Bokserin murrosikä

sonnju

Meillä on nyt ongelmana se, että kiltiltä ja tottelevaiselta 7kk narttupennulta on "unohtunut" täysin korvat ja muu älyllinen elämä aivoissa jonnekkin. Pistäisin tämän murkkuiän piikkiin, sillä kaikki "oireet" täsmäävät siihen. Meillä ei olla nyt kahteen päivään otettu mitään käskyjä kuuleviin korviin. Ennen neitiä pystyi pitämään missävain vapaana, mutta nyt en uskalla pitää edes kotipihalla, sillä koira ei ole kuulevinaankaan tänne-käskyä vaikka olisi mitkä lelut ja herkut käsissä. Tyttö juoksee vaan karkuun kun yrität pyytää luokse.
Haluaisin kuulla myös muiden boksujen murkkuikä ongelmista.

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiksukka

      Tohon luokse tuloon voit koklaa sitä, et meet kyykkyyn selkä koiraan päin ja oot niinkuin olisit löytäny jotain maasta. Oot siis silleen, et hei mitäs tääl on? Ja rapsuttelet maata. Sulla on aika äkkiä siinä niskan takana nappi silmät kattomas ja tuhnunenä nuuhkimassa... :D Meil toimi aina. Vähän niin ku huijataan luokse. Sit toki kehut ja jotkin hirmu sembalot pystyyn, kun koira vapaa-ehtoisesti tuli sun luo. Murkkuiän tulles ei ainakaan kannata antaa periks tai jättää kesken vaatimuksia. Vaan jos jossain mitä sä pyydet koiraa tekee, menis vaikka puol vuotta, nii et luovuta. Bokseri on sellanen koira jonka saa tottelee parhaiten leikin varjolla ja hauskuudella. Ei saa olla liian vakavaa tai tiukkaa, varsinkin kun opetellaan uutta. Ja sit kun bokseri tekee jonkun asian oikein sen pitää olla maailman paras juttu!! :)) Eli happy happy joy joy ja päätöntä riehumista....

    • jk098

      Mä olen ainakin vaan tylysti lähteny vetämään jos ei käsky mene korviin.. kyllä sieltä hetken päästä tullaan "pasat housussa" perässä kun luullaan että hylätään.. tietysti pitää palkita sitten kun tulee,Mettästä olen lähteny ihan autollakin ajamaan hiljaa pois ilman toista koiraa jos ei olla kuunnellu,jännästi ollaan sen jälkeen niin vauhdilla menossa autoon.
      Olen myös vahvistanut tätä "piiloleikeillä",eli esim.metsässä ollessa piiloudun esim.kiven taakse niin ettei koira/koirat huomaa ja annan etsiä (tarv.äänimerkki).. oppii nopeasti,että kannattaa pitää mammaa silmällä ja ilo on suuri kun se löytyy :)

    • Möppe

      Meillä oli ihan sama ongelma meidän pojun kanssa tuossa iässä. Alkoi yhtäkkiä kiinnostaa kaikki mahdollinen ympärillä ja säntäili sinne tänne ilman korvia. Voi niitä kertoja kun sinnikkäästi yritin kävellä poispäin ja luottaa siihen et poika lopettaisi koirakaverin kanssa leikkimisen ja juoksisi luokseni kun oon tarpeeks kaukana. Ja voi niitä kertoja kun nolona oon joutunut palaamaan yli 100 metriä takaisin noutamaan sitä kauhukakaraa pois leikkikaverin luota kun olisi varmaan muuten lähtenyt mielummin vieraiden matkaan. Sitten keksittiin Kauko (=kaukosäädin), eli uusi ja kiinnostava vinkulelu joka otettiin esille vain lenkeillä. Heti kun poika alkoi kiukuttelemaan niin kaukoa vingutettiin ja juostiin toiseen suuntaan, niin sieltä se sitten tuli innokkaana kaukon luokse leikkimään. Jossain vaiheessa kauko jopa voitti koirakaverihoukutukset ja poika palas aina kiltisti meidän luokse. Sitten kauko alkoi menettää tehoaan, joten tilalle piti keksiä äkkiä jotain muuta. Mutta me voitettiin fiksuudessa, ja nyt jo kohta 4 vuotias bokserimme lähtee kesken riehakkaan leikin pelkästä yhdestä kutsusta ja ilman hihnaa, joten sinnikkyys palkitaan. Kunhan murkkuiän päihitätte asiat helpottuvat iän myötä ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe