Oletko sinä jo syönyt halal-lihaa

Tiedätkö syöneesi

Siis tarkoitan rituaaliteurastettua lihaa?

25

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen, ei se lihaa kummempaa ole. Tuoretta, kotimaista ja halvempaa kuin hallissa.

• Tätä usein tarjotaan

Tästä on kyse rituaaliteurastuksessa opillisesti islamin mukaan:

http://www.youtube.com/watch?v=GxARTX1d52w

Tällaista ristuaalisesti teurastettua lihaa syötetään yhä useammassa paikassa Suomessakin meille, mitään asiasta tiedottamatta, lukuisissa muslimien omistamissa ruokaravintoloissa, kebabpaikossa ja pitzateriossakin. On alueta joissa on vaikea lyötyää edes ruokapaikkoja joissa ei tarvoittaisi halal-lihaa, kuten vaikkapa esim. Helsingin Itäkeskuksessapäin.

• En. En ole syönyt minkäänlaista lihaa 15 vuoteen. Enhän ole moraaliton.

• kjfi

En.

• Youtubelta löytyvänä

Suomen laki kieltää lihan rituaaliteurastamisen Suomessa elintarvikkeeksi, joten herääkin kysymys, mistäköhän se syömäsi tuora ja halpa halal-liha on maahantuotu?
      Toki tiedossa on että: on maita joissa elintaviketeollisuus on jo siirtynyt rituaaliteurastamaan lihaa, jolle on lisääntyvää kysyntää myös Suomessa. Seuraavassa video todennäköisestä juuri teollisesta halal teurastuksesta:

http://www.youtube.com/watch?v=WfDhLH0Q5wA

• Suomen laki kieltää lihan rituaaliteurastamisen Suomessa elintarvikkeeksi, joten herääkin kysymys, mistäköhän se syömäsi tuora ja halpa halal-liha on maahantuotu?"

.Suomessa eläimet tainnutetaan rituaaliteurastuksessa.

http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Halal-lihakauppiaan pitkä päivä/1135269509145

Tuossa artikkelissa mainitussa liikeessä olen käynyt monesti.

• Allah on suurin

Halal-lihaa tuottavat kaikki suurimmat suomalaiset lihanjalostajat ja pienemmätkin. Sitten on tuo tuonti tavara, esimerkiksi Lidlin halal-lihan tunnistaa vain jos osaa etsiä. Eli menee varmasti monen krisselinkin ostoskoriin.

Mäkkärin kana on halal-teurastettu. Sama juttu melkein kaikissa kebab ja pizza mestoissa.

• Joten ?
        a-teisti kirjoitti:

Suomen laki kieltää lihan rituaaliteurastamisen Suomessa elintarvikkeeksi, joten herääkin kysymys, mistäköhän se syömäsi tuora ja halpa halal-liha on maahantuotu?"

.Suomessa eläimet tainnutetaan rituaaliteurastuksessa.

http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Halal-lihakauppiaan pitkä päivä/1135269509145

Tuossa artikkelissa mainitussa liikeessä olen käynyt monesti.

Kyseessä ei siis ole enää puhdasoppinen halal-teurastus jo eläin on tainnutettu, ja itseasiassa tainnuttamalla koulleeen eläimen lihan syönti on islamilaiselta kiellettyä.

• Koraanin tulkinta
        Joten ? kirjoitti:

Kyseessä ei siis ole enää puhdasoppinen halal-teurastus jo eläin on tainnutettu, ja itseasiassa tainnuttamalla koulleeen eläimen lihan syönti on islamilaiselta kiellettyä.

Koraaniakin tulkitaa siinä missä raamistakin. Onhan ne uskonoppineet tuon tavan hyväksyneet islamin oppien mukaiseksi eli no problem.

Detsku: Suomessa Suomessa siipikarja teurastetaan aina tuolla halal-menetelmällä, eli kurkku auki ja veret ulos. Rukousta ei tietty lueta mutta teurastustapa on sama. Syy on lihan säilyvyys.

• Mieti sitä
        Koraanin tulkinta kirjoitti:

Koraaniakin tulkitaa siinä missä raamistakin. Onhan ne uskonoppineet tuon tavan hyväksyneet islamin oppien mukaiseksi eli no problem.

Detsku: Suomessa Suomessa siipikarja teurastetaan aina tuolla halal-menetelmällä, eli kurkku auki ja veret ulos. Rukousta ei tietty lueta mutta teurastustapa on sama. Syy on lihan säilyvyys.

Jos rukousta ei lueta, ei liha ole suinkaan halal-lihaa, vain vain lihaa josta veri on päästetty ulos ennen kuolemaa. Veressä siis tuo lihan elämä vuodatetaan siitä ulos, sen ollessa vielä elossa, ja ero on oleellinen. Tainnutetun lihansyönnin kieltää Koraani, joten kukaan ei voi muuttaa sen säädöksiä, jos mielii pysyä muslimina, eli alistuneena Allahin tahdolle.

• Uskomme toki kaiken

Kiirettä pitää jos hän teurastaa kaiken halal-lihan mitä Suomessa myydään ja mies on varmaan kiireinen kuin Joulupukki. Ja tottakai me uskomme mitä Hesari kirjoitti ja olemme varmoja siitä että aina muistetaan myös tainnuttaa, aito halal-liha mitä myynnissä on.

• EL: ak.IM

Tiedätkö syöneesi

Ei mulla ole hajuakaan, olenko syönyt sellaista. Jos olen, niin se on solahtanut jälkeenpäin siihen suureen valkoiseen posliiniastiaan vessassa. Tai ulkohuussiin, jos ei ole ollut sisävessaa. Pikkupoikana jopa pöksyihin (lue vaippaan) :) Eli ihan tilanteen mukaan. Èi se mikä menee suusta sisään....`. Tai jotain.

• ei rituaaliteuraaksi

En ole käynyt mäkkärissä sen jälkeen kun he siirtyivät halal-lihaan.

• Mistä näistä tietää?

Myös kaikki kebabmestat joissa muslimit käyvät myyvät vain halal-teurastettua lihaa.

Samoin on asianlaista monissa pitzateriossa joiden pitäjissä on myös muslimitaustaisia ja joissa myydään yleensä myös kebablihaa.

• Kumma on

On sitä moni fundis krisselikin vetänyt napaansa. Ja hyvin maittaa kun ei tiedä Allahia loitsitun. Kun tietää maku muuttuu. Kummaa.

• Ablullah Pullach

Koska liha on uhrattu epäjumalille eli kuujumalalle jota kutsutaan Allahiksi, kristityn pitäisi pidättäytyä tällaisen lihan syönnistä, itseasiassa siksi ettei epäjumalanpalvelija tulkitse aisaa niin että: kristytty on myös ryhtynyt palvelemaan epäjumalia, - antaen näin huonon ja väärän mallin kristityistä.

• Rituaaliliha myy

Halal-lihakaupat myyvät tuotteitaan mieluusti myös ei islamilaisille ostajille, ja kauppoja perustetaankin varsin nopeaan tahtiin.

• ietenkin myyvät, suomalaiset ovatkin löytäneet pikku hiljaa nuo lihakaupat. Hinta ja laatu lyövät kättä, siinä syy.

Suomalaiset käyvät muissakin etnisissä kaupoissa nykyisin, kokeillaan vähän muutakin kuin sitä lanttulaatikkoa ja voisilmää. Esimerkiksi mausteet, riisit, teet, öljyt ja lihat, muukin kuin halal-liha, vaikkapa meille eksoottinen ankka on edullista hypermarkettien hintatasoon verrattuna.

Turhasta Jeesustelusta kärsii lompakko :) Ei se muslimin rukous itse lihaan vaikuta sitä eikä tätä, ateistikin on pysynyt terveenä vaikka suojana ei olekaan Jeesuksen veri. Ja eihän sitä tiedä jos ruokarukous vaikka kumoaa edelliset siunaukset? Tähän voisi olla vastaus teologilla :)

Mutta jos kynnys on ylittämätön niin tosiaan ainakin nuo pizzat ja kebabit kannattaa jättää väliin sekä se Mäkkärin kana-ateriat. Et voi mistään tietää leijuuko pizzasi päällä muslimirukous vai ei.

Ja hyvä on myös tarkistaa tarkkaan tuontilihan ja lihasäilykkeiden merkinnät.

• halal on kidutusta
        a-teisti kirjoitti:

ietenkin myyvät, suomalaiset ovatkin löytäneet pikku hiljaa nuo lihakaupat. Hinta ja laatu lyövät kättä, siinä syy.

Suomalaiset käyvät muissakin etnisissä kaupoissa nykyisin, kokeillaan vähän muutakin kuin sitä lanttulaatikkoa ja voisilmää. Esimerkiksi mausteet, riisit, teet, öljyt ja lihat, muukin kuin halal-liha, vaikkapa meille eksoottinen ankka on edullista hypermarkettien hintatasoon verrattuna.

Turhasta Jeesustelusta kärsii lompakko :) Ei se muslimin rukous itse lihaan vaikuta sitä eikä tätä, ateistikin on pysynyt terveenä vaikka suojana ei olekaan Jeesuksen veri. Ja eihän sitä tiedä jos ruokarukous vaikka kumoaa edelliset siunaukset? Tähän voisi olla vastaus teologilla :)

Mutta jos kynnys on ylittämätön niin tosiaan ainakin nuo pizzat ja kebabit kannattaa jättää väliin sekä se Mäkkärin kana-ateriat. Et voi mistään tietää leijuuko pizzasi päällä muslimirukous vai ei.

eläinrääkkäys ennen eläimen tajunnan menetystä on syy miksi ei kannata tukea halaleja, ei rukoukset.

älkää maksako kiduttajille.

• Ei maistu minulle
        a-teisti kirjoitti:

ietenkin myyvät, suomalaiset ovatkin löytäneet pikku hiljaa nuo lihakaupat. Hinta ja laatu lyövät kättä, siinä syy.

Minua kyllä epilyttää muutenkin syödä paikoissa, joissa kebabinvuolijat vääntävät tiesmistä lampaanlihasta kaikkialla samalaisia arveluttavia annoksia äpettä vääräuskoisten möyhennettäväksi, eikä siitä pitkään ole kun yksi lihatukku ratsasttiin ihan kelvottomana tilana.

• Läski Soosia

Vaimoni voi pahoin ja kiiruhtaa nopein askelin aina halal-lihakauppojen ohi ja hän väittää voivansa pahoin kun ajattelee rituaaliteurastuksia, vaikka hän tietämättään on syönyt varsin usein, mm. Helsingin Itäkeskuksen ruokapaikoissa halal-teurasttettua lihaa. Minäkin söin kerran suomalaisina lihapullina, minulle myytynä marokkolaisia lihapullia, jotka oli varmaankin valmistettu halal-lihasta.

Suomalaiset lihapullat ovat enemmän minun makuuni, ja minua harmittaakin tämä nopeaan tahtiin tapahtuva ruokakultuurin muutos. Kunnollista suomalaista ruokaa ei tahdo enää saada mistään tietyillä alueilla.

• *Faith*

Kun siunaa ruokansa, ei tarvitse olla asiasta huolissaan.

• Kurkistellen miehiä

Kyllä tässä nyt on kyse sellaisen kulttuurin ja uskonnon esiinmarssistä Suomessa, lähes kaikilla elämän osa-alueilla että: nyt on jo niiden hälytyskellojen soitava, kaikkien päässä, vaikka kirkkojen kellot kumisivatkin ikuista tyhjyyttään asiosta mitään ymmärtämättä.

• Ja artisti maksaa

Moniavoiset lihakauppiaat herrastelevat pian maassamme niin että: saamme pian ohittaakin heidät vain vasemmalta puolelta, eli vääräuskoisina heitä näin kunniottaen.

• Anonyymi

Maustettu on kun tarjottiin siitä tehtyjä lihapullaa, ei sen mummosempaa kun tavallinen teurasliha. Riista on parasta.
      Sitä paitsi varmaan yli 90% Suomessa myydystä halal-lihasta on ihan tavallista teurastavaraa. Älkää kertoko tästä musuille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe