Onko muita petoksen uhreiksi joutuneita? Ostin kyseisestä liikkeestä käytetyn "toimivan"kannettavan tietokoneen 2oo€lla. Mutta, kappas vain paskaa paketissa möivät! Kone ei toiminutkaan. Vein koneen takaisin ja vaadin rahojani takaisin, johon myyjä vaan naurahti ja sanoi ettei minulla ole mitään oikeuksia saada rahoja takaisin!
AKIRI ELEKTRONIIKKALIIKE
46
5414
Vastaukset
- Juomari Hurmio
Kuluttajaneuvojan puheille ja käräjille vaan, sittenhän oppivat.
- No taitaa
heti ensin se kaupan purku olla huono ehdotus sulta ja rahojan takaisin vaatiminen tai saaminen.
Olisit ehdottanut, että olisivat laittaneet koneen toimivaksi, mikä tässä kirjoituksesi mukaan olikin se alkuperäinen ongelmasi, ettei se toiminutkaan, vaikka sellaisena olit sen sieltä ostanut.
Mikäli eivät myymäänsä konetta olisi saaneet sitten yrityksistään huolimatta toimimaan, niin senjälkeen vasta taitaa tulla sen mahdollisen hyvittämisen tai kaupan purkamisen vuoro. - weelani
käytettyy kannattaa ensin testata kuten suhte-elämässä
- joopaj00
en tiennyt, että joku edes ostaa sieltä mitään... näyttää jotenkin niin hämärältä paikalta. Luulis, että käytettyjä romuja voisi myydä vähän halvemmalla kuin tuo 200....
- lolleroftlmao
Tää puljuhan on puhuhuhtalaisten verkko kauppa
- _--_--_
Huhtasuo ja pupuhuhta on kyllä vähän eri asia vaikka lähellä toisiaan ovatkin.
- Väittikös
_--_--_ kirjoitti:
Huhtasuo ja pupuhuhta on kyllä vähän eri asia vaikka lähellä toisiaan ovatkin.
joku tuon liikkeen sitten olevan pupuhuhdassa? Ei mun nähdäkseni.
onko järkeä mennä ostaa yleensä käytetty läppäri ja vielä liikkeestä.
200e lisää ja saa uuden perusläppärin.- kakka riki
No jaa, kirppari-ostoissakin saa olla varovainen, toimimattomia romuja myytävänä paljon.itse jos laitan johonkin ostokseen 200 euroa niin kyllä vaadin ennen kaupantekoa jonkinlaisen "takuun" eli mustaa valkoisella ainakin että laiten on toimiva tai sitten testaan sen paikan päällä, jos nämä ei onnistu niin jätän kalliin ostoksen tekemättä, en ota sitä riskiä että saan shittiä paketissa.
Oma raja menee jossain 20-30 euron paikkeilla eli sillä rahalla voin jonkun laitteen ostaa ja otan riskin että laite ei toimikaan. 200 euroa on jo mulle liikaa ostaa riskillä jokin laite vaikka lupaavat kuinka että laite toimii. - pentiumi
Tuo kauppa myy pelkkää sontaa aivan sikahinnoilla.parempaa tavaraa löytää romuttamon pihalta.älkää ostako tuosta puljusta mitään.rahojanne ette saa takaisin vaikka myyvät toimimattoman raadon.
- käytetty ei kannata
Tietokoneita ei kannata ostaa käytettyinä tänä päivänä, koska jokaisella komponentilla on tietty elinikä ja kyseiset osat eivät kestä enempää. Esimerkkinä emolevyjen kondensaattorit kuivuvat, alkavat vuotaa ja rikkoutuvat.
10-vuota kestävä tietokone tuntuu olevan harvinaisuus. Itselläni kesti itse kasattu "klooni mikro" juurikin 10-vuotta ennen emolevyn rikkoutumista. - Tyhmyydestä sakoteta
TYHMÄ !!!!!
Uuden kannettavan olisit saanut 69€ kalliimmalla. Olisi takuupeli....
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat-tietokoneet/HP15R067NO/hp-15-r067no-15-6-kannettava-musta - Baskeriville
Käytetty tai uusi tavara, niin silloinkuin liikkeenharjoittaja myy jonkin tuotteen kuluttajalle, liikkeenharjoittajaa sitoo kuluttajansuojalaissa säädetty virhevastuu. Virhevastuusäädöksen mukaan jos tuotteessa ilmenee virhe 6 kk:n sisällä ostohetkestä, olettamus on että virhe oli tuotteessa jo ostohetkellä.
Samoin, jos vanhempikaan uutena ostettu tavara ei kestä normaalia käyttöaikaa, niin tuotteessa on virhe ja tuotteen myynyt liike on velvollinen korjaamaan virheen kohtuullisessa ajassa tai maksamaan hyvityksen. Tämä siis siinäkin tapauksessa, että valmistajan myöntämä takuu on jo päättynyt. - ,,,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,
- ubuntu ikkunat seven
Joo, ostin sieltä amd64 koneen hintaan 140 euroa. Emo rupes temppuileen melkein välittömästi, hajos lopullisesti kolmen kuukauden päästä. Ostin tehdaskunnostetun emon ja nyt mulla on Akirista ostettu prossu ja kiintari, kaikki muu vaihdettu virtalähdettä myöten. Olis varmaan tullut halvemmaksi hoksata muutamat jutut. Eikös vaan. Eikös vaan. Eikös vaan.
- Tyytyväinen
Loistavaa palvelua. Ostin pöytäkoneen kun tulin Jyväskylään opiskeleen ja sain vanhasta rikkinäisestä koneesta viel hyvitystä. Auttoivat viel puhelimessa netti ongelman kanssa myöhemmin.
- juuhaaaa
PAskoja koneita myyvät, jotain pientä tai isompaa vikaa ollut monessa koneessa mitä minä olen ostanut(1kpl) ja muutamat kavereista myös ostanut AKIRISTA tietokoneen ja jokaisessa ollut vikaa heti kun saanut koneen käyttöön, ei ole ammattitaitoisia nistejä siellä kyllä töissä.
- BOIKOTTIIN.FI
Taitaa tuo "tyytyväinen" olla itse yrittäjä.
Vanhoja ja käytettyjä *askoja ei kannata ostaa, sika kalliita lisäksi, kavereilta ja tutuilta sekä sukulaisilta kannattaa kysellä jos käytetyn haluaa niin hieman varmempaa kuin tuo romuelektroniikkaliike, harmi jos huijasivat eivätkä korvaa menetystä, sellaiselle liikkeelle boikotti. - Totuus on
Olen korjauttanut Akirissa lukuisia tietokoneita ja kaikki ovat toimineet korjauksen jälkeen loistavasti. Pelkkää hyvää sanottavaa tästä firmasta, hinnat kohdallaan ja palvelu pelaa.
- TaneAho
On typerää ostaa vanhaa tietsikkaa 200 €:lla kun alle 300 €:lla myydään uusia tehopakkauksia. Itse ostin 279 €:lla Gigantista uuden jossa on 2 vuoden takuu.
- Tyytyväinen124
Itse ostin 450€ koneen täältä ja oli muuten todella hyvä. Pelasi uusimpia pelejä tuosta vaan. Antakaa nyt vähän efforttia sille, että joku jaksaa pitää moista puljua pystyssä. Näitä pitää tukea.
- Akiristasaa
Mä ostin sieltä koneen 2014 keväällä ja sain 1 v takuun. kone on merkkiä Lenovo, erittäin kova peli. Tää merkki on monessa virkakäytössäkin ja topevat näppäimet on todella. huom. älä juo tai syö koneen edessä mitään ettei menne murusia ja kastu kone. kone säilyy tällöin pidempään hyvänä. Tominut on! Sovi kauppaa tehdessä koneen toimivuus ja takuu.
- älkää_narisko
Olen asioinut tuossa liikkeessä monta kertaa, ja aion asioida jatkossakin, ei moitteen sijaa.
- Anonyymi
Tulkaa toki peremmälle!
- lakunasu
Ostin pöytäkoneen 190,- ja olin kaverin kanssa joka tietää koneista jonkin verran. Kysyin vielä myyjältä että näkyyhän SM-liigapelit:Kyllä näkyy mutta kun katsoin keväisiä pelejä niin kuva nyki pahasti. Heidän täytyy laittaa kunnon prosessori siihen.
- Anonyymi
taisi olla joku telian nettipalvelu kun nyki . muutkin valittanut esim. teliaa
- nhgnhn
Käytetty kannettava tietokone on aina riskiostos, koska niitä ei voi käytännössä kotikonstein korjata jos vikaa tulee johonkin muuhun osaan kuin kiintolevyyn, muisteihin tai erilliseen virtalähteeseen. Pöytäkoneet ovat tässä suhteessa parempi valinta: mitä tahansa osia voi yleensä itse vaihtaa.
- Jaskapauhari
ELkää jauhako paskaa liike on hyvä ja myy peruskunnostettuja laitteita halvalla. Saa sieltä uusiakin ja niille uuden takuun.
- AndersBöle
Minä en osta mistään enää käytettyä elektroniikkaa tai muutakaan sellaista laitetta josta ei voi päältä päin nähdä onko ehjä, ehkä rautakangen vois käytettynä ostaa! Lähes kaikki käytetty elektroniikka jotenkin viallinen, hyvin harva tapaus on että tavara on täysin ehjä, ainakin kannattaa googlettaa hintoja, voi saada uuden kun laittaa muutaman kympin lisää, törkyhintoja pyytävät käytetyistä, mielestäni perusohje käytetyn hinnassa on että jos uutena maksanut 100 e niin käytetty 60euroa.
- Anonyymi
Hinnat kovia. Joku vanha kone maksaa 3 kertaa enemmän kuin edullisemmassa paikassa. Esim. Grenius myy paljon halvemmalla.
- Anonyymi
i5 pöytäkone 109 euroa.
https://grenius.fi/tuote/dell-optiplex-790-mt-8-10-i5-2400-4-250hdd/ - Anonyymi
Akiri:
DELL Optiplex Intel Core2Duo E7500 2.93GHz tuplaydin keskusyksikkö
250 Gt
3 Gt
DVD-RW -asema
Verkkokortti, Sarjaportti, Tulostinportti
Windows 10 Home 64bit
3kk takuu
Hinta: 180,00 €
Ikivanha kone maksaa 180!!!!!!! - Anonyymi
Mitäs ostatte tuollaisista puljuista! Ostakaa turvallisesti luotettavista kaupoista kuten Kärkkäinen tai Gigantti!
- Anonyymi
Juu, pitäisi se jo firman nimestä nähdä.
- Anonyymi
https://shop.hameenkt.fi/reuse/11554-Optiplex360E74004GB80GBVB_DellOptiplex360.html
Löytyy Optiplex 360 n.30 euroa - Anonyymi
Itse olen käyttänyt huollossa ja pelkästään hyvää palautetta sanottavana. halpa ja nopea korjauspalvelu.
- Anonyymi
Edullisia käytettyjä osia pöytäkoneeseen olen täältä joskus ostanut, mutta käytettyä tietokonetta ei kannata kenenkään ostaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edullisia käytettyjä osia pöytäkoneeseen olen täältä joskus ostanut, mutta käytettyä tietokonetta ei kannata kenenkään ostaa...
Akirilta kannattaa ostaa kaikki mitä tarvitsee ja mitä siellä on myytävänä.
- Anonyymi
https://www.atk-malmi.fi/tuote/hp-6300-pro-8300-elite-sff-core-i3-3rd-gen/
i3 pöytäkone 115 euroa- Anonyymi
Hidas. Armeijan kaupasta saa tyhjän nopean 500 gigan pöytäkoneen i5 prosessorilla.
Se on puolet nopeampi ja maksaa 50 euroa.
- Anonyymi
Mie ostin SA-kaupasta i5 koneen. Kovalevy oli 0 Gb. Puuttui kokonaan. Vihreä kiinnityskisko oli murtunut. Ostin toisen ja siinä oli 320Gb kovalevy. Kahdesta sain koottua yhden koneen. Toinen oli hitaampi e900 malli ja toinen e910.
- Anonyymi
Fujitsu e900 SA-kauppa. Kotelo tuuletin lakkasi toimimasta. Emolta paloi kupari linja poikki. Todennäköiseti ollut jotenkin jo valmiiksi vahingoittunut. Emolla toinen paikka tuulettimelle ja toimii taas.
- Anonyymi
Ihmetyttää miten tuollainen putiikki voi yleensä toimia tällä alalla ja vielä omalla kiinteistöllä. Onkohan jotain pimeitä bisneksiä takahuoneessa??
- Anonyymi
Minä olen nyt n. 20-vuoden sisään ostanut tutuilta kaksi käytettyä käyttövalmista tietsikkaa , Ensimmäisen sellaisen ison pöytäsellaisen ja sitten toisen , tämän läppärin, minkä lie.
Yhden sain ilmaiseksi ja lahjoitin sen kaverille , kun entinenkin toimi vielä.
Rahaa olen näihin käyttänyt kaikkinen konnerverkkeineen 100 euroa mokkulan vähn alle 50 euroa.
No kerran joo jouduin mokkulan uusimaan ja se taisi maksaa kympin - kaksi , en muista tarkkaan.
Näistä härpäkkeistä on ylituotantoa.
Eli kyllä varakkaamman tutun entinen kone on yleensä vielä vuosikaudet ihan kelpo.
Ai niin meinas unehtua. Ostin kerran ihn uuvven läppärin ja se maksoi n. 300 kaikkinensa , noin 12 vuotta sitten .Sen minä sitten loppupelissä hummasin ja join.
Tavallaan.. - Anonyymi
Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa koko 15 vuoden ajalta jolloin olen saanut yritykselta aina hyvän avun. Minulla on 4 konetta tulostimien kanssa. Koneet ostettu AKIRIlta edullisesti käytettyinä. Kaksi konetta Linux - ja kaksi konetta Windonsjärjestelmillä. Suosittelen! Nimim. vakuutusmies
- AnonyymiUUSI
Tämä on rehellisesti sanottuna paras tietokoneliike Jyväskylässä. Olen ostanut Akirista tietokoneen, käytetyn Lenovon, joka toimi yli 10 vuotta. Olen myös korjannut tietokonetta heillä kolmesti noin 15 vuoden sisällä. Hinnat on järkeviä ja he oikeasti ymmärtävät jotain tietokoneiden päälle, verrattuna etenkin näihin nykypäivän myyntivetoisiin liikkeisiin, joissa ei ole paikan päällä muuta kuin myyntihenkilöstöä joka myy uutta konetta tai yhtä palvelua (kovalevyn tyhjäksi pyyhkiminen) pikaratkaisuna jokaiseen tietokoneongelmaan, koska kellään ei ole oikeasti osaamista tietokoneiden parista. En tiedä mistä aloittajalle on tullut paha mieli, koska vuosien varrella ei ole korviin kantautunut yhtäkään aitoa tarinaa siitä, että yritys olisi ketään pettänyt. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2132863Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2081259Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1161231Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3441124- 1111033
- 87991
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa401984- 66904
- 46894
- 53881