LUELUELUE ( Sano kiusaajallesi!)

95322

Mitä kannattaa sanoa esim,. kiusaajalle, kun tämä sanoo jotain epämiellyttävää?

Kertokaa omia kokemuksianne???!

45

7308

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..tyttö96..

      No tärkeintä on ettet sano samalla mitall takasin. Siitä ne vasta innostuu. Oo sä se fiksu. Luo kiusaajiin halveksuvia katseita, mutta älä ala väitellä.

      Mua ei silleen varsinaisesti kiusattu mut yläasteen ulkovälkkäryysiksessä aina kaikki töni kaikkia ja jos vahingossa joutui tönäistyksi jotakuta päin niin aina sai jotain huutoja tyyliin "vittu kato vähä" tai "ootsä sokee saatna" mut jokaikinen, jolle oon siinä kohassa sanonu ihan rehellisesti anteeks on kyllä hämmentyny. Ja näyttäny sitte nololta.

      • Taitolaji tämäkin

        No eipä tuo ole varsinaista kiusaamista. Siis tuo ryysishuutelu.

        Oikeassa kiusaamisessa takaisin sanominen saattaa toimiakin, itse olen sen avulla päässyt kiusaamisesta useamman kerran. Tärkeintä on kuitenkin osoittaa, ettei tunnu missään. Vaikka kuinka tuntuisi pahalta niin on vaan ylpeenä sitä mitä on. Kyllä ne kyllästyy ennen pitkää.

        Niin tuosta takaisin sanomisesta, se on vaikea laji. Älä alennu kiusaajien tasolle. Jos kiusaaja tulee sanomaan sinua rumaksi läskiksi niin älä huuda "Mutsis oli". Siitä ei tule mitään. Sen sijaan voi jopa toimia jos ei katso sinne päinkään ja murahtaa vaan että kato peiliin. Täydellinen kiinnostuksen puute yhdistettyvä vastaherjaan voi toimia. TÄRKEINTÄ on olla välittämättä. Älä anna idioottien pilata elämääsi, eikä heille edes tarvitse antaa siihen tilaisuutta. Jo se, että esittää ettei välitä auttaa ymmärtämään, ettei tarvitse sisältäkään välittää.

        Ruumiinkieli on siis yhtä tärkeää kuin se, mitä sanoo. Jatkaa sitä mitä oli tekemässä välittämättä siitä mitä kiusaaja selittää. Helpointa on olla noteeraamatta mitenkään, mutta myös takaisin sopii antaa. Tällöin tulee pysyä rauhallisena ja välinpitämättömänä. Osoita, ettei kiusaajan selitykset kiinnosta sinua paskaakaan. Sen pahempaa vastaloukkausta ei voi keksiäkään.


      • Anonyymi

        Halveksuvat katseet juuri parhaita kiusaajalle muuten älä välitä jatka mitä ikinä sitten teetkin. Vaikeassa tapauksessa kerro jollekkin jolla valtaa saada se loppumaan. Näistä kiusaajista ei kannata välittää jos haluat voit silloin tällöin vaikka vittumaisesti mulkata kiusaaja takaisin.


    • mestarisikiusaaja

      Kumarru kiusaajalle ja sano: HERRA ANNA ANTEEKSI. Jos tämän olisi moni uhrini tajunnut, olisi säästynyt paljolta vaivalta.

      • TrashMammal

        Riippuu kiusaajasta. Ihmisiä on moneen ja osalle toi saattaa toimia ja osalle yhtä hyödytöntä ku alusvaatteiden vaihto tunnin välei


    • sössikset piiloon -.

      ette te voi olla noi sokeita.. nykyään ei muuten varmana jätä kiusaajat rauhaan jos annat olla asian -.- se on pää pöntössä jos ei osaa laittaa vastaan ! samalla mitalla takasi tai sua tullaan aina kiusaamaan toi on vaan kylmä fakta! mää tiiän että jotkus sössikset tulee iniseen et ''älä alennu niitte tasolle'' jos käy päälle nii lyöt vaa rohkeesti takasin niin ne ei välttämättä enään kiusaa koska niille tulee pieni pelko että mitäs jos saankin turpaan siltä. t

      • väkivaltaako

        Älä ikinä ainakaan alennu hakkaamisen tasolle, tai uhittelun. Siitä joutuu vain itse vaikeuksiin, ja kaikissa tapauksissa kiusaus ei silti lopu. Anna olla, älä välitä niin se loppuu ajan myötä. Se ei paljoa lohduta, mutta jos kiinnostaa, olen itse koulukiusattu rankasti, ja olen aina ollut. Itselläni on vielä kaksi vuotta peruskoulun päättymiseen, ja tiedän että ennen sitä kiusaus ei lopu. Mutta se on minä, ja sinun tapauksessa etkä toisin.


      • kiusattu nro1

        Hienoa, mutta musta tuntuu ettet tiedä asiasta mitään. Mua on kiusattu 6vuotta (en kaipaa mitää trolli respectejä) mutta alussa sanoin takasin ja sii ne sit innostuki. Nyt en enää välitä niistä ja kyllä ne aika hyvin on kiusaamistakin vähentäny.


      • TrashMammal
        kiusattu nro1 kirjoitti:

        Hienoa, mutta musta tuntuu ettet tiedä asiasta mitään. Mua on kiusattu 6vuotta (en kaipaa mitää trolli respectejä) mutta alussa sanoin takasin ja sii ne sit innostuki. Nyt en enää välitä niistä ja kyllä ne aika hyvin on kiusaamistakin vähentäny.

        Mulla on ollu 14 vuoden putki. 11 vuotta ignoorasin ja kerran ku takasi löin niitten kirjaimellisesti kerjättyä sitä (lyömällä ja käskeny lyödä takas) nii nyt sain vihdoi käydä lukion loppuun rauhas


    • Jouko 17

      Pää kii. Jos tarkotuksella jatkaa niin porukan takkien ja autojen nyrkkiraudoilla/ telepampuilla/ minikirveiden tylpillä päillä taju pois. Koskaan ei oo ongelmii tullu jälkikätee.

      • dfugvufgbyuvgbyuv

        MENNÄÄN JOUKOLLA JÄÄTÄ SÄRKEMÄÄN!!! :---DDDD T:GANJAMAGE


    • mimic person

      Naispuolisille kiusaajille; pedofiili-lehmän-tyttäret! >XD

    • khu3

      kaikista pahin on jos alkaa väitellä kiusaajan kanssa,tai muutenkin pistää samalla mitalla takasin..no jos sul on hyviä suhteita niin uhkailu on paras=Dmut jos ei oo millä uhkailla nii..jos oot isompi ku se ni vedä päähän..tai voit toki sanoa takaisin välillä jos keksit sanoa niin että tämä kiusaaja jää naurun alaiseksi ja kaikista tärkeintä esitä aina ettei sua vois vähenpää kiinnostaa jos näät sen tai se sanoo sulle jotain!näillä mennää=D

    • schoolbullied

      Komppaan edellistä.Omasta kokemuksesta sanon , että jos kiusaaja on naispuolinen ni samalla mitalla takas antaminen vaan pahentaa tilannetta. Mulle kävi niin että annoin samalla mitalla takasi ja sit se käänti vaa enemmä ihmisii mua vastaan ja hetken päästä se oli jo lähes mahdotonta. No mulla nää välit kyseisen ihmisen kaa todennäköisesti ei muutu ikinä, koska en oo ikinä valmis antaa anteeks, mutta tilanne on rauhoittunut jonki verran ku liikutaan nykyään niin eri piireissä kun ollaan siirrytty ylä-asteelle. kiusaajalle kannatttaa sanoa korkeintaan vaa "ei vois vittu kyllä vähempää kiinnostaa".
      Opettajille tms. on mun tapauksessa ollu ainaki ihan turha kertoo, ne ei joko reagoi siihe mitenkää tai tekee siitä niin ison numeron et joutuu naurunalaseks. Mutta vaikka sisaruksille, kavereille (tai vanhemmille) kannattaa ehottomasti kertoo kiusaamisesta. Mitä isommat taustajoukot, sitä paremmi pärjää.
      Pojilla taas oon huomannu että kiusaamistapaukset ratkee antamalla takasi

      • Sämääräät

        Samalla mitalla takas antaminen ehkä pahentaa. Just siks pitöäki antaa pahemmin. Itse oon aina ollu valmis oleen vaikka koko koulua vastaan, jos mulle aletaan aukoo liikaa päätä. Hyvin oon tällä pärjänny ja äkkiä mut on rauhaan jätetty.


    • lonelllyy

      mä oon ain hiljaa ja yritän olla ain välittämättä .. mut sitte ne vaa jatkaa ? ö.ö

    • Aurora

      Ei kannata edes katsoa sinne päin. Kyllä nyt vähän tyhmempikin ihminen kyllästyy, jos sen kommentteja ei noteerata. Ei kannata itse "sotkea käsiään paskaan"

    • mie vuan

      JOs joku ottaa paidan rinnuksista kiinni, kanttii sanoo "Pästä irti, mä en pidä tosta"

      Tiedän kokemuksesta, että toimii.

    • kiusaajat kuriin

      parasta on tehdä koulukiusaajalle auvisen! (HUOM. [huono] VITSI)

      • boju2401

        jos kuukauden jälkee ei lopu vedä turpaa. Mul heti koulun alus alettiin kiusaamaan, jos tää jatkuu kuukauden päästä vedän pataa oikeel hetkel muute 7 opee tulee paikalle ;(


      • Kolukiusattu

        Minua on kiusattu jo 7 vuoden ajan ja olen mätkiny aina vaa turpaamutta se ei kannata kantii keksii joku näppärä servaus nii se ajttelee et toiha o aika viisas


    • HOMOLI:---DDD

      JUOKSE HOMO JUOKDE :---DDDD T:GANJAMAGEEE

    • pbebelxxxxx

      kiusaajat eivät lopeta koskaan ja innostuvat siitä jos kohde ei tee mitään tai jos se tekee jotain. kyllä se vaan kannattaisi kiusattujen tajuta turhan mitättömän pelle-elämänsä turhuus ja theedä itsemurha ettei tarvtiste täydellisten yli-ihmis kiusaajien mahtavissa jaloissa pyöriä riesana ja vaivana.
      te kiusatut homot ja lesbot perkammarin neitsytnörtit ette pääse edes jatko-opiskelemaan ja sitten kun vuosien ja vuosien päästä olette ryömineet työelämään niin kiusaajat pyörrittävät sielläkin showta ja saatte taas mitä ansaitsette tuudin täydeltä koska olette luusereita.

      • bdvaikxh

        Jos kiusaaja on sua lyhyempi tyyppi Nii kannattaa (varsinkin tytön ja jos kiusaaja on poika tai toisin päin) sanoa mitä Se kaasupullon kokoinen tyyppi siellä mumisee. Eihän tollaselta piipitykseltä mitää selkoo Tuu. :D


    • 13245

      Ite olin tosi rajusti kiusattu 7-9 luokat, yks hyvä puoli että siitä lähtien oon osannu olla tosi julma kiusaajia vastaan, niinkun ylempänä sanottiin että jos ei pistä vastaan ni se tekee kiusaamisen pahemmaks (kokemusta on). Amiksen alussa heti oli pari junttia vittuilemassa, ootin sen pari kuukautta että jos se menee totiseks ja julmaks se kiusaaminen, niinhän se menikin, ja siihen se loppukin ku heitin sarkastisen sairaan vitsin takas sen kuolleesta vanhemmasta ja sain sen kaveritki nauramaan, ja toinen uhkas hakata mut porukalla ja siihen totesin että tapan sen saman tien jos sen tekee, mainitsin myös että aseeseen pääsen millon vaan käsiks. (en tietysti oikeesti alkais ampuilemaan, mut uhkailullakin pääsee pitkälle :D) Toivon vaan että kukaan ei alistu kiusaamiseen vaa täydellä voimalla pistää siitä loppu. Enemmän se tulis vituttamaan ettei mitään asian eteen tehny kun se että sen asian eteen jotain ois tehny :D

    • Toimii :D

      Katson, että ympärillä on jengiä ja pyydän kiusaajaa toistamaan sanomansa. Tätä ennen olen laittanut nauhoituksen päälle myöhempää tarvetta varten.

    • kuka.tietää

      Tämä vaihtoehto perustuu asiantuntijoiden näkemykseen, jonka mukaan turhautuneisuus ja aggressiivinen käyttäytyminen voi johtua oman homoseksuaalisuuden tukahduttamisesta / kieltämisestä (ainakin pojilla).

      Eli jos kiusaaja on poika, jolla on joku toinen poika kaverina, niin kannattaa jossain sellaisessa tilanteessa, jossa on pelkästään oma ryhmä tai ylipäätään vähemmän ihmisiä paikalla (esim. juuri ennen oppitunnin alkua luokassa), katsoa hiljaa ja merkitsevästi tämän kiusaajan vuorovaikutusta hänen kaveripoikansa kanssa, näytät miettiväiseltä, katsot kumpaankin näistä kahdesta pojasta vuorotellen. Jos kiusaajapoika huomaa, käännä äkkiä katseesi poispäin (vaikka tarkoituksesi olikin oikeasti, että hän huomaa). Tee näin pari kertaa niiden kahden saman pojan suhteen. Myöhemmin voit alkaa tuijottaa heitä vuorotellen merkitsevästi hymyillen.

      Jos pokka riittää, kysy joltain (joka todennäköisesti kertoo kysymyksesi eteenpäin) mukamas salaa, että onko kiusaajapoika ja hänen kaverinsa homoja. ÄLÄ siis turvaudu valheellisuuteen sanoen, että he OVAT varmaan homoja, vaan ainoastaan herätä epäily kysymällä viattomasti. Jos tämä toinen kysyy "Miten niin?", sano vain" Koska jotenkin... äh, unohda koko juttu.." tms.

      Pointtina on siis luoda pelkkä epäily, EIKÄ toimia valheellisesti. Kiusaaminen on valheellista toimintaa, älä sinä syyllistyy samaan, vaan ole sinä parempi ihminen. Mistä sitä tietää, ehkä kiusaaminen oikeasti johtuu tukahdutetusta homoseksuaalisuudesta? Kuten sanottu, oman homoseksuaalisuuden tukahduttaminen voi asiantuntijoiden johtaa turhautumiseen ja kiusaamistyyppiseen käyttäytymiseen, joten epäilyksen luominen ei välttämättä ole täysin väärin.

    • Sämääräät

      Vittumainen hymy,halveksiva katse ja paskan haistattaminen/"painuppa helvettiin" toimii hyvin. Pää pystyssä vaan.

      • Sämääräät

        Vittuilukin kannattaa aina, mutta jos sitä jaloa taitoa ei omaa, ei kannata edes yrittää , sillä se kuulostaa vaan naurettavalta.


    • Ykstyyppi123

      No esim jos ne sanoo" oot hirvee läski ja idiootti" niin sano"niin taidan ollakki" ja naura yms.

    • Ffjh

      Jos joku sanoo sua esim. Läskiks nii vastaat vaan että mitä se sulta on pois. Kiusaaja menee hiljaiseksi

    • nörttimiljoona

      Jos kiusaaja sanoo esim. Haista paska, niin vastaa: Mää haistan mut sää maistat!

      • nörttimiljoona

        Nami Nami!


    • KutsukaaVaanKieloksi

      Taidampa kirjoitella vanhaan juttuun, mutta oma tekniikkani on ollut se, että jos joku tulee huutelemaan tai haukkumaan niin tokaisen jotain takaisin hymyillen vittumaisesti ennen kuin lähden pois tuon kiusaajan luota kunnon bitchmäisen hair flipin kanssa.

    • sivusta

      Ei kiusaamiseen auta muu kuin sana valmius ja takaisin anto samalla mitalla pilkaan ,ilman takaisin sanomista ja itsensä puolustamista kaikki kiusaajan pilkka jää sieluun loppu iäksi ,tietenni kiusajat pitäisi saada hoitoon koska kisaajan käytös ei kuulu normi elämään ja tätä on myös aikuisissa ja lapsissa kiusaamista ,eli ovat kieroutuneita mieleltään .

    • TrashMammal

      Mua kiusattiin siitä koulussa et halasin äitiä julkisesti. Sanoin et "ainakin mun äiti rakastaa mua" (ja sain turpaan)

    • Parhaatohjeet

      Hei älkää sanokl mitään! Vetäkää suoraan Rystysillä leukaan... Ei se sen vaikeempaa oo. (2 vaihtoehto on että lyöt takaraivoon!)

      • Anonyymi

        Ei päähän saa kohdostaa mitään iskuja, eikä muuallekkaan! Kaikki fyysinen ja henkinen väkivalta on väärin! Ottakaa poliisin yhteys! 🤕😪!!


    • Parhaatohjeet

      Oon pullee ja sillee mua haukutaan läskiks vähänvälii mut mä vaan sanon että no mä suojaan mun Sixpackii. Tai jos joku näyttää kesaa mulle niin kysyn: onko toi se numero paljon sulla on kavereita? Sit vika on jos joku sanoo et mun muna on tictacin kokonen nii sanon: Onko se se syy miksi sun äitillä on aina raikas hengitys? Xdd

    • Anonyymi

      Sano, että rukoilet hänen puolestaan, sillä panettelijat eivät peri jumalan valtakuntaa.

    • Anonyymi

      Minua on kiusattu 7 vuotta ja olen 13 olen aina jättänyt huomioimatta enkä kertonut kenellekkään ja tälläkin hetkellä minua kiusataan tietysti eri ihmiset kun alaasteella en käy välkillä joko piiloudu vessaan tai jotain vastaavaa ja voin vaan sano välttely voi toimia joihinkin kiusaajiin minulla toimikin melkein kaikkiin mutta se vie aikaa ennen kun ne ei enää jaksa kiusata, unohtaa asian josta kiusataan tai kokonaan sinut ja se ehtii rikkoa ihmistä sisältä niin paljon että en voi edes sanoin kuvailla mutta tämä tekniikka ei todellakaan toimi kaikkiin en osaa oikeen varsinaiseen kysymykseen vastata mutta älä ainakaan tee niin kuin minä

      (anteeksi kun ei ole pisteitä tai pilkkuja)

    • Anonyymi

      Parempi olla vaan kun koko ihmistä ei edes olisi. Kiusattu ei kumminkaan ikinä tiedä mitä sinä ajattelet eli elät vaan omaa elämää. Kiusaajilla yleensä huono itsetunto kun olet vaan kiusaajakin kyllästyy lopulta kun näkee että sinä et välitä. Samalla mitalla takaisin antaminen voi myös joissain tapauksissa olla hyvä jos se saa sinulle itselle paremman mielen.

    • Kiusaaminen voi kyllä jättää elinikäiset arvet.

      • Anonyymi

        Joo kyllä jättää, kun ei vielä tiedä, miksi kiusataan! Henkisesti ja fyysisesti! Ei tätä kauan enää jaksa! 😰


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä jättää, kun ei vielä tiedä, miksi kiusataan! Henkisesti ja fyysisesti! Ei tätä kauan enää jaksa! 😰

        Voi sinua:( Onko sinulla ystäviä tai läheisiä joille jutella ja kertoa asiasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe