koiranpentuni kantelee sukkia!

sukkailija

Minulla on 7 kk ikäinen pentu, joka kantelee sukkiani ja kenkiäni aina tilaisuuden tullen. olen yrittänyt kieltämistä, huomiotta jättämistä ja välillä hieman kovempiakin otteita, mutta mikään ei tunnu auttavan. koira jatkaa sukkieni kantamista. olen lukenut, että joillakin koirilla, hyvin monilla, on tarve kantaa kaikkea mikä on omistajan, koska niissä on omistajan tuoksu vahvimmillaan. kuinka ihmeessä saan tämän kantamisen loppumaan? joudun metsästämään sukkiani ja kenkiäni koko ajan ympäri asuntoa...

9

1930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa laittaisit kenkäsi ja sukkasi kaappiin tai johonkin laatikkoon mihin koirasi ei pääse? Se olisi kaikkein yksinkertaisin ratkaisu.

      Oletko kokeillut vaihtokauppaa koirasi kanssa? Se auttoi meillä opettamaan koirille mitkä tavarat kuuluvat meille ja mitkä niille. Kun koira ottaa suuhunsa jotakin luvatonta, vaikka sen kengän, niin ota se pois ja anna saman tien tilalle joku koiran omista leluista ja leiki pieni hetki sillä koiran kanssa.

      Ei se välttämättä tehoa kaikilla, mutta meillä on kyllä ollut hyväksi havaittu kaikkien viiden kanssa mitä meillä on elämäni aikana ollut. On auttanut myös monia tuttujani joilla on ollut samoja ongelmia. Suosittelen!

    • suk&ken

      No aika normaalia pentutouhua, joka loppuu aikanaan itsestään. Ei vaadita mitään radikaalitoimia. Pieni päänpudistus ja moitesana riittävät. Tarjoa koiralle puruluu ja lelu sukan sijaan. Ja pidä jonkin aikaa sukkasi ja kenkäsi tallessa.
      Meillä ei kyllä mitään vaihtokauppoja harrasteta, vaan emännän toruva katse riittää, ja suusta pudotetaan luvatta otettu tavara.

    • qwesdfcvb

      Itselläni kans on nuori koira, joka tätä harrastaa. Sukat on aina poikkeuksetta villasukat, mitä kuljettelee ympäri asuntoa. Ei tee muuta, kuin kantaa vaan a paikasta b ja jättää sinne. Mutta kenkien kanssa onkin jo hauskempi juttu ;) mieheni tullessa käymään, koira kantaa molemmat miehen kengät takaovelle. Tiedä sitten yrittääkö ns vihjata et nyt mennään leikkimään, koska mies käy koiran kanssa takapihalla leikkimässä ja kantaa aina kengät sinne oven luokse, ja jos mies itse ei niitä kenkiä sinne vie niin koira kyllä kantaa vaikkeivat olisi menossakaan leikkimään :D
      Ja minun talvikengät raahaa aina luokseni, jos ei olla sinä päivänä vielä käyty irti juoksemassa. Ja koiralla ikää sen 1,3 vuotta

    • sukkailija

      Joo minun koirani tekee samaa että se kantelee ainoastaan, ei tuhoa. tosin siskon luona hoidossa ollessa teki sitäkin. MInulla kengät ja sukat aina ehjiä, on vain selvästikin jotenkin kivaa kannella niitä. eräänä päivänä löysin olohuoneen matolta kasan sukkia ja kenkiä :D
      tein koirani ollessa ihan vauva niin että pidin kaiken kielletyn pois koiran silmistä, jotta ei saanut edes houkutusta ja turha kieltäminen jäi pois. Mutta kun kerran jätinkin kengän tai sukan näkyville, oli koira hyvin nopeasti sen huomannut ja vienyt olohuoneen matolle. päästää kyllä irti ja kävelee pois kun kiellän, mutta silti niitä on vaan pakko kanniskella joka paikkaan...eräänä päivänä oli pakko lähteä töihin eri pari sukat jalassa....

    • minpin4ever

      Luulen että kaikille koirille on sukat mieleisiä :)
      Itse olen kasvattanut molemmat koirani pentuina sillä periaatteella ettei mitään nostella pois ulottuvilta vaan pennun on opittava mitkä ovat sen leikkikalut ja mitkä meidän tavaroita. Ainoa mikä oli vaikea oli ne sukat :D Ei siis tuhottu, kanniskeltiin vain, eikä mitkään kiellot auttaneet, yksin ollessa oli aina hakenut sukan petiinsä ja käytti häpeän ilme naamallaan tyynynä kun tultiin kotiin koska tiesi kyllä ettei saa ottaa. No, ratkaisin asian sillä että kun minulla meni toinen pörrösukka rikki, annoin toisen ehjän koiralle. Kumma juttu mutta sen jälkeen meidän sukkiin ei ole koskettu! Molemmat koirat tietävät tasan tarkkaan mitkä ovat niiden sukat ja jos koskevat meidän sukkiin niin se on uusi pentu joka aina toimittaa tällaiset aarteet suoraan minulle :)

    • ihmetelen

      että onko tuo nyt suurikin ongelma? Koira on koira ja pitää isäntänsä sukista, voit rajoittaa sen yhteen sukkapariin jonka koiraa saa ottaa ja kanttaa tai leikkiä sillä -niin meillä tehtiin ja koira on ylen onnellinen saaliistaan.

    • noutajako?24

      Minkäs rotuinen koirasi on, jos vaan vähänkin noutajaa, se on sille ihan luontaista,ja sit voi opettaa, että tuo takaisin ne tavarat namujen avulla

    • Vaihto

      Niin munkin alta vuoden kantelee ja alkoi kantelemaan jo ihan pienestä vaikkei noutaja olekaan. Rakastaa palloja ja kaikki mikä on tarjolla otetaan suuhun. Sukkia ei tuhoa, mutta kantelee aina. Jos huomaan ja sanon isoon ääneen, että MINUN sukkani, niin irroittaa ja antaa kyllä ottaa omani pois. Normaalia pentutouhotusta. Anna olla tai jemmaa sukkasi. Kuuluu asiaan. Lisäksi muutamat tossut ja jokunen kenkä. Jos kerran on saatavilla ei voi syyttää koiraa. Se on niille leikkiä. Sit joskus loppuu nää jutut. Vaihto palloon tarvittaessa, niin kohta sulla on pallo koira.

    • Anonyymi

      Mitä oikeasti tarkoittaa jos koira hakee joka ilta emäntänsä sukat vie alakertaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2052
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1765
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1644
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1567
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1545
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1301
    9. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      74
      1204
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1193
    Aihe