Uusi Passat Sedan 1,6 TDI DSG -automaatti

ford vaihtoon

terve
tämä alkoi kiinnostamaan, onko tietoa miten vanha malli on ja onko faceliftiä tulossa jo lähi aikoina?
näyttää olevan vähän lyhyempi kuin Mondeo, en ole ehtinyt testaamaan, kertokaa kokemuksista

13

1189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syksy 2012

      Tämä uusin Passat malli tuli Suomen markkinoille syksyllä 2012. Minulla on jo muutamia tuhansia kilometrejä kyseisellä autolla. Olen ollut tosi tyytyväinen autoon, auto on riittävän tehokas normiajoon ja pienikulutuksellinen. Kannattaa ottaa tehdasasenteisella "webastolla" missä kaukosäätö, tuo lisämukavuutta näin talviaikaan. Tuosta faceliftistä minulla ei ole tietoa. Entinen autonikin oli saksalainen, mutta tämä Passat
      on parempi käyttööni.

      • Rotuari.

        Tehdasasennetut Webat ovat kuulemma "ronkeleita"
        Kannattaa asennuttaa VW:liikkeessä.


    • ----

      2014 syksyllä tulee uusi Passatti, ei pelkkä kasvojenkohotus. Mulla on farkkuna toi ja ajettu 9000 km. Hämmästyttävän ripeä vaikka vain 105 hv, vääntöä toki on riittävästi ja sillähän sitä mennään. Auto on hiljainen, erittäin jämäkkä ajaa ja kaikenkaikkiaan laadukkaan oloinen. Navigointi hyvin päivitetty, ei arvo eikä odottele signaalia niinkuin nämä jokapojan Gigantin siirrettävät navigaattorit. Xenonit hyvät, ei varmaan kannata haloilla ottaa, ainakin ennen ne on ollut Passatissa aika heikon valotehon antavat. Parkkitutkaa en ole tarvinnut kertaakaan, mutta tuli valopaketissa mukana. Mielestäni Passat voisi ottaa mallia Superbista siinä, että päiväledeillä ajettaessa myös takavalot palaisivat. Tämä yksilö ei ainakaan syö öljyä, koska mittatikun ylärajassa on vielä liki kympin ajon jälkeen. Tuskin siis tarvitsee huoltovälillä pahemmin lisätä. 1 TDI ja 1 TSI 1.8 ltr on ajettu. Toi eka diesel oli 1,9 pumppusuutin diesel, tää uusi on laadukkaammin tehty.

    • osataako

      Itselläni 2012 Passat Comforline farmari. Osta Comforline alusta, niin saat todella pehmeän alustan. Huomaat kun lähdet tienpäälle kunnolla ajelemaan.
      Fordissa on paljon vakaampi alusta tienpäällä.

      • hebpi

        Eikös alustaa ole moitittu aivan liian veltoksi? Autosta tulee jenkkityylinen lulla.


    • mondeo ehdottomasti

      No älä nyt ihmeessä vaihda mondeota passatin.
      Mondeo paljon luotettavampi ja vielä parempi auto ajettavuudeltaan.
      DSG on susi jo syntyessään....ärsyttävä laatikko kun arpoo niitä vaihteita eivätkä ole saaneet vuosien saatossa sitä viivettä pois....huono toteutus.

      • valinnoista

        Olen samoilla linjoilla kanssasi että mondeo ennemmin kuin passat, mutta ehkäpä kannattaa odottaa uutta mondeota, luulis nyt lähiaikoina ilmestyvän...vaikka jostain kuulin et tulis ens kesänä, ihme homma kun auto on jo ilmeisesti valmiina?


    • --------

      Itse olen taas täysin eri linoilla, molemmilla olen ajanut 10 tkm ja Mondeo ei yllä ajettavuudessa eikä laadussa lähellekään Passatia. Jälleenmyyntiarvo myös reilusti Saksalaisen Passatin hyväksi.

      • mieti vielä

        No ota taikalasit päästä pois. Mondeon laatu kestää hyvinkin vertailun passatin kanssa ja vielä kun lisätään volsun ääärettömän huono huolto-organisaatio minkä kanssa saa takuu aikanakin tapella korjauksista.

        Ja vielä lisätään nämä tsi, dsg ja jäätymisongelmat dieseleissä niin ei ainakaan itseäni kiinnosta passat, sen verran olen itse tapellut niiden kanssa(2008 mallin) .

        Mut jokainen ostakoon minkä haluaa, eipä se minua liikuta.


    • eiks ni?

      Tuntuupa tuo liikuttavan sinua ja paljon, älä nyt pötyä kirjoita.

      • volsun mainostaja mu

        kiistätkö ettei passatissa ole ollut paljon dsg,kone ja jäätymisongelmia?

        Taidat itse kirjoittaa pötyä, itselläni 2008 mallin pasuuna ja kyllä se riitti.
        kaiken huipuksi laakkosen toiminta täysin ala.arvoista.


    • ,.-

      No, omalta kohdaltani kiistän. Viime talvi oli aika rapean pakkasvoittoinen, ei jäätynyt.
      DSG toimii hyvin ja viimeiseksi sanon että ei ole Laakkosesta kokemuksia.

    • ......

      Mitenkähän toi Laakkonen tohon volkkarin laatuun liittyy "volsun mainostaja mu"?
      Eihän se ole kuin onneton jälleenmyyjä, eihän ne itse tuo edes mitään autoja maahan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe