Kasa VHS nauhoja joissa on materiaalia mikä pitäisi riparta talteen PC:lle. Ostin palautuslaarista MAGIX Rescue Your Videotapes! ohjelman aikoinaan ja sitten minulla on uusi iON Video 2 Go koska sen pitäisi toimia linuxissakin.
Eli tämmöiset USB palikat:
http://cms.content.magix.net/pics/grafik-490-zora-retten-sie-ihre-videokassetten-uk-2.jpg
http://www.iononline.nl/productdownloads/video2go/images/VIDEO2GO_layeredZOOMin.jpg
Tämä Windows 7 käyttiksessä.
No Magixin USB palikalle on ajuri asennettu ja se jopa hetken toimi Golden Videos ohjelmalla (Convert VHS tapes to your PC, DVD, AVI or MPEG files) kunnes ohjelma pimeni. Magixin oma lupaavannäköistä ohjelmaa ei voi käyttää koska se ilmoittaa, että rekisteröintikoodi on jo käytetty. Joku mulkero oli siis palauttanut käytetyn ohjelman kauppaan.. no se meni minun tappioksi.
Video 2 Go ajuri asennettu ja mukana tullut kaappausohjelma... pitäisi olla Windows 7 yhteensopiva vaan ei saa kuvaa näkyviin mitenkään. Ihan mykkä. VD valinta pysyy harmaan eli sitä ei voi edes valita.
USB palikoita ei tunnista mikään ohjelma Windowsissa vaikka on uudet ajurit . Golden Video ilmoittaa "Videolan audio data fall out of sync. The capturing cannot be performed. ErrorId -4"
UBUNTU:
VLC tunnistaa Video 2 Go USB palikan ja näyttää kuvaa VHS nauhurilta, myös kaappaus PC:lle onnistuu. Resoluutiot ihan viduillaan eikä ääntä ole. Mikään muu ohjelma ei palikkaa tunnista. VLC:n säädöt eivät anna parannusta.
Että näin hienoa tämä taas... eikä edes Windowsilla onnistu vaikka on ajurit ja ohjelmat oikein sitä varten. Ajattelisi kyseessä olevan yksinkertainen prosessi mutta ei, nykytekniikalle liian monimutkaista.
Ei huvittaisi alkaa DVD-VHS nauhurin kanssa alkaa polttaatuhertamaan kun vain osia nauhojen sisällöstä pitäisi saada talteen. Vittu näitä saatan aina perkele jotain saatanan ongelmaa ja bugia ja nylpäämistä.
VHS PC:lle. Mahdotonta?
13
1251
Vastaukset
- niin,
monet valokuvausliikkeet ja tietotekniikkaliikkeet jne tekevät tuota pienestä maksusta.
- Pinnacle Stuudio
Itse kaappaan videokameran sisään tulosta suoraan editointi softaan.
Eiköhän se nuilla härpäkkeilläkin omaan editointisoftaan onnistu. Monessa kirjastossa voi laittaa vhs kasetin sisällön ilmaiseksi vaikkapa dvd levylle. Heillä on sielä tarvittavat laitteet ja ohjelmistot. Itse tein näin C-kasetilla.
- 123123123
Tutkippa nyt niitä VLC:n asetuksia ihan ajan kanssa, siellä on säätöjä vaikka kuinka. Äänet saa laadukaammin suoraan videolaitteen ulostulosta liittämällä se tietokoneen äänikortin sisääntuloon j a tallentamalla suoraan eikä kierrättämällä videokaapparin usein heikkotasoisten piirien kautta.
- kjlkjlkjkjklk
Kokeile avata se kaapattu video esim projectx ohjelmalla. näkee löytyykö äänniiraita ja sillä voi säätää resot kuntoon.
Kyllä VLC on hyvin toiminut, mutta kuten jo todettu vaatii resoluution ja pakkausparametrien asettamisen kohdilleen ja audion siirron suoraan koneen äänikortin sisääntulon kautta.
Noin minullakin ja hyvin toimii.- gtgthggg
Huvittavaa että syy nähdään aina ohjelmissa eikä itsessä jos jokin ei onnistu.
- Kyllä myös kiroillut
Minulla on tässä ACER-tietokone; Ohjelmaversio = Windos 7 vm. 2009 ja JVC-video vm n. 2003, sekä toinen yhdistelmälaite JVC = (VIDEO/DVD) vm n.1998.
Aja sisään vain se Power Direction-ohjelma ( minulla versio no 8 ) ja luo pikakuvake samantien Minun vidoissani on takaportissa valittavissa kaksi porttia L-1 ja L-2. Valitse L_1 ja liitä Power Direction:n. scartti tähän muu kytkentä ohjeen mukaan:
1: Avaa ohjelma
2: Klikkaa CAPTURE- -ikonia
3: Käynnistä video.
4: Klikkaa Change Folder- painiketta ja siirry viereiseen vaihtoehtoon ja valitse paikka, mihin haluat tiedoston tallentaa (luo etukäteen kansio valmiiksi, mutta voi sen tehdä tässäkin vaiheessa).
5: Paina RECORD- painiketta, jolloin tallennus lähtee käyntiin- Kyllä myös kiroillut
Kohtaan 3: Lisäyksenä piti sanomani, että valitse videon etuikkunasta kanava L_1, tai jos ei vieläkään näy niin valitse L-2.
- fdsafdsa
kokeile ladata kyseisten ohjelmien päivitetyt versiot tai päivitys noihin ohjelmiin. Kannattaa myös lukea valmistajan sivustolta, jos sieltä löytyisi vinkkejä.
Tai sitten tuolta jokin uusi laite: http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/116b/Oheislaitteet-Videoeditointi - aasian tuntija
Kaikken paras videokaappari VHS kasetteja varten on Guvcview.
http://guvcview.sourceforge.net/ - _Puliveivari_
Osaisko joku neuvoa, minkälaisia vehkeitä kirjastot ja valokuvausliikkeet (tms.) käyttävät jos haluaa nuo VHS-pläjäykset vaikkapa kiintolevylle, DVD:lle tai Blu-raylle?
Eli siis jos ostan itse kohtuuhintaisen videokaapparin, niin saanko parempilaatuista jälkeä? - grhbvert
""" Eli siis jos ostan itse kohtuuhintaisen videokaapparin, niin saanko parempilaatuista jälkeä? """
Ei ne tee suttu vhs kuvasta sen parempaa, se on mitä se on. Pikkasenhan se huononee sitten vielä lisää sen siirron aikana. Jos ei niillä vhs kaseteilla ole mitään todella tärkeää, niin eikun roskikseen vaan kaikki, ei niitä kukaan jaksa katsella. Osta HD kamera ja aloita alusta.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203