Jeesuksen haudalla

M@k3

Markus
Kivi oli pois haudalta ja haudassa oli nuorukainen joka kertoi että Jeesus on noussut kuolleista.

Luukas
Kivi oli pois haudalta ja paikalla oli kaksi sädehtivää enkeliä, jotka kertoivat että Jeesus on noussut kuolleista.

Matteus
Maa järisi, taivaasta laskeutui salaman lailla säteilevä enkeli, joka tainnutti haudan kaksi vartijaa ja siirsi kiven pois haudalta ja kertoi että Jeesus on noussut kuolleista.

Johannes
Kivi on siirretty ja haudalla ei ole ketään, myöhemmin kaksi valkoasuista enkeliä kuitenkin ilmestyy Marialle ja he kertovat että Jeesus on noussut kuolleista.

Mietitään miltä tämä kuulostaisi nykypäivänä. esim liikenneonnettomuudessa.

Todistaja1
Auto törmäsi toiseen autoon.

Todistaja2
Auto törmäsi kahteen autoon.

Todistaja3
Tuli maanjäristys ja taivaalta laskeutui Optimus Prime joka romutti kaksi autoa energia-aseellaan.

Todistaja4
Saapuu myöhemmin paikalle ja kertoo nähneensä yksin että auto törmäsi kahteen autoon.

10

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M@k3

      Ja sitten kysymys.

      Miten kukaan voi ottaa vakavissaan yhtään mitään mitä Matteus kirjoitti?

      • ?!?

        Miten kukaan voi ottaa vakavissaan mitään mitä raamattuun on kirjoitettu?


    • On teillä jutut.
      ootteko ees Israelissa käyneet ?
      Ei sen puoleen, arvostan ateistejakin, muslimeja en.

    • Black and Decker

      Eikö noiden evankeliumien sanoma ole selvä kuin pläkki: Jeesus ei ollut enää haudassa.

    • Moi!

      Neljä eri todistajaa kertoo eri tavalla, jkoska heidän evankeliuminsa on kirjoitettu eri aikaan. Mutta pointtihan on sama; tyhjä hauta, kivi on vieritetty pois ja Jeesusta ei enää siellä ole.

      Kaisa-pappi

      • ?!?

        No niin ja tästä tulemmekin sitten siihen, että mihin raamatun kirjoitukseen ylipäätään voi luottaa. Minä tiedän vastauksen, sinä ilmeisesti et.


      • Black and Decker
        ?!? kirjoitti:

        No niin ja tästä tulemmekin sitten siihen, että mihin raamatun kirjoitukseen ylipäätään voi luottaa. Minä tiedän vastauksen, sinä ilmeisesti et.

        Luota sihen, että Herra Jeesus Kristus oli ylösnoussut. Sitähän kukaan kirjoittajista ei kiistä. Kaikki neljä evankeliumia vahvistavat tämän tosiasian. Jos vääristelet asiaa, vääristelet sitä oman sielusi vahingoksi. Jos et halua uskoa, löydät toki argumentteja muitakin, jotka vievät sinut pois Jumalasta.


      • itsekeskeinen aspekt
        ?!? kirjoitti:

        No niin ja tästä tulemmekin sitten siihen, että mihin raamatun kirjoitukseen ylipäätään voi luottaa. Minä tiedän vastauksen, sinä ilmeisesti et.

        Siihen on nyrkkisääntö - Voi luottaa: kaikki jakeet mitkä on kivoja. Ei voi luottaa: ne missä on jotain epämiellyttävää.


    • puurim

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe