Onko se niin hirveää mitä puhutaan? Itse aloitin juuri lukion ykkösellä.. kiinnostaisi että miten te olette pärjänneet ykkösellä, ja onko se nyt niin vaikeaa? Mielestäni se on näin alkuun ainakin mukavaa..
Miten selvisitte lukion ekasta vuodesta?!?!
8
523
Vastaukset
- Jonna
Eipä se nyt paljon ihmeellisempää ole kuin peruskoulussakaan..
- höpö
eipä siinä nyt mitään selviämistä ollut..eikä se mienkään vaikeaa ole, sua on vaan säikytelty..rohkeesti vaan:)itse olen kuutosen oppilas ja silti selvinny...
- juuso
No voi herran jumala... Lukion alkuhan on viel helpompaa ku yläaste. Saat ite säädellä opiskelutahtias ja sallittuja poissaolotuntejaki on aika paljon... Onnea vaan kuule abivuodelle jos luulet lukion alun olevan vaikeeta. Ei lukiokaan nyt noin kuolemanvakava juttu oo...
- tämmönen tyyppi vaan...
millanen mopotus on lukios??? oon kuullu kauheit juttuja...
- Lääk. yo
Suosittelen tahkoamaan kursseja mahdollisimman paljon ensimmäisenä ja toisena lukiovuotena. Itse tein niin, ja pääsin lukulomalle (ellen sitten halua esimerkiksi kertailla jotain kurssia) käytännössä jo syksyllä.
Jo lukion aikana kannattaa alkaa kertailla opittuja asioita, mikäli haluat menestyä hyvin kirjoituksissa. Kun on ensin kurssin aikana opiskellut asian perusteellisesti, kertaillut sitä kerran ja vielä kerran ennen kirjoituksia, pitäisi osata aika hyvin.
Ai niin, lukemista ei todellakaan kannata jättää koeviikkoon (kokemusta on). Valitettavasti itse en koskaan oppinut kurssin aikana opiskelemista. :) Koeviikot olivat joskus aika inhottavia, kun kaikki aika meni lukemiseen. No, hyvin meni silti, mutta jos voisin tehdä asioita toisin, helpottaisin elämääni ja saisin enemmän aikaa asioille, joita haluan tehdä lukemalla jo kurssin aikana ja vain kertailemalla koetta edeltävänä iltana (ei yönä..).
Toivotan sinulle onnea lukio-opiskeluun!- nimetön**
Kiitos kaikille vastanneilla!
Koitan pärjätä! Ja tsemaa teille jotka ootte (jos ootte) kirjottanu ittenni ylioppilaks tai ootte kolmosella :) Mä oon oikeesti kateellinen teille ;D Hyvää syksyn jatkoa :)
- qwetrewt
silloi "kaikki" on yleensä vitun laiskoja, ne tajus etteihä tääl lukios tarvi tehä paskaakaa
- nimetön**
Selviäisin ny tästä ekastakin vuodesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2452313- 1201538
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis351365Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj601348- 1331309
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989