkealla kun olin kuullut vaikka mitä juttuja benji-hypyistä yms nähnyt possupuvussa olevia miehiä jne) että ensin mentiin ravintolaan syömään. Sitten yhden luo saunaan ja ottamaan pohjia, lopuksi baariin. Kun pilkku tuli, mut vietiin grillin kautta kotiin.

      Olin vähän pettynyt vaikka kaverit tarjosi illan. Vaimo sentään oli puettu omissa polttareissaan ja viety pelaamaan minigolfia. Ei järin villiä sekään mutta yritetty kyllä.
      Sen päätin että vielä joskus vietän villit polttarit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe