...vaikka omaishoidon kehittämiseen...

Samaa mieltä

"Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini moittii Suomen nettomaksuosuuden kasvua, vaikka EU:n budjettiesityksen loppusumma laskee.

- Voi karkeasti sanoa, että tämä on huonoin sopimus mitä Suomi on ikinä saanut, Soini teilaa.

Soini arvostelee myös budjettiesitykseen sisältyviä Suomen maataloustukien leikkauksia. Myönteisenä Soini näkee esitetyt leikkaukset EU:n hallintobudjetiin.

Soinin mielestä Suomen olisi pitänyt anoa Tanskan tapaan alennuksia EU:n jäsenmaksuun.

- Kyllä ne kymmenet miljoonat sieltä olisi kannattanut ottaa vaikka omaishoidon kehittämiseen, sanoo Soini.

Soini epäilee myös, että valtioiden päämiehistä koostuvan Euroopan neuvoston budjettisopu törmää EU parlamentissa vastustukseen, jota parlamentin neljä suurinta ryhmää on jo ilmaissut."

5

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • historian vavinaa

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/rinnalla-loppuun-asti-vanhukset-ovat-laheisten-vastuulla/620891/

" Risto Aution isä sairastui Alzheimerin tautiin. Sairaus vei muistin ja miehen kokonaan.

Tilanne johti siihen, että Autio toimi useamman vuoden isänsä omaishoitajana.

”Muistisairaudessa pahinta on se, ihminen alkaa hävitä. Lopulta hän katoaa kokonaan, eikä tunnista enää itseään eikä muuta maailmaa”, Autio kertoo.

Vanhukset omaisten huolena

Autio ei ole kokemuksiensa kanssa yksin. Tällä hetkellä Suomessa yli 300 000 ihmisen joukko pitää huolta omaisestaan. "

Omaishoitajina toimivat ovat syntyneet itse ennen vuotta 1960 nykyään ei kukaan enää ala hoitamaan vanhempiaan.

• ristiina ja tytär

Minä olen syntynyt -65 ja olen työikäinen omaishoitaja muistisairaalla,meitä tulee koko ajan lisää,emme ole eläkkeellä ,emme voi olla töissä,saamme surkean palkkion ja elämä ,niin,mikä elämä ?

• kuntoilu

Käy sinäkin ajamaan asiaa, jos omaishoitajalla ei ole muuta tuloa niin hänen olisi saatava korkein omaishoidon tuki,niin minä ainakin yritän saa nähä miten käy.

• ristiina ja tytär

No saanhan mie korkeimman tuen,siitä viedään verot ,joten mitäpä se auttaa!

• ----

Ei korkeita tukeakaan voi verrata ansiotyöhön. Kyllä omaishoito vaikuttaa vielä eläke-iässäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2877
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2486
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2189
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1796
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      101
      1758
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1611
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1373
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      212
      1121
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1110
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe