matkaoppaaksi

suski

heips!
olisin enemmän kuin kiinnostunut matkaoppaan työstä, mutta ongelmana on heikko kielitaito.,..
ruotsi on erittäin heikko koska en sitä ole lukenut muuta kuin kolme vuotta yläasteella enkä sitäkään todellakaan innokkaasti...

nyt kuitenkin tämä työ kiinnostaa ja haluaisin oppia kieliä jotta voisin sitten hakea matkaoppaaksi, nyt kuitenkaan en oikein tiedä missä voisin opiskella käytännön ruotsia ja englantia kun yliopistoihinkin on kaikki hakukokeet ja luulempa että mahdollisuudet on nolla...

kaikista parasta olisi kun voisin elää ihan opiskelijana siis opiskella 5 pv viikossa ruotsia ja englantia... mutta missä..? oisko ehdotuksia...

6

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmmm

...olisi joku ruotsinkielinen kansanopisto tai vastaava?

Avoimessa yliopistossakin voi suorittaa jotakin.

• AXbeebi

Parhaiten oppisi varmaan lähtemällä esim. ruotsiin töihin vähäksi aikaa. Muutama kuukausikin jo auttaa...varmasti opit enemmän kuin koulun penkillä.. mua autto aikoinaan se, kun olin ircissä ruotsikielisillä kanavilla...
        Toisaalta jos ei ole kielipäätä niin oppiminen voi olla vaikeaa, jopa ylitsepääsemätöntä...
        Onnea oppimiseen!!

• make

on kun vaan pistät hakemuksen sisään matkaoppaaksi, kielet oppii kyllä paikan päällä.
      Ihmettelen vaan sun hinkuasi tuohon ammattiin, toi ei nimittäin todellakaan ole mikään ihanne ammatti. Ton takia sinne ei ole mitään kauheita vaatimuksiakaan, tärkeintä on löytää joku joka kestää tuolla pitempään kun kuukauden.

• suski

syy on se että haluan olla ulkomailla, tekemisissä ihmisten kanssa ja ammatiltani olen lapsiin ja nuoriin suunnannut lähihoitaja : siis haluaisin olla tekemisissä lasten kanssa, mutta mikään päiväkoti ei ole mun paikka..
        ja matkaoppaana kun on niin voi hakea myös semmoseks garden oppaaks, eli semmoseks joka on niissä lasten kerhoissa...
        voih... ehkä mun unelma joskus toteutuu...

• make
        suski kirjoitti:

syy on se että haluan olla ulkomailla, tekemisissä ihmisten kanssa ja ammatiltani olen lapsiin ja nuoriin suunnannut lähihoitaja : siis haluaisin olla tekemisissä lasten kanssa, mutta mikään päiväkoti ei ole mun paikka..
        ja matkaoppaana kun on niin voi hakea myös semmoseks garden oppaaks, eli semmoseks joka on niissä lasten kerhoissa...
        voih... ehkä mun unelma joskus toteutuu...

ok, toivotan sitten onnea :). Pistä tosiaan hakemusta sisään, niin siitä se lähtee. Hakiessa tonne voi olla vielä tunkua, kun monet ajattelee sen olevan "hyvän homman", mutta sitten kun todellisuus alkaa selviämään, niin porukkakin harvenee. Mutta kokeile, niin sittenhän tiedät sopiiko se sulle :).

• EL äkeläinen

www.paivola.fi

Itse oon nyt opaskoulussa ja helmikuussa olis lähtö sit töihin. Riippuu aivan henkilöstä tykkääkö matkaoppaantyöstä. Helppoa se ei ole, mutta asenteella pääsee pitkälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      377
      6727
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3916
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      34
      1500
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      41
      1271
    5. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      217
      1176
    6. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1101
    7. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      81
      1026
    8. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      21
      988
    9. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      57
      982
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      942
    Aihe