Auto Bildin jättitutkimus: Halpikset paljastuivat

Sol Plus

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538607948.html

Vuoden 2012 tulokset ovat autoteollisuuden yritysten kannalta osittain hätkähdyttäviä. Esimerkiksi Volkswagen ei löydy listan kärkipäästä, vaan vasta sijalta 45. Yhtiön sijoitus maailmanlistalla on heikentynyt rajusti edellisestä tutkimuksesta, missä maailman suurimmat yhtiöt on pistetty paremmuusjärjestykseen innovointikyvyn ja tuotekehityksen perusteella. Mukana on myös useita autonvalmistajia.

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/hyundai-innovatiivisin-autonvalmistaja-konsulttiyhtion-tutkimuksessa

20

1415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avenomi

      Eipä siihen paljoa innovatiivisuutta tarvita jos vaihtaa
      remmin ketjuun jota ei saa toimimaan ja kestämään
      ja sitten vaihtaaa taaas takaisin remmiin.

    • Jenkeissä

      BMW, Chrysler, Nissan, Toyota ja VW irtisanoutuivat uudesta etanolibensasta.

      Takuiden raukeaminen liittyy etanolipitoisen E15-bensiinin käyttöönottoon autoilun mahtimaassa Yhdysvalloissa.

      Suomessakin oli aika kohu E10-bensiinin suhteen, kipuraja tuli vastaan.


      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288538758135.html

    • Nyt en ihan

      ymmärtänyt ,mitenkä tämä liittyy aiheeseen?
      Ja saahan Suomesta kuitenkin ysikasia.

      • eura

        Juu se on E5/98


    • syöksykierre'

      Pahimmat putoajat ovat romahtaneet peräti 30 sijaa . Näitä ovat mm. Tata ja VW, kaksi tasavahvaa auton valmistajaa, joilla molemmilla suuria ongelmia
      tuotannossa ja kehityksessä sekä erityisesti innovaatioissa.

    • Pellon Pekko

      Niin mitkä olivat ne luotettavimmat halpikset jotka paljastuivat?

      "Juttu listaa myös kahdeksan legendaarisen kestävää vanhempaa käytettyä, aina harvinaisen luotettavasta pikku-Audista isoon ja kestävään perinne-Volvoon saakka."

    • toyota no,1
      • tsitsisii

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.


      • Yutran
        tsitsisii kirjoitti:

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.

        Vanhemmat herrasmiehet (kuten esim. appiukkosi) ja etenkin naiset osaa tuolla tsillä ajaa. Samaa ei voi sanoa kaljupäisistä nuorista hemmoista ja niillä ne juuri porsiikin =)


      • tsitsisii kirjoitti:

        Ainaskin appiukon 1,4 tsi on jo taivaltanut yli 130tkm ilman mitään ongelmia. Totta puhuen ei mikään viittaa siihen, että se alkaisi olla jo käyttikänsä ehtoopuolella. Ja se kulutus on normiajossa maantiella n.5,5-6 l satkulla. Ei paha. Ei ainakaan todella huima.

        Se on hyvä, mutta 300 tkm jälkeen punnitaan moottorien ominaisuudet. Toyota loistaa siinä vaiheessa varmuudellaan, miten lie sitten näiden tsi koneiden kanssa? VW on hyvä auto, mutta tuo uusi moottoritekniikka saattaa aiheuttaa tulevaisuudessa pahoja kolhuja saksalaiseen laatuun.


    • hiswurtti

      Gynther kavereineen väsää sellaisia moottoreita jotka on halpa valmistaa ja voidaan myydä kalliilla. Ja korjata hetsillään uudestaan, asiakkaan piikkiin. Saksalainen autolehdistö nostanut esiin VW:n ja Fordin. Tietenkään käyttäjien ei pidä tätä uskoa. Saksalainen autoteollisuus suorittaa viimeistä rahastusta, kaikki joukolla mukaan.

      • kaveri gyntterin

        Jos vaikkapa LADA olisi tehnyt niin huonon jakoketjun kuin VW että se venyy jo muutaman tuhannen kilsan jälkeen niin LADALLA olisin ollut surkea maine. Ladan ketjullahan päästeli 200000 km kunhan kiristi ketjun 20000-30000 km välein. Kiristyshän oli manuaalinen 1200L:ssä. Ilman kiristystä alkoi rallattaa sadan tonnin tienoilla. Muutenhan kone kesti 400000 km. Eipä ole ihme että Volkkarin sijoitukset romahtaa.


    • suolaa haavoihin

      Innovatiivisuuden putteesta jäkättäville suolaa haavoihin:
      http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/13/loysiko-volkswagen-autoteollisuuden-graalin-maljan/20132430/304

      • waudiseat

        VW voisi kehittää samaan rytinään muunneltavan TSI-moottorin johon voi itse kokeilla erilaisia turboja ja jakoketjuja. Myös laadun muunneltavuudessa voi valita huonon ja paskan väliltä!


      • Tohjoooo
        waudiseat kirjoitti:

        VW voisi kehittää samaan rytinään muunneltavan TSI-moottorin johon voi itse kokeilla erilaisia turboja ja jakoketjuja. Myös laadun muunneltavuudessa voi valita huonon ja paskan väliltä!

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.


      • nippon denso
        Tohjoooo kirjoitti:

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.

        Hmmmmmm.. Millähän valmistajalla on vähiten konerikkoja??????


        http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016


      • suomi doku

      • Tohjoooo kirjoitti:

        Toyota voisi kehittää juuttuvien kaasupolkimien lisäksi osittain juuttuvia, vaihteeksi vaikka toimivan D-4D moottorin ja laadunvalvontaa sen verran, että vuodessa tarvitsisi takaisinkutsua alle viisi miljoonaa Tojoa.

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.


      • suomi doku
        caseman kirjoitti:

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.

        Hmmmmmmmmm.... Ja tulevaisuudessa toyboy saa pillua sitten sekin voi kehua kokemuksillaan. Ollaan kuitenkin nykyhetkessä ja käteenvetovaiheessa. Näillä mennään nyt.


      • Siinä
        caseman kirjoitti:

        BMV:n dieselit tulevat Toyotaan parissa vuodessa. Sitten BMV saa hybriditekniikkaa Toyotalta. Fiksu järjestely. BMV varmistaa tulevaisuuttaan, samoin Tojo pääsee saa parhaan dieselin käyttöönsä.

        ovat fiksuimmat löytäneet toisensa. Automaailman brändinäkin ensimmäisellä ja
        toisella sijalla. Näin kehitys kehittyy kun kaksi uskottavaa huippuosaajaa
        yhdistää parhaat innovaationsa, Tuloksista pääsemme nauttimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1662
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1488
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      911
    4. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      859
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      811
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      738
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      730
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      728
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      700
    Aihe