Laiton perintä ja UO, kokemuksia?

Mies Turusta

Olin aikonut perustaa toiminimen ja aloittaa sen pohjalta tehdä töitä. Kävin AKK:ssa yrittäjätutkinnon ja hain nimeä firmalleni EU:stä. 1.kerta nimi tyrmättiin--> Ranskalainen tuotemerkki liian lähellä ideaani. Muutin yhden kirjaimen ja hain uutta nimeä. Ennenkuin ehdin saada nimen firmalleni, saati aloittaa edes tytö siinä, Turun työvoimatoimisto päätti palkita yritykseni tulla toimeen omillani muutaman kuukauden tyttömyyden jälkeen sillä, että se veti minut petos-syytteestä käräjille. Senmukaan olin jo nimeä hakiessani ollut yrittäjä, enkä heidän mielestään saanut hakea työttömyyskorvausta niiltä päiviltä joilta olin työtän. Tein keikkaa terveydenhuollon parissa vuosi oli 2007-08.

Hgin Käräjäoikeudessa voitin ammattiliittoni ja työvoimatoimiston syytöksen ja sieltä vaadittin hylätä syyte, ja korvausvaatimukset.

Mitä he tekivät? Päättivät työvoimalautakunnassa olla kunnioittamatta Käräjäoikeuden päätöstä ja hakivat v. 2011 ja nyt 2013 ..3300 euron saataviaan nyt 5200e summalla...perustelematta asiaa...lasku tuli Ulosotosta ja kun lähdin selvittämään asiaa ..kaikki pakenevat vastuuta.

Laittomasta ulosotosta vein asian V-S käräjäoikeuteen ja vaadin virkailijoita vastuuseen leittomasta kiusaamisesta ja ulosotosta sekä syytän heitä virkavirheestä. En tiedä voitanko tai häviänkö...palaatn asiaan kevään 2013 aikana....onko teillä vastaavia kokemuksia virkavallan ja viranomaisen törkeästä kohtelusta jne...?!

Sen ainoan kerran kun olen työttömyyden takia asioinut kyseisten laitosten kanssa, minulla ei ole kovin hyvää sanottavaa heistä. Yrittäjää ja työtäntä pidetään rikollisena ..vaikka hän on maksanut kaikki työttömyysvakuutusmaksunsa ja veronsa vuosikymmeniä, kuten minä 50-v. perheellinen mies...ilman rikosrekisteriä toistaiseksi...

Olen ollut aika ihmeissäni noiden laitosten kanssa, joidenka pitäisi puolustaa työnhakijaa ja yrittäjäksi aikovaa....eipä ole kiinnostusta alkaa yrittäjäksi ennenkuin tuo sotku on siivottu minun edukseni asiassa.
Jos toisin käy...en ole varma mitä siitä seuraa....?!

Mitä neuvoksi asiassa?

2

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama mies 50-v.

Vielä täsmennystä. Silloisen liittoni juristi laittoi Hgin Käräjäoikeudelle kirjelmän; jossa se ei vaatinut Turun työvoimatoimiston keksimiä saatavia takaisin, ja lakimies vielä kirjoitti "että vaikka henkilö olisi syyllistynytkin petokseen" (mitä hän ei itse uskonut) ...ei tarvitsisi liiton mukaan rahoja periä.

Käräjäoikeus otti tietysti huomioon tämän. MUTTA siitä huolimatta vuosien jälkeen uusi liiton lakimies (tietämättä asioiden kulkua) päätti harhauttaa asiakasta (minua) vaatimalla saataviaan korkojen kera...?

Otin heihin yhteyttä ja vaadin noudattamaan Käräjäoikeuden päätöstä, kuten kirjelmässäni työvoimalautakuntaankin oikeuden jälkeen....ja silti ja yhä 3-5 -vuoden jälkeenkin he eivät niele tappiotaan ja pitävät siis minua edelleen rikollisena... minusta asenne on pöyristyttävä ja törkeä kunnianloukkaus rehellistä kansalaista kohtaan....

Voisiko kyseessä olla virkamiehen luottamusaseman väärinkäyttö ja UO:n harhauttaminen liiton ja työttömyystoimiston taholta?

Onko siihen olemassa sanktiojärjestelmää; vai saako lyseiset tahot laittomasti kyykyyttää kansalaisiaan lain kirjainta ja päätöstä halventamalla..?

Olisi kiva kuulla ajatuksianne; mikäli tämä case avautuu teille ..?

• Wurg.

Sen verran sotkuinen juttu, että ehdottomasti ota asianajaja, noita juttuja ei kannata lähteä viemään käräjille "minusta tuntuu"-periaatteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      307
      6684
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      50
      5827
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      192
      5332
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4103
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3348
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3343
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      53
      3254
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3018
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2262
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      1125
    Aihe