Auto Bildin jättitutkimus: Halpikset paljastuivat

Sol Plus

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538607948.html

Vuoden 2012 tulokset ovat autoteollisuuden yritysten kannalta osittain hätkähdyttäviä. Esimerkiksi Volkswagen ei löydy listan kärkipäästä, vaan vasta sijalta 45. Yhtiön sijoitus maailmanlistalla on heikentynyt rajusti edellisestä tutkimuksesta, missä maailman suurimmat yhtiöt on pistetty paremmuusjärjestykseen innovointikyvyn ja tuotekehityksen perusteella. Mukana on myös useita autonvalmistajia.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hyundai-innovatiivisin-autonvalmistaja-konsulttiyhtion-tutkimuksessa

20

1396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avenomi

      Eipä siihen paljoa innovatiivisuutta tarvita jos vaihtaa
      remmin ketjuun jota ei saa toimimaan ja kestämään
      ja sitten vaihtaaa taaas takaisin remmiin.

    • Jenkeissä

      BMW, Chrysler, Nissan, Toyota ja VW irtisanoutuivat uudesta etanolibensasta.

      Takuiden raukeaminen liittyy etanolipitoisen E15-bensiinin käyttöönottoon autoilun mahtimaassa Yhdysvalloissa.

      Suomessakin oli aika kohu E10-bensiinin suhteen, kipuraja tuli vastaan.


      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538758135.html

    • Nyt en ihan

      ymmärtänyt ,mitenkä tämä liittyy aiheeseen?
      Ja saahan Suomesta kuitenkin ysikasia.

      • eura

        Juu se on E5/98


    • syöksykierre'

      Pahimmat putoajat ovat romahtaneet peräti 30 sijaa . Näitä ovat mm. Tata ja VW, kaksi tasavahvaa auton valmistajaa, joilla molemmilla suuria ongelmia
      tuotannossa ja kehityksessä sekä erityisesti innovaatioissa.

    • Pellon Pekko

      Niin mitkä olivat ne luotettavimmat halpikset jotka paljastuivat?

      "Juttu listaa myös kahdeksan legendaarisen kestävää vanhempaa käytettyä, aina harvinaisen luotettavasta pikku-Audista isoon ja kestävään perinne-Volvoon saakka."

    • toyota no,1
      • tsitsisii

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.


      • Yutran
        tsitsisii kirjoitti:

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.

        Vanhemmat herrasmiehet (kuten esim. appiukkosi) ja etenkin naiset osaa tuolla tsillä ajaa. Samaa ei voi sanoa kaljupäisistä nuorista hemmoista ja niillä ne juuri porsiikin =)


      • tsitsisii kirjoitti:

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.

        Se on hyvä, mutta 300 tkm jälkeen punnitaan moottorien ominaisuudet. Toyota loistaa siinä vaiheessa varmuudellaan, miten lie sitten näiden tsi koneiden kanssa? VW on hyvä auto, mutta tuo uusi moottoritekniikka saattaa aiheuttaa tulevaisuudessa pahoja kolhuja saksalaiseen laatuun.


    • hiswurtti

      Gynther kavereineen väsää sellaisia moottoreita jotka on halpa valmistaa ja voidaan myydä kalliilla. Ja korjata hetsillään uudestaan, asiakkaan piikkiin. Saksalainen autolehdistö nostanut esiin VW:n ja Fordin. Tietenkään käyttäjien ei pidä tätä uskoa. Saksalainen autoteollisuus suorittaa viimeistä rahastusta, kaikki joukolla mukaan.

      • kaveri gyntterin

        Jos vaikkapa LADA olisi tehnyt niin huonon jakoketjun kuin VW että se venyy jo muutaman tuhannen kilsan jälkeen niin LADALLA olisin ollut surkea maine. Ladan ketjullahan päästeli 200000 km kunhan kiristi ketjun 20000-30000 km välein. Kiristyshän oli manuaalinen 1200L:ssä. Ilman kiristystä alkoi rallattaa sadan tonnin tienoilla. Muutenhan kone kesti 400000 km. Eipä ole ihme että Volkkarin sijoitukset romahtaa.


    • suolaa haavoihin
      • waudiseat

        VW voisi kehittää samaan rytinään muunneltavan TSI-moottorin johon voi itse kokeilla erilaisia turboja ja jakoketjuja. Myös laadun muunneltavuudessa voi valita huonon ja paskan väliltä!


      • Tohjoooo
        waudiseat kirjoitti:

        VW voisi kehittää samaan rytinään muunneltavan TSI-moottorin johon voi itse kokeilla erilaisia turboja ja jakoketjuja. Myös laadun muunneltavuudessa voi valita huonon ja paskan väliltä!

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.


      • nippon denso
        Tohjoooo kirjoitti:

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.

        Hmmmmmm.. Millähän valmistajalla on vähiten konerikkoja??????


        http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016


      • suomi doku

      • Tohjoooo kirjoitti:

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.


      • suomi doku
        caseman kirjoitti:

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.

        Hmmmmmmmmm.... Ja tulevaisuudessa toyboy saa pillua sitten sekin voi kehua kokemuksillaan. Ollaan kuitenkin nykyhetkessä ja käteenvetovaiheessa. Näillä mennään nyt.


      • Siinä
        caseman kirjoitti:

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.

        ovat fiksuimmat löytäneet toisensa. Automaailman brändinäkin ensimmäisellä ja
        toisella sijalla. Näin kehitys kehittyy kun kaksi uskottavaa huippuosaajaa
        yhdistää parhaat innovaationsa, Tuloksista pääsemme nauttimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe