Voiko mosaiikkiparketin päälle liimata laatan? Eteis/aulatilassa laatta olisi paikallaan nykyisen parketin sijaan, pinta-ala about reilu parikymmentä neliötä.
Vastaukset 8
- LminaattoriLaatta
Voi.
Mutta ei kannata liimata. Se on sottaista ja purkaminen hankalaa.
Tai sitten Laatta kannattaa liimata Laminaatin päälle ja latoa Laminaatti/Laatta ydistelmä näppärästi Mosaiikin päälle.
Jos muutat niin voit purkaa Lattian ja viedä mukaasi uuteen asuntoon.
T: Laminaator Origizinal- Lentääkö laatta
Nyt tuli korkealentoisia ajatuksia :) Ei lattiaa purkamassa olla vaan jospa saisi uuden pinnan ilman vanhan poistamista. Mosaiikki on kyllä hyvin kiinni, joten en itse keksi syytä miksi se pitäisi poistaa ensin.
- samoin....
Noin minäkin sen tekisin.
Tai mielessä kävi kevyt kosteutta pitävä levy alle.
Jonkuntyyppinen ohut elämätön vesivaneri tai tosiaan laminaatti.
Kun saumaat,niin kosteus ei silloin mene parkettiin.
Muutekin parketti on siellä levyn alla sitten hyvässä säilössä jälkipolville,jos joku haluaa lattioita palauttaa alkuperäiseen malliin.Mosaiikkiparketti on todella kaunis.
Itse en purkaisi moista.
Tosin huonona puolena siinä levy/laatta yhdistelmässä on että lattia nousee ylöspäin ja ovien kanssa voi tulla ongelmaa.Saahan niistä hitusen otettua pois,jos ei ole kenno-ovi.
- eläväinen
Puun ja kiven yhdistäminen ei ole järkevää - elävät eri lailla ja liimaus tuskin pitää. Poista parketti laatoituksen kohdalta ja tee valu saadaksesi lattian pinnat samaan korkoon.
- nhkijfm
Mosaikkiparketti on ensin poistettava.
Tosin jos sen alla on edelleen puuperäinen aines,pitää alle laittaa ainakin cyproc, - Järkevämpää
olis laittaa uiva lattia parketin päälle. Niitäkin on olemassa hyvännäköisiä laatta/kivikuoseja.
- jghjgkhjj
20 neliötä mosaiikkiparkettia piikkaa noin tunnissa parissa. Siihen sitten imurointi ja primerointi ja itsesiliävää tasoitetta 5-10 säkkiä päälle => tasainen pohja ja seuraavana päivänä voi aloittaa laatoituksen.
- Riskibisnes
Äkikseltään paras ratkaisu tuntus olevan parketin poisto, mutta voithan kokeilla ja kertoo kuin kävi.
Jos lattia on kauttaaltaan suora, niin teoriassa vois onnistuakin. Parketin pinta on kyllä hiottava karkeeksi, kiiltävään lakkapintaan tulee huono tartunta. Liiman valinnassa kannattaa satsata extreme liimoihin, vaikka ovatkin hintavia.
Sitä en tiedä, mitä parketti tykkää saumalaastin kosteudesta, siinähän on pakko vähän veden kans läträtä ja alaspäinhän se vesi menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa601322Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää901007- 164927
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105864Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30853Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as25778Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44738Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 26680
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu123674VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.155591Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12585- 85548
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78530Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo187501- 55497
- 39495