BRCA syöpäpotilaana olen ottanut lomaa syövästäni.Röntgen mikä tehtiin jopa kahteen kertaan,löydös oli murtuma kylkiluussa,joka oli näköjään tullut kun maalasin seinää ja horjahdin pallilata ,putosina lattialle jaloilleni ja seison siinä tasajalkaa ja sen jälkeen oli kipua rinnan alapuolella noin kuukauden ajan.Olin onnelinen,kun sain vastuaksen,sillä metastaatia epäiltiin.
Suvun verikoikeita tehdään ja yksi vastus on tullut ja sedälläni on myös BRCA .Vastauakset kestävät kk joten moni on kovilla sen takia.Oma isäni ei tee testiä,eikä sillä ole väliäkään,koska olen gen mutaation kantaja,se kertoo hyvin paljon.Raukkamaista,mutta se on hänen päätöksensä.
Olen ottanut "lomaa" kaikesta ja elän asian kanssa,kontrollit ovat tiheät.Nyt on muutama kk,eikä tehdä yhtään mitään.En jaksanut enään yhtään mitään syksyisen rumman jälkeen,se oli niin raskasta aikaa.Juuri setäni perhe kävi kimppuuni ja syyttelivät minua asiasta.Niin ei saa kukaan tehdä ketään kohtaan.Heidän suuri raivon aihe oli että tälläistä tulee esille ja muut saavat tietää.Meidän suvun "aatelisveressä" ei ole mitään vikaa,mutta olikin.Yksi serkkuni meni yksityiselle onkolooginsa selän takaa ja alkoi toimimaan omin päin,vaikka testiä hän ei ollut tehnyt.Ja teki mitä järjettömpiä temppuja,koska oli täysin varma että on perinnyt geenin.Mistään ei voi koskaan olla varma,ennenkuin toisin osoitetaan.Tämän kevään aikanaa saavat kaikki vastauksensa,jotka testin ovat tehneet.Toiset eivät sitä edes tee. Heillä jotka eivät siihen suostu ovat omat syynsä.Tai sitten ovat saanneet värää informaatioita muilta,eivätkä ole tarkistaneet asiaa,mikä on sinänsä tosi kamalaa.Eräs sukulaiseni sanoi toisesta,että tämän ei tarvitse edes tehdä testiä,koska hänellä ei ole lapsia? Se oli tosi järkyttävää,ei kukaan toinen saa eikä voi tälläisiä lausuntoja antaa.Kaikki me olemme ihan saman arvoisia tässä asiassa.Kaikki me serkukset olemme n.55v,elikkä jokaisella on monia vuosia edessä päin.
Olen käynnyt KBT kurssia pitkään,alkoi jo sysksyllä.Olen oppinut elämään uudella tavalla,tässä ja nyt.Nauttimaan elämästäni uudella tavalla,se mikä on ollut on menyttä ja tulevaisuudesta ei kukaan tiedä.Asioita joille kukaan ei voi mitään tehdä.Istumme ryhmässä ja keskustelmme asioista ja saamme kotitehtäviä.Pohdimme ja teemme eri harjoituksia,Mindfullness on eräs niistä.Suosittelen lämpimästi kurssia.
Olimme mökkeilemässä pari viikkoa tyttäreni perheen kanssa.Se oli tosi ihanaa olla metsän keskellä ihanassa lämpimässsä mökissä, ilman mitään kiireitä, nettiyhteyksiä,TV:tä vain pieni radio.Ulkoilimme ja nautimme vain täydestä hiljaisuudesta,joskus kävimme lähimässä hiihto keskuksessa,lapsenlapseni kanssa laskimme pulkalla mäkeä ja vanhemat laskettelivat suksilla.Söimme hyvin ja paljon ja iltaisin sitä oli onnelisen väsynnyt!
Oikein hyvää kevään jatkoa palstan syöpäpotilaille.
Lomaa syövästä?
rs2012
2
132
Vastaukset
- yx tollo minäkin
Kivaa että ei ollut mitään vakavempaa kylkiluussa,aina joutuu olla peloissaan siihen asti kun saa vastauksen. Uskon myös että pieni loma tekee hyvää,jaksaa sitten taas "sairastaa".Hyvää kevään saapumista sinulle ja suuret halit,olet niiden arvoinen.Olet oikea taistelija!Älä välitä Lusiinan kirjoituksita.Eivät muutkaan sitä tee.
- -ra
Nimimerkillä mumskulla myös on ko.syöpä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086