Openoffice calc kaava

Jarn1

Tämmöistä kaavaa olen koittanut miettiä kuin esim. kohtaan A1 jos laitetaan luku 1-10, B1 kertoo sen tuloksen *5 eli B1=5*A1 mutta ongelma minulla tulee siinä kun haluan että jos laitan luvun väliltä 11-20 B1 laskisi sen niin että ensimmäisen 10 kohdalla *5 ja tämän toisen 10 kohdalla *2 . eli esim jos laitan kohtaan A1 vaikka 14, B1 laskisi sen B1=10*5 4*2. Siinä se ongelma on kun en löydä kaavoista komentoa jolla voisin jakaa sen että minkä suuruisen luvun kohtaan laitan ohjelma laskisi sen tietyllä tavalla. Kyseinen kaava minulla jatkuisi pitemmällekin mutta jos saisin apua edes tuohon asti luulisin osaavani sitä soveltaa sitten muihinkin vastaaviin kaavoihin joita tarvin muihin muuttuviin kertoimiin.

2

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calcis

=IF(AND(A1>0;A110;A1

• jarn1

Aivan aivan elikkäs tosiaan oikeilla jäljillä olin että jos luku pienempi tai yhtäsuuri kuin 10 se *5 ja jos luku suurempi kuin 10 ja pienempi kuin 20 silloin A1 vähennetään 10 ja se *2 siihen 10 * 5, Loistavaa tuota just hain, kiitokset sinne Calcis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2116
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1799
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      138
      1128
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      20
      1002
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe