rahansiirto suomesta

kanukki,,,,

asun kanadassa ja saan pienta elaketta suomesta... ja kysyn kauanko kestaa rahan siirto suomesta tietokoneen kautta kanadaan,,onko se perilla tilillani taalla heti...vai paivien-viikkojen jalkeen... pankin kautta se kestaa joitakin paivia,mutta en ole saanut viela tietokoneen kautta tililleni lahetettya rahaa,,nyt tilinhoitajani suomessa kokeilee tuota..ja lahettaa noin..
ja toinen kysymys on.. jos se kestaa esim.3-4 paivaa tuleeko se lahetyshetken kurssin mukaan,vai sen kurssin mukaan,kun raha on perilla?
kuten tiedatte kurssihan voi vaihdella paljonkin muutamassa paivassa,ja tappiota/voittoa voi tulla ..
kiitos jos vastaat kanukki..

5

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfhghjgk

      Minulla vie pari työpäivää siirtää rahaa australialaiselta tililtäni suomalaiselle. Toisin päin en ole kokeillut. Vaihtokurssin määrityspäivästä en tiedä, mutta kuvittelisin, että se on lähtöpäivän mukaan.

    • bert ham

      Kestää muutaman päivän, joka tapauksessa alle viikko. Minulla kesti Suomesta USA:han ensimmäisellä kerralla 7 pv ja seuraavilla kerroilla 3 pv. Nyt asun Kanadassa, mutta ei ole ollut tarvetta siirtää rahaa Suomesta Kanadaan. Muistaakseni kurssi on lähetyshetken kurssi, josta vähennetään pankin/pankkien veloittamat kulut. Toisaalta ei kurssi niin paljon vaihtele muutamassa päivässä, että sillä olisi merkitystä. Sitten kun puhutaan kuukausista niin asia on täysin eri.

    • siirtolainen ,,,,,

      kiitosta vastauksista,,,mielestani ,kun olen seurannut kurssinvaihteluita.,niin esim 6000eu summassa 2-3 pv kurssimuutoksissa saatan havita jo 200$ jos en vaihda oikeaan aikaan..eli minulle iso raha..
      ja kun sanot--///pankin/pankkien veloittamat kulut.// nuo haluaisin tietaa,,, tietaako kukaan paljonko nuo ovat? ovatko ne kertasumma --riippumatta lahetetyn rahan maarasta,vai % siita..
      aiemmin minulle sanottiin etta tietokoneneen kautta lahetty maksu ...maksaa 5 eu per lahetys ...pankit ottavat 25 eu per lahetys,,,,voiko kukaan varmistaa onko tuo noin ? kiitos..

      • oppeliini1

        Loytyisikohän vastaukset pankkien nettisivuilta?
        Ellet saa kaikkea tarvitsemaasi infoa sieltä, voit aina lähettää sähkopostia heille. Tavalliseti posteihin vastataan. Varsinkin jos esität selvät kysymykset.


    • ulkkari2013

      No, minä olen Kanadassa asuva suomalainen. Olen RBC:n asiakas ja lähetän säännöllisesti rahaa Suomeen Nordean tilille. Valuuttakurssi määräytyy lähettämispäivän kurssin mukaan (RBC). Kanadalainen pankki veloittaa minulta rahasiirrosta kiinteän summan (13.50 dollaria, kun lähetettävän summan arvo on vähemmän kuin 2000 dollaria). Nordea puolestaan veloittaa kiinteän summan (6.75 euroa). Rahojen siirtyminen kestää yleensä 3 - 5 päivää.

      Näm kulut tietsti vaihtelee pankkien välillä, joten kannattaa tarkistaa ne omasta pankistasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe