Malarialääke

veeti2

Onnistuuko malarialääkkeen ostaminen Mombasan apteekista?

5

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qua2

      Voi olla, mutta yleensä malarialääkkeen annostelu alkaa jo ennen matkaa.
      Lääke on melko arvokas, mutta niin on terveyskin, ainakin minulle!
      Lähtö 19.2. ja ensimmäinen viikon kuuri otettu.

    • Pensaston Jim

      Osta mieluummin sieltä paikan päältä hoitolääke valmiiksi ja jätä estolääkkeiden syönti. Varsinkin jos valitset halvan vaihtoehdon eli Lariamin niin ota huomioon että niillä voi olla sivuvaikutuksia jotka pilaavat koko lomasi. Malarone on taas kalliimpaa ja sitä täytyy syödä joka päivä. Eivätkä ne ole sataprosenttisia kumpikaan vaan mahdollisuus saada malaria on silti 50/50.
      Minulla taitaa olla kaapissa lähes 10 pakettia Malaronea joita en syönyt asuessani 3-4 malaria-alueilla mustassa Afrikassa. Ovat vaan jo varmaan päiväysvanhoja. Jos asut ähellä Tretta niin hae pois, minä en niitä tarvi.
      Olen sairastanut 2 malariaa joten tiedän mistä puhun.

      • Kotiin 9.1.2013

        Minusta noita malarianestolääkityksen sivuvaikutuksia on aika lailla liioiteltu. Meidän kuusi henkinen ryhmämme söi kahdenlaisia estolääkkeitä, Lariamia ja Malaronea. Kenelläkään ei ollu minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Samaa kuulin kun kyselin aikaisemmin Keniassa käyneiltä tuttavilta, sivuvaikutuksia ei ollut kenelläkään.


      • Lari Amm
        Kotiin 9.1.2013 kirjoitti:

        Minusta noita malarianestolääkityksen sivuvaikutuksia on aika lailla liioiteltu. Meidän kuusi henkinen ryhmämme söi kahdenlaisia estolääkkeitä, Lariamia ja Malaronea. Kenelläkään ei ollu minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Samaa kuulin kun kyselin aikaisemmin Keniassa käyneiltä tuttavilta, sivuvaikutuksia ei ollut kenelläkään.

        Homman nimi nyt on sellainen, että lääkkeiden sivuvaikutukset ovat todella vaihtelevia ja persoonakohtaisia, eikä niistä tuollaiseen yleistykseen kannata lähteä. Suurimmalle osalla Lariam ilmeisesti sopii varsin hyvin. Veljeni ja useat tuttavani olivat syöneet Lariamia ilman ongelmaa ja siksi uskalsin minäkin Afrikan reissulle reseptin ottaa. Ei olisi kannattanut. Kuuden viikon reissusta noin puolet meni täysissä vainoharhoissa jotka jatkuivat vielä useita viikkoja kotiinpaluun jälkeen. En missään nimessä suosittele lähteä tätä kaukomaille testaamaan !!!
        Itselläni oireet ( painajaiset, unettomuus, lievät vainoharhat, pelkotilat ja uupumus / alakulo ) alkoivat vasta noin kolmen viikon jälkeen. Jackpottina sain vielä malarian.

        Mun vinkki on, että jos olet ikinä kokenut edes pieniä paniikkikohtauksia / krapulapelkotiloja tai omaat vilkkaan mielikuvituksen, niin jätä Lariam suosiolla apteekin hyllylle ja maksa mukisematta kalliimmasta Malaronesta. Lääkkeen vaihtaminen kesken kuurin on ymmärtääkseni aika hankalaa.


    • teija20

      Malarone on Tallinnassa alle puolet siitä mitä se maksaa Suomessa. Tallinnan apteekissa kelpaa suomalainen resepti. Myös Mombasasta voi ostaa malarialääkkeitä, mutta taitavat olla eri merkillä. Malarone ei sovi minulle, sain siitä vatsa ongelmia koko ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe