Meillä on nyt ongelmana se, että kiltiltä ja tottelevaiselta 7kk narttupennulta on "unohtunut" täysin korvat ja muu älyllinen elämä aivoissa jonnekkin. Pistäisin tämän murkkuiän piikkiin, sillä kaikki "oireet" täsmäävät siihen. Meillä ei olla nyt kahteen päivään otettu mitään käskyjä kuuleviin korviin. Ennen neitiä pystyi pitämään missävain vapaana, mutta nyt en uskalla pitää edes kotipihalla, sillä koira ei ole kuulevinaankaan tänne-käskyä vaikka olisi mitkä lelut ja herkut käsissä. Tyttö juoksee vaan karkuun kun yrität pyytää luokse.
Haluaisin kuulla myös muiden boksujen murkkuikä ongelmista.
Bokserin murrosikä
3
229
Vastaukset
- Kiksukka
Tohon luokse tuloon voit koklaa sitä, et meet kyykkyyn selkä koiraan päin ja oot niinkuin olisit löytäny jotain maasta. Oot siis silleen, et hei mitäs tääl on? Ja rapsuttelet maata. Sulla on aika äkkiä siinä niskan takana nappi silmät kattomas ja tuhnunenä nuuhkimassa... :D Meil toimi aina. Vähän niin ku huijataan luokse. Sit toki kehut ja jotkin hirmu sembalot pystyyn, kun koira vapaa-ehtoisesti tuli sun luo. Murkkuiän tulles ei ainakaan kannata antaa periks tai jättää kesken vaatimuksia. Vaan jos jossain mitä sä pyydet koiraa tekee, menis vaikka puol vuotta, nii et luovuta. Bokseri on sellanen koira jonka saa tottelee parhaiten leikin varjolla ja hauskuudella. Ei saa olla liian vakavaa tai tiukkaa, varsinkin kun opetellaan uutta. Ja sit kun bokseri tekee jonkun asian oikein sen pitää olla maailman paras juttu!! :)) Eli happy happy joy joy ja päätöntä riehumista....
- jk098
Mä olen ainakin vaan tylysti lähteny vetämään jos ei käsky mene korviin.. kyllä sieltä hetken päästä tullaan "pasat housussa" perässä kun luullaan että hylätään.. tietysti pitää palkita sitten kun tulee,Mettästä olen lähteny ihan autollakin ajamaan hiljaa pois ilman toista koiraa jos ei olla kuunnellu,jännästi ollaan sen jälkeen niin vauhdilla menossa autoon.
Olen myös vahvistanut tätä "piiloleikeillä",eli esim.metsässä ollessa piiloudun esim.kiven taakse niin ettei koira/koirat huomaa ja annan etsiä (tarv.äänimerkki).. oppii nopeasti,että kannattaa pitää mammaa silmällä ja ilo on suuri kun se löytyy :) - Möppe
Meillä oli ihan sama ongelma meidän pojun kanssa tuossa iässä. Alkoi yhtäkkiä kiinnostaa kaikki mahdollinen ympärillä ja säntäili sinne tänne ilman korvia. Voi niitä kertoja kun sinnikkäästi yritin kävellä poispäin ja luottaa siihen et poika lopettaisi koirakaverin kanssa leikkimisen ja juoksisi luokseni kun oon tarpeeks kaukana. Ja voi niitä kertoja kun nolona oon joutunut palaamaan yli 100 metriä takaisin noutamaan sitä kauhukakaraa pois leikkikaverin luota kun olisi varmaan muuten lähtenyt mielummin vieraiden matkaan. Sitten keksittiin Kauko (=kaukosäädin), eli uusi ja kiinnostava vinkulelu joka otettiin esille vain lenkeillä. Heti kun poika alkoi kiukuttelemaan niin kaukoa vingutettiin ja juostiin toiseen suuntaan, niin sieltä se sitten tuli innokkaana kaukon luokse leikkimään. Jossain vaiheessa kauko jopa voitti koirakaverihoukutukset ja poika palas aina kiltisti meidän luokse. Sitten kauko alkoi menettää tehoaan, joten tilalle piti keksiä äkkiä jotain muuta. Mutta me voitettiin fiksuudessa, ja nyt jo kohta 4 vuotias bokserimme lähtee kesken riehakkaan leikin pelkästä yhdestä kutsusta ja ilman hihnaa, joten sinnikkyys palkitaan. Kunhan murkkuiän päihitätte asiat helpottuvat iän myötä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822