Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Finn matkojen Resta Grand ja rahavarkaus !

Rosvottu

Olimme tammikuussa kahden viikon matkalla ko hotellissa, lauantaina laitoin huoneen kassakaappiin rahat jotka laskin ja merkkasin paperille aina mukanani olevaan käyttö rahakukkaroon, torstaihin mennessä olin ottanut kolme kertaa 50€ ja kerran 40€laskin rahat jotka täsmäsivät kirjanpitoon. Viikonlopun aikaan otin jälleen kaksi kertaa 50€ jälleen merkasin ja laskin nyt puuttui 100€, asiasta olen täysin varma ja uskon että varas löytyy respan tiskin takaa, lähtö aamuna pistivät respasta käsin huoneen telkkariin klo 05.15 muka viestin josta respassa olivat olevinaan tietämättömiä virnuilivat vaan, kysyin muilta Suomalaisilta kennellekkään ei ollut tullut vastaavaa viestiä. Nyt joku voi kysyä miksi ei viety kaikkia rahoja vastaan että siitä hotelli ei olisi pystynyt kiemurtelemaan irti uskon että samanlaisia pikku varkauksia tapahtuu ja joita ei varmasti huomata jos ei ole kirjannut kaikkea ylös ihmetellään vaan että ompas rahat huvenneet vaikka paikka ei mikään ostoshelvetti olekkaan.

9

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Paska homma :( Ketä vastaan nuo tallelokerot loppujenlopuksi yhtään auttavat? Ulkopuolisia huoneisiin tuskin pääsee, ja hotellien henkilökunnallahan on joka tapaukses yleiskoodit noihin lokeroihin, että pitäis keksiä ihan omat systeemit huoneeseen. Vaatekaappien ovet kettingillä kiinni ja munalukko siihen, tai jotain.

    • matkamies-

      Sinua huijataan muutenkin,pankissa saat vaihtorahat väärin,samoin kauppiaat antavat rahasta väärin takas... että sillee..aina pieni huijausta.Varsinkin nyt kun ollut turisteja vähän kauppiaat tosi röyhkeitä.

    • noinsas

      Itse olen käyttänyt numero koodillista matkalaukkua....siinä on 4 numeroinen tunnus..Ei ole toistaiseksi varastettu missään maassa mitään...Suositten ostamaan...Sen jos rikkoo niin ei kyllä pysty kukaan kiemurtelemaan irti siitä asiasta...Ärsyttävää kyllä kun aina saa olla tarkkana kun on ulkomailla, mutta sellaistahan se on matkustelu...Kesä kun on niin lyhyt niin pakkohan se matkustaa pois täältä...

    • hoh hoijaa

      Tuleeko mieleen, että matkalaukun kanssa on helppo kävellä pois ja rikkoa lukko muualla? Jos laukku on lukossa, ei tarvitse olla einstein ymmärtääkseen, että sisällä on jotain arvokasta.

      • noinsas

        No herättäisikö se ehkä epäilyksiä jos matkalaukku löytyisi rikottuna tai katoaisi huoneesta? Ehkä ihmiset vähän ihmettelisivät kun esim. siivoaja kävelee matkalaukku kourassa tai että huoneesta löytyy laukku joka on selvästi rikottu. Voin kertoa että aika harva ottaa sen riskin kun tuollapäin maailmaa on varmaan työpaikat aika kiven alla...Ja kerroinkin vain miten olen itse toiminut ulkomailla. En käytä ns. safty-boxeja, eikä minulta ole mitään viety tuolta laukusta...Ja yleensä ihmisten arvokas omaisuus on lukkojen takana jätäthän sinä hotelli huoneen ovenkin lukkoon. Ja ei tarvitse olla mikään einstein että tietää sen että turisteilla on yleensä rahaa ja omaisuutta mukanaan? :)


      • matkaaja 45
        noinsas kirjoitti:

        No herättäisikö se ehkä epäilyksiä jos matkalaukku löytyisi rikottuna tai katoaisi huoneesta? Ehkä ihmiset vähän ihmettelisivät kun esim. siivoaja kävelee matkalaukku kourassa tai että huoneesta löytyy laukku joka on selvästi rikottu. Voin kertoa että aika harva ottaa sen riskin kun tuollapäin maailmaa on varmaan työpaikat aika kiven alla...Ja kerroinkin vain miten olen itse toiminut ulkomailla. En käytä ns. safty-boxeja, eikä minulta ole mitään viety tuolta laukusta...Ja yleensä ihmisten arvokas omaisuus on lukkojen takana jätäthän sinä hotelli huoneen ovenkin lukkoon. Ja ei tarvitse olla mikään einstein että tietää sen että turisteilla on yleensä rahaa ja omaisuutta mukanaan? :)

        Mulla ainakin yleensä laukku kannetaan huoneeseen ja sieltä pois. Joten ei ole mitenkään ihmeellistä nähdä jonkun hotellin väkeen kuuluvan kantavan matkalaukkua? Yhtä paljon kait ihmetystä herättää tavaroiden varastaminen kuin koko laukun varastaminen. Käsittääkseni myös henkilökunnalla on avaimet huoneeseen kuin huoneeseen, joten oven lukkoa ei voi kamalasti lukoksi laskea. Sitäpaitsi ammattilaiset pääsevät lukitusta ovesta sisään muutamassa sekunnissa, myös Suomessa, niin miksei noissa maissa, joissa lukot eivät ole kovin laadukkaita.


      • noinsas
        matkaaja 45 kirjoitti:

        Mulla ainakin yleensä laukku kannetaan huoneeseen ja sieltä pois. Joten ei ole mitenkään ihmeellistä nähdä jonkun hotellin väkeen kuuluvan kantavan matkalaukkua? Yhtä paljon kait ihmetystä herättää tavaroiden varastaminen kuin koko laukun varastaminen. Käsittääkseni myös henkilökunnalla on avaimet huoneeseen kuin huoneeseen, joten oven lukkoa ei voi kamalasti lukoksi laskea. Sitäpaitsi ammattilaiset pääsevät lukitusta ovesta sisään muutamassa sekunnissa, myös Suomessa, niin miksei noissa maissa, joissa lukot eivät ole kovin laadukkaita.

        Se vaan että jos koko laukku viedään niin sitä on vähän turha selitellä. Jos rahaa uupuu 100-200€ niin sille ei kukaan korvaansa lotkauta, kun " ovat taas kännissä hukanneet rahansa"....Mutta jos matkalaukku viedään niin siihen varmaan jo oppaatkin reagoivat muutenkin kuin nyökyttelemällä päätään...Suurin osa hukkaamisista puhelimet jne.. hukataan kumminkin humalassa itse jonnekkin ravintolan pöytiin..Sitten niistä pitää tehdä varkaus ilmoitus että saadaan matkavakuutuksesta rahat pois...En kyllä yhtään epäile ettei rahaa katoaisi, mutta sitä on vaikeampi näyttää toteen jos ei kaikki ole viety tai johonkin selvästi murtauduttu...Egyptissä on niin paljon ihmisiä että hotellien johtajalle ei tuota ongelmaa potkia syyllisiä pihalle uusia työmiehiä saadaan aina...Mutta nimenomaan se näyttäminen toteen on ongelmallista ellei sieltä sitten viedä useista huoneista kerrallaan...


      • noinsas
        noinsas kirjoitti:

        Se vaan että jos koko laukku viedään niin sitä on vähän turha selitellä. Jos rahaa uupuu 100-200€ niin sille ei kukaan korvaansa lotkauta, kun " ovat taas kännissä hukanneet rahansa"....Mutta jos matkalaukku viedään niin siihen varmaan jo oppaatkin reagoivat muutenkin kuin nyökyttelemällä päätään...Suurin osa hukkaamisista puhelimet jne.. hukataan kumminkin humalassa itse jonnekkin ravintolan pöytiin..Sitten niistä pitää tehdä varkaus ilmoitus että saadaan matkavakuutuksesta rahat pois...En kyllä yhtään epäile ettei rahaa katoaisi, mutta sitä on vaikeampi näyttää toteen jos ei kaikki ole viety tai johonkin selvästi murtauduttu...Egyptissä on niin paljon ihmisiä että hotellien johtajalle ei tuota ongelmaa potkia syyllisiä pihalle uusia työmiehiä saadaan aina...Mutta nimenomaan se näyttäminen toteen on ongelmallista ellei sieltä sitten viedä useista huoneista kerrallaan...

        Ja kerroin alussa vain miten olen itse toiminut ulkomailla ja olen myös ollut egyptissä eikä mitään ole kadonnut toistaiseksi...


    • egyptinihokki

      Eihän Egyptissä muuta olekaan kuin varkaita. Ihan sama varastetaanko hotellista vai ulkopuolella, pelkkää huijariporukkaa siellä kaikki!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe