Eihän tämä ehkä ihan "nikseihin" kuulu, mutta lähimmäksi tämä aihealue sattuu näillä sivustoilla.
Eli kaipailisin vinkkejä hylsysarjan ostoon. Tarkoitus olisi ostaa semmoinen hylsysarja että vaikka nyt vähän enemmän maksaisi niin ihan heti ei tarvitsisi uutta olla ostamassa.
Olen kuullut hieman yllättäenkin kehuja Bilteman 10 vuoden takuun lupaavista sarjoista. Kokemuksia näistä? Gee-Tee:llä taas olisi eräs mainiosti omia tarpeitani vastaava sarja. Merkki on kuitenkin itselleni todella vieras, joten osaisikohan joku kertoa millaiseen laatuluokkaan tuo merkki kuuluu?
Ohi mennen huomasin juuri K-raudassa tarjouksen. K-Prof:in järeän luokan (n 130 osaa) työkalusarja oli tarjouksessa 140 euroa. Ovh:si kehuivat n 260 euroa. Onkohan K-Prof oikeasti laadultaan tuota hintaluokkaa, vai onko "tarjouksessa" sivumakua...?
Toivottavasti näistä asioista tietävät vastailevat, nyt olisi arvossaan nimenomaan pidemmän ajan kokemus työkaluista!
Hylsysarjat
11
3904
Vastaukset
- Rööri-Roope
Osta laatumerkki, Stalwille,Snap-On,Bahco,Facom.
- -L-
Itselläni ei ole kokemusta bilteman hylsysarjoista mutta tutullani on viitisen vuotta ollut bilteman 10v takuu satsi.
Pari kertaa on käynyt vaihtamassa räikän uudeksi. Käyttö on ollut kovaa raskaan kaluston parissa.
Takuu siis ainakin pelaa hyvin..
Hylsyille ei ole tapahtunut mitään vaikka niitä on taidettu käyttää joskus pulttikoneenkin kanssa.
Enpä tiedä sitten tuosta k-profista, jos sarjassa on noin monta osaa ja hinta tuollainen..... - tools
Kamasa-tools on satsien satsi. Kovemmassakin käytössä kestää ja takuu toimii (10 v aikana yksi hylsynvaihto). Jos löydät satsin ilman tarvitsemattomiasi tuumakoon avaimia, niin säästät painossa ja hinnassa. Ei tietysti kilpaile hinnalla halpissatsien kanssa.
- kiinnostaisi kyllä
joops, kamasa on kyllä ollut mielessä myös. Mutta mutta. Kuopion kamasa-jälleenmyyjällä ei ollut kuin kamasan toiseksi isoin sarja ja pari pikku sarjaa. Itte kun tartteisin juuri "puolivälin" sarjan: parhaiten tarpeitani vastaisi kamasan 23 osainen 1/2 vääntiöllä, eli pelkkiä hylsyjä ja kokoskaala 32 mm saakka.
Olisiko tiedossa esm nettikauppaa joka möisi kamasaa hyvällä valikoimalla? Tai jos olen porskuttelemassa joku päivä helsinkiin päin niin mistä kannattaa etsiä kamasaa siellä? - Lahdessa
kiinnostaisi kyllä kirjoitti:
joops, kamasa on kyllä ollut mielessä myös. Mutta mutta. Kuopion kamasa-jälleenmyyjällä ei ollut kuin kamasan toiseksi isoin sarja ja pari pikku sarjaa. Itte kun tartteisin juuri "puolivälin" sarjan: parhaiten tarpeitani vastaisi kamasan 23 osainen 1/2 vääntiöllä, eli pelkkiä hylsyjä ja kokoskaala 32 mm saakka.
Olisiko tiedossa esm nettikauppaa joka möisi kamasaa hyvällä valikoimalla? Tai jos olen porskuttelemassa joku päivä helsinkiin päin niin mistä kannattaa etsiä kamasaa siellä?Tai älä poikkeakaan hesan matkalla, sillä tarkistin mistä aikoinaan ostin satsini ja
eipä heillä enää edustusta ollutkaan kuten ei koko Lahdessakaan. Sääli. No, toisaalta minullahan satsi jo on ja takuujuttujakaan ei suuremmin ole ollut.
Josko joku jälleenmyyjistä sijaitsisi matkan varrella tai jollain olisi varstossa tai tilaisi ja vielä niin että rabattia heruisi siitä huolimatta.
http://www.kaha.fi/product/files/Kamasa-jalleenmyyjat-040601.pdf
- hyvä
neljä vuotta kestänyt,todella kovaa käyttöä! Ei ole räikkäkään mennyt yhtään väljäksi,saatika hylsyjä hajonnut. Onnistunut ostos.
- kille
nimi vaihdetaan välillä. Vai onko joku nähnyt Euroopassa hylsysarjoja valmistavan tehtaan.
Kasausta voi olla jossain mutta valmistus tapahtuu samassa paikassa. - wanhus
Jos tosiaan haluat laatua unohda Biltema ja K-Prof. Ne menettelevät harrastelijalle mutta jos käyttöä on paljon niin usko vaan Rööri-Roopea.
- JarmoL
Kokemukseni perusteella Bilteman kamoista valtaosa on kökköä. Hylsysatsit kuitenkaan ilmeisesti ei, ei ainakaan kaikki. Ostin 12 vuotta sitten silloin 600 mk maksaneen ison sarjan 10 v takuulla ja kaikki pelaa edelleen. Olen hylsyillä mm. aukonut 30-vuotiaan Volvon ruostuneet alustan pultit ja mutterit jatkovarren kanssa ilman ongelmia. Räikkä rupee tosin olemaan ruosteessa kun olen liian monta kertaa unohtanut sen sateeseen. JOS Bilteman hylsysatsien laatu on ennallaan, niin uskallan suositella ainakin ns "vaativaan harrastekäyttöön".
- Työkaluvaraston hoitaja
Katso sarjaa KS Tools hylsäsarja 1/4"-3/8"-1/2" 124 osaa
Laatua ja hyviä oivalluksia sisältävä hylsysarja.
www.pultti.net sieltä verkkokauppaan.- jepulis
Ei voi kehua ks-toolsin vehkeitä. Aika paljon pitäny vaihtaa uusiin jopa biltema kestää paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2221537- 291393
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691207- 781194
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18942Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855