Nuori mies ulkoilutti koiria, terrieri (mahdollisesti se rotu) kuitenkin kääntyi pojan taakse, hyppäsi jalkaani vasten ja kokeili hampailla taipeesta. Ei veri roiskunut ei, mutta kun sanoin miehelle asiasta, tuumasi vain kylmästi että "ei purrut". Se että ei itse näe taakse, ei tarkoita etteikö koira olisi kokeillut. Vaikka koiralla ei ole dobermannin ulkonäköä, kyllä sillä on hampaat silti.
Samoin kävi yhtenä kesänä rannalla, vanhemman naisen pieni terrieri raapi täysillä jalkojani takaa. Se että koira on pieni, ei tarkoita etteikö sitä voi kouluttaa ja pitää hihnassa. Ohituksissa se ei saa päästä käsiksi ihmiseen, kääntyessään sivulle tai taakse. Sitten pidetään hulluna, kun toinen valittaa että koira kokeili hampailla. Koiralle riittää siihen muutama sekunti aikaa!
Harmittaa että jotkut eivät tiedosta, mitä pikkukoira tai muunkin kokoinen voi puuhailla selän takansa. "Ei meidän kiltti koira mitään tee". Sitten katsotaan kieroon, kun sanoo. Ei ole mukava tunne kun joku laittaa hampaat jalkasuonelle ja puristaa, kyllä siinä säikähtää. Tosi typerä tunne tulee, kun ei voi suojautua sellaiselta. Pitää varmaan kulkea ilmeettömänä ohi, etteivät vaan koirat sekoa lopullisesti.
Varmaan "kiva" kun tulevat seuraavan kerran vastaan.
Terrieri kokeili hampailla jalkaan
14
137
Vastaukset
- snakun isäntä
>>Tosi typerä tunne tulee, kun ei voi suojautua sellaiselta.
- iholle taitaa käydä
Meilläkin koira säikähtää samoin kun minä, kun yhtäkkiä juostaan melkein iholle ja sitten ihmettelevät että miksi koira haukahtaa.
Jännä ettei itselle ole koskaan noin käynyt, että ohi mennessä koira yrittäisin puraista, niin no pidän väliä koiriin, kun niitä on itsellä useampia ollut. Eli vikaa ei ole vain koirissa. - sori mutta
En mennyt ihan vierestä, vaan kävelytiellä laidalla ohi, siitä ei voi hypätä ojaan.
- no niin
"Mutta jos joku äkkiarvaamatta vierestä säntää juoksuun, vahinko voi sattua."
Vahinkoa ei pidä sattua, ja sen kokoinen koira pitäisi olla hallinnassa helposti mikä ulkona oli. Omistajan vastuulla AINA. En ole juossut missään vaiheessa. Hihnasta pääsee koira kääntymään helposti, jos siinä on yhtään mittaa ja tie on kapea.
- 6+10
Kouluta se koira niin ettei se säntäile ihmisten perään ...kyllä viettäänkin koiran koulutettua saa ja pitää kouluttaa edes noin perusjuttu !
- snakun isäntä
Kyllä olisi ihmistenkin syytä kouluttaa itseään sen verran, että osaisivat olla säntäämättä aivan koiran vierestä, ainakaan takaa päin, jolloin isännällä/emännällä ei ole mahdollisuutta kohtaamiseen varautua. Sopu sijaa antaa.
- logiikkaa?
Miten minä koulutan sen nuoren miehen koiran? En mitenkään. Kyllä hänen pitää oma koiransa kouluttaa! Tai vanhempien.
- huh2
snakun isäntä kirjoitti:
Kyllä olisi ihmistenkin syytä kouluttaa itseään sen verran, että osaisivat olla säntäämättä aivan koiran vierestä, ainakaan takaa päin, jolloin isännällä/emännällä ei ole mahdollisuutta kohtaamiseen varautua. Sopu sijaa antaa.
Minä en sännännyt vierestä!! Enkä takaa, vaan edestä ja sivulta. Koira karkasi hihnan kanssa tyypin taakse. Typerää saivartelua. Suututtaa joidenkin asenne, että vika on aina muussa kuin hihnan päässä. Ensikerralla soitan poliisille jos koskemattomuuttani loukataan. Tehkää lakialoitteita ettei koirat pääse kiinni!!
- korjaus
huh2 kirjoitti:
Minä en sännännyt vierestä!! Enkä takaa, vaan edestä ja sivulta. Koira karkasi hihnan kanssa tyypin taakse. Typerää saivartelua. Suututtaa joidenkin asenne, että vika on aina muussa kuin hihnan päässä. Ensikerralla soitan poliisille jos koskemattomuuttani loukataan. Tehkää lakialoitteita ettei koirat pääse kiinni!!
"Enkä takaa, vaan edestä ja sivulta"
En siis kävellyt takaa. Kävelin normaalivauhtia, koko ajan sama vauhti oli. Säntääminen on oma terminne. - Pieni vinkki
korjaus kirjoitti:
"Enkä takaa, vaan edestä ja sivulta"
En siis kävellyt takaa. Kävelin normaalivauhtia, koko ajan sama vauhti oli. Säntääminen on oma terminne.ihan vastaisia tilanteita varten: Yskäise. Näin edelläkulkeva kuulee että joku on tulossa. Tai no, nykyään kyllä koiria näytetään kusetettavan iphone päässä ja järki jäässä.
Mutta aina ei ilmankaan niitä kulkiessa huomaa jos joku tulossa takaa. - snakun isäntä
huh2 kirjoitti:
Typerä olet sinä itse. Minä en ole arvuutellut, miten sinä olet tehnyt, olen puhunut kohtaamistilanteesta yleisesti. Saat rauhassa suututella, mutta vikaa kyllä voi olla myös juoksijoissa. Varsinkin, jos asenteet ovat sinun laisesi.
Mitä lakialoitteisiin tulee, niin minä olen tällä palstalla useassa kommentissa ehdottanut, että Suomessakin olisi, monen muun maan (Iso-Britannia, Tanska, Norja) tapaan syytä kieltää kieltää muutama iso/vahva/vahvapurentainen = vaarallinen rotu.
- fgfgjgjgjg
Kummallista että olet saanut vain aina pienen koiran ja aina terrierin "kimppuusi"..
Hiukan epäuskottava tarina..
itseni perään ei ole tullut kuin rotikka(jonka mies onneksi sai pysähtymään) ja schipperke. Ja yksi pirullinen kissa.. puri oikeasti jalkaan kun silitin. :)
Yleisimmin keskikokoiset seropit rynnii päälle kun menen polkupyörällä. - ohitus kuntoon
Sanonta "sopu sijaa antaa" on erittäin hyvä muistaa. Kaikilla meillä on oikeus käyttää jalkakäytäviä, niin kävelijöillä, juoksijoilla kuin koiran kanssa kulkijoillakin - sekä fillareilla, mikäli kyseessä on pyöräilijöille sallittu kevyen liikenteen väylä. Toisten kulkijoiden huomioiminen on ensiarvoisen tärkeää. Lähtökohtaisesti kaikilla on oikeus siihen omaan koskemattomuuteensa.
Koiranulkoiluttajille ei ole yli-inhimillisiä kykyjä havaita esim. takaa tulevia juoksijoita tai fillareita. Kun siis ohitatte koirakkoa (oli se mistä suunnasta hyvänsä) niin tehkää itsenne huomioduksi esim. soittamalla fillarin kelloa tai yskäisemällä. Kun koiranulkoiluttaja huomaa ajoissa ohittajan hän voi antaa hyvin sitä tilaa ohitukselle. Kyllä tuo iha klassisia "eihän meidän koira" tapauksia, joita sataa iholle joka viikko joka kylässä: shoppaillaan elukoita eikä oteta vastuuta omasta saati koiran käytöksestä.
Montakohan kertaa vastaantuleva koira on ohitettuaan livahtanut taakse ja näykännyt takaa päin vaikka omaa koiraani, kun vastaantulija on kuljettanut pitkällä hihnalla koiraa eikä seuraa lainkaan koiransa tekemisiä. Oman koirani äänetön, neutraali ohitus varmaan provosoi niin paljon että pitää päästää rakki näykkimään kintereistä? Hännän alta reikä tuijotti niin pahasti että piti käydä kiinni????
Valitettava tosiasia että pitäisi olla silmät selässäkin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 192391
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561894- 1781533
- 821513
- 231510
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3151472Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1011081Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä651054Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää341015- 349894