Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ei lastenhoitajille!

eilastenhoitajille..

Lapsen paikka on päiväkodissa missä se pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen. Siellä lapsi oppii sosiaalisia taitoja joita tarvitaan aikuisiällä maksimaalisen menestyksen saamiseksi elämässään. Pumpulissa eläminen kotona tai yhden lastenhoitajan opissa on lohduton elämänoppi, vailla ikäisiään lapsia ympärillään. Päiväkodit opettavat elämän raadollisuuden, niin hyvät kun huonot asiat, ja sen miten elämässä mennään eteenpäin. Lapsuuden yksin viettävistä lapsista ei tule sosiaalisia ihmisiä, ja menestys aikuisiällä on vaakalaudalla. Lasten kasvatus on ammattilaisten puuhaa, kukaan äiti ei siihen yksin pysty. Jos joku väkisin haluaa lastenhoitajan pitää hänen olla ammattilainen, ei joku naapurin flikka. Lapsi ei ole lemmikki jota jokainen pystyy kasvattamaan.

9

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaaaaaahas

      blaa blaa

    • just näin

      En ole sosiaalinen ihminen ja olen ollut päiväkodissa 1,5-vuotiaasta alkaen.

    • Lapsenäiti

      No kato kun aina sitä päiväkotipaikkaa ei heru sillon kun sitä tarvii. Kannattais varmaan miettiä asioita monelta näkökulmalta ennenkun alkaa pätemään täällä. Huhhuh.

    • totuuksia

      Menin päiväkotiin vasta 5-vuotiaana ja olen sosiaalinen. Elämässä menee hyvin. Olen menestynyt ja olen onnellinen. Ja minua EI ole kasvatettu pumpulissa. Itse olen työni puolesta tekemisissä perheiden kanssa ja voin kertoa, että sinä "eilastenhoitajille" puhut täyttä soopaa. Kyllä äidin pitää osata lapsensa kasvattaa, se ei ole päiväkodin tehtävä missään nimessä. Päiväkoti on apuna ja tukena, mutta pääkasvattajat ovat vanhemmat itse. .

    • OotSinäViisas

      Eikö lapsenvahteja yleensä etsitä illaksi/viikonlopuksi, jolloin päiväkodit tai perhepäivähoitajat itse ovat vapaalla eivätkä töissä.

    • Tuota..

      .."pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen",
      jaa olenks mää sit apina vai.?

      t.äiti

    • No,

      eihän äidit missään nimessä lasta yksin kasvatakkaan, monilla lapsilla on varmaan isäkin joka siihen osallistuu. Ja todella, kasvatusvastuu on ensisijaisesti vanhemmilla, en mä ainakaan ole omaani synnyttänyt tarhatätien kasvatettavaksi, naurettava väitös. Jos joku tulis mulle päin naamaa sanomaan, etten osaa lastani yksin tai mieheni kanssa kasvattaa, niin vähän saattaisin siitä itseeni ottaa.

    • tynnyrissä???

      Ai... No mielipiteensä kullakin. Itse tiedän, että päiväkoti on ihan hyvä paikka lapselle mutta en kyllä näe mitään vikaa kotikasvatuksessakaan. Itse en ole ollut päivääkään päiväkodissa, sillä äitini päätti jäädä kotiin hoitamaan minua ja kahta pikkusiskoani. Sosiaalisten kontaktien mahdollistamiseen on muitakin vaihtoehtoja kuin päiväkoti. Ainakin me mentiin äiti-lapsi kerhoo, sitten isompana leikkimään seurakunnan kerhoon, käytiin puistoissa, kirjastossa jne. Hieman rajoittunutta tulla tänne paasaamaan, kuinka huonosti "ei päiväkotilaisilla" menee. Ihan vaan avartaakseni maailmankuvaasi, en myöskään ollut esikoulussa ja nyt kovaa vauhtia olen yo-kirjoituksia suorittamassa :D

      • tynnyrissä???

        Niin juu, kun äitimme meni takaisin töihin niin vanhempani palkkasivat meille lastenhoitajan kotiin päiviksi :D Ollaan siis varmaan koko lapsikatras epäsosiaalisia ja laiminlyötyjä teoriasi mukaan :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe