Netistä näyttää olevan vaikea löytää sellaista keskustelupalstaa, jossa lapset voisivat keskustella keskenään heitä kiinnostavista asioista aikuisten moderaattorien valvonnan alaisina.
Poikani on 10-vuotias ja hän haluaisi kirjoitella esim. tietokonepeleistä, musiikista ja koulusta muiden samanikäisten kanssa, kun hänellä on vain vähän kavereita tosielämässä. Tottakai kaverien kanssa leikkiminen olisi parempi vaihtoehto kuin nettikeskustelut, mutta kun se ei nyt vain ole se asia, jota riittäisi hänen kaikeksi vapaa-ajakseen.
Teini-ikäisille tarkoitetuille palstoille en häntä halua päästää, sillä en halua, että hän innostuu sitä kautta energiajuomien lipittäjäksi tai skeittari-graffititöhertäjäksi. Hän saisi elää lapsuuttaan lasten asioiden parissa vielä ne muutamat vuodet, kun se vielä on mahdollista ennen teini-ikää.
Mistä siis palstoja joissa lapset kirjoittavat lapsille heidän omista jutuistaan, valvotusti?
Missä keskustelupalsta lapsille?
25
1519
Vastaukset
- niksuli185
mäki kyl tartten sellast apuu ku oon ite nyt ku kirjotan nii oon 10 koht 11 mist niit löytyy
- Hmmmmmmmmmmmmm
En tiiä. Oon ite myös 11. Ois hauska löytää joku keskustelu paikka. Vois vaikka lähettää kuvia. Vähä niin kuin facebook, mutta vaan meidän ikäsille. Tietääkö kukaan sellasta paikkaa????????????????????????????????????
- hmmmmmmm
Hmmmmmmmmmmmmm kirjoitti:
En tiiä. Oon ite myös 11. Ois hauska löytää joku keskustelu paikka. Vois vaikka lähettää kuvia. Vähä niin kuin facebook, mutta vaan meidän ikäsille. Tietääkö kukaan sellasta paikkaa????????????????????????????????????
Eikös Facebookista löydy sopivia ryhmiä?
- Anonyymi
Angel-of-Darkness kirjoitti:
mä voin koodata semmosen jos maksatte
ok sopi
- minä::OO
no siis täälä suomi24ssä on nuoret palsta ja vaikka mitä.
- Joku tyttö
No siis mä oon 9v mut en tiiä sellast paikkaa Mis lapset
Vois jutella se ois kivaa jos ois sellainen paikka
Esim ku Facebook tai whats app mut valvottuina
Mut täällähän voi jutella - Joku tyttö
No siis mä oon 9v mut en tiiä sellast paikkaa Mis lapset
Vois jutella se ois kivaa jos ois sellainen paikka
Esim ku Facebook tai whats app mut valvottuina
Mut täällähän voi jutella - Sossugurll
Momio se on sellanen lasten peli ja silleen se on ihan turvallinen ja menee yöksi kiinni
- yvyfre
Suoli24 Nuoret on ehkä enemmän niille yli kymmenen vuotiaille...
- Eräs_hakkeri
Oon 12 ja voin sanoo suoraan... ÄLKÄÄ LUOTTAKO SUOMI24 SIVUSTOIHIN!!!! (Joissain suomi24 sivuissa on viruksia!)
- joooo-o
Itse s24-sivuilla tuskin on, mutta pedoja on.
- Koululainen_fi
Koululainen.fi-sivulta löytyy turvallinen moderoitu keskustelupalsta alakouluikäisille.
- Anonyymi
Koululainen_fi kirjoitti:
Koululainen.fi-sivulta löytyy turvallinen moderoitu keskustelupalsta alakouluikäisille.
Koululaisen oli hyvä mut se lopetettiin niin ei sitten :(
- ytyuturi
Kannattaa kysyä Allianssista: http://www.alli.fi/etusivu/ . Mun idea olis esim Whats app, ryhmä sinne ja joku nuorisotyöntekijä valvojaks esim Allianssista. Mut kyselkää tuolta, niin jokin ratkaisu järjestyy.
- eikannata
allianssi on sossujen kätyri..
ja sit yks pedo tunkee sinne ja saa kaikkien pikkulapsien numerot. vitun hieno homma
- Anonyymi
Voiks joku antaa growis kamaa
- Anonyymi
Momio on todella hyvä paikka! Kannattaa kokeilla
- Anonyymi
Niin onkin mut jos vanhemmat ei päästä sinne nii mitä sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin onkin mut jos vanhemmat ei päästä sinne nii mitä sitten?
Siis momio on hyvä ja koululaisen keskustelupalsta suljettiin.
Nuorten netti on kyllä vähän liikaa nuorten meille 8-11v ihmisille.
Hyvät vanhemmat minkää johonki koodaus kurssille ja kehittäkää lapsillenne ja esiteineillenne keskustelupalsta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578397Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123259Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262420Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801940Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3491638Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010