Kyllä on taas hieno laulukilpailu tää Nelosen Voice of Finland. Taitaa olla sitten kuitenkin laulukansaa tämänkin maan väki.
Johtuneeko sitten evoluutiosta vaiko vaikutteista, niin aika moni varsinkin naislaulajista hakee saundiaan nenän kautta. Mutta semmoinen huilumainen ääni josta itse pidän kun ei nenän kautta synny.
On niistä kyllä itellekin suosikki löytynyt, ettei sen puoleen.
Nose of Finland
25
161
Vastaukset
- |||||
Alkaa vähitellen olemaan postinmerkkimaan kaikki kisat vähän kuin Nonsense of Finland.
Tänään taas kuultelin Sikke Sumarin mukavaa ohjelmaa ruo'asta.
On se kumma, että ikääntyneempienkin pitää matkia nuorison
lauseen loppuun nousevaa intonaatiota.
Onko se jokin kiusaantuneen opettajan teekeily?- illueetu
Nykyään kun katsoo jotain vaikka 70-luvulla tehtyä ohjelmaa, niin sitä oikein hätkähtää että kuinka erilailla silloin nuorisokin puhui. Niissä jopa joku 15-vuotias kansakoulun käynyt pientilallisen tytär artikuloi kieltämme kauniimmin kuin nykyajan kultivoituneet tohtorinnat.
- ...
Bilepändit kehissä.
Siis niitten pändien laulajat, jotka ei ole lehtien kansissa, eikä tanssimuusikoita. Monilla paljon keikkakokemusta ja talenttia, ei julkisuutta, eikä teitenkään kansikuvia. Mutta osaamisessa ja äänessä löytyy.
Ok, seassa nuoria lupauksia, nitähän levy-yhtiöt metsästää. Kandee miettiä, minkä levy-yhtiöiden artisteja on tuomaristossa. Näissä skaboissa on kunnollinen asikarsinta, ei niinkuin Idoleissa, missä kaikki nolotkin näytetään telkkarissa. Iteasiassa aika pitkälle sama juttu kuin aikoinaan suositussa "Tanssimarkkinat"- ohjelmassa. loppukilpailu oli kliimaksi, mistä tuli noit selänteet ja mitä niitä nyt heiluu laihdutuskuurin jälkeen joskus telkkarissa.
Yks juttu pitäis olla erilailla, pitäis vaihtaa tuomareita vähän eri esityskausilla. SIIS ei nykytuomarit ole kehnoja, päinvastoin. Mutta toisi katsojille jännitystä ja mielenkiintoa enenpi, jos ennelta ei arvaisi artistia, joka etsii uutta tähteä levy-yhtiönsä talliin.
Sivumennen mainiten, tälle vuodelle itelle kolahtanut eniten myös muutama naislaulaja, Vaan pirin hyviä miehiä mukana myös. Saapi näkee jatkossa, nyt ei olla heitetty bravuureita, ne säästetään loppuun. Iteasiassa aika tylsää musaa ollut, heavyä ja sellaista soulia jne. Ei paljoakaan erilaista kamaa, kaikki kai tähtää makkosen talliin, se kun ainoa, jolla kansainvälistä karriääriä. Pitäis olla joku muukin, muuthan hakee vain suomenkielisiä artisteja suomen markkinoille. Kuitenkin melkein kaikki piisit lauletaan englanniksi, suunnalleen alkuperäis sovituksilla. Joopajoo, koska kajahtaa "Päivänsäde ja menninkäinen", jotain surkeaa hande nurmion kopiota on nähty. Ne vaarallisia asioita, ihmisillä liian muistava mielikuva alkuperäisistä. Mutta hyvin harva suomessa nähnyt Led Zeppelinin livenä.
=DW=
=DW=- illueetu
Joo. Uudet dumarit olisi ollut kyllä virkistävä veto. Se Elmeri siellä dominoi ja näyttää saavan kaikki he jotka haluaakin.
Yksi harvoista ohjelmista, joita seuraan.
Herkkyys iskee meikäläiseen ja etenkin, jos herkistelijä on mies. Olen myyty :)
Nenälaulajissa löytyy, niin miehiä kuin naisia, uusia tulokkaita ja vanhoja konkareita. En usko, että pitäisin Erinistä yhtä paljon, jos hän vielä laulaisi nylonbeatmaisella nasaalilla. Kokonaan se ei ole vielä hävinnyt, mutta pehmentynyt laulutuntien ansiosta.
Tässä mies ja nasaali..
http://www.youtube.com/watch?v=R7f189Z0v0Y
Hyvää huomenta illueetu :)- illueetu
Hyvää huomenta ja päivää. Tänään on taas musakilpailupäivä kun valitaan se Suomen euroviisu.
Eestillä oli kauan sitten sellainen euroviisubiisi joka aiheuttaa mulle korvamadon. Kuulin sen tässä taas jokunen päivä sitten, ja vähän väliä huomaan vihelteleväni biisiä. Kummallinen ilmiö että miksi jotkut laulut sen tekevät. Jokseenkin ärsyttävää, mutta aika pieni haitta kuitenkin ottaen huomioon esim. Lähi-Idän epävakaan tilanteen.
http://www.youtube.com/watch?v=OBR0ftuplNE illueetu kirjoitti:
Hyvää huomenta ja päivää. Tänään on taas musakilpailupäivä kun valitaan se Suomen euroviisu.
Eestillä oli kauan sitten sellainen euroviisubiisi joka aiheuttaa mulle korvamadon. Kuulin sen tässä taas jokunen päivä sitten, ja vähän väliä huomaan vihelteleväni biisiä. Kummallinen ilmiö että miksi jotkut laulut sen tekevät. Jokseenkin ärsyttävää, mutta aika pieni haitta kuitenkin ottaen huomioon esim. Lähi-Idän epävakaan tilanteen.
http://www.youtube.com/watch?v=OBR0ftuplNEAi tänään on sellaisten viisujen päivä. En ole seurannut, koska viime vuosina viisut eivät juurikaan ole meikäläiseen kolahtaneet.
Kieltämättä aika tarttuva melodia tuossa sinun korvamadon aiheuttajassa. Kaelakee Hääl, mitä lie tarkoittaa? Ärsyttävintä - liian voimakas ilmaisu - siinä oli Ivo Linnan ruma takki ;) Ilman visuaalisia ärsykkeitä se kuulostaa ihan iloiselta laulelulta.
Miinan lailla itse pidän myös American Idolsista. Tämä on koskettanut eniten so far..
http://www.youtube.com/watch?v=lLdg9FMp7f8
On se jotenkin kivempi formaatti kuin Suomen Idolit. Vai johtuuko se siitä että se on taas uusi ja tuore juttu.
Mun täytyis varmaan hypätä aina tuon karsinnan ohi. Alkaa ärsyttää tuomareiden valintaperusteet, ne ovat toisinaan ihan persiistä! Moni loistava kyky on mennyt ohi, ja muutama huonompi otettu tilalle. Kuten se eilinen toiseksi viimeinen tyttö joka lauloi " I who have nothing", hän oli loistava! Tuomarit menee pitkälti sen mukaan, minkä biisin esittäjä on valinnut "tää ei oo ihan sitä tyyliä mitä haen". Pah. Tilaisuudet menee ohi vain siksi ettei tykätty biisistä? Epistä. Onneksi heillä oli vielä vissiinkin joukkueissa aukkoja, ehkä mun pudonneet suosikit vielä pääsee jatkoon.
Muuten mun täytyy ruveta tuomariksi :D
American Idols on toinen kiva seurattava. Iso maa, paljon lahjakkuuksia.Tässäkin yks, jolle esitys jäi mieleen. Tykkäsin tietty kappaleesta, ja miten esitettiin.
Tuomarit oli jotenkin neutraaleja.. ei se "heikotus/väsymys" mun mielestä näkynyt esityksessä ainakaan, vasta kun käveli alas rappuja.
Paula Koivuniemi sanoi pitävänsä kappaleesta niin paljon, ettei itse ole uskaltanut sitä koskaan esittää.. kehuko lie?)- illueetu
Niin se on että kaikki tarvisi itse tehdä.
Sibone kirjoitti:
Tässäkin yks, jolle esitys jäi mieleen. Tykkäsin tietty kappaleesta, ja miten esitettiin.
Tuomarit oli jotenkin neutraaleja.. ei se "heikotus/väsymys" mun mielestä näkynyt esityksessä ainakaan, vasta kun käveli alas rappuja.
Paula Koivuniemi sanoi pitävänsä kappaleesta niin paljon, ettei itse ole uskaltanut sitä koskaan esittää.. kehuko lie?)Meillähän on jo kohta faniklubi kasassa :))
Muutenkin tuomarit kyttäsivät vähän liikaakin minusta sitä onko epävireessä vai ei. Eivät ota huomioon että tuo on jännitystilanne. Ja moniko heistä osaa pysyä nuotissa tarkalleen live-tilanteissa... Elastinen ei pysy vireessä edes puhuessa ;D jatkuva äänimurros miehellä :))m.miina kirjoitti:
Meillähän on jo kohta faniklubi kasassa :))
Muutenkin tuomarit kyttäsivät vähän liikaakin minusta sitä onko epävireessä vai ei. Eivät ota huomioon että tuo on jännitystilanne. Ja moniko heistä osaa pysyä nuotissa tarkalleen live-tilanteissa... Elastinen ei pysy vireessä edes puhuessa ;D jatkuva äänimurros miehellä :))Elastinen joo.. Rähinä mikä rähinä ;D
Kyllä se kaikesta huolimatta saa helposti hymyn huulille valoisalla olemuksellaan.
(Tällaselle vanhemmalle tädillekin.. ;))m.miina kirjoitti:
Meillähän on jo kohta faniklubi kasassa :))
Muutenkin tuomarit kyttäsivät vähän liikaakin minusta sitä onko epävireessä vai ei. Eivät ota huomioon että tuo on jännitystilanne. Ja moniko heistä osaa pysyä nuotissa tarkalleen live-tilanteissa... Elastinen ei pysy vireessä edes puhuessa ;D jatkuva äänimurros miehellä :))Päästihän tuomarit läpi menemään monet tosi hyvät laulajatkin. Ja mun mielestä siellä oli paljon sellaisia laulajia että ne oli "täydellisiä" mitä niille vois sitten opettaa. Loukkantuvan näköisiä oli moni niistä.
Mutta mulla olis kyllä ollut tosi äkkiä se kaksitoista, joten olisin saanut pyöritellä peukaloita kun loppuja olis kuunnellut.
Taitaa olla aika hyvä etten pääsyt sinne valkkaamaan :)tulisilla kirjoitti:
Päästihän tuomarit läpi menemään monet tosi hyvät laulajatkin. Ja mun mielestä siellä oli paljon sellaisia laulajia että ne oli "täydellisiä" mitä niille vois sitten opettaa. Loukkantuvan näköisiä oli moni niistä.
Mutta mulla olis kyllä ollut tosi äkkiä se kaksitoista, joten olisin saanut pyöritellä peukaloita kun loppuja olis kuunnellut.
Taitaa olla aika hyvä etten pääsyt sinne valkkaamaan :)Niin olis kyllä mullekin tullut tiimi täyteen aika äkkiä, ja ihan vaan niistä jotka putosivat pois :)
Kovaa tasoa! En mä edes tiennyt että me suomalaiset osataan laulaa noin ;D Tangoa tietysti, mutta että oikein rockia, poppia ja jopa bluesia... Mitään tulkitsijaa luokkaan Jesse Kaikuranta ei tainnut nyt löytyä. Ihan hyvä. Eipä tarvi niistää verhoihin :))Sibone kirjoitti:
Elastinen joo.. Rähinä mikä rähinä ;D
Kyllä se kaikesta huolimatta saa helposti hymyn huulille valoisalla olemuksellaan.
(Tällaselle vanhemmalle tädillekin.. ;))On se aika epeli. Aina niin intona mukana, se varmaan kannustaa myös esiintyjiä antamaan parastaan :)
Nenän kautta tai ei, mutta harmittaa kun Johanna Kyykoski hylättiin. Yksi harvoista, jotka LAULANEET.
Juuri se tyllerö! Jäi minunkin mieleen, kun se oli niin loistava. Hienoa että muistit nimen, itteäni harmitti että unohdin sen samantien. Siitä naisesta kuullaan vielä.
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/the-voice-of-finland/493711-johannan-dramaattinen-esitys-vei-voimat- illueetu
Kovat on kriteerisi jos vain harvat osallistujista laulaneet.
- ...
Sillä oli karsea piisivalinta.
Toisekseen, pirun taitavia laulajia järkiään, eri asia kuin joku idols. Kuka muuten muistaa Gimmelistä muuta kuin Jenni Vartiaisen?
=DW= - hovioik.
Pääsi villillä kortilla jatkoon.
Äsken vasta muistin katsoa pois tallennuksista viimeisen Voice of Finlandin.
Ja kaksi seuraavaakin menee talnnukseen kun lähden reissuun ja tulen vasta sen verran myöhään etten kerkeä niitä muuten näkemään.
Kun en tykkää tietokonnelta katsoa ja omaani en edes mukaan ota.
Tulee taas lomaa näistäkin koneista, ja se on aina hyväksi.
Mun on kyllä vielä vaikea sanoa kuka olis mun voittajasuosikki, vaan se selviää kyllä.- harmiharmiharmiharmi
Joku promilleraja pitäisi VoFin valmentajilla olla, Lindan pudotus oli riman alitus :(
Promilleista tiedä, mutta Lindan olisin päästänyt jatkoon. Onhan tuo systeemi vähän sellainen, outo. Kahdesta hyvästä yksi hyvä tippuu, kahdesta huonommasta toinen huonompi pääsee jatkoon.
Pääasia, että Antti jatkaa;)- ...
mies-vm56 kirjoitti:
Promilleista tiedä, mutta Lindan olisin päästänyt jatkoon. Onhan tuo systeemi vähän sellainen, outo. Kahdesta hyvästä yksi hyvä tippuu, kahdesta huonommasta toinen huonompi pääsee jatkoon.
Pääasia, että Antti jatkaa;)Levy-yhtiöiden kykyjenmetsästys tilaisuus.
Ihan pelaamistahan toi on. "Tuomarit" tekee duunia levy-yhtiölleen, valkkaa kanditaatteja talliin. Yhtiöt hakee valmiita tähtiä ja mahdollisimman paljon näkyvyyttä telkkarissa. Jos joku tippuu kilvasta pois, se ei tarkoita, että se olisi poissa levy-yhtiöltä, jatkossa. Ja kun yhtiöt kilpailee lähinnä toistensa kanssa, ne pyrkii tiputtamaan taktisilla konsteilla muitten osallistujia.
Hyvää viihdettä ja taitavia laulajia, kyse kuitenkin rahasta ja markkinaosuuksista.
=DW= - illueetu
mies-vm56 kirjoitti:
Pääasia, että Antti jatkaa;)Antti menee pitkälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578447Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123299Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262460Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421402FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010