Kiitoksia nauruista, kun hiippakuntadekaani päätti avautua lehdessä. Onneksi olen lukenut pappien tekstejä niin paljon, että aamukahvit eivät lentäneet nenästä pihalle kun luki jutun. Kirkon väki kun alkaa jotain kertomaan, niin silloin iskee aina epätietoisuus, että onko kirjoittaja oikeasti tosissaan. Tuossakin paljastui kirjoittajan olevan tosissansa, niin sitten iski nauru.
Tämän päiväisestä ILKKA-lehdestä ja sieltä yleisönosastosta löytyy viihdyttävää lukemista. Lukemista missä kerrotaan nykypäivän piispalla olevan vaikeuksia toimia Lapualta käsin kun Jyväskylässäkin joutuu matkustaa junalta hiippakunnan sivupisteelle :D Sen vuoksi on pakko siirtää pääpaikka Seinäjoelle.Olihan niitä muitakin naurua aiheuttuvia perusteita miksi Seinäjoki on paras paikka uudeksi pääpaikaksi, mutta tuo oli yksi huippukohtia. Lukekaapa se, niin saatte nauraa.
Kiitos kirkko, kiitos Lapua.
2
<50
Vastaukset
Hei Mave,
Nettipappi on nyt äimäkäkenä. Pitikö minun nyt nauraa jotakin?
Olen kuullut, että tuomiokapitulin siirtäminen Lapualta Seinäjoelle on joillekin kipeäkin asia. Pitkämatkalaiselta ei nyt vain nauru irtoa?
t. Maarit-pappiLue se juttu, niin saat nauraa. Yhtä ontuvaa selitystä en ole nähnyt kuin silloin kun veljenlapseni yritti selittää miksi hän tönäisi toista lasta. Minä olen tehnyt 15 vuotta keikkatöitä. Älkää nyt yrittäkö selittää, että tuo siirto on sen vuoksi. Minä kun otan työn vastaan, niin minä tiedän mitä se sisältää. Se sisältää matkustelua työn lisäksi.
Tahatonta huumoriahan tuo hiippakuntadekaani kirjoitti, mutta silti se on huumoria. Siinä ei asiat muutu miksikään vaikka paikan vaihtaisi. Se oli hyvä kohta kun hän yritti perustella miksi juuri Seinäjoki :D Tarkoituksenmukaista Seinäjoen lobbausta. Ensimmäistäkään perustetta asialle ei ole. Tietääkö Maarit kenties mikä on Ahvenmaan hiippakunta? Se ei ole Turku vaan Porvoo. Miten siellä matkat? Itkeeko Porvoon piispa matkasta?....Jostain syystä nuo on päättänyt vaihtaa Lapuan paikan Seinäjoelle. Mikäli minä yhtään tunnen väkeäni alueella, niin piispa tulee kohtaamaan yllärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 841672
Nainen, huomasitko kun muutin sinua?
Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/88908- 8872
- 54862
IS Viikonloppu 12.-13.7.2025
Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko56849Tämä kesä ei ollut vielä meidän
Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos58793Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä
Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html189789Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit
Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.80735Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan
Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.172730Teet tämän niin
Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸41730