LONTOO VINKKEJÄ KAIVATAAN

KARHUNEITI PADDINGTON

HEIPPARALLAA!!!
KAIPAILISIN LONTOO VINKKEJÄ MAALISKUISELLE KUUDEN PÄIVÄN MATKALLE. OLEN LUKENUT KAIKKI MAHDOLLISET OPPAAT, BLOGIT, MATKATOIMISTOJEN SIVUT JNE...JOTEN NYT KAIPAAN VINKKEJÄ KÄYNTIKOHTEISTA, JOITA EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE JOKA OPPAASSA. PERUSJUTUT OLEN NÄHNYT AIEMMIN ELI BIG BENIT,BUCKINGHAMIT, MADAME TOUSSADIT, BRITISH MUSEUM JNE. OLEN SUUNITELLUT JAKAA PÄIVÄT ERI ALUEILLE. PÄIVÄ 1 KENSINGTON/NOTTING HILL PÄIVÄ 2 ISLINGTON/KING'S CROSS/CAMDEN. PÄIVÄ 3. COVENT GARDEN/SOHO/BLOOMSBURY PÄIVÄ 4. CITY/ST PAUL/SHOREDITCH. PÄIVÄ5. CHELSEA/ SOUTH KENSINGTON/BELGRAVIA. PÄIVÄ 6. SOUTHBANK/WATERLOO. JOS JOLLEKULLE TULEE MIELEEN MITÄ TAHANSA KÄYMISEN TAI IHAN VAAN KATSELEMISEN ARVOISTA VOISIT JAKAA VINKKISI TÄNNE. ITSE OLEN KIINNOSTUNUT VÄHÄN KAIKESTA. OLEN 46-VUOTIAS NAISPUOLINEN, LAPSENMIELINENKIN VÄLILLÄ.
KIITOS ETUKÄTEEN!

9

675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Londoni

      Kay Islingtonissa aamiaisella The Breakfast Clubissa (se on siina pikku kujalla) 31 Camden Passage http://www.thebreakfastclubcafes.com/ On muuten Lontoon paras aamiaismesta. Sinne on viikonloppuisin ihan alyton jono :) Viikolla ok. Mun mielesta Islingtonissa ei ole oikeastaan mitaan erikoista muutakuin tuo shoppailu eli vintage kamaa loytyy ja erikoista sisustusta. Lisainfoa http://www.timeout.com/london/shopping/islington-shops

      Islingtonista ota bussi (menee monia esim 73) tai kavele Kings Crossille (n. 15mins) niin ei tarvitse ankeassa metrossa olla nakematta mitaan. Kings Crossia kehitetaan parhaimmillaan niin siina ei taida olla muuta nakemista kuin se uusi Reneisance hotelli (tosi hieno, siella voi kayda vaikka shamppanja lasillisella) ja sitten siina on se Kings Boulevard (mihin rakennetaan ostaria yms.) joka vie University of Arts Londoniin pain. Siita lahtee Regent kanaali jota pitkin kavelemalla paaset Camdeniin (25mins). Naet matkalla lintuja ja jokilaivoja. Camdenissa tietty ne marketit on parhaat kannattaa lounastaa ja seikkailla siella. Lontoon paras burgeri mesta loytyy myos sielta: Hache http://www.hacheburgers.com/ ja vieressa on paikkoja jossa saa hyvia Brassi/Etela-amerikka cocktaileja happy hourilla.

      Jos ideoita ei ole muihin kaupungin osiin niin voin laittaa lisaa myohemmin :)

      Ai niin, ja onhan Kings Crossilla se Kings Place missa on eri tapahtumia iltaisin ja klassista musiikkia. Tosi kiva mesta jos Camdenista tulet takaisin pain.

      • KARHUNEITI PADDINGTON

        KIITOS LONDONILLE! LÖYSIN KIRJASTOSTA HYVÄN KIRJANKIN MIKKO TAKALAN 100 PARASTA LONTOO (2012) KIRJA EI ESITTELE "PAKOLLISIA" JUTTUJA, VAAN PANEUTUU PINTAA SYVEMMÄLLE. THE BREAKFAST CLUB ON PÄÄSSYT JO IPADINI MUISTIIN....LISÄÄ VINKKEJÄ ODOTELLEN


      • burgeri mesta

        kaupungin osiin
        shamppanja lasillisella
        burgeri mesta


    • Tuo ylempi olikin tosi hyvä vastaus, ja mukavaa että löysit tuon kirjankin.

      Lontoossa on niin älyttömästi kaikkea... Joka kerta sieltä löytyy uutta ihmeteltävää. Itte en niinkään turistipaikoista tykkää - ovat kalliita ja usein ammuttu täyteen.

      Itte Lontoossa käydessäni aina tykkään kävellä London Bridgen alueella, esimerkiksi Borough Market on aivan fantastinen jos tykkää ruokamarketeista :) Alue myös tuohonkin vuodenaikaan ihan nätti, mutta kesällä erirtyisesti tosi miellyttävää ihan vaan käpötellä siellä ympäriinsä.

      Ja muutenkin kävellä jos tykkäät, niin on myös ihan kiva kävellä Piccadillyltä Covent Gardeniin tai Sohoon. Covent Gardenissa varsinkin iltaisin on usein katutaitelijoita, ja vaikka niitäkin on kymmeniä kertoja siellä nähnyt, niin aina sitä vaan huomaa tuijottavansa sitä showta - ovat hyvinkin taitavia. Ja sitten onhan sielläkin (indoor) market, jossa myynnissä jos mitä tilpehööriä. Usein aika ruuhkainen sekin, mutta jos tykkää kierrellä tuommoisissa niin vilkaise ihmeessä. Meillä ainakin mammat ja sisaret tykänneet :-p

      Ehdottomasti bussia suosin vaikka metro on useimmiten nopeampi ja helpompikin käyttää. Lontoossa mittasuhteet on aika pienet silleen, että jos on tottunut kävelemään (ja kelit sallii) niin aika hyvin noita etappeja voi ihan jalkapelinkin saavuttaa.

      Viihtyisää lomaa :)

    • Lontooseen
    • travelbag

      Kensingtonissa on pari hyvaa second hand kauppaa, josta saa merkkivaatteita ja kenkia ja kasilaukkuja halvalla. Kensington High Streetilla, pieni kiemurteleva katu, koetapa jos vaatteista kiinnostunut.
      Sen lahettyvilla on myos vanha suuri kirkko, kerran pistaydyin sen sisalla ihan noin vain katsomassa.

      St. Paulin kirkossa on usein ilmaisia konsertteja paivasaikaan, katsopa.

      • Eka kerta

        Tiedätkö tarkempaa osoitetta noille second hand kaupoille? Olen lähdössä kahden shopping hullun tyttären kanssa sinne.


    • keskikokoinen-49

      Hae Time Outin sivuilta kaikki charity shopit, löytyvät kaupunginosittain.

      Jos olet kokoa XS tai S, niin ne ovat sinua varten. Minä M-kokoisena en niistä paljoa kostunut. Vaikka oli niitä mukava kierrellä. Tulostin tuolta mainituilta sivuilta listoja kaupunginosittain ja katsoin varmana pari-kolmekymmentä viime reissulla.

      Vintageliikkeissä on isompia kokoja, mutta vaatteiden käyttökelpoisuus vähän sitä sun tätä.

    • LONTOO VINKKEJÄ

      LONTOO VINKKEJÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe