Random vai ei, tilastoja

Kultakala

Olen jo kauan epäillyt, että nettipokerissa kortit eivät tule sattumanvaraisesti. Jotta epäilyni eivät perustuisi mutu-tuntumaan, päätin tehdä hieman tilastoja. Seuraavat tilastot ovat peräisin Party Poker saitin Omaha Hi mikropeleistä. Toivottavasti muutkin alkavat tehdä vastaavia tilastoja eri saiteilta ja julkaisevat ne täällä.

Kun flopilla on kaksi samaa maata olevaa korttia, on kolmannen samaa maata olevan kortin eli mahdollisen värin todennäköisyys viimeistään riverillä noin 36 % (9 outtia); käytännössä livepeleissä väri toteutuu noin 1/3 eli 33%. Party Pokerilla kävi näin:

118 floppia, joissa kaksi samaa maata: viimeistään riverillä tuli 65 kertaa 3. samaa maata oleva kortti eli mahdollinen väri, todennäköisyys 55%; 53 kertaa ei värin mahdollisuutta, todennäköisyys 45%.

Päättelen tästä, että ohjelmat on suunniteltu antamaan väri useammin kuin olisi todennäköistä (55% vs. 33-36%), koska silloin pottien koot ja peliyhtiön saamat raket kasvavat.

Minä vedin väriä 11 kertaa ja onnistuin saamaan värin 3 kertaa, eli noin 27% käsistä. Yksi väreistä oli halpa pikkuväri isolta blindilta, jonka hävisin, ja jota en olisi lähtenyt muuten vetämään; 2 isoa väriä voitin. Kun ottaa huomioon sen, että sessioissani värin todennäköisyys muilla pelaajilla oli 55% ja minulla vain 27%, niin ei ole ihme, että hävisin kaikki jäljellä olevat pelimerkkini, muutamia kymppejä.

Tutkin myös mahdollisten takavärien onnistumisprosentin. Tilanteita, joissa turnille tuli toinen samaa maata oleva kortti kuin flopilla, oli 63. Todennäköisyys saada kolmas samaa maata oleva kortti riverillä on noin 19% (9 outtia). Tämä toteutui 11 kertaa eli noin 17,5%, joten tässä kortit tulivat randomisti. Näppituntuma aiemmista peleistä on kuitenkin ollut, että takaväri toteutuu ohivetona paljon useammin, kun olen itse ollut johtoasemassa sitä ennen, mutta tästä minulla ei ole tilastotietoja olemassa.

Suorien todennäköisyydestä katsoin vain itse vetämäni 8-outtiset suoranvedot flopilta. Yllättäen onnistuin yhdeksästä vedosta neljä kertaa eli 44%, vaikka todennäköisyys on vain 32%. No, se ei auttanut, sillä sain niin paskoja kortteja, että hävisin joka tapauksessa viimeiset kymppini, enkä enää depota lisää; olin juuri nostanut täydet sataset pois pelitililtäni, sillä en usko korttien tulevan sattumanvaraisesti, koska downswingit ovat aina syvempiä kuin upswingit korkeita, niin että häviän jatkuvasti pelasin sitten miten hyvin tai huonosti tahansa. Sitten monet huonot pelaajat voittavat mitä ihmeellisimmillä maksuilla, korotuksilla ja ohivedoilla, ja jopa 80-90% osallistumisella vähintään flopille asti, mitä ammattipelaajat eivät normaaliolosuhteissa tekisi – eivätkä hyvät amatöörit.

22

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultakala

      Tilastoista vielä sen verran, että niistä värinvedoista, jotka lähdin suunnitelmallisesti isoihin potteihin vetämään, onnistuin vain 2/11 kertaa eli 18,18%. Se yksihän oli isolta blindilta sellainen sökötyksen jälkeinen halpa potti, jonka hävisin vähän isommalle värille, kun itselläni oli väriin 8 ja 3 kädessä.

      Lisäksi huomasin, että sain hyviin lähtökäsiin täysin sopimattoman flopin useimmilla kerroilla, mutta valitut pelaajat saivat flopin ja jatkon useimmiten onnistumaan. Esimerkiksi, jos minulla oli TT, JJ, QQ tai KK värin ja suoran vedoilla, niin pöytään tuli aina muille sopivat värin ja suoran vedot, mutta ei mulle sopivia, ja aina isompi kuva kuin mulla oli pari taskussa, tai sitten pikkupari, johon joku sai tietysti kolmoset. Sain vain yhden setin flopille ja senkin hävisin jo turnilla toisen vetämälle värille (vai olikohan niitä sittenkin kaksi samalla lopputuloksella).

      • Kultakala

        AA lähtökädet, muutama kipale, hävisin tietysti kaikki, riippumatta siitä oliko suited ja suoran vedot vai ei.


    • lopeta jo

      hommaa holdem manager tai pokertrakker, niin näät et kyl ne oikeen toteutuu, sinä kerrot yksittäisistä käsistä, etkä edes siitä kuinka ne pelasit, oikeesti älä viitti hakee syyllistä muuallta kun peilistä, käsiä tarttee olla riittävä määrä ja ne täytyy pelata oikein, mut hommaa ny ekaks joku pokerin seurantaohjelma, ja huomaat jotain ehkä....äläkä hyvillä lähdöillä laita rahaa pottiin vasta sitten kun vastustaja on jo ohi, jos sulla on AA kädessä korotat tai sit et, ja flopilla korotus ja vastustaja korottaa lisää voit olla lähes varma että pelkkä ässäpari on pahasti jäljessä, ja kun survot rahat sisään, ja maksu tulee olet takuulla jäljessä, ei se oo kusetusta se on huonoo peliä.

      • lopeta jo

        enkä tajua miten isot parit voisivat olla samaa väriä tai ässäparille tulla suoranveto, tietysti gutarinveto voi tulla flopilla, mutta siinä vaiheessa jos korotukseesi paljon vasta peliä tulee, olet satavarmasti jäljessä, kun pöydässä JQT ja sinulla ässä pari ja gutarinveto, et voi ainakan johtaa siinävaiheessa, ja silloin siihen pöytään on lyötävä ja jos lisää tulee on vaan kipattava, riippuen siitä paljonko rahaa potissa on eli mitkä on odsit, mutta tmä on jo korkeempaa matematiikkaa, eli kippaa jos lisää tulee, pahin virhe on olla lyömättä ja maksaa kaikki ja olla kippaamatta, ymmärrä nyt siellä on toinen pelaaja vastassa eikä sillä tyhjiä lipukkeita ole siinä kohtaa, se johtaa lähes varmasti ja lyö lisää kun HALUAA SUN RAHAS


      • Kultakala

        Sain minä pari pottia ässäparilla, kun korotin flopilla eikä kukaan maksanut, ja tiedän tasan tarkkaan, että jos joku maksaa korotuksen, kun taskussa voi olla ylipari, niin siellä on luultavasti toinen ylipari, rattaat, setti tai suoran tai värin veto. Mutta kun sain joskus suoran tai värin vedon tai pienemmän parin ässäparin tueksi ja vedin turnille tai näyttöön asti, niin aina tuli turpiin: mitä enemmän korotuksia, sitä enemmän turpiin, jos maksoin tai olisin maksanut.

        No, ässäparillahan ei tunnetusti kannata korottaa, jos pöydässä on suoran ja värin veto. Tappiomahdollisuus on luultavasti jo 60% joko värille tai suoralle, kun mukana on kaksi tai useampaa vihua, ja turpiin tulee todella usein myös pienille rattaille, eli todennäköisyys hävitä näissä käsissä ässillä on jopa yli 80% luokkaa: kippaan semmoiset tietysti, mutta on niitä, jotka repii ässillä voittoja jatkuvasti käsissä, joissa ne pitäisi oddsien ja taidon mukaan kipata, koska vihuilla on em. oddsit vetää naulaparin ohi tai olla jo siitä ohi flopilla.

        Olen pelannut ehkä hieman yli miljoona kättä, joten luulen tietäväni, mistä puhun. Julkaisin edellä faktatilastoja, jotka puoltavat kokemuksiani. Pyydänkin nyt muita lukijoita julkaisemaan lisää tilastoja eri saiteilta, jotta puheet eivät perustuisi mutu-oletuksiin.


      • Kultakala
        lopeta jo kirjoitti:

        enkä tajua miten isot parit voisivat olla samaa väriä tai ässäparille tulla suoranveto, tietysti gutarinveto voi tulla flopilla, mutta siinä vaiheessa jos korotukseesi paljon vasta peliä tulee, olet satavarmasti jäljessä, kun pöydässä JQT ja sinulla ässä pari ja gutarinveto, et voi ainakan johtaa siinävaiheessa, ja silloin siihen pöytään on lyötävä ja jos lisää tulee on vaan kipattava, riippuen siitä paljonko rahaa potissa on eli mitkä on odsit, mutta tmä on jo korkeempaa matematiikkaa, eli kippaa jos lisää tulee, pahin virhe on olla lyömättä ja maksaa kaikki ja olla kippaamatta, ymmärrä nyt siellä on toinen pelaaja vastassa eikä sillä tyhjiä lipukkeita ole siinä kohtaa, se johtaa lähes varmasti ja lyö lisää kun HALUAA SUN RAHAS

        Omahassa paras lähtökäsi on AAKKss ja tietysti sulla voi olla mikä tahansa iso pari ja vaikka molemmat suittareita sekä suoranveto päälle. Esim. KKQJss kahdella värin ja yhdellä yläpään suoran vedolla tai KKQJso yhdellä värin ja yhdellä yläpään suoran vedolla. Tietysti tällaisilla käsillä tulee katsoa floppi ja jopa korottaa blindilla, vaikka Omaha enimmäkseen post-blid ja post-flop peliä onkin. Mutta sekin, että näihin vetoihin ei tule apua juuri koskaan, kun taas vihut saavat osumia paljon huonompiin vetoihin, kertoo jotakin pelin luonteesta ja "sattumanvaraisuudesta".


      • HERÄTYS KOOMASTA
        lopeta jo kirjoitti:

        enkä tajua miten isot parit voisivat olla samaa väriä tai ässäparille tulla suoranveto, tietysti gutarinveto voi tulla flopilla, mutta siinä vaiheessa jos korotukseesi paljon vasta peliä tulee, olet satavarmasti jäljessä, kun pöydässä JQT ja sinulla ässä pari ja gutarinveto, et voi ainakan johtaa siinävaiheessa, ja silloin siihen pöytään on lyötävä ja jos lisää tulee on vaan kipattava, riippuen siitä paljonko rahaa potissa on eli mitkä on odsit, mutta tmä on jo korkeempaa matematiikkaa, eli kippaa jos lisää tulee, pahin virhe on olla lyömättä ja maksaa kaikki ja olla kippaamatta, ymmärrä nyt siellä on toinen pelaaja vastassa eikä sillä tyhjiä lipukkeita ole siinä kohtaa, se johtaa lähes varmasti ja lyö lisää kun HALUAA SUN RAHAS

        Kuinka AA voi olla suited, mistä sellainen saitti löytyy, älä pelaa sielä jos on esim 2 herttaäsää ja kuinka JJ QQ KK voi olla värin ja suoran vedoilla, ohhohhohhoijaaa...ja kuinka muille voi tulla silloin värin ja suoranvedot perille jos tarkotat flopilla esim KK värin ja suoranvedolla sillonhan tarttee olla kolme samaa maata olevaa korttia ja TJQ pöydässä jos vastustajalle osuu niin osuu sullekin, ihan varmasti osuu etkä voi hävitä kun ässävärille siinä tilanteessa ohhohhoijaaaaa AA SUITED KK SIUTED JA SUORANVEDOLLA JJ SUORANVEDOLLA JA TAKAOVENVÄRIN VEDOLLA HASSUA.....MUILLE OSUU MUT MULLE AA SUORANVEDOLLA EI,,,,,


      • HERÄTYS KOOMASTA
        Kultakala kirjoitti:

        Sain minä pari pottia ässäparilla, kun korotin flopilla eikä kukaan maksanut, ja tiedän tasan tarkkaan, että jos joku maksaa korotuksen, kun taskussa voi olla ylipari, niin siellä on luultavasti toinen ylipari, rattaat, setti tai suoran tai värin veto. Mutta kun sain joskus suoran tai värin vedon tai pienemmän parin ässäparin tueksi ja vedin turnille tai näyttöön asti, niin aina tuli turpiin: mitä enemmän korotuksia, sitä enemmän turpiin, jos maksoin tai olisin maksanut.

        No, ässäparillahan ei tunnetusti kannata korottaa, jos pöydässä on suoran ja värin veto. Tappiomahdollisuus on luultavasti jo 60% joko värille tai suoralle, kun mukana on kaksi tai useampaa vihua, ja turpiin tulee todella usein myös pienille rattaille, eli todennäköisyys hävitä näissä käsissä ässillä on jopa yli 80% luokkaa: kippaan semmoiset tietysti, mutta on niitä, jotka repii ässillä voittoja jatkuvasti käsissä, joissa ne pitäisi oddsien ja taidon mukaan kipata, koska vihuilla on em. oddsit vetää naulaparin ohi tai olla jo siitä ohi flopilla.

        Olen pelannut ehkä hieman yli miljoona kättä, joten luulen tietäväni, mistä puhun. Julkaisin edellä faktatilastoja, jotka puoltavat kokemuksiani. Pyydänkin nyt muita lukijoita julkaisemaan lisää tilastoja eri saiteilta, jotta puheet eivät perustuisi mutu-oletuksiin.

        JAA PUHUIT OMAHASTA, ÄLÄ PELAA SITÄ KARMEE PELI


      • Kultakala
        Kultakala kirjoitti:

        Sain minä pari pottia ässäparilla, kun korotin flopilla eikä kukaan maksanut, ja tiedän tasan tarkkaan, että jos joku maksaa korotuksen, kun taskussa voi olla ylipari, niin siellä on luultavasti toinen ylipari, rattaat, setti tai suoran tai värin veto. Mutta kun sain joskus suoran tai värin vedon tai pienemmän parin ässäparin tueksi ja vedin turnille tai näyttöön asti, niin aina tuli turpiin: mitä enemmän korotuksia, sitä enemmän turpiin, jos maksoin tai olisin maksanut.

        No, ässäparillahan ei tunnetusti kannata korottaa, jos pöydässä on suoran ja värin veto. Tappiomahdollisuus on luultavasti jo 60% joko värille tai suoralle, kun mukana on kaksi tai useampaa vihua, ja turpiin tulee todella usein myös pienille rattaille, eli todennäköisyys hävitä näissä käsissä ässillä on jopa yli 80% luokkaa: kippaan semmoiset tietysti, mutta on niitä, jotka repii ässillä voittoja jatkuvasti käsissä, joissa ne pitäisi oddsien ja taidon mukaan kipata, koska vihuilla on em. oddsit vetää naulaparin ohi tai olla jo siitä ohi flopilla.

        Olen pelannut ehkä hieman yli miljoona kättä, joten luulen tietäväni, mistä puhun. Julkaisin edellä faktatilastoja, jotka puoltavat kokemuksiani. Pyydänkin nyt muita lukijoita julkaisemaan lisää tilastoja eri saiteilta, jotta puheet eivät perustuisi mutu-oletuksiin.

        Gutaria eli suoran välivetoa ei kannata aina tai ainakaan kovin usein vetää flopilta, kun tulee korotuksia, etenkään, jos pöydässä on mainitsemasi TJQ, koska oddsit ovat vain 16% sen onnistumiseen. Jos epäilet toisella olevan valmis suora tai väri tai edes värin veto näissä tilanteissa, niin maksu korotukseen yli- tai kärkiparilla on iso riski ja vedät mahdollisesti kuollutta kättä, eli jos saisit rattaat tai kolmoset tai jopa suoran, niin häviäisit tai pääsisit korkeintaan jakopottiin suoralla. Riippuu tietysti myös pelaajasta, milloin kannattaa katsoa ja milloin kipata, mutta kyllä ne maniacitkin voivat joskus korottaa ihan hyvällä pelillä eivätkä kaikki heidän kätensä ole roskaa tai kuolleita vetoja...

        Hold'emissa valmis suora flopilla on harvinaisempi ja silloin maksu yliparilla ja gutarin vedolla on useimmissa tapauksissa hyvin perusteltua. On mahdollista jopa korottaa ja ehkä kipata sitten, jos korotukseen tulee re-reissu. Näin pudotetaan bluffit pois ja minimoidaan tappiot, kun ei mennä kuolleilla käsillä pitemmälle eikä etenkään näyttöön asti.


    • miksi näin olisi

      joo ihan asiaa puhut, miksi päättelet että nettipelit olisivat jotenkin puolueellisia, koska ei siinä ole mitään järkeä, miksi siis niin olisi, ainoa tietysti mahdollisuus olisi että generaattori poistaisi ns. turhia kortteja pois ja pottiin osallistuvat saisivat enempi osumia flopilla ja turnilla ja potti kasvaisi eli enempi rakee, mutta silloinkin se ois kaikille sama, miksi joku ohjelmoitas häviimään ja jotkut voittaan, eihän siinä oo mitään järkee, itse luulen että pienemmillä tasoilla tämä voisi olla mahdollistakin, koska max rake ei tule täyteen ja enempi osumii, enempi rakee, ja rakellahan saitit elää, sen voisin ymmärtää, mutta ketään ei laiteta häviimään, se on kyllä varma asia, eikä sellanen ohjelmointi ole edess mahdollista, tai voisi ollakin, mutta liikaa vaivaa se vaatii, iksi hyvä pisnes eli nettipokeri pilattaisiin, koska hyöty on olematon, muuten olikohan se sivusto is onlinepoker rigged.com, sielä on puolueettomat testit miljoonista pelatuista käsistä, ja kaikki verkot testattu, ainoa jossa todennäköisyydet ei toteutunu täysin oli i poker verkko, eli epäilys jäi, mutta ei siinäkän isoo heittoo ollu, muut selvisivät testeistä, oikeesti näitä testataan kokoaika, esim fulltilt käännettiin ylösalasin ja kaikki epärehellisyydet tutkittiin kun omistajat lainailivat eli käyttivät pelaajien rahoja omaan makeeseen elämäänsä, eikä vilppiä ollu, ja cian porukka tutki kaiken ja saitit avautu, kertooko se jotain ehkä....

      • raha ratkasee

        Kaikilla saiteilla on frofilointi. Kun huomataan että osaa pelata ruvetaan jakamaan paskoja lappuja. Muistaa hyvin kun aloitteli pokeria niin turneissa oli usein kärsijoilla, joka johtui lukemattomista seteistä ja isoista pareista joilla sai hyvän maksun. Nykyään kun omaa erittäin hyvän pelitaidon kehumatta(live menestys) niin ei vain tule sellaisia osumia eikä maksuja vähäisiin osumiin joilla pino kasvaisi. Lady fortune kääntää selkänsä turnauksissa aina puolta tuntia ennen kuplaa, ei osuman osumaa eikä pelattavia käsiä, sattumaako? Tilastointi on turhaa, sitäkin harrastettu, ne saadaan näyttämään siltä että homma on Ok mutta onnekkat valitsee pelialustojen omistajat, tiedossa jo mitä tää homma on.


      • ex fish

        Yhtiöillä on palkattuja pelaajia listoillaan. He pelaavat yhtiön rahoilla, eivät omilla rahoillaan. Kone arpoo heille muita useammin voittokäsiä ja huomattavasti yli oddsien. Yhtiön pelaajat saavat pitää osan voitoistaan itsellään palkkana, kun osa menee yhtiölle suoraan ja lisäksi tietysti raket kaikista peleistä.


      • 14oiu87
        ex fish kirjoitti:

        Yhtiöillä on palkattuja pelaajia listoillaan. He pelaavat yhtiön rahoilla, eivät omilla rahoillaan. Kone arpoo heille muita useammin voittokäsiä ja huomattavasti yli oddsien. Yhtiön pelaajat saavat pitää osan voitoistaan itsellään palkkana, kun osa menee yhtiölle suoraan ja lisäksi tietysti raket kaikista peleistä.

        joo-o, kaikkeehan voi itselleen todistella, ja hakee syitä miks häviää, hohhohhoijaa....


      • ttm1
        ex fish kirjoitti:

        Yhtiöillä on palkattuja pelaajia listoillaan. He pelaavat yhtiön rahoilla, eivät omilla rahoillaan. Kone arpoo heille muita useammin voittokäsiä ja huomattavasti yli oddsien. Yhtiön pelaajat saavat pitää osan voitoistaan itsellään palkkana, kun osa menee yhtiölle suoraan ja lisäksi tietysti raket kaikista peleistä.

        Tietyille istumapaikoille tulee monstereita tiheään jotka myös osuvat, yleensä kahteen paikkaan pöydässä. Niiden joiden halutaan menestyvän sijoitetaan näille paikoille. Turnauksissa vaihto tapahtuu usein ja huomaa istumapaikan vaihdon käsien laadun/osumien suhteen. Jos turnauksessa olet hyvällä sijoituksella niin sijoitetaan sellaiseen istumapaikkaan johon ei tule käsiä eikä osuvia käsi. Tätä tapahtuu turneissa usein ja muutoksen huomaa. Todennäköisyydet saadaan natsaamaan mutta häviäjät ja voittajat valitaan tällä tavalla. Kärsivällisen osaavan pelaajan jolla on aikaa käytössä runsaasti on random pokerissa helpohko tehdä tiliä, tällä se estetään ja rahavirrat ohjataan alustojen omistajien tilille talonpelaajien/bottien avustuksella.


    • kai ne kannattaa?
      • kai ne kannattaa?

        Ja nuo vedot filtteröity "any street", eli floppi ja turni mukana.


      • Kultakala

        Kiitos tilastoista!

        Voisitko kirjoittaa niistä vielä yhteenvedon, sillä kovin moni ei viitsi avata kuvatiedostoja, eivätkä kaikki ymmärrä käppyröitäsi (grafiikkaa)?


      • kai ne kannattaa?
        Kultakala kirjoitti:

        Kiitos tilastoista!

        Voisitko kirjoittaa niistä vielä yhteenvedon, sillä kovin moni ei viitsi avata kuvatiedostoja, eivätkä kaikki ymmärrä käppyröitäsi (grafiikkaa)?

        Värinvedoista olen voittanut ehdottomasti eniten ja yli odotusten; suoranvedoista ja suoran- ja värinvedoista yhdessä olen netonnut vähemmän kuin olisi pitänyt. Kuitenkin kaikissa on käppyrä nouseva, eikä käyrien mukaan tällä otannalla voi vielä päätellä, että saitti olisi rigged. Ne kertoo vaan, että isot vedot on kannattavia pitkässä juoksussa. Pyrin aina vetämään nutseihin, enkä juuri koskaan vedä ei-nutsivärejä tai suoria, paitsi jos pääsee tosi halvalla vetämään. Harvoin reissaan all-in pelkästään yhdellä vedolla paitsi, jos kyseessä on multi-way potti tai outseja on 16 tai enemmän. Ja kai se stackin kokokin merkkaa.


    • Tota noin

      Minä lupasin lähettää 40 euroa kuussa eräälle ipokerin saitille, molemmat olisivat onnellisia, ne saa rahaa mitä pelaajilta kusettavat ja minun ei tarvitse haaskata aikaani jos lupaavat että en koskaan pääse pelaamaan mikäli tulen täysin kahjoksi tai olen humalassa.On niin rankkaa vedätystä niiden homma ettei huumori tahdo aina riittää. Generaattori poistaa ainakin korotus tilanteissa pienet kortit, aivan uskomattomia floppeja tulee, rivi ässiä, kurkoja tai akkoja aina.

    • Kultakala

      Betssonilta tilastoja

      Omaha mikropanos

      Flopilla 55 kertaa kaksi samaa maata olevaa korttia. Todennäköisyys, että tulee 3. samaa maata oleva kortti on max. 36%, käytännössä noin 1/3 eli 33%. Toteutui 29/55 kertaa eli noin 53%, ei toteutunut 26/55 kertaa eli noin 47%.

      Myös Betssonin generaattori jakaa oddseja useammin värin tai värin mahdollisuuden, jotta potit ja sitä myötä myös raket kasvaisivat.

      Vedin itse väriä 16 kertaa ja onnistuin 9 kertaa eli 56%, joista kuitenkin hävisin 2 kertaa, eli voitin noin 44% värin vedoista; sekin on yli keskiarvon.

      Vähintään 8 outin suoria vedin vain kolme kertaa ja onnistuin kahdesti, mutta hävisin toisen käsistä. Voitto% toteutui oddsien mukaan.

      Selviä ja pahoja ohivetoja tuli 3 kappaletta. Itse en vetänyt kertaakaan ohitse.

      Minulla oli kuvapari 20 kertaa joko värin tai värin ja suoran vedoilla. Hävisin näistä käsistä 18 ja voitin vain 2, kun sain setin flopilla. Yhden setin flopilla hävisin. 17 kertaa kippasin tai hävisin näytössä, koska pöytään tuli mahdollinen täysi peli (suora tai väri jo flopilla 8 kertaa) tai en saanut settiä viimeistään turnilla ja vihut korottivat tai katsoivat näyttöön asti (oletettavasti rattailla tai setillä ellei sitten ollut täyden pelin mahista).

      Sain flopilla valmiin värin tai suoran 3 kertaa, hävisin niistä 1 ja voitin 2.

      Arvata saattaa, että näin huonolla "tuurilla" hävisin kaikki sijoittamani rahat, vaikka pelasin ääritiukkaa peliä (katsoin alle 10% floppiin asti ja hävisin 95% nähdyistä flopeista). Erikoista on se, että hävisin kaikki ne pelit, joissa korotin reilusti ja menin all-in tilanteeseen eli en voittanut yhtään all-in vetoa tai valmista kättä. Tiesin lopussa jo etukäteen, että jos korotan hyvän vedon tai pelin, niin häviän, ja niin aina kävikin. On se vain kumma, jos kortit tulisivat sattumanvaraisesti...

    • Pottiomppu

      Vaikka tiukka pelaaminen onkin hyvä idea, silti uskon, että pelaat liian tiukkaa, jos pelaat vain alle 10% käsistä. Missaat paljon potteja jotka voisit joko voittaa parhaalla jädellä tai bluffilla. Jos pelaat full ring-pöytiä, joku 20% on varmaan sopiva vpip. 6 max pöydissä alle 30% on ollut minulla tuottoisin. Enemmän pitäisi pelata käsiä ainakin buttonilta.

      Youtubesta löytyy paljon hyviä optusvideoita ilmaiseksi.

      Perusjuttuja:
      https://www.youtube.com/watch?v=dRB58Wrnrlg

      Peliesimerkkejä:
      https://www.youtube.com/watch?v=Z7C29eh6WhA
      https://www.youtube.com/watch?v=AyvYkShDvuU

      Isommilta tasoilta:
      https://www.youtube.com/watch?v=HmyZzuWXYR0
      http://www.youtube.com/watch?v=jx0Gpq-tm0g

    • Kultakala

      Olen pelannut aiemmin löysempää, mutta lopputulos sama: häviän vain nopeammin. Nyt tarkoitus oli vain kerätä dataa tilastoja varten ja tiesin jo etukäteen, että en tule voittamaan, ja niinhän siinä kävi. Ja olisin todellakin hävinnyt nopeammin, jos olisin katsonut vaikka sen 30% blindeista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe