Olen työtön työnhakija ja en saa mitään työttömyyskorvauksia, ei sen kummemmin perusteluja että miksi on näin.
tässä mennään arkea ihan mielenkiintoisesti kun ei ole tuloja yhtään mistään
Työttömyyskorvaus
26
1510
Vastaukset
- sairas työtön
Onko sinulla oikeutta toimeentulotukeen? itsellä myös tilanne että ainoat rahat tällä hetkellä tulevat sieltä.
- näin on tosi
Oletko edes hakenut työttömyyskorvausta? Jos olet, niin kyllä hylätyssä hakemuksessa pitää perustelut olla.
- ehkäpä?
Jos on alle 25-vuotias eikä ole ammatillista koulutusta ei saa työmarkkinatukea.
En sitten teidä kuinka se peruspäivärahan kanssa menee. Mutta siinä pitää olla ollut 34viikkoa työssä olikos se nyt kahden vuoden sisään, korjatkaa jos virheellistä tietoa. Kokoaikatyössä väh. 37.5h/vko- Tietonikkari
Alle 25-vuotias saa kyllä työmarkkinatukea, jos on työvoimakoulutuksessa tai muussa työllisyyttä edistävässä toiminnassa . * * * * * * * * * *
- 70 luvulla syntynyt
Eihän alle 25 vuotias vielä edes tiedä mitä haluaisi tehdä ? Kohtuuton vaatimus. Kokkaritko tuon sai aikaan ?
- 18///*
70 luvulla syntynyt kirjoitti:
Eihän alle 25 vuotias vielä edes tiedä mitä haluaisi tehdä ? Kohtuuton vaatimus. Kokkaritko tuon sai aikaan ?
kyllä se pitää tietää jo alakouluikäisenä mikä tulee isona
- näin on tosi
Aloittaja kertoi ettei perusteluja ole, hieman ihmetyttää.
Nimim. ehkäpä?:n kertomassa tapauksessahan nuo perustelut on. En ihan ulkoa muista kaikkea, mutta 34 viikon työssäoloehto taitaa kertyä jo 18 viikkotunnista ja tuo kertymisaika 28 kuukautta, saa olla pätkissäkin.
Asiat voi tarkistaa työttömysturvalaista, tuolta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021290 - hää-hää...
ihan oikein, ei teille jotka ette VAIN HALUA tehdä töitä tarvitsekaan mitään maksaa. Se on eriasia kun on sairas tai vakavasti syrjäytynyt jne. Mutta juuri sellaiset nykynuoret jotka eivät vain viitsi tehdä "paskahommia" niin ihan oikein etteivät saa mitään korvauksia koska kulut nousee niin korkeaksi juuri tuollaisten takia, että kohta me syyttömätkin joudumme kärsimään asiasta! Ja nämä valittajat joilla on "masennus" ovat kanssa ihan oma ryhmänsä joiden takia oikeast mt-potilaat saavat tavallaan kärsiä!
- Eno ja isoisä
Duunia tarjoo vaan jokut puhelinmyyntifirmat jotka riistää nuoria. Eikä niiltäkään riitä töitä kaikille. Töitä ei oikeasti ole kaikille.
- fghfhdfgjdj
Kuulostat oikealta mielenterveyspotilaalta.
Työkkärin pakottamaa palkatonta orjatyötä tekevien takia palkkatyö on vähentynyt ja vähenee. Valtuion harjoittaman pienyrittäjien riiston ja suuryritysten miljoona-avustusten takia työpaikat vähenevät. Ahneiden palkkatyöläisten palkankorotusvaatimusten takia työpaikat vähenevät. Työtön on seuraus, ei syyllinen.
- näin on tosi
hää-hää...
Turha selittää kaltaisillesi idiooteille työttömyyden syystä joka on TYÖPAIKKOJEN LIIAN VÄHÄINEN MÄÄRÄ.
Luuletoko tosiaan että työttömyys poistuu sillä jos työtön vain HALUAA tehdä työtä?
Siis työttömien HALUAMISELLA syntyy tähän maahan aivan yhtä-äkkiä 300 000 PALKKATYÖPAIKKAA. Ihan sillä sekunnilla jos kaikki työttömät HALUAA työtä.
Vain täydellinen idiootti voi väittää jotain noin älytöntä. Onhan se hyvä että on jossin asiassa ole täydellinen, vaikkain täydellinen idiootti. Hyvää Joulua Sinulle!! - bugil
ikää mulla on 34 ja toimeentulotukeakaan en saa
ammatteja löytyy 3 kpl joista oikeastaan vaan yhdessä olen ollut pitempään- Asuntotukea netistä
Nollatuloisena saat asuntotukea, vaikka omaisuutta olisi noin 50 000€. Kelan sivuilla on laskuri, jolla voit etukäteen laskea tuen määrän. Hakemuksen voit tehdä netissä. Liitteitäkään ei tarvitse laittaa, Kela saa tiedot verottajalta. Kun haet asuntotukea jo tässä kuussa, saat takautuvasti tukea viime kuulta eli vuoden alusta. Näin itse tein.
- näin on tosi
Miksi et saa työttömyyskorvausta etkä toimeentulotukea? Oletko hakenut?
Kyllä kielteisessä päätöksessä on aina laki ja asiaperustelu. - No tarkotin
kaikenmaailman "paniikkihäiriö" ja muita ongelmanuoria, ihan oikein ettei pääse ainakaan mihinkään eläkkeelle koska heidän "sairautensa" olisi usein hoidettavissa ihan vain elintavan muutoksilla jne. Ihan eriasia on pahat mt-ongelmat, ne ovat VAKAVIA ja OIKEITA mielenterveysongelmia jotka voivat viedä työkyvyn. Tollaset nykynuorierilaiset jotka juo 10 tölkkiä ediä päivässä ( ei ihme että on "ADHD" monilla?) pilaa tavallaan kaiken, . koska jotkut on tässä ihan OIKEASTI sairaita! Töihin vaan tai ei kuulu mitkään korvaukset heille jotka vain haluavat olla ongelmatapauksia eikä vain huvita mitään tehdä, olen todellakin sitä mieltä! Ja kyllähän se terveys menee päihteistä, alkoholista huumeista jne! Mutta se on edelleen eriasia kuin mielenterveysongelmat johon ei liity päihteiden käyttö ja joka ei ole seuraus niistä!
- gfhgjghjgfk
Vielä sinä jaksat jatkaa jauhamistasi omasta oikeasta mielisairaudestasi. Kuule, minun mielestäni useimmat mielen sairaudet johtuvat itsestä; omista elämäntavoista, ruokavaliosta, omista ajatuksista. Teitäkö sitten pitäisi hyysätä? Ja se on suorastaan huvittavaa, että näet teissä mielisairaissakin eri luokkia. Minusta te olette kaikki samaa sakkia. Teidät pitäisi opettaa oikeille elämäntavoille, niin paranisitte. Hae netistä, miten esimerkiksi Gersonin terapia auttaa skitsofreniaan.
- bugil
laskin tuossa olisiko oikeutta edes toimeentulotukeen niin nettilaskurin mukaan ei olis.
tässä on jo toista kuukautta vierähtäny likimain ilman tuloja, veroja saa maksaa vaikka mitenkä ( parhaimmillaan maksoin yli 13 tuhannen € mätkyjä ) mutta sitten jos tarviis ite edes jotain niin eipä heru.
joten oon tullu siihen johtopäätökseen että ei tässä maassa paljoa houkuttele enää pian asumaan- Asuntotukea netistä
Pienituloisena saat asuntotukea, vaikka verotettavaa omaisuutta olisi noin 50 000€.
Kelan sivuilla on laskuri, jolla voit etukäteen laskea tuen määrän. Hakemuksen voit tehdä netissä. Liitteitäkään ei tarvitse paljon laittaa, mahdollinen todistus vastikkeista tai vuokrasta riittää. Kela saa muut tiedot verottajalta. Kun haet asuntotukea tässä kuussa, saat takautuvasti tukea viime kuulta.
Itse olen ollut vuosia ilman työmarkkinatukea enkä saa toimeentulotukea.
Asuntotuen saaminen oli iloinen yllätys, siksi jaksan neuvoa muitakin
hakemaan sitä. - köyhänä
Asuntotukea netistä kirjoitti:
Pienituloisena saat asuntotukea, vaikka verotettavaa omaisuutta olisi noin 50 000€.
Kelan sivuilla on laskuri, jolla voit etukäteen laskea tuen määrän. Hakemuksen voit tehdä netissä. Liitteitäkään ei tarvitse paljon laittaa, mahdollinen todistus vastikkeista tai vuokrasta riittää. Kela saa muut tiedot verottajalta. Kun haet asuntotukea tässä kuussa, saat takautuvasti tukea viime kuulta.
hakemaan sitä.Entäs jos on työssäkäynti aikana erehtynyt ottamaan velkaa ja ostanut omakotitalon ? Ei taida saada asuntotukea, vaikka ansiosidonnaisella on sinnetellyt yli vuoden ja edessä on putoaminen peruspäivärahalle ja siitä huolimatta laina on maksettava... Pitää kai myydä mökki pois ja mennä kerrostaloon vuokralle :(
- fghghgjjkte
hakemaan sitä.Minulla on säästöjä kymppitonnin verran, yksi oma yksiö ja yksi velkainen rintsikka. Saan asumistukea 45 euroa. Toivottavasti muilla työttömillä menee paremmin. Myyn tietysti yksiön mahdollisimman pian, mutta vielä en ole voinut. Elän säästöistäni.
- Asuntotukea netistä
köyhänä kirjoitti:
Entäs jos on työssäkäynti aikana erehtynyt ottamaan velkaa ja ostanut omakotitalon ? Ei taida saada asuntotukea, vaikka ansiosidonnaisella on sinnetellyt yli vuoden ja edessä on putoaminen peruspäivärahalle ja siitä huolimatta laina on maksettava... Pitää kai myydä mökki pois ja mennä kerrostaloon vuokralle :(
Todennäköisesti saat yleistä asumistukea Kelalta. Kelan sivuilla on
laskuri, jolla voit etukäteen laskea omilla tiedoillasi tulevan tuen määrän.
Hae ihmeessä itsellesi kuuluva yleinen asumistuki.
Itse asun yksin velattomassa omakotitalossa ja muutakin omaisuutta on,
silti saan yleistä asumistukea Kelalta. - fg dfg dfs ghgdh
Todennäköisesti saat yleistä asumistukea Kelalta. Kelan sivuilla on
laskuri, jolla voit etukäteen laskea omilla tiedoillasi tulevan tuen määrän.
Hae ihmeessä itsellesi kuuluva yleinen asumistuki.
Itse asun yksin velattomassa omakotitalossa ja muutakin omaisuutta on,
silti saan yleistä asumistukea Kelalta.Miten näin eriarvoisia olemme? Minulla on osakkeesta yhtiövastike ja minulla on myös talolaina, mutta asumistukea saan alle 50 euroa.
- Anonyymi
köyhänä kirjoitti:
Entäs jos on työssäkäynti aikana erehtynyt ottamaan velkaa ja ostanut omakotitalon ? Ei taida saada asuntotukea, vaikka ansiosidonnaisella on sinnetellyt yli vuoden ja edessä on putoaminen peruspäivärahalle ja siitä huolimatta laina on maksettava... Pitää kai myydä mökki pois ja mennä kerrostaloon vuokralle :(
Tai etsit vuokralaisen osaan mökkiä. Tai koko mökkiin.
- Verottajaa viduttaa
Lapista saa varmaan halvalla tontteja. Kärrää sinne jalasmökin ja kantaa veden jostain. Ei varmaa hirveest maksais koko höskä. Tai paremp ois rakentaa vaikka vanhan vajan sisään joku lämmin piilopirtti.
- bugil
kävin tiedustelemassa kelalta että saisinko asumistukea kun asun yksin isossa omakotitalossa ja vastaus oli että mulla on liian kovat kuukausitulot.
vaikka koetin selittää niille että ne on laskennalliset tulot ja heittelee pahasti kuukausien välillä.- Asuntotukea netistä
Onko tulosi palkka- vai pääomatuloa? Laskennallista tuloa on esim. osakkeista saatu osinkotulo ja metsätalouden tulo. Mieti, miten saat tulosi näyttämään paperilla pienemmältä, niin saat asumistukea.
Onko lähipiirissäsi apua tarvitsevaa vanhusta, jolloin voisit käydä omaishoitajaksi
ja saisit sitä kautta hieman rahaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042995Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391570Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921422- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481186Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119979Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89902Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44783