rahansiirto suomesta

kanukki,,,,

asun kanadassa ja saan pienta elaketta suomesta... ja kysyn kauanko kestaa rahan siirto suomesta tietokoneen kautta kanadaan,,onko se perilla tilillani taalla heti...vai paivien-viikkojen jalkeen... pankin kautta se kestaa joitakin paivia,mutta en ole saanut viela tietokoneen kautta tililleni lahetettya rahaa,,nyt tilinhoitajani suomessa kokeilee tuota..ja lahettaa noin..
ja toinen kysymys on.. jos se kestaa esim.3-4 paivaa tuleeko se lahetyshetken kurssin mukaan,vai sen kurssin mukaan,kun raha on perilla?
kuten tiedatte kurssihan voi vaihdella paljonkin muutamassa paivassa,ja tappiota/voittoa voi tulla ..
kiitos jos vastaat kanukki..

5

723

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfhghjgk

Minulla vie pari työpäivää siirtää rahaa australialaiselta tililtäni suomalaiselle. Toisin päin en ole kokeillut. Vaihtokurssin määrityspäivästä en tiedä, mutta kuvittelisin, että se on lähtöpäivän mukaan.

• bert ham

Kestää muutaman päivän, joka tapauksessa alle viikko. Minulla kesti Suomesta USA:han ensimmäisellä kerralla 7 pv ja seuraavilla kerroilla 3 pv. Nyt asun Kanadassa, mutta ei ole ollut tarvetta siirtää rahaa Suomesta Kanadaan. Muistaakseni kurssi on lähetyshetken kurssi, josta vähennetään pankin/pankkien veloittamat kulut. Toisaalta ei kurssi niin paljon vaihtele muutamassa päivässä, että sillä olisi merkitystä. Sitten kun puhutaan kuukausista niin asia on täysin eri.

• siirtolainen ,,,,,

kiitosta vastauksista,,,mielestani ,kun olen seurannut kurssinvaihteluita.,niin esim 6000eu summassa 2-3 pv kurssimuutoksissa saatan havita jo 200$ jos en vaihda oikeaan aikaan..eli minulle iso raha..
      ja kun sanot--///pankin/pankkien veloittamat kulut.// nuo haluaisin tietaa,,, tietaako kukaan paljonko nuo ovat? ovatko ne kertasumma --riippumatta lahetetyn rahan maarasta,vai % siita..
      aiemmin minulle sanottiin etta tietokoneneen kautta lahetty maksu ...maksaa 5 eu per lahetys ...pankit ottavat 25 eu per lahetys,,,,voiko kukaan varmistaa onko tuo noin ? kiitos..

• oppeliini1

Loytyisikohän vastaukset pankkien nettisivuilta?
        Ellet saa kaikkea tarvitsemaasi infoa sieltä, voit aina lähettää sähkopostia heille. Tavalliseti posteihin vastataan. Varsinkin jos esität selvät kysymykset.

• ulkkari2013

No, minä olen Kanadassa asuva suomalainen. Olen RBC:n asiakas ja lähetän säännöllisesti rahaa Suomeen Nordean tilille. Valuuttakurssi määräytyy lähettämispäivän kurssin mukaan (RBC). Kanadalainen pankki veloittaa minulta rahasiirrosta kiinteän summan (13.50 dollaria, kun lähetettävän summan arvo on vähemmän kuin 2000 dollaria). Nordea puolestaan veloittaa kiinteän summan (6.75 euroa). Rahojen siirtyminen kestää yleensä 3 - 5 päivää.

Näm kulut tietsti vaihtelee pankkien välillä, joten kannattaa tarkistaa ne omasta pankistasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      417
      5984
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      113
      3358
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      59
      2320
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      25
      1869
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      61
      1005
    6. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      108
      993
    7. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      59
      984
    8. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      101
      973
    9. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      42
      882
    10. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      881
    Aihe