Mikähän olis helppokäyttöinen ilmainen kuvankäsittelyohjelma????

Dsuhari

osaamiseni tällä alalla on heikkoa joten pitäis olla hyvä, monipuolinen, helppokäyttöinen.

Vaikka monipuolinen ei kyllä taida olla helppokäyttöinen

9

583

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f.e.d.

      Tämä ilman muuta. http://www.getpaint.net/
      Ei mikään huippuammattilaisille tarkoitettu mutta on riittävän monipuolinen ja helppokäyttöinen.

      Gimp on kaikkein vaikein ja kryptisin kuvankäsittelyohjema mitä on olemassa. Sitä kuitenkin joku kohta ehdottaa mutta unohda se.

      • GIMP on vähän niinkuin Photoshop. Sillä voi tehdä töitäkin ja on viimeinen kuvankäsittelyohjelma mitä tarvitsee hankkia.


      • d.e.f

        Gimp voi vaikuttaa osaamattoman mielestä vaikealta ja kryptiseltä, se johtuu ohjelman monipuolisuudesta. Mitä monipuolisempi ohjelma ja enemmän mahdollisuuksia sitä vaikeammalta se aloittelijan mielestä tuntuu alkuun. Aloittaja tuntuu ymmärtävän asian "Vaikka monipuolinen ei kyllä taida olla helppokäyttöinen ".

        Monelle toki Gimp on tarpeettomankin monipuolinen ja silloin kannattaa valita yksinkertaisempi vähemmän ominaisuuksia sisältävä joka on sen yksinkertaisuutensa ansiosta helpompi.


      • Nörttineitihöpisee
        d.e.f kirjoitti:

        Gimp voi vaikuttaa osaamattoman mielestä vaikealta ja kryptiseltä, se johtuu ohjelman monipuolisuudesta. Mitä monipuolisempi ohjelma ja enemmän mahdollisuuksia sitä vaikeammalta se aloittelijan mielestä tuntuu alkuun. Aloittaja tuntuu ymmärtävän asian "Vaikka monipuolinen ei kyllä taida olla helppokäyttöinen ".

        Monelle toki Gimp on tarpeettomankin monipuolinen ja silloin kannattaa valita yksinkertaisempi vähemmän ominaisuuksia sisältävä joka on sen yksinkertaisuutensa ansiosta helpompi.

        Itse olen aika newbie kuvankäsittelyssä, mutta pikkuhiljaa alkoi GIMP avautumaan, tosin olen duunissa joskus käyttänyt vähän photo shoppia. Youtube ja internetti on täynnä hyviä ja yksityiskohtaisia ohjeita tosin myös huonoja ja vain brassailutarkoituksella tehtyjä = kato mitä mä osaan ;)

        Kuulkaas vielä ihmiset, netissä on täysin ilmainen pixlr.com editor ja pixlr.com experienced editor, jossa on tosi hyvät nopeat kuvankorjaus - ja koristeluominaisuudet. Pixlr experienced on aika monipuolinen, paljon photoshop ja gimp ominaisuuksia omaava editori. Ja mikä parasta, Pixlr.com ei vaadi kirjautumista eikä ohjelman lataamista omalle koneelle. Kaikki toimii verkossa ja kun olet tehnyt temppusi kuvillesi tai esim. valokuvakollaasin, voit ladata ne takaisin omalle koneellesi. Pixlr.comiin kyllä voi kirjautuakin jos haluaa, siinä voi olla jotain lisäarvo tai ominaisuuksia, en kyllä vielä ole hiffannut mitä. Ehkä toimisi samalla myös kuvien säilytyspaikkana verkossa, kuten Photobucket, jossa aiemmin (muutama viikko sitten) oli Pixlr.comin editorit lisenssillä.


      • sfdsdfsdfsfd

        GIMP on todella hyvä kuvankäsittelyohjelma ja ennenkaikkea se on ilmainen. Hankalahan se on aluksi käyttää mutta kunhan opetteluun käyttää vähän aikaa niin siinä on hyvä työkalu loppuiäksi.


    • Itse olen käyttänyt tuota paint ohjelmaa ja ihan hyvin on toiminut. Suosittelen.

    • Paint.NET ohjelma toimii siis vain Windows järjestelmässä jossa on "Microsoft .NET Framework 3.5 SP1" asennettuna, se asentuu tarvittaessa automaattisesti.

      Ohjelman saa suomenkieliseksi lataamalla ja asentamalla erillisen lisäosan.

      Ohjeita ja linkkejä suomeksi
      http://www.ilmaisohjelmat.fi/paint-net

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe