Tämmöistä kaavaa olen koittanut miettiä kuin esim. kohtaan A1 jos laitetaan luku 1-10, B1 kertoo sen tuloksen *5 eli B1=5*A1 mutta ongelma minulla tulee siinä kun haluan että jos laitan luvun väliltä 11-20 B1 laskisi sen niin että ensimmäisen 10 kohdalla *5 ja tämän toisen 10 kohdalla *2 . eli esim jos laitan kohtaan A1 vaikka 14, B1 laskisi sen B1=10*5 4*2. Siinä se ongelma on kun en löydä kaavoista komentoa jolla voisin jakaa sen että minkä suuruisen luvun kohtaan laitan ohjelma laskisi sen tietyllä tavalla. Kyseinen kaava minulla jatkuisi pitemmällekin mutta jos saisin apua edes tuohon asti luulisin osaavani sitä soveltaa sitten muihinkin vastaaviin kaavoihin joita tarvin muihin muuttuviin kertoimiin.
Openoffice calc kaava
Jarn1
2
245
Vastaukset
- Calcis
=IF(AND(A1>0;A110;A1
- jarn1
Aivan aivan elikkäs tosiaan oikeilla jäljillä olin että jos luku pienempi tai yhtäsuuri kuin 10 se *5 ja jos luku suurempi kuin 10 ja pienempi kuin 20 silloin A1 vähennetään 10 ja se *2 siihen 10 * 5, Loistavaa tuota just hain, kiitokset sinne Calcis
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sannan kirja USA:n bestseller!
"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä6610792Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on13410221- 237973
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1776404Metsäalan rikolliset
Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.395267- 704934
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..1354235Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas63799Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris1313514- 663227