Viisikymppisten helmikuinen huippukokkikisa

Tuomarikokki

Palstan keittiöstä löytyy kaikki tarvitsemanne varusteet ja laitteet ruuan valmistusta varten.
Kuivamausteet ja maustekastikkeet ja tarvitsemanne lisukkeet ovat vapaasti käytettävissänne.

Tarkoituksena on valmistaa kolmen ruokalajin illallinen.

Pääruoka-aineet:

alkuruoka, kala valinnan mukaan
pääruoka, liha valinnan mukaan
jälkiruoka, marjoja valinnan mukaan

kaikki seuraavat ruoka-aineet pitää löytyä keitoksistanne:

-pekoni
-tuore herkkusieni
-kermaviili
-hunajameloni

Kisa päättyy helmikuun 20 pvä klo 22, jonka jälkeen on huippuillallisen äänestys.

23

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rattus sp.

Palataan myöhemmin asiaan. Tuskin voitan, jos en ole ainoa osallistuja ;). Oma makuni poikkeaa sen verran muiden mausta.

Ihan mielenkiintoiset ainekset. Vaikuttaa aika raskaalta aterialta, jos ei pidä annoksia minimaalisina.

• Rattus sp.

Koska olen huomisesta lähtien seuraavat kaksi viikkoa töiden tähden todella kiireinen. Laitan oman ehdotukseni jo tänne. Kisa virallisesti alkakoon!

ALKURUOKA
        Paistettu ahvenfilee, joka tarjotaan tuoreen basilikan oksan ja kermaviilistä tehdyn kastikejuovan kanssa.

Ahvenfileen paistamisessa on hyödynnetty pekoni pannun pohjalla antamaan makua. Kermaviilikastikkeessa on hienonnettua basilikaa, hunajaa, valkoviinietikkaa, lime-suolaseosta.

Juotavaksi valkoviiniä.

PÄÄRUOKA

Grillattua possun fileetä.

Tarjotaan hunajamelonin, sekä kevyesti wokattujen kasvisten ja herkkusieni-sipulilisäkkeen kanssa.

Juotavaksi valkoviiniä.

JÄLKIRUOKA

Pannacotta tarjottuna kevyesti sokeroitujen marjojen kanssa.

Jotakin väkevämpää jälkiruokaviiniä.

• Rattus sp.
        Rattus sp. kirjoitti:

Koska olen huomisesta lähtien seuraavat kaksi viikkoa töiden tähden todella kiireinen. Laitan oman ehdotukseni jo tänne. Kisa virallisesti alkakoon!

ALKURUOKA
        Paistettu ahvenfilee, joka tarjotaan tuoreen basilikan oksan ja kermaviilistä tehdyn kastikejuovan kanssa.

Ahvenfileen paistamisessa on hyödynnetty pekoni pannun pohjalla antamaan makua. Kermaviilikastikkeessa on hienonnettua basilikaa, hunajaa, valkoviinietikkaa, lime-suolaseosta.

Juotavaksi valkoviiniä.

PÄÄRUOKA

Grillattua possun fileetä.

Tarjotaan hunajamelonin, sekä kevyesti wokattujen kasvisten ja herkkusieni-sipulilisäkkeen kanssa.

Juotavaksi valkoviiniä.

JÄLKIRUOKA

Pannacotta tarjottuna kevyesti sokeroitujen marjojen kanssa.

Jotakin väkevämpää jälkiruokaviiniä.

Korjaus pääruuan juomaan. Tottakai se on Torres -punaviiniä. Mietin aluksi jatkamista kalalla, sillä pidän sitä myös lihana.

• Hei kun keikuskelen

Voi Kääk voi Kääk, Kääk, KÄÄK....voi voi voi...
      Tulin sulkemaan koneen, koska oon lähdössä äitini luo.
      Mitä meninkään tekemään, Kääkkiä pukkaa suusta tursuaa.
      Menin tekemään semmosen erheen, että pujahdin sulkemaan koneen tämän palstan kautta.
      Ja ja ja luin aloituksesi.
      Iiiihana-ihana aloitus. Se pläjäytti ryöpyn ruokalautasia silmieni eteen, täynnänsä nams-nams-ruokaa. Jälkkäriksi mun bravuurini, joka vie syöjiltä kielen mennessää.

Voi ei, minun on nyt kuitenkin lähdettävä. Äitini soitti ja käski minun HETI mennä viemään sille limsaa. kohta taitaa soittaa uudestaan, kun en ole jo lentänyt sinne :)

Noooo, ei hätiä mitiä, Kerään mukavan mietelmän illalliseksi, kolmen ruokalajin murkinat.
      Palajan siis illalla astialle ja alan kokkailemaan.

Minä olen päättänyt voittaa. Että tiedoksi vaan.:)
      Kilpailkaa te muut hyvästä Kakkossijasta, ei sekään mikään huono sijoitus ole.
      Heh :)

• Rattus sp.

Odotellaan vesi kielellä, mitä aiot tarjota meille :). Myös DW:n ruokalistaa odottelen mielenkiinnolla.

• Onpas hauska avaus, kaikkien Top-. Mastersef, neljäjän tähden illallinen jne.. jälkeen ;D. Jotta paljo aikaa valmistaa.. ehtis vaikka selvitellä miten kaikkee tehdään.. sitä et kysy :)

• illueetu

Jaahas. Sitä tarviikin sitten kaivaa lenkkimakkarat ja natriumglutamaatit esiin ja pyöräyttää kunnon mätöt.

• Kerrankin kokkikisa missä mulla on mahdollisuus! Kun ei kenenkään tarvi maistaa, tai ei tarvi raaputtaa sitä mustaa kuorta pois. Noniin. Hihat ylös.

Alkuruoka:
      Lohijäädyke.
      Sisältää kylmäsavustettua lohta, mätiä, purjoa, tilliä, maustamatonta tuorejuustoa, kermaviiliä ja sitruunamehua. Sekoitetaan kaikki keskenään ja laitetaan pakkaseen. Sellaiset pienet jugurttipurkit käy tähän hyvin.

Pääruoka.
      Porsaan sisäfileepihvejä. Paistetaan ensin kevyesti pannussa, ja sitten samaan pannuun tehdään herkkusienikastike. Sitten laitetaan uuniin seuraavalla tavalla: alle viipale sellerin juurta, päälle possunpihvi, ja kaikki kruunataan herkkusienikastikkeella. Tulee sellaisia pikku kekoja. Lisukkeeksi keitettyjä perunoita ja vihreä salaatti missä on paistettua pekona ja hunajamelonia.

Jälkkäri:
      Pavlova. Alle marenkia, päälle vaniljalla maustettua rahkaa ja tuoreita marjoja. Brandya voi lorauttaa sekaan.

• Rattus sp.

Sait paremman aikaiseksi kuin minä eli hattua nostan. Etenkin tuo herkkusienikastike. Lohijäädyke vaikutti myös hyvältä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Sait paremman aikaiseksi kuin minä eli hattua nostan. Etenkin tuo herkkusienikastike. Lohijäädyke vaikutti myös hyvältä.

Kiitos :) Tuo possu on äidin reseptejä, unohdin mainita että ne keot pitää kypsentää uunissa. Uunossa meinasin typottaa. Mutta Uunoon siis vasta uunin jälkeen....

• illueetu

Vilkaisin ruokavarastot ja kaikkea muuta tarvittavaa löytyy paitsi hunajamelonia. No jos sitä olisi niin vois tehdä tämmöisen ajankohtaisen talvimenun:

Alkuruoka
      Kermainen made-vihanneskeitto joka nautitaan paahdettujen ruisleipäneliöiden kanssa, joille mateenmätiä ja limellä maustettua kermaviiliä. Mustapippuria ja hakattua salottisipalia vauhdiksi maun mukaan.

Pääruoka
      Possun noisetteja yrttikastikkeessa jossa pilkottuna savupekonia, herkkusieniä ja hunajamelonia, tummalla oluella tuunattuna.
      Röstiperunat, tuoretta paprikaa ja venäläistä hapankurkkua

Jälkiruoka (se vaikein...)
      vaniljajädee ja lakkoja

Juomat maun mukaan, ei lopu valikoimat.

• Hei kun keikuskelen

Minä lupailin eilen, että vetäsen kolmen ruokalajin illallis-reseptin tänne palstalle, kun kotiudun äitini luota, mutta siinä kävikin niin, että päätin ryhtyä kyläluudaksi ja luutailin itseni ekana äitee-muorin luo ja sieltä luutailin veljeni luo ja sieltä sitten taas luuta vei minut poikani luo. Niin, että siinäpä se koko ilta menikin ja kymmenen kieppeillä avasin ulko-oveni. Kiva päivä oli.

Luojan kiitos Aloituksessa sanottiin, että kilpailu päättyy vasta 20.2., joten ehdin vallan mainiosti suorittamaan voitokkaan voittoruokani :)

ALKURUOKA

Savusilakkasalaatti.

Tähän laitetaan majoneesia ja kermaviiliä. Ensteks nää sekoitetaan ja sitten pläjäytetään vielä sulatejuustoa sekaan. Mausteina suolaa ja valkopippuria.

Salaattikulhossa mojuu savukala, kurkkusilppua ja ohuiksi leikattuja retiisiviipaleita. Majoneesi-kermaviili-juustoseos kaadetaan salaatin päälle ja koristellaan ruohosipulisilpulla, ohuilla retiisisiivuilla ja kuutioiduilla hunajameloonilla.

Juoma: Olut tai Vesi.

PÄÄRUOKA

Marinoitu riistapata hapankastikkeessa

Marinaadissa on katajanmarjaa, mustapippuria, maustepippuria, viinietikkaa ja maitoa.

Hirvenliha leikataan pikkusormen kokoisiksi suikaleiksi. Muljautetaan suikaleet sekoitettuun marinadiin ja annetaan maustua jääkaapissa n. 10 tuntia.

Sen jälkeen valutetaan marinadi veks ja ruskistetaan pannulla lihat ja pekonisuikaleet. Hyvällä lämmöllä ja rakkaudella ruskistetaan voimakkaan ruskeaksi. Sitten rautapataan ja ruskistetaan aimo kasa sipulia ja eikun vaan nääkin pataan lihojen päälle.

Lihalientä yks purkillinen sekaan. Uuniin pariksi tunniksi.

Lopuksi suurustetaan maissijauholla ja ranskankermalla.
      Maustetaan vielä paprikajauheella, tarvittaessa suolaa ja vastajauhettua pippuriakin tälläillään.
      Pisteeksi iin päälle, suikaloidaan purjosipuli ja ripotellaan herkkuruuan päälle ja pehmitetään ne kannen alla hetkosen putkosen.

Perunamuusia toki. Sekä täytettyjä herkkusieniä. Herkkusienien sisällä ruskistettua sipuli-pekonia, juustohattu päälle ja uunista tullessaan ovat kiva lisä lautasen reunalle muun murkinan viereen.

Puolukkasurvosta.
      Juomaksi Punaviiniä, olutta tai vettä.

JÄLKIRUOKA

Tyrnimarjaleivos.

Tässä kolmikerroksisessa leivoksessa alimpana on hyvin ohut kakkupohja. Sen päällä paksu kerros rahka-kerma-kerros (liivatteella kovetettu) ja päällimmäisenä on kerros tuoreista tyrnimarjoista puristettu ja liivatteella hyydytetty tyrnimehu. Koristellaan jokainen leivos sopivan notkealla kermavaahdolla, käyttäen hyvin ohutta pursotinta.

Vähän mä mietin, että olisi voinut alkuruuaksi tehdä saaristolaiskalakeiton kahdella eri kalalla, mutta ehkä se olisi ollut vähän liian täyttävä ruoka, kun pääruoka on sekin täyttävää plaatua. Eli päädyin siksi tuohon salaattiin.

• Cloetta...

Alkuruoka:

Täytetyt silakkarullat kermaviililisukkeella
      (täytteenä anjovis tomaattitahna, silakkarullat kypsennetään kattilalla kermassa)

Pääruoka:

Possunfilee herkkusienikastikkeella

Jälkiruoka:

Hunajamelonijäätelö (itsetehtynä)

Pekonia ei listaltani löydy. Sen maku on liian voimakas ja kaihdan ruuanlaitossani liian dominoivia makuja. Pekoni pekonina esim. aamiaisella.

• Hei kun keikuskelen

No Höh höh, onpas laimea osanotto. Mikä nyt riivaa? Minä tahtoisin lueskella ruokareseptejä, joista voisin napata jonkun kivan uuden ruuan.

Vai eikö kakkossija houkuttele tarpeeksi. ( heh he he heeeee, nauraa hän...) :)

• illueetu

Niinkun joku tuolla kirjoitti niin tää on aika anteeksantavainen kisa kun ei pääse maistaan, haistaan tai edes näkeen näitä illallisia. Jos on hyvä mielikuvitus niin todellista gourmeeta on kaikki.
        Kyllä toi sun setti vaikuttaa tosi herkulliselta, täytyy myöntää. Savusilakat ja riista, niillä pääsee mun asteikossa tosi korkeelle.

Semmoinen piti kysyä että laitatko kuitenkin sen marinadin mukaan kastikkeeseen?

• Hei kun keikuskelen
        illueetu kirjoitti:

Niinkun joku tuolla kirjoitti niin tää on aika anteeksantavainen kisa kun ei pääse maistaan, haistaan tai edes näkeen näitä illallisia. Jos on hyvä mielikuvitus niin todellista gourmeeta on kaikki.
        Kyllä toi sun setti vaikuttaa tosi herkulliselta, täytyy myöntää. Savusilakat ja riista, niillä pääsee mun asteikossa tosi korkeelle.

Semmoinen piti kysyä että laitatko kuitenkin sen marinadin mukaan kastikkeeseen?

Kyllä minunkin on pakko sanoa, että sinun ruokaehdotuksesi vaikuttaa myös erittäin herkulliselta. Erittäin herkulliselta. Miun maun mukkainen on. Kun luin sitä, leuannokasta valui noroina kuolaa, samoin kun Tanskandoggeilla, jos niiden nenän edessä heiluttaa erityisen herkullista ruokaa :)
        No okei, vähän liioittelen tuon oman kuolani tippumisesta, ei se leuannokasta valunut, ku laitoin tukun paperinenäliinoja alahuulen alapuolelle. :)

Ei ei ei ja ei, sitä marinadia ei laiteta mukaan kastikkeeseen. Marinadi on ihan tyytyväinen, kun saa hoitaa oman hommansa kymmenen tuntisena rupeamana. Marinadi valutetaan kokonaan pois lihojen ympäriltä. Usko vaan huvikses, että se on pareet asia, ku ei laita sitä kastikkeeseen.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Kyllä minunkin on pakko sanoa, että sinun ruokaehdotuksesi vaikuttaa myös erittäin herkulliselta. Erittäin herkulliselta. Miun maun mukkainen on. Kun luin sitä, leuannokasta valui noroina kuolaa, samoin kun Tanskandoggeilla, jos niiden nenän edessä heiluttaa erityisen herkullista ruokaa :)
        No okei, vähän liioittelen tuon oman kuolani tippumisesta, ei se leuannokasta valunut, ku laitoin tukun paperinenäliinoja alahuulen alapuolelle. :)

Ei ei ei ja ei, sitä marinadia ei laiteta mukaan kastikkeeseen. Marinadi on ihan tyytyväinen, kun saa hoitaa oman hommansa kymmenen tuntisena rupeamana. Marinadi valutetaan kokonaan pois lihojen ympäriltä. Usko vaan huvikses, että se on pareet asia, ku ei laita sitä kastikkeeseen.

Moi Hei kun keikuskelija :)
        Nyt ei mulla päässä noitaa reseptejä ole mutta sana Tanskandokki herätti.
        Tänään kuljin kauppaan ja näin varmasti kaikkein suurimman dogin elämässäni.
        Nainen jonka kanssa oli lenkillä ei varmastikaan ollut omistaja oli niin samanlaista se kulkeminen kun mulla oli systerin tytön doggien kanssa.
        Mutta kaunis koira sellainen harmaan sininen karva.
        Ja iks joku niistä olekin sininen nimeltään.
        Upea siin todella upea ilmestys.

• Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

Moi Hei kun keikuskelija :)
        Nyt ei mulla päässä noitaa reseptejä ole mutta sana Tanskandokki herätti.
        Tänään kuljin kauppaan ja näin varmasti kaikkein suurimman dogin elämässäni.
        Nainen jonka kanssa oli lenkillä ei varmastikaan ollut omistaja oli niin samanlaista se kulkeminen kun mulla oli systerin tytön doggien kanssa.
        Mutta kaunis koira sellainen harmaan sininen karva.
        Ja iks joku niistä olekin sininen nimeltään.
        Upea siin todella upea ilmestys.

Joo, ovat niiiin Upeita koiria, etten sanotuksi saa. On tosiaankin erivärisiä doggeja. Keltainen, musta, tiikerijuovikas, sininen ja harlekiini. Harlekiinit ovat väritykseltään, kuin lehmä. Heh, vähän erikoisen näköinen.

Meillä on ollut kaksi tiikerijuovikasta doggia ja yksi keltainen.

Vuosia sitten luimme lehdestä, että joku etsii sijaiskotia vuodeksi siniselle doggille. Lääkäriperhe oli lähdössä rapakon taa vuodeksi töihin ja etsivät hyvää kotia. Minä ja mieheni lähdimme sitten köröttelemään Seinäjoelle katsomaan tätä doggia. Voi mahdoton, miten kaunis se oli. Iso rötikkä, aivan ihana.
        Yritimme houkutella perheen mieleen pikku muutoksen eli, että antaisivat sen koiran kokonaan meille :) Ei mennyt läpi :)
        Emme ottaneet tätä koiraa, koska aloin ajattelemaan, että jos se ihanuus-koira olis meillä vuoden, niin siinä ajassa ehtisi kiintyä siihen sydänjuuriaan myöten ja olisi vaikea siitä sitten luopua.

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Joo, ovat niiiin Upeita koiria, etten sanotuksi saa. On tosiaankin erivärisiä doggeja. Keltainen, musta, tiikerijuovikas, sininen ja harlekiini. Harlekiinit ovat väritykseltään, kuin lehmä. Heh, vähän erikoisen näköinen.

Meillä on ollut kaksi tiikerijuovikasta doggia ja yksi keltainen.

Vuosia sitten luimme lehdestä, että joku etsii sijaiskotia vuodeksi siniselle doggille. Lääkäriperhe oli lähdössä rapakon taa vuodeksi töihin ja etsivät hyvää kotia. Minä ja mieheni lähdimme sitten köröttelemään Seinäjoelle katsomaan tätä doggia. Voi mahdoton, miten kaunis se oli. Iso rötikkä, aivan ihana.
        Yritimme houkutella perheen mieleen pikku muutoksen eli, että antaisivat sen koiran kokonaan meille :) Ei mennyt läpi :)
        Emme ottaneet tätä koiraa, koska aloin ajattelemaan, että jos se ihanuus-koira olis meillä vuoden, niin siinä ajassa ehtisi kiintyä siihen sydänjuuriaan myöten ja olisi vaikea siitä sitten luopua.

Mulla oli näköjään muutamakin virhe tuolla jälleen mutta hyvin ymmärsit sanomani :)

Itse en kanssa vois kuvitella että ottaisin mitään eläintä vuodeksi hoitoon, just ton takia että niihin rakastuu ja se on menoa sitten kun joutuu taas luopumaan.

Toi aamuinen doggi oli niin tulossa luo, ja sellainen vilperin näköinen että tälläinen kissaihminenkin menetti sytämensä :)

• Hei kun keikuskelen
        tulisilla kirjoitti:

Mulla oli näköjään muutamakin virhe tuolla jälleen mutta hyvin ymmärsit sanomani :)

Itse en kanssa vois kuvitella että ottaisin mitään eläintä vuodeksi hoitoon, just ton takia että niihin rakastuu ja se on menoa sitten kun joutuu taas luopumaan.

Toi aamuinen doggi oli niin tulossa luo, ja sellainen vilperin näköinen että tälläinen kissaihminenkin menetti sytämensä :)

Siis, minä en huomannut ainuttakaan virhettä. Ehkä sitten suodatin virheet veks, kun en niitä noteerannut. :)

Tanskandoggi ei koskaan ole ollut mikään muotikoira. Täällä Vaasassa oon nähnyt ehkä pari vuotta sitten keskustan suunnalla yhden mustan doggin, mutta nyt en laisinkaan. Heti vaan, jos jossakin köpsöttelee sen rotuinen koira, niin johan meikäläinen silmät pullollaan sitä katselee.
        Ottaisin oitis taas doggin, mutta ensteks pitäis ottaa mies ja sitten olis hyvä ottaa se koirakin. Yksin en viitsi (malta) koiraa ottaa. Tulis liian pieni lauma, ei koira niin pienestä laumasta taitaisi tykätä.

• illueetu
        Hei kun keikuskelen kirjoitti:

Okei. Sitten kun kokeilen laitan marinadit viemäriin. Ja varmana joskus kokeilen.

• nälkä tuli ja meni

Verkosta tuli aamulla matikka, joten eturuokana tarjoan paistettua mateen filettä, kastikkeenaan voisulaa ja lisukkeena paahdettuja ruisleipäkuutioita. Herkkien makujen seuraksi raikasta lähdevettä

Pääruoka
      Leikkasin hunajamelonista sormen paksuisia puikkoja joiden ympärille kiedoin ensin hunaja-rosepippurimarinoidut pitsinohuet naudanpaisti viipaleet ja sitten pekonin, ruskistin pötkylät pannulla, ja sen jälkeen laitoin ne vielä uuniin reiluksi vartiksi. Lisukkeena on sipuli-herkkusienimuhennus mustalla torvisienellä terästettynä sekä yrttipippurisessa pähkinäöljyssä pyöräytetyt ja uunissa muhineet vihannekset al dente (esim. selleri, lanttu, paprika, bataatti, porkkana) Juoma oman mielen mukaan.

Peräruuaksi kuningatarpiirasta ja tummapaahtoista mokkaa.

Pohja: 100 g voita, ½ dl sokeria, 1 kananmuna, 2 dl vehnäjauhoa, 1 tl leivinjauhetta
      Täyte: 2 dl mustikoita, 2 dl vadelmia, 1 prk kermaviiliä, 1 muna, ½ dl sokeria, 1 tl vaniljasokeria
      Paistetaan 200° ½ tuntia

Tämän päälle tunnin peräset.

• joko oli?

Missä äänestys?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      33
      4705
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      31
      2276
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1780
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1708
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1492
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1392
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1116
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      231
      1060
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1024
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      71
      987
    Aihe