Ei lastenhoitajille!

eilastenhoitajille..

Lapsen paikka on päiväkodissa missä se pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen. Siellä lapsi oppii sosiaalisia taitoja joita tarvitaan aikuisiällä maksimaalisen menestyksen saamiseksi elämässään. Pumpulissa eläminen kotona tai yhden lastenhoitajan opissa on lohduton elämänoppi, vailla ikäisiään lapsia ympärillään. Päiväkodit opettavat elämän raadollisuuden, niin hyvät kun huonot asiat, ja sen miten elämässä mennään eteenpäin. Lapsuuden yksin viettävistä lapsista ei tule sosiaalisia ihmisiä, ja menestys aikuisiällä on vaakalaudalla. Lasten kasvatus on ammattilaisten puuhaa, kukaan äiti ei siihen yksin pysty. Jos joku väkisin haluaa lastenhoitajan pitää hänen olla ammattilainen, ei joku naapurin flikka. Lapsi ei ole lemmikki jota jokainen pystyy kasvattamaan.

9

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaaaaaahas

blaa blaa

• just näin

En ole sosiaalinen ihminen ja olen ollut päiväkodissa 1,5-vuotiaasta alkaen.

• Lapsenäiti

No kato kun aina sitä päiväkotipaikkaa ei heru sillon kun sitä tarvii. Kannattais varmaan miettiä asioita monelta näkökulmalta ennenkun alkaa pätemään täällä. Huhhuh.

• totuuksia

Menin päiväkotiin vasta 5-vuotiaana ja olen sosiaalinen. Elämässä menee hyvin. Olen menestynyt ja olen onnellinen. Ja minua EI ole kasvatettu pumpulissa. Itse olen työni puolesta tekemisissä perheiden kanssa ja voin kertoa, että sinä "eilastenhoitajille" puhut täyttä soopaa. Kyllä äidin pitää osata lapsensa kasvattaa, se ei ole päiväkodin tehtävä missään nimessä. Päiväkoti on apuna ja tukena, mutta pääkasvattajat ovat vanhemmat itse. .

• OotSinäViisas

Eikö lapsenvahteja yleensä etsitä illaksi/viikonlopuksi, jolloin päiväkodit tai perhepäivähoitajat itse ovat vapaalla eivätkä töissä.

• Tuota..

.."pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen",
      jaa olenks mää sit apina vai.?

t.äiti

• No,

eihän äidit missään nimessä lasta yksin kasvatakkaan, monilla lapsilla on varmaan isäkin joka siihen osallistuu. Ja todella, kasvatusvastuu on ensisijaisesti vanhemmilla, en mä ainakaan ole omaani synnyttänyt tarhatätien kasvatettavaksi, naurettava väitös. Jos joku tulis mulle päin naamaa sanomaan, etten osaa lastani yksin tai mieheni kanssa kasvattaa, niin vähän saattaisin siitä itseeni ottaa.

• tynnyrissä???

Ai... No mielipiteensä kullakin. Itse tiedän, että päiväkoti on ihan hyvä paikka lapselle mutta en kyllä näe mitään vikaa kotikasvatuksessakaan. Itse en ole ollut päivääkään päiväkodissa, sillä äitini päätti jäädä kotiin hoitamaan minua ja kahta pikkusiskoani. Sosiaalisten kontaktien mahdollistamiseen on muitakin vaihtoehtoja kuin päiväkoti. Ainakin me mentiin äiti-lapsi kerhoo, sitten isompana leikkimään seurakunnan kerhoon, käytiin puistoissa, kirjastossa jne. Hieman rajoittunutta tulla tänne paasaamaan, kuinka huonosti "ei päiväkotilaisilla" menee. Ihan vaan avartaakseni maailmankuvaasi, en myöskään ollut esikoulussa ja nyt kovaa vauhtia olen yo-kirjoituksia suorittamassa :D

• tynnyrissä???

Niin juu, kun äitimme meni takaisin töihin niin vanhempani palkkasivat meille lastenhoitajan kotiin päiviksi :D Ollaan siis varmaan koko lapsikatras epäsosiaalisia ja laiminlyötyjä teoriasi mukaan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe