Olen seurannut täällä keskustelua mökkipaketeista,
jonka myös itsekin jossain vaiheessa hankin.
Jos ostan paketin jonka hinta on (puuosatoimitus)
20,000€ ja se kerrotaan kolmella,niin onko siinä
kaikki?-Sähköt,Kalusteet,Lvi,työt,ym.ym,eli asumis
valmis,tontti olisi valmiina?
paketti x 3
5
1275
Vastaukset
- Jalmari
Jos tontille on sähköliittymä jo valmiina, niin riittää kun kerrot 2:la tuo 20,000 euroa, mutta sähköliittymän kanssa 3:la.
- Antti
Tuohon loppusummaan vaikuttaa paljon se, kuinka suuren osan töistä teet itse ja tietysti myös materiaalivalinnat. Sähköliittymän vaikutus ei normaalisti ole kyllä 20000 euroa, mutta voihan se tietysti jossain tapauksessa niinkin paljon tulla maksamaan. Keskiverto sähköliittymän teko lienee 2000 - 4000 euron haarukassa, kannattaa tarkistaa sähköyhtiöltä etukäteen.
Itse maksoin juuri tänä aamuna viimeisen (toivottavasti ainakin melkein) laskun omaan rakennusprojektiini liittyen ja laskin että kertoimeksi tuli minun tapauksessani 3,2. Sain tosin hirsipaketin mielestäni aika edullisesti "tutun kauppaa", joten se voi vähän suurentaa kerrointa. Perustustyöt tein pääosin itse (kaivureita ja hiekanajoja lukuunottamatta), annoin veistömön pystyttää kehikon ja urakoida vesikaton. Muuraustöissä olin hanslankarina, kaikki "aputyöt" tein itse ja "oikeista rakennustöistä" tein itse n. 40%:a. Juoksevaa vettä/viemäröintiä meille ei tullut.
Sähköliittymä maksoi meidän tapauksessamme 1700 euroa, siihen sitten keskus ja maakaapeli(69 metriä) kaivuhommineen 1131 euroa. - innokas
Antti kirjoitti:
Tuohon loppusummaan vaikuttaa paljon se, kuinka suuren osan töistä teet itse ja tietysti myös materiaalivalinnat. Sähköliittymän vaikutus ei normaalisti ole kyllä 20000 euroa, mutta voihan se tietysti jossain tapauksessa niinkin paljon tulla maksamaan. Keskiverto sähköliittymän teko lienee 2000 - 4000 euron haarukassa, kannattaa tarkistaa sähköyhtiöltä etukäteen.
Itse maksoin juuri tänä aamuna viimeisen (toivottavasti ainakin melkein) laskun omaan rakennusprojektiini liittyen ja laskin että kertoimeksi tuli minun tapauksessani 3,2. Sain tosin hirsipaketin mielestäni aika edullisesti "tutun kauppaa", joten se voi vähän suurentaa kerrointa. Perustustyöt tein pääosin itse (kaivureita ja hiekanajoja lukuunottamatta), annoin veistömön pystyttää kehikon ja urakoida vesikaton. Muuraustöissä olin hanslankarina, kaikki "aputyöt" tein itse ja "oikeista rakennustöistä" tein itse n. 40%:a. Juoksevaa vettä/viemäröintiä meille ei tullut.
Sähköliittymä maksoi meidän tapauksessamme 1700 euroa, siihen sitten keskus ja maakaapeli(69 metriä) kaivuhommineen 1131 euroa.Hei!
Jos muistat / viitsit, niin kerrotko paljonko sähkökeskus maksoi sinun tapauksessa ja mikä oli suunnilleen kaapelin hinta? Joku puhui 3 euroa / metri, mutta sillon oli kyseessä taloon menevä kaapeli.
Keskukset varmaan liikkuvat 200-400 euron paikkeilla mökkikäytössä? Oliko sama keskus myös työmaasähkönä ja jos oli niin minkälaiset ulostulot siinä on? Kiittäen ja kumartaen, - Antti
innokas kirjoitti:
Hei!
Jos muistat / viitsit, niin kerrotko paljonko sähkökeskus maksoi sinun tapauksessa ja mikä oli suunnilleen kaapelin hinta? Joku puhui 3 euroa / metri, mutta sillon oli kyseessä taloon menevä kaapeli.
Keskukset varmaan liikkuvat 200-400 euron paikkeilla mökkikäytössä? Oliko sama keskus myös työmaasähkönä ja jos oli niin minkälaiset ulostulot siinä on? Kiittäen ja kumartaen,Juu muistan kyllä ihan tarkoin, kun mulla on se tuossa "kirjanpidossa" ylhäällä:
Sähkökaappi (3*25A) maksoi asennettuna 829,60€ (sis.alv22%)ja sisältäen 40 metriä viimeiseltä tolpalta kaapille menevää maakaapelia. Sama keskus oli jo rakennusaikana työmaasähkönä ja siinä on kaksi tavallista valovirtapistoketta (230V) ja yksi ulosotto voimavirralle.
Lisäksi jouduin ostamaan vielä samaa maakaapelia 29 metriä lisähintaan 91,99€ (eli 3,17€/metri, sis.alv22%)
Ojankaivu (helmikuussa routa aikana) maakaapelille (sis. pohjan tasaaminen ja esitäyttö käsityönä, kaivurin siirto jne.) 3,5 tuntia, yhteensä 208,62€ (sis. alv 22%) - innokas
Antti kirjoitti:
Juu muistan kyllä ihan tarkoin, kun mulla on se tuossa "kirjanpidossa" ylhäällä:
Sähkökaappi (3*25A) maksoi asennettuna 829,60€ (sis.alv22%)ja sisältäen 40 metriä viimeiseltä tolpalta kaapille menevää maakaapelia. Sama keskus oli jo rakennusaikana työmaasähkönä ja siinä on kaksi tavallista valovirtapistoketta (230V) ja yksi ulosotto voimavirralle.
Lisäksi jouduin ostamaan vielä samaa maakaapelia 29 metriä lisähintaan 91,99€ (eli 3,17€/metri, sis.alv22%)
Ojankaivu (helmikuussa routa aikana) maakaapelille (sis. pohjan tasaaminen ja esitäyttö käsityönä, kaivurin siirto jne.) 3,5 tuntia, yhteensä 208,62€ (sis. alv 22%)Kiitos roimasti!
Tottakai on aina tapauskohtaisia eroja, mutta meidän tarve kaapin ja kaapelin osalta on kutakuinkin sama, eli tämä riittää hienosti osviitaksi. Lisäksi kaivamistarvekin on melkein sama 100m muuta ojaa pellon reunaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3606531Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483856Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava211405Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard121147- 981051
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,162928- 52920
- 56876
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue17869Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9847