Matkaoppaat tänään 4.2.13

Saara...

Siis kävikö tuo tyttö hieman hitaalla, joka myöhemmin oli menny naimisiin sen tunisialaisen äijän kanssa. Kuka oikeest antaa passinsa ja rahansa pantiksi!! Älkää ikiän tehkö niin... Ovatkohan vielä yhdessä, jos ovat niin tuskinpa enää tytöllä niin onnellista :(

36

1686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lololo34

      vaikuttihan tuo melko epäilyttävältä mutta mistäs sitä tietää??

    • Ei voi tietää

      Vaikee mennä sanoon mitään,ku ei tiiä koko tilannetta mikä on/oli..Näkemästä oli vaan helppo vetää määrätynlaisia johtopäätöksiä...

    • Lisää muslimimiehiä

      Suomeen.

      Vituttaa muutenkin kaikki suomaalaiset känniset horot sikailemassa maailmalla. Ko roskasakkiin ei voi olla törmäämättä, matkusti sitten minne tahansa.

      Tunisialainen meininki Suomeenkin ja burkha - päälle, passit pois ja matkustelu sallituksi vain perheenjäsenen kanssa.

    • opi niin tiedät

      miksei tyttö olisi vielä onnellinen??? itse olen tunisialaisen kanssa naimisissa ollut jo toista kymmentä vuotta ja onnellisempi en voisi olla.

      Toiseksi mitä tuohon pantti asiaan tulee, niin samalla tavallahan suomessakin otetaan esim. pankkikortin tiedot ja kopio ajokortista pantiksi. Sen mokan tyttö teki että antoi passinsa, kopio passistakin olisi riittänyt.

      Ja sitten idiootille joka haluaisi suomeen tunisian mallin, tunsiassa ennen vallankumousta oli burkat kiellettyjä, valtion omistamissa ja monissa muissakin työpaikoissa oli jopa huivin pitäminen kielletty. Tunisiassa et tarvitse miehen lupaa matkustaaksesi maasta, ainoastaan miehen lupa täytyy olla jos yhteisiä lapsia ollaan maasta viemässä.

      Tunisiassa (ennen vallankumousta) oli uskonnon hajoittaminen julkisesti erittäin kiellettyä, ihimisiä pidätettiin jopa perjantain joukkorukouksiin osallistumisista.

      • Hahahahah!

        Matkustan niin paljon että tuollaiset jutut huvittaa.

        Kaikki maailman turistirysät ovat kännisiä suomihoroja täynnä. Tunisialaisia naisia tai muitakaan ns. arabimaista tulevia niissä ei tapaa.

        Turha sinun on yrittää puolustella paska muslimikulttuuria, jokainen tietää kyllä sen vahingollisuuden, Onneksi muuallakin kuin Norjassa aletaan heräämään asian suhteen.


      • Korjaus
        Hahahahah! kirjoitti:

        Matkustan niin paljon että tuollaiset jutut huvittaa.

        Kaikki maailman turistirysät ovat kännisiä suomihoroja täynnä. Tunisialaisia naisia tai muitakaan ns. arabimaista tulevia niissä ei tapaa.

        Turha sinun on yrittää puolustella paska muslimikulttuuria, jokainen tietää kyllä sen vahingollisuuden, Onneksi muuallakin kuin Norjassa aletaan heräämään asian suhteen.

        "aletaan heräämäään" pitäisi olla: aletaan herätä.


      • Peräkamarin natsi!
        Hahahahah! kirjoitti:

        Matkustan niin paljon että tuollaiset jutut huvittaa.

        Kaikki maailman turistirysät ovat kännisiä suomihoroja täynnä. Tunisialaisia naisia tai muitakaan ns. arabimaista tulevia niissä ei tapaa.

        Turha sinun on yrittää puolustella paska muslimikulttuuria, jokainen tietää kyllä sen vahingollisuuden, Onneksi muuallakin kuin Norjassa aletaan heräämään asian suhteen.

        Taas joku peräkammarin persuvanhapoika, joka ei ole käynyt peräkylän R-kioskia kauempana äidin asunnolta. Kannattaisi matkustaa maailmalle, jotta et vaikuttaisi niin tyhmältä mielipiteinesi. Paljastuuhan niistä, että et tiedä mistään mitään. Kannattaisiko viettää edes yksi päivä selvänä ja ottaa asioista selvää. Mitä se kipeä vanha äitisikin tykkää kun peräkammarin poika juo äitinsä eläkelrahat ja kulkee paskat housuissa ja oksennukset rinnalla. Kävisit edes kerran kuukaudessa suihkussa, tai edes jouluna.


      • Peräkammarin natsi!
        Hahahahah! kirjoitti:

        Matkustan niin paljon että tuollaiset jutut huvittaa.

        Kaikki maailman turistirysät ovat kännisiä suomihoroja täynnä. Tunisialaisia naisia tai muitakaan ns. arabimaista tulevia niissä ei tapaa.

        Turha sinun on yrittää puolustella paska muslimikulttuuria, jokainen tietää kyllä sen vahingollisuuden, Onneksi muuallakin kuin Norjassa aletaan heräämään asian suhteen.

        Ei taida peräkammarin poika saada niiltä suomihoroilta, eikä keltään muultakaan. Kasvaako jo karvat kämmeniin kun ei saa naista, ei edes vanhaa eikä rumaa? Nää persunasut on melko kipeitä alkoholisoituneita luusereita, jotka ei ole päivääkään tehneet rehellistä työtä. Muita on helppo syyttää luuseriudestaan. Ei sulla ole ammattia eikä töitä. Kukaan ei siis voi viedä sun työpaikkaasi. SULLA EI OLE KOSKAAN OLLUT NAISTA, JOTEN EI KUKAAN ULKOMAALAINEN OLE VIENYT SUN NAISTASIKAAN. Mikä sua vaivaa?


      • Hahaha!
        Peräkammarin natsi! kirjoitti:

        Ei taida peräkammarin poika saada niiltä suomihoroilta, eikä keltään muultakaan. Kasvaako jo karvat kämmeniin kun ei saa naista, ei edes vanhaa eikä rumaa? Nää persunasut on melko kipeitä alkoholisoituneita luusereita, jotka ei ole päivääkään tehneet rehellistä työtä. Muita on helppo syyttää luuseriudestaan. Ei sulla ole ammattia eikä töitä. Kukaan ei siis voi viedä sun työpaikkaasi. SULLA EI OLE KOSKAAN OLLUT NAISTA, JOTEN EI KUKAAN ULKOMAALAINEN OLE VIENYT SUN NAISTASIKAAN. Mikä sua vaivaa?

        Musliminnainen hermostui, ei edes yksi viesti riittänyt;)

        Hauskaa....ah, päiväni on pelastettu:)


    • xddfdsdfdfsf

      Epäilen, että kyseessä oli käsikirjoitettua saissea.
      Jos mimmillä on paikallinen poikaystävä. niin miten tuollainen yleensä on mahdolliosta. Onko se kamelinnussija niin onneton, että katseli vain vierestä tuota hommelia? Oliko samainen tyyppi mukana juonessa, ettei tyttö saisi passiaan ja häipyisi maasta. Aika typerää touhua. Kamera ryhmä kuvaa vauokraajaa... En usko, että näin oikeasti tapahtui. Ne olisi estänyt kuvaamisen jne.

      • Sousse-fani

      • Voi reppanaa
        Sousse-fani kirjoitti:

        Pari on nykyään naimisissa:

        http://themostsweetestdream.blogspot.se/2012/06/laura-mouadh-8.html

        tsekkasin blogin ja mitä ihmettä, ohjelmassahan se mouhdi (vaimikäseon) sanoi, ettei ikinä muuttaisi Suomeen. Ja hyvinpä kelpas elämä Suomessa. ja Miksi Suomen pitäisi elättää hänen miehensä Suomessa Kelan ja sossun rahoilla. Hassua, että tyttö raataa ja noissa kuvissakin mies vaan makailee ja nukkuu. Taidettiin tyttöparkaa koijata nyt ihan kunnolla :( Säälittää, kuvio on vaan niin samanlainen kuin tuttavani, jonka Tunisialaiselta mieheltä lähti ns. mopo käsistä kun pääsi Suomeen. Ero olikin sitten jo hankalampi juttu ja naiselle tuli turvakoti tutuksi. Hitaalla...


      • Huvittavaa, miten
        Voi reppanaa kirjoitti:

        tsekkasin blogin ja mitä ihmettä, ohjelmassahan se mouhdi (vaimikäseon) sanoi, ettei ikinä muuttaisi Suomeen. Ja hyvinpä kelpas elämä Suomessa. ja Miksi Suomen pitäisi elättää hänen miehensä Suomessa Kelan ja sossun rahoilla. Hassua, että tyttö raataa ja noissa kuvissakin mies vaan makailee ja nukkuu. Taidettiin tyttöparkaa koijata nyt ihan kunnolla :( Säälittää, kuvio on vaan niin samanlainen kuin tuttavani, jonka Tunisialaiselta mieheltä lähti ns. mopo käsistä kun pääsi Suomeen. Ero olikin sitten jo hankalampi juttu ja naiselle tuli turvakoti tutuksi. Hitaalla...

        joka toinen (ainakin Helsingissä) tuntuu tietävän jonkun hieman yksinkertaisen suomidonnan, jota arabi on höynäyttänyt.

        Itse tiedän egyptiläisen exän, jonka kanssa eroaminen kyllä sujui suht helposti (kaveri oli armoton häntäheikki, mikä nyt tässä ilmaisten huorien maassa on helppoa), yksi kaveri tuntee muijan, joka on edelleen marokkolaisen kanssa virallisesti naimisissa, koska ei uskalla erota, kun ukko sanoi tappavansa, jos edes yrittää ja eräällä ystävälläni oli hetken todella luonnevikainen suomilehmä, jonka iranilainen exä oli ollut todella raaka pahoinpitelijä.


      • sdfdsffff
        Sousse-fani kirjoitti:

        Pari on nykyään naimisissa:

        http://themostsweetestdream.blogspot.se/2012/06/laura-mouadh-8.html

        Onneksi valitsivat Tunisian eikä Suomea kotimaaksi. On taas yksi vaimonhakkaaja suomessa vähempi ja turvakodissa yksi paikka tulevaisuudessa vapaana.
        Toivotaan vaan, että mimmi saa apua tulevaisuudessa suomen lähetystöstä, kun passi ja tulevat lapset jää miehelle.... Tää on niin nähty


      • Vanha täti
        sdfdsffff kirjoitti:

        Onneksi valitsivat Tunisian eikä Suomea kotimaaksi. On taas yksi vaimonhakkaaja suomessa vähempi ja turvakodissa yksi paikka tulevaisuudessa vapaana.
        Toivotaan vaan, että mimmi saa apua tulevaisuudessa suomen lähetystöstä, kun passi ja tulevat lapset jää miehelle.... Tää on niin nähty

        Taisivat valita kuitenkin Suomen :(


      • Taijiiii
        Sousse-fani kirjoitti:

        Pari on nykyään naimisissa:

        http://themostsweetestdream.blogspot.se/2012/06/laura-mouadh-8.html

        Voi tyttöparkaa, voipi muutaman vuoden päästä silmät avautua. Turha kyllä sitte itkeä kun asiat kaatuu niskaan. Naurettava blogi, miks tehä hirvee numero siintä, että on ulkomaalaisen kanssa naimisissa. So what? Olen itse seurustellut Egyptiläisen miehen kanssa, ja turpaan tuli säännöllisesti ja elämäni oli täysin hänen valvonnassaa ja esim. en saanut mennä oman äitini hautajaisiin. Koska mieheni kielsi, koska mukamas islam kieltää. Perusteli asian niin, että hän suojelee minua siltä surulta mikä hautajsissa on. No en mennyt hautajaisiin koska pelkäsin että jos uhmaan hänen tahtoaan nyrkki puhuu taas. Tyhmä olin silloin. Kun jätin ukkoni turvakotikeikan avulla, uhkaili hän minua kuukausia. Onneksi kohtalo puuttui peliin ja mieheni joutui palaamaan takaisin Egyptiin.


      • 239403+0+
        Taijiiii kirjoitti:

        Voi tyttöparkaa, voipi muutaman vuoden päästä silmät avautua. Turha kyllä sitte itkeä kun asiat kaatuu niskaan. Naurettava blogi, miks tehä hirvee numero siintä, että on ulkomaalaisen kanssa naimisissa. So what? Olen itse seurustellut Egyptiläisen miehen kanssa, ja turpaan tuli säännöllisesti ja elämäni oli täysin hänen valvonnassaa ja esim. en saanut mennä oman äitini hautajaisiin. Koska mieheni kielsi, koska mukamas islam kieltää. Perusteli asian niin, että hän suojelee minua siltä surulta mikä hautajsissa on. No en mennyt hautajaisiin koska pelkäsin että jos uhmaan hänen tahtoaan nyrkki puhuu taas. Tyhmä olin silloin. Kun jätin ukkoni turvakotikeikan avulla, uhkaili hän minua kuukausia. Onneksi kohtalo puuttui peliin ja mieheni joutui palaamaan takaisin Egyptiin.

        Sinun huono kokemuksesi sitten antaa oikeuden halveksia toisten suhteita??
        Minusta on ihana lukea hänen blogia ja muistella kuinka me kävimme täysin samoja asioita läpi, kun mieheni suomeen tuli. Harmittaa jopa, etten itse keksinyt tälläistä blogia kirjoittaa tai ylipäätään tuntemuksia ja kokemuksia kirjoitella ylös. Niitä olisi sitten vanhempana mukava lueskella ja muistella.

        Hänen miehensä vaikuttaa kyllä niin kunnolliselta kaverilta kun vaan voi, joten ei hänellä ole mitään syytä pelätä sinun kohtaloasi!
        Olenhan minäkin ollut naimisissa jo lähemmäs 10vuotta tunisialaisen mieheni kanssa ja koskaan en ole turpaani saanut, eikä mitään muutakaan ole vastaan tullut mikä "olisi avannut silmäni".


      • Anonyymi

    • Ei käynyt eikä ollut hitaalla, vaan se on maan tapa siellä ja monessa muussakin maassa . Ette ymmärrä kulttuurieroja muutenkaan , haukutte vain suomalaisia naisia horoiksi mitä me emme suinkaan ole. Eiköhän se ole niin että miehet ne yrittää ulkomailla kovasti päästä naisiin , ilotaloihin yms esim Thaimaassa, Gambiassa mutta esim Tunisiassa semmoinen ei onnistu, Annetaan toisten olla onnellisia eikä ilkeillä .

      • .....

        Missään maassa tai kulttuurissa ei kannata jättää passiaan ja rahojaan vieraalle. Johan sen järkikin sanoo. Ja miksi ne piti jättää sinne panttiin, eikös se äijä kuitenkin maksanut sen auton, olis jättänyt se jätkä henk.koht tavaransa sinne. Kaverini jätti kerran Turkissa passin pantiksi tatskaliikkeeseen kun tajusi jättäneensä pankkikortin tallelokeroon ja maksaakseen haki sen kortin ja kappas vaan passi olikin hävinnyt! No onneks oli kopio passista kaverilla, joten pääsi just ja just Suomeen takas. Vai että muslimikulttuurissa ok jättää passi ja rahat pantiksi.


      • dfgdggdfg
        ..... kirjoitti:

        Missään maassa tai kulttuurissa ei kannata jättää passiaan ja rahojaan vieraalle. Johan sen järkikin sanoo. Ja miksi ne piti jättää sinne panttiin, eikös se äijä kuitenkin maksanut sen auton, olis jättänyt se jätkä henk.koht tavaransa sinne. Kaverini jätti kerran Turkissa passin pantiksi tatskaliikkeeseen kun tajusi jättäneensä pankkikortin tallelokeroon ja maksaakseen haki sen kortin ja kappas vaan passi olikin hävinnyt! No onneks oli kopio passista kaverilla, joten pääsi just ja just Suomeen takas. Vai että muslimikulttuurissa ok jättää passi ja rahat pantiksi.

        "No onneks oli kopio passista kaverilla, joten pääsi just ja just Suomeen takas."

        Todella uskottavaa... Kopiolla matkustaminen. Joo, joo.


      • Vanha täti
        dfgdggdfg kirjoitti:

        "No onneks oli kopio passista kaverilla, joten pääsi just ja just Suomeen takas."

        Todella uskottavaa... Kopiolla matkustaminen. Joo, joo.

        On muuten totta. Itsekin pääsin kopiolla 3 vuotta sitten Antalyasta, oli kyseessä valmismatka. Passi varastettiin laukun mukana Antalyan keskustassa.


      • Totuus kuitenkin

        "aukutte vain suomalaisia naisia horoiksi mitä me emme suinkaan ole"

        Ulkomaalaiset miehet (varsinkin muslimit) haukkuvat paljon enemmän, Ja syystä.

        Tosin takanpäin tietenkin...


    • Tyhmät ukot

      Niin, no varmana muslimiukolle normaali seksistä nauttiva nainen on ****, kun siellä päin naisen pitää vetää huivi tiukasti päähän ja pistää joka sentti vartalosta vaatteen peittoon ja mistään ei saa elämässään nauttia ennen avioliittoa. Että jos sellainen elämä on muslimimiehelle se ainoa oikea tapa naisen elää, niin palvotkoon vaan niitä omia eukkojaan

      • Tyhmät ukot

        Niin ja koko helvetin suvun ja miesten kunnia on siitä kiinni, että onko tyttö neitsyt. Sitten tytöt käy ennen häitä lääkärillä parsituttamassa itsensä kiinni, jos "kauhea vahinko" on sattunut.
        Me suomalaiset naiset saamme ihan itse päättää kropastamme ja luojan kiitos siitä!


      • kiitos nauruista
        Tyhmät ukot kirjoitti:

        Niin ja koko helvetin suvun ja miesten kunnia on siitä kiinni, että onko tyttö neitsyt. Sitten tytöt käy ennen häitä lääkärillä parsituttamassa itsensä kiinni, jos "kauhea vahinko" on sattunut.
        Me suomalaiset naiset saamme ihan itse päättää kropastamme ja luojan kiitos siitä!

        hieman on sinulla hatarat kuvat tunisiasta. Minulla oli sentään kaksi lasta eli todistettavasti en ollut NEITSYT, kun avioiduin mieheni kanssa. Hänen sukunsa otti minut ja lapseni ilomielin vastaan ja mieheni kohtelee heitä kun omiaan. Näin ollaan eletty jo 12 vuotta ja 1 yhteinenkin lapsi meille tullut.

        Minun ei ole koskaan tarvinnut itseäni verhota, eikä myöskään mieheni naispuolisten sukulaisten. Itseasiassa kukaan heistä ei käyttänyt edes huivia kun minä heihin tutustuin...

        ottaisit asioista hieman selvää ennen kun tulet toisia mollaamaan mutta eipä sinun mielipiteillä ole edes merkitystä :)


      • Tyhmät ukot
        kiitos nauruista kirjoitti:

        hieman on sinulla hatarat kuvat tunisiasta. Minulla oli sentään kaksi lasta eli todistettavasti en ollut NEITSYT, kun avioiduin mieheni kanssa. Hänen sukunsa otti minut ja lapseni ilomielin vastaan ja mieheni kohtelee heitä kun omiaan. Näin ollaan eletty jo 12 vuotta ja 1 yhteinenkin lapsi meille tullut.

        Minun ei ole koskaan tarvinnut itseäni verhota, eikä myöskään mieheni naispuolisten sukulaisten. Itseasiassa kukaan heistä ei käyttänyt edes huivia kun minä heihin tutustuin...

        ottaisit asioista hieman selvää ennen kun tulet toisia mollaamaan mutta eipä sinun mielipiteillä ole edes merkitystä :)

        Kaikilla naisilla on Tunisiassa huivit päässä. Siellä sen vertaa käyneenä voin sanoa ja sokea en ole.
        JOs sinun tunisialainen perheesi toimii noin, et voi sanoa, että kaikki toimivat samalla tavalla. Kiva, että onneton yh-eukko sai jonkun elättäjän, onnea.


      • ip naurut
        Tyhmät ukot kirjoitti:

        Kaikilla naisilla on Tunisiassa huivit päässä. Siellä sen vertaa käyneenä voin sanoa ja sokea en ole.
        JOs sinun tunisialainen perheesi toimii noin, et voi sanoa, että kaikki toimivat samalla tavalla. Kiva, että onneton yh-eukko sai jonkun elättäjän, onnea.

        Paljastat tekstilläsi, ettet ole käynyt lähelläkään tunisiaa :)

        Tiestikö esimerkiksi, että ennen vallankumouksia monissa työpaikoissa ja KAIKISSA valtion työpaikoissa oli huivikielto, eli naiset eivät saaneet huivia työssä ollessaan käyttää. Tämä vieläkin monessa paikoissa mutta valtion työpaikoista tämä on jo poistunut...

        Läheskään kaikki eivät tunisiassa käytä huivia.

        Kannattaisi oikeasti käydä ulkomailla ja avartaa sitä omaa näkemystään hieman. onhan tämäkin tietenkin sinulle paikka jossa purkaa pahaa oloa.


    • never again

      Sinne vaan naiset tunisiaan elättämään miehiä ja heidän perheitä. Laiskoja ne siellä ainakin on, osaavat vaan huijata.
      Ein enää ikinä tunisiaan, likainen maa ja ihmiset huijaavat kaikessa.
      Ja rumat oppaat, jotka elättävät nuorempia tunisian gigoloitaan.

      • perhe jo 13 vuotta

        Jeps, arvosteleppa nyt koko kansa, ihan vaan niiden kourallisen ihmisen takia ketä sinä satuit turistikaupungissa törmätä... Eihän siellä tunisiassa olekaan kun reilu 10 miljoonaa ihmistä :)

        ja ne rumat oppaathan ovat suomalaisia ;)

        Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi mennä tunisiaan elättämään miestäni, kun pärjäämme hyvin täälläkin, hänen elättämänä.


    • Tyhmät ukot

      Nimenomaan, ennen vallankumousta ja Bourguiban aikaan. Nyt siellä islamistit jyllää. Kantsis käydä välillä ulkona ja lukea uutisia.

      Tunisiassa olen kuulen käynyt niin paljon, että tiedän nämä asiat. Kairouanissa, Soussessa, Tabarkassa, Douzissa jne.
      Katsopa muuten huviksesi Matkaoppaat-sarjaa, jossa näytetään katukuvaa Soussesta. Naisilla on huivi päässä, yhdellä toisensa jälkeen.

      Mut hei kiva, että pariin kertaan poljettua yh-surkimusta on lykästänyt!

      Tunisia on roskainen ja likainen maa. Viemäreistä valuu paskavettä uimarannalle, muovipulloja joka ikinen paikka täynnä, ukot perässä ihan kuin eivät olisi koskaan naista tai paljasta käsivartta nähneet. Voisiko ne eläimet joskus opetella ihan normaalin ihmisen tavoille???

      • päivän naurut

        Sittenhän sinun tulisi tietää kuinka nämä ei turistikaupungit eroavat turistirysistä?
        Matkaoppaat sarjan perusteella saakin hyvä kuvan muodostettua maasta, kuten esim. suomalaisista turkissa ;)

        Jos asioista yhtään tiedät niin, tämä kaikenlainen uskonnollisuus ja sen ulos näyttäminen oli pannassa Ben Alin kaudella, ei Bourguiban aikana.

        Islamistit jyllää, juu, oletko mahdollisesti käynyt maassa vallankumouksen jälkeen?? Kuinka tämä on vaikuttanut maahan? He ovat tuoneet maahan kauan kaivatun vapauden, vapauden sanoa mielipiteensä, vapauden toteuttaa uskontoaan(niin halutessaan) julkisestikin, vapauden mistä vain unelmoitiin Ben Alin(amerikan valitseman presidentin) aikana.

        On totta että roskia siellä löytyy ja jätehuolto ei pelaa, mutta eihän kukaan pakota sinua sinne menemään ja roskia katselemaan... mutta silti jokin sinua sinne on vetänyt tai vetää edelleen kun olet siellä useasti käynyt.

        Ja mitä tähän minun arvosteluun tulee, niin uskon että olen "parempi" ihminen kun sinun äitisi, olen sentään onnistunut kasvattamaan lapseni, niin etteivät he alentuisi sinun kaltaisesti arvostelemaan/haukkumaan NIMETTÖMÄNÄ tuntemattomia ihmisiä.

        Sinun viestisi hohtavat pahaa oloa ja ilmeisesti joku tunisialainen on sinua syvästi loukannut, kun noin kaunaa kannat.

        Onneksi, et ole saanut kunniaa tutustua aitoihin tunisialisiiin ja kuinka vieraanvaraisia he ovat. Jos olisit, et kehtaisi tuollaisia asioita heistä sanoa!


      • Tyhmät ukot
        päivän naurut kirjoitti:

        Sittenhän sinun tulisi tietää kuinka nämä ei turistikaupungit eroavat turistirysistä?
        Matkaoppaat sarjan perusteella saakin hyvä kuvan muodostettua maasta, kuten esim. suomalaisista turkissa ;)

        Jos asioista yhtään tiedät niin, tämä kaikenlainen uskonnollisuus ja sen ulos näyttäminen oli pannassa Ben Alin kaudella, ei Bourguiban aikana.

        Islamistit jyllää, juu, oletko mahdollisesti käynyt maassa vallankumouksen jälkeen?? Kuinka tämä on vaikuttanut maahan? He ovat tuoneet maahan kauan kaivatun vapauden, vapauden sanoa mielipiteensä, vapauden toteuttaa uskontoaan(niin halutessaan) julkisestikin, vapauden mistä vain unelmoitiin Ben Alin(amerikan valitseman presidentin) aikana.

        On totta että roskia siellä löytyy ja jätehuolto ei pelaa, mutta eihän kukaan pakota sinua sinne menemään ja roskia katselemaan... mutta silti jokin sinua sinne on vetänyt tai vetää edelleen kun olet siellä useasti käynyt.

        Ja mitä tähän minun arvosteluun tulee, niin uskon että olen "parempi" ihminen kun sinun äitisi, olen sentään onnistunut kasvattamaan lapseni, niin etteivät he alentuisi sinun kaltaisesti arvostelemaan/haukkumaan NIMETTÖMÄNÄ tuntemattomia ihmisiä.

        Sinun viestisi hohtavat pahaa oloa ja ilmeisesti joku tunisialainen on sinua syvästi loukannut, kun noin kaunaa kannat.

        Onneksi, et ole saanut kunniaa tutustua aitoihin tunisialisiiin ja kuinka vieraanvaraisia he ovat. Jos olisit, et kehtaisi tuollaisia asioita heistä sanoa!

        Keskustelupalstoillahan onkin tapana kirjoittaa omilla nimillä, ihan niinkuin sinäkin teet;) Onhan se tietysti ikävää, että on saanut kasteessa nimen "päivän naurut":DD
        Nimenomaan, Bourguiban kaudella uskonnollisuuden näyttäminen oli pannassa.

        Onhan se kiva, että nää eläimet saa tehdä nyt mitä haluavat esim. ampua oppositiojohtajan, riehua ja tappaa ihmisiä, sytyttää paikkoja tuleen ja muuta mukavaa. Vapaus ei ihan kaikille kansakunnille sovi.

        Valitettavasti työni vie minut Tunisiaan aika ajoin (Kyllä, olen itsenäinen työtä tekevä suomalainen nainen, joka elää omilla rahoillaan eikä äpäriensä yh-elatusavulla..), joten sitä roskaa ja p*skaa joutuu valitettavasti näkemään.

        Ymmärryksesi on yh:n tasoa, sen tajuan, mutta en puhunut suomalaisista Matkaopas-sarjassa vaan paikallisista. Sitten sen vielä yritän saada sinut ymmärtämään, että Alanya Turkissa on turistikaupunki, Sousse Tunisiassa maan kolmanneksi suurin kaupunki, jossa on hyvin paljon paikallisia ihmisiä. Kun Matkaopas-sarjassa näytetään kaupunkikuvaa Soussessa, se on täynnä huivipäisiä naisia. Tämä antaa juuri oikean kuvan niille, jotka eivät ole Tunisiassa koskaan käyneet. Ehkä tämä meni sinulle perille, ehkä ei.


      • terveisiä ylläkseltä
        Tyhmät ukot kirjoitti:

        Keskustelupalstoillahan onkin tapana kirjoittaa omilla nimillä, ihan niinkuin sinäkin teet;) Onhan se tietysti ikävää, että on saanut kasteessa nimen "päivän naurut":DD
        Nimenomaan, Bourguiban kaudella uskonnollisuuden näyttäminen oli pannassa.

        Onhan se kiva, että nää eläimet saa tehdä nyt mitä haluavat esim. ampua oppositiojohtajan, riehua ja tappaa ihmisiä, sytyttää paikkoja tuleen ja muuta mukavaa. Vapaus ei ihan kaikille kansakunnille sovi.

        Valitettavasti työni vie minut Tunisiaan aika ajoin (Kyllä, olen itsenäinen työtä tekevä suomalainen nainen, joka elää omilla rahoillaan eikä äpäriensä yh-elatusavulla..), joten sitä roskaa ja p*skaa joutuu valitettavasti näkemään.

        Ymmärryksesi on yh:n tasoa, sen tajuan, mutta en puhunut suomalaisista Matkaopas-sarjassa vaan paikallisista. Sitten sen vielä yritän saada sinut ymmärtämään, että Alanya Turkissa on turistikaupunki, Sousse Tunisiassa maan kolmanneksi suurin kaupunki, jossa on hyvin paljon paikallisia ihmisiä. Kun Matkaopas-sarjassa näytetään kaupunkikuvaa Soussessa, se on täynnä huivipäisiä naisia. Tämä antaa juuri oikean kuvan niille, jotka eivät ole Tunisiassa koskaan käyneet. Ehkä tämä meni sinulle perille, ehkä ei.

        Kylläpä sinua näyttää kiukuttavan että joillakin on lapsia, valitettavasti joudun kertoa, etten ole yh, en ole sitä koskaan ollut ;)

        Jos matkaoppaat antaa sinusta oikean kuvan tunisasta, et selvästikään ole oikeaa ja aitoa tunisiaa nähnyt/kokenut.

        En ymmärrä myöskään miksi tulet tunisia palstalle kommentoimaan jos et tunisiasta tykkää. Tämän kaltainen ala-arvoinen haukkuminen ei ketään kiinnosta :)


        Mutta mieti mitä mietit, ei onneksi liikuta minua ollenkaan ja nyt lähdemmekin mieheni "äpärieni" kanssa hiihtämään :)


    • Never again

      Yes, ihan tajuttoman likainen ja törkyinen maa. Ihmiset heittää kaiken saastan ulos ja kaduille. Ei enää ikinä Tunisiaan!

    • Tyhmät ukot

      Jotainhan sun yh:n piti keksiä, kun loppui argumentit:D Se on jännää, kun jotkut poikii sinne sun tänne. Suomi-mies ei enää tuollaista jakorasiaa huolinut, niin sitten ählämille kelpasi.

      Kehoitan sinua joskus lähtemään ulos savimajastasi (jos miehesi päästää), lukemaan lehtiä ja uutisia Tunisian tilanteesta ja päivittämään tietosi uudesta kotimaastasi.

      Tunisia-palsta on paikka, jossa kerrotaan Tunisiasta, sekä hyvistä että huonoista puolista. Jos et kestä sitä, että Tunisia on suurimmalle osalle siellä käyneistä pelkkä kaatopaikka, niin itke sitten. Ei heilauta minua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe