Ei lastenhoitajille!

eilastenhoitajille..

Lapsen paikka on päiväkodissa missä se pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen. Siellä lapsi oppii sosiaalisia taitoja joita tarvitaan aikuisiällä maksimaalisen menestyksen saamiseksi elämässään. Pumpulissa eläminen kotona tai yhden lastenhoitajan opissa on lohduton elämänoppi, vailla ikäisiään lapsia ympärillään. Päiväkodit opettavat elämän raadollisuuden, niin hyvät kun huonot asiat, ja sen miten elämässä mennään eteenpäin. Lapsuuden yksin viettävistä lapsista ei tule sosiaalisia ihmisiä, ja menestys aikuisiällä on vaakalaudalla. Lasten kasvatus on ammattilaisten puuhaa, kukaan äiti ei siihen yksin pysty. Jos joku väkisin haluaa lastenhoitajan pitää hänen olla ammattilainen, ei joku naapurin flikka. Lapsi ei ole lemmikki jota jokainen pystyy kasvattamaan.

9

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaaaaaahas

blaa blaa

• just näin

En ole sosiaalinen ihminen ja olen ollut päiväkodissa 1,5-vuotiaasta alkaen.

• Lapsenäiti

No kato kun aina sitä päiväkotipaikkaa ei heru sillon kun sitä tarvii. Kannattais varmaan miettiä asioita monelta näkökulmalta ennenkun alkaa pätemään täällä. Huhhuh.

• totuuksia

Menin päiväkotiin vasta 5-vuotiaana ja olen sosiaalinen. Elämässä menee hyvin. Olen menestynyt ja olen onnellinen. Ja minua EI ole kasvatettu pumpulissa. Itse olen työni puolesta tekemisissä perheiden kanssa ja voin kertoa, että sinä "eilastenhoitajille" puhut täyttä soopaa. Kyllä äidin pitää osata lapsensa kasvattaa, se ei ole päiväkodin tehtävä missään nimessä. Päiväkoti on apuna ja tukena, mutta pääkasvattajat ovat vanhemmat itse. .

• OotSinäViisas

Eikö lapsenvahteja yleensä etsitä illaksi/viikonlopuksi, jolloin päiväkodit tai perhepäivähoitajat itse ovat vapaalla eivätkä töissä.

• Tuota..

.."pääsee tutustumaan omaan lajikumppaniinsa, eli ihmiseen",
      jaa olenks mää sit apina vai.?

t.äiti

• No,

eihän äidit missään nimessä lasta yksin kasvatakkaan, monilla lapsilla on varmaan isäkin joka siihen osallistuu. Ja todella, kasvatusvastuu on ensisijaisesti vanhemmilla, en mä ainakaan ole omaani synnyttänyt tarhatätien kasvatettavaksi, naurettava väitös. Jos joku tulis mulle päin naamaa sanomaan, etten osaa lastani yksin tai mieheni kanssa kasvattaa, niin vähän saattaisin siitä itseeni ottaa.

• tynnyrissä???

Ai... No mielipiteensä kullakin. Itse tiedän, että päiväkoti on ihan hyvä paikka lapselle mutta en kyllä näe mitään vikaa kotikasvatuksessakaan. Itse en ole ollut päivääkään päiväkodissa, sillä äitini päätti jäädä kotiin hoitamaan minua ja kahta pikkusiskoani. Sosiaalisten kontaktien mahdollistamiseen on muitakin vaihtoehtoja kuin päiväkoti. Ainakin me mentiin äiti-lapsi kerhoo, sitten isompana leikkimään seurakunnan kerhoon, käytiin puistoissa, kirjastossa jne. Hieman rajoittunutta tulla tänne paasaamaan, kuinka huonosti "ei päiväkotilaisilla" menee. Ihan vaan avartaakseni maailmankuvaasi, en myöskään ollut esikoulussa ja nyt kovaa vauhtia olen yo-kirjoituksia suorittamassa :D

• tynnyrissä???

Niin juu, kun äitimme meni takaisin töihin niin vanhempani palkkasivat meille lastenhoitajan kotiin päiviksi :D Ollaan siis varmaan koko lapsikatras epäsosiaalisia ja laiminlyötyjä teoriasi mukaan :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      285
      7092
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      55
      4993
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4491
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      12
      4309
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      43
      3815
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      120
      3682
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3646
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      27
      3549
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3333
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      59
      2490
    Aihe