gtx 560 ylikelloitus

safety overclock

Kertokaas että mihinkä asti olis turvallista kellottaa tätä näytönohjainta?

tässä kuvassa näkyvät tämänhetken arvot:

http://aijaa.com/qAbVrk

6

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmistajan suosittelemiin arvoihin.

      • safety overclock

        Joka on?? en tiedä noista mitään.. kertoisitko minulle paljonko kutakin noista voi nostaa että se on turvallista? Tiedän että 50 asteen lämmöt ovat vielä ok.


      • safety overclock kirjoitti:

        Joka on?? en tiedä noista mitään.. kertoisitko minulle paljonko kutakin noista voi nostaa että se on turvallista? Tiedän että 50 asteen lämmöt ovat vielä ok.

        Se mitä oletuksena on. Valmistaja on testannut niillä toimivaksi ja niin että kestää myös jonkinaikaa.

        Ylikellottaminenhan lyhentää käyttöikää ja heikentää luotettavuutta.


    • safety overclock

      Kuka osais nyt vastaa tähän ja vähän auttaa??? Kun olen yrittänyt msi afterburnerin avulla nostaa noita lukemia, niin olen saanut pelkästään white/ tai black screenin, ja pitää käynnistää kone uudelleen koska jää jumiin.

      • Oletko koittanut laskea lukemia jos sitten toimisi paremmin?


    • örpä dörpä

      Jätä aluksi muistien taajuus oletusarvoonsa. Helpompaa kellottaa yhtä asiaa kerrallaan, niin tietää, mistä mahdolliset ongelmat johtuvat.

      Nosta coren taajuutta vähitellen, kunnes alkaa tulla kaatuilua ym. Tässä vaiheessa nosta coren jännitettä hieman, esim 0,05V, ja kokeile, kuinka paljon voit nyt nostaa taajuutta ennen ongelmien ilmenemistä. Testaile kortin toimintaa joka noston jälkeen jollain grafiikkatestiohjelmalla tai pelaamalla piiriä reilusti rasittavaa peliä.

      Coren jännitettä tuskin kannattaa nostaa yli 0,2V alkuperäisestä, liian suuri jännite voi rikkoa piirin. Huomioi kuitenkin se, että sekä jännitteen että taajuuden nostaminen molemmat nostavat kortin tehonkulutusta, ja jäähdytyksen pitää olla kunnossa.

      Kun olet saanut coren taajuuden hinattua niin korkealle kuin lämpötilojen ja jännitteen puitteissa pystyt, nosta muistien taajuutta niin pitkälle, kuin ne virheettömästi toimivat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      423
      1826
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      186
      1475
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1411
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      156
      1358
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      980
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      966
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      923
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe