5kk pentu pissaa sisälle

lyonleijona

Meillä on 5kk vanha rottweiler uros joka oppi nopeasti tekemään tarpeet ulos mutta tekee silti pissoja päivittäin sisään.. Pentu pidättää hyvin yön yli ja aamulla mennään siinä 7 aikaa ulos.
Kun pennun kanssa menee ulos niin sinne se tekee useat pissat ja kakkaa aina silloin kun tulee ja näyttää niin isolta pojalta ja vaikuttaa/näyttää täysin sisäsiistiltä mutta silti niitä pissoja tulee tehtyä sisällekkin joka päivä. En kiinnitä huomiota pennun pissaamiseen sisällä, siivoan aina vaan heti pois.
Olen tässä pohtinut että mistä voisi johtua... Johtuuko siitä ettei pidättäminen ole viellä ihan täydessä kunnossa vaikka pidättää yönyli ja joskus ehtii jo huokaista kun ei ole koko päivänä pissannut sisään ja sitten yhtäkkiä se jo liruttaakin sisälle :/
Olen ajatellut ottaa pennulta virtsanäytteen ja käydä eläinlääkärissä siltä varalta ettei kyse ole sairaudesta. Pentu leikkii ja syö normaalisti mutta nukkuu PALJON, välillä huolestun sen uneliaisuudesta. Toivottavasti kerrotte mielipiteitä ja kokemuksia jos sellaisia on ja vinkit on tervetulleita :)

3

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rusettirinta

      Huonesiiteyden ensimmäinen vaihe on juuri tuo yö kuivana. Päivällä pissoja ns. vahinkoja sattuu ihan siitä syystä, että pidätyslihakset eivät ole vielä tarpeeksi kehittyneet ja että pennun liikkuessa pissan tarve lisääntyy. Yöllä nukkuessa on päin vastoin, elimistökin on lepotilassa. Joten odottele rauhassa ja toimi juuri niin kuin tähänkin asti. Yleensä pentu on huonesiisti ennen 6kk:den ikää, mutta poikkeuksia on paljon.

    • Oma urospentuni reilu 4 kk ja aivan samalainen. Pidätyskyky ei ole vielä parhaasta päästä.

    • Lyonleijona2

      Kyllä meillä menee itteni mielestä ihan hienosti ton sisäsiisteyden kanssa, muut vaan pelottelevat että voi olla joku tulehdus tai pitäs jo tässä vaiheessa olla pissaamatta sisään.
      Ite oon kärsivällinen ja sanonut että koiria on monenlaisia ja sisäsiisteys tulee jokaiselle ajallaan. Poika kehittyy joka päivä vaan enemmän joten jatketaan opettelua :) kiitos viesteistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      32
      7261
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      78
      4314
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      56
      2640
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2136
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1679
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1657
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      342
      1410
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1232
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      56
      1077
    10. Viikonloppua

      Oikein ihania huomenia. Pysytään positiivisina. ☕🍂🌅🧡🌞☺️❤️
      Ikävä
      76
      1030
    Aihe