Kuka on lempitaiteilijasi ja kuka inhokkisi, miksi?

taidekriitikko

Kuka on lempitaiteilijasi ja kuka inhokkisi, miksi? Perustele. Vastaukset kertovat niin taidemieltymyksistä kuin maailmankuvasta ja samalla ihmisestä itsestään.

26

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleisellä tasolla

      Minun lempitaiteilijani on taiteilija joka "ei pureskele" taidettaan valmiiksi vaan antaa katsojan tulkinnalle vapaat kädet. Hänellä on täydellinen ote väreistä joilla hän houkuttelevasti painottaa asioita teoksessaan joihin hän tahtoo katsojan kinnittävän huomiota mutta se ei ole kuitenkaan hänelle itseistarkoitus. Nimittäin monet taiteilijat tietävät miten kikkaillaan vastaväreillä ja yleensä se meneekin överiksi.
      Mielitaiteilijani on sisäistänyt tuon "veteen piirretyn rajan" ja malttaa mielensä.
      Mielitaiteilijallani on lisäksi väreihin "krouvi ote" ja tekstuurit sekä näkyy että tuntuu.

      • Kun luin...

        ...ton aloituksesi uudelleen niin mun olisi pitänyt kertoa myöskin inhokistani.
        No, noiden taiteilijoiden nimiähän minä en rupea tässä paljastamaan mutta noin "yleisellä tasolla" inhokkitaiteilijani on sellainen joka vaikkapa apuvälineiden avulla- kuten viivottimet piirtoheittimet ja valokuvat, saavat niiden avulla aikaan osittain hyvinkin tarkkaa työtä, mutta mutta samassa työssä on erittäinkin kömpelöjä yksityiskohtia jotka kielii siitä kaikki taidot taiteilijalla ei ole hallussa. Yleensä juuri tällaiset ovatkin niitä suuriäänisimpiä ja kovin hanakoita kehumaan itseään. Ilmeisesti he- tai osa heistä tiedostaa nuo puutteensa ja yrittävät jollain tavalla paikata sitä osaamattomuuttaan johdattamalla "puheenaiheet" ihan 'toissijaiseen'. Joskus tällaiset saavat jopa narsistisia piirteitä.
        Useinmiten he yrittävät paikata noita kömpelöjä yksityiskohtia käyttämällä esimerkiksi taivaassa ihan älyttömiä ja absurdeja värejä johdattaakseen katselijan katseen niistä kömpelyyksistä pois.

        Noissa on myös ryhma taiteilijoita jotka selittelevät noita puutteitaan olevansa viehtyneitä "Surrealismiin" ja he tahallaan ovat tehneet ne kohdat teoksissaan 'hassun näköisiksi'. Myöskin he saattavat sanoa ihmettelijöille että "ettekö huomaa että tässä teoksessa on kaksi 'ismiä', eli Realismi ja Naivismi".
        Tällaisten taiteilijoiden ihmiskuvaukset (lue muotokuvat) esimerkiksi näyttävät lähinnä avaruudesta tulleilta ufoilta jotka hät'hätää muistuttavat ihmistä ilman sielua minkä jokainen hyvä muotokuvataiteilija loihtii työhönsä luonnollisena asiana.
        Yleensä niissä on niin paljon anatomia- ja mittavirheitä että 'näköisyys' mallin kanssa on mahdoton.

        Tällaiset ovat minun "inhokkini" taiteessa ja uskonpa että en todellakaan ole ainoa!


      • Minun...
        Kun luin... kirjoitti:

        ...ton aloituksesi uudelleen niin mun olisi pitänyt kertoa myöskin inhokistani.
        No, noiden taiteilijoiden nimiähän minä en rupea tässä paljastamaan mutta noin "yleisellä tasolla" inhokkitaiteilijani on sellainen joka vaikkapa apuvälineiden avulla- kuten viivottimet piirtoheittimet ja valokuvat, saavat niiden avulla aikaan osittain hyvinkin tarkkaa työtä, mutta mutta samassa työssä on erittäinkin kömpelöjä yksityiskohtia jotka kielii siitä kaikki taidot taiteilijalla ei ole hallussa. Yleensä juuri tällaiset ovatkin niitä suuriäänisimpiä ja kovin hanakoita kehumaan itseään. Ilmeisesti he- tai osa heistä tiedostaa nuo puutteensa ja yrittävät jollain tavalla paikata sitä osaamattomuuttaan johdattamalla "puheenaiheet" ihan 'toissijaiseen'. Joskus tällaiset saavat jopa narsistisia piirteitä.
        Useinmiten he yrittävät paikata noita kömpelöjä yksityiskohtia käyttämällä esimerkiksi taivaassa ihan älyttömiä ja absurdeja värejä johdattaakseen katselijan katseen niistä kömpelyyksistä pois.

        Noissa on myös ryhma taiteilijoita jotka selittelevät noita puutteitaan olevansa viehtyneitä "Surrealismiin" ja he tahallaan ovat tehneet ne kohdat teoksissaan 'hassun näköisiksi'. Myöskin he saattavat sanoa ihmettelijöille että "ettekö huomaa että tässä teoksessa on kaksi 'ismiä', eli Realismi ja Naivismi".
        Tällaisten taiteilijoiden ihmiskuvaukset (lue muotokuvat) esimerkiksi näyttävät lähinnä avaruudesta tulleilta ufoilta jotka hät'hätää muistuttavat ihmistä ilman sielua minkä jokainen hyvä muotokuvataiteilija loihtii työhönsä luonnollisena asiana.
        Yleensä niissä on niin paljon anatomia- ja mittavirheitä että 'näköisyys' mallin kanssa on mahdoton.

        Tällaiset ovat minun "inhokkini" taiteessa ja uskonpa että en todellakaan ole ainoa!

        ...mielestäni sellaiset taiteilijat jotka syyttelevät toisia taiteilijoita tällaisista piirtoheitinten, tietokoneiden, tai muiden apuvälineiden käytöstä, ilman minkäänlaisia todisteita tai näyttöjä asiasta, ovat juuri niitä kateellisia inhokkeja. Siihen kun vielä lisätään se että tehdään näitä tällaisia kateellisia syytöksiä nimimerkin suojasta, niin siinä vasta halpamaisuutensa näyttääkin.

        Onneksi näitä yleensä tekevät vain harrastelijataiteilijat kateuttaan, kun eivät itse kykene samaan kuin ne todelliset osaajat joiden teokset ovat heidän valtavan ihmettelynsä kohteena! Alan todelliset osaajat joilla ei ole taitoesteitä maalata mitä tahansa, herättävät valtavaa kateutta, kuten olemme palstalla huomanneet ja jopa taiteen virallistenkin piirien toimijoiden joukossa.

        Koska alalta on pyritty systemaattisesti vuosikymmeniä kadottamaan kaikki osaaminen, innovatiivisuus ja lahjakkuus, sekä ainoiksi vertailukohdiksi tai standardeiksi on nostettu täydellinen lahjattomuus, osaamattomuus ja innovatiivisuuden puute, ei ihme että jos sitä tosiosaamista vielä jostain löytyy, niin se täytyy yrittää ohittaa kuriositeettina tai kieltää vaikkapa noituutena.

        Olemmehan nähneet palstalla lähes kuusi vuotta kestänyttä noitavainoa yhtä alan todellista osaajaa kohtaan ja jos laki sallisi hänet oltaisiin varmaan jo kateellisten toimesta poltettu roviolla! Mutta koska laki ei salli sitä, niin noitavainon se sallii, koska vaino tulee systeemin puolelta, jota pelottaa valheidensa paljastuminen, kun oikea osaaja ja lahjakkuus astuu huoneeseen ottamaan oman paikkansa ja näyttämään systeemin naurettavuuden!


      • Tuossa taas...
        Minun... kirjoitti:

        ...mielestäni sellaiset taiteilijat jotka syyttelevät toisia taiteilijoita tällaisista piirtoheitinten, tietokoneiden, tai muiden apuvälineiden käytöstä, ilman minkäänlaisia todisteita tai näyttöjä asiasta, ovat juuri niitä kateellisia inhokkeja. Siihen kun vielä lisätään se että tehdään näitä tällaisia kateellisia syytöksiä nimimerkin suojasta, niin siinä vasta halpamaisuutensa näyttääkin.

        Onneksi näitä yleensä tekevät vain harrastelijataiteilijat kateuttaan, kun eivät itse kykene samaan kuin ne todelliset osaajat joiden teokset ovat heidän valtavan ihmettelynsä kohteena! Alan todelliset osaajat joilla ei ole taitoesteitä maalata mitä tahansa, herättävät valtavaa kateutta, kuten olemme palstalla huomanneet ja jopa taiteen virallistenkin piirien toimijoiden joukossa.

        Koska alalta on pyritty systemaattisesti vuosikymmeniä kadottamaan kaikki osaaminen, innovatiivisuus ja lahjakkuus, sekä ainoiksi vertailukohdiksi tai standardeiksi on nostettu täydellinen lahjattomuus, osaamattomuus ja innovatiivisuuden puute, ei ihme että jos sitä tosiosaamista vielä jostain löytyy, niin se täytyy yrittää ohittaa kuriositeettina tai kieltää vaikkapa noituutena.

        Olemmehan nähneet palstalla lähes kuusi vuotta kestänyttä noitavainoa yhtä alan todellista osaajaa kohtaan ja jos laki sallisi hänet oltaisiin varmaan jo kateellisten toimesta poltettu roviolla! Mutta koska laki ei salli sitä, niin noitavainon se sallii, koska vaino tulee systeemin puolelta, jota pelottaa valheidensa paljastuminen, kun oikea osaaja ja lahjakkuus astuu huoneeseen ottamaan oman paikkansa ja näyttämään systeemin naurettavuuden!

        ...ei ole mitään järkeä! Miksi kadehtia tuollaista osaamattomuutta mitä nimim. "Kun luin.." edellisessä kuvaili? Eihän siinä olisi edes järjen häivääkään!

        Oli "systeemi" tai ei, mutta nähtävästi "kapula" kolahti ainakin sinun nilkkaasi kuka sitten oletkaan. Enkä minä näe tuossa edellisen kirjoittajan kommentissa mitään pahaa vaikka hän kirjoittaakin anonyyminä! Hän kun ei antanut tuossa vastauksessaan edes mitään nimiä.
        Hän ei syyttänyt "ketään" myöskään apuvälineiden käytöstä, eikä minun mielestäni siinä mitään syytettävää edes olisikaan. Ne menetelmät ovat täysin sallittuja niinkuin ollaan huomattukin, sillä piirtoheitintä ja valokuvaa käytetään suomessa hyvinkin yleisesti. Valokuvista on maalattu ammoisista ajoista lähtien. Osa tekee niin että valokuva heijastetaan kankaalle piirtoheittimen avulla.
        Ja kuka nyt ei olisi käyttänyt maalaustyössään apuna esimerkiksi viivotinta, teippiä tai vastaavaa!? Joten mielestäni ne eivät olleet mitään syytöksiä.
        Olennaisin asia mistä mitä ilmeisemmin pimahdit oli tuo osaamattomuudesta tai kömpelyydestä puhuminen. Ehkäpä juuri se oli sinulle se kipupiste joka nosti itsepuolustusviettisi. Se juuri nähtävästi oli "graalin maljasi" joka vuosi ylitse koska itsekin luultavasti tiedostat puutteesi. Ei aina kannata noin myöntää tai vielä vähemmän paljastaa itseään hyvä herra tai rouva!

        Muuten, kyllä täällä netissä näkee paljon juuri tuon edellisen kirjoittajan kuvailemia töitä, joten yhdyn kyllä häneen täydellisesti siinä niihin hänen inhokkikuvauksiin. Usein ne tapaukset ovat myös kovin viihdyttäviä kun taiteilijat yrittävät selitellä miksi kuvat näyttävät siltä niinkuin näyttävät. ;) Jokaiselle virhevedolle tuntuu löytyvän joku selitys. Ikinä he eivät myönnä osaamattomuuttaan. :)


      • Niin syyttelevät???
        Minun... kirjoitti:

        ...mielestäni sellaiset taiteilijat jotka syyttelevät toisia taiteilijoita tällaisista piirtoheitinten, tietokoneiden, tai muiden apuvälineiden käytöstä, ilman minkäänlaisia todisteita tai näyttöjä asiasta, ovat juuri niitä kateellisia inhokkeja. Siihen kun vielä lisätään se että tehdään näitä tällaisia kateellisia syytöksiä nimimerkin suojasta, niin siinä vasta halpamaisuutensa näyttääkin.

        Onneksi näitä yleensä tekevät vain harrastelijataiteilijat kateuttaan, kun eivät itse kykene samaan kuin ne todelliset osaajat joiden teokset ovat heidän valtavan ihmettelynsä kohteena! Alan todelliset osaajat joilla ei ole taitoesteitä maalata mitä tahansa, herättävät valtavaa kateutta, kuten olemme palstalla huomanneet ja jopa taiteen virallistenkin piirien toimijoiden joukossa.

        Koska alalta on pyritty systemaattisesti vuosikymmeniä kadottamaan kaikki osaaminen, innovatiivisuus ja lahjakkuus, sekä ainoiksi vertailukohdiksi tai standardeiksi on nostettu täydellinen lahjattomuus, osaamattomuus ja innovatiivisuuden puute, ei ihme että jos sitä tosiosaamista vielä jostain löytyy, niin se täytyy yrittää ohittaa kuriositeettina tai kieltää vaikkapa noituutena.

        Olemmehan nähneet palstalla lähes kuusi vuotta kestänyttä noitavainoa yhtä alan todellista osaajaa kohtaan ja jos laki sallisi hänet oltaisiin varmaan jo kateellisten toimesta poltettu roviolla! Mutta koska laki ei salli sitä, niin noitavainon se sallii, koska vaino tulee systeemin puolelta, jota pelottaa valheidensa paljastuminen, kun oikea osaaja ja lahjakkuus astuu huoneeseen ottamaan oman paikkansa ja näyttämään systeemin naurettavuuden!

        Minäkö muka jopa syyttelin!!!? Ketä henkilökohtaisesti saanko kysyä?
        Tahdotko näin ihan oikeasti julistautua yhdeksi joka käyttää noita apuvälineitä/menetelmiä? Ei se ole syyttelyä koska 78% harrastelijataiteilijoista käyttää niitä ja ne ovat ihan luvallisia!
        Minun pointtini olikin että juuri näillä taiteilijoilla ei kertakaikkiaan onnistukaan se luonnollinen "vapaan käden"- piirtäminen/maalaaminen ja se näkyy niissä heidän töissään ihan jokaisella! On tietenkin niitäkin jotka ovat ihan oikeasti lahjakkaita mutta Ne on noteerattu myös "suuren yleisön" keskuudessa monin eri tavoin enkä niitä ala erittelemään varsinkaan tässä ketjussa kun näytät olevan noin asenteellinen. Siis "alan todelliset osaajat" kyllä yleisestikin tiedetään! Ilmeisesti sinä et ole heidän joukossaan kun noin pillastuit! ;-)
        Sinä teet kärpäsestä härkäsen! Se taas kertoo valitettavasti omaa karua kieltään esimerkiksi sinun Oikeasta osaamisestasi. Sille taas minä en voi mitään! Itsehän näin tahdot puolustaa tekemisiäsi!
        Tahtoisinpa todellakin kovasti nähdä kuinka suhtaudut rakentavaan kritiikkiin oman ns. taiteesi ollessa kysymyksessä!? :-D


      • Hei vielä...
        Niin syyttelevät??? kirjoitti:

        Minäkö muka jopa syyttelin!!!? Ketä henkilökohtaisesti saanko kysyä?
        Tahdotko näin ihan oikeasti julistautua yhdeksi joka käyttää noita apuvälineitä/menetelmiä? Ei se ole syyttelyä koska 78% harrastelijataiteilijoista käyttää niitä ja ne ovat ihan luvallisia!
        Minun pointtini olikin että juuri näillä taiteilijoilla ei kertakaikkiaan onnistukaan se luonnollinen "vapaan käden"- piirtäminen/maalaaminen ja se näkyy niissä heidän töissään ihan jokaisella! On tietenkin niitäkin jotka ovat ihan oikeasti lahjakkaita mutta Ne on noteerattu myös "suuren yleisön" keskuudessa monin eri tavoin enkä niitä ala erittelemään varsinkaan tässä ketjussa kun näytät olevan noin asenteellinen. Siis "alan todelliset osaajat" kyllä yleisestikin tiedetään! Ilmeisesti sinä et ole heidän joukossaan kun noin pillastuit! ;-)
        Sinä teet kärpäsestä härkäsen! Se taas kertoo valitettavasti omaa karua kieltään esimerkiksi sinun Oikeasta osaamisestasi. Sille taas minä en voi mitään! Itsehän näin tahdot puolustaa tekemisiäsi!
        Tahtoisinpa todellakin kovasti nähdä kuinka suhtaudut rakentavaan kritiikkiin oman ns. taiteesi ollessa kysymyksessä!? :-D

        ...jäi vaivaamaan tällainen:



        Pastesin tuon koko lausuntosi tänne kokonaan koska se on niin absurdi ja ihan älytön!
        Lähinnä mua kiinnostaa tuo kyseinen taiteilija jota muka on täällä vainottu? Kuka? Voitko myös linkittää meidät hänen taiteeseensa?

        Ja sitten tuo "systeemi" mikä se on? Minulla tulee nyt valitettavasti mieleeni että sinä itse et oikein taida ystäväiseni olla oikein kunnossa noin psyykkisesti katsottuna!?
        Minulle riittää kun kerrot ketä taiteilijaa täällä muka vainotaan? Vai oletko sairastunut tuon taiteilijan puolesta tuohon vainoharhaisuuteesi?


    • voi kuinka..

      ..tahdonkaan nähdä tyypin yrittävän kiemurrella tästäkin ulos!!! No nytpä ei taidakkaan onnistuu! taitaa käydä taas niinkuin ennenkin että "kanava vaikenee". XD! Nyt toi tyyppi on lytätty niiiiin!!!!

    • Johan jäi idiootti..

      ...sanattomaksi! Loppuiko argumentit kun hiukan ladellaan totuuksia?

      • Pistäkäähän ...

        ...jarruja! Tarkoitukseni ei ollut osoitella varsinaisesti ketään noilla kommenteillani. Ainakin yksi lukijoista kuitenkin loukkaantui ikäänkuin olisin tarkoittanut häntä noilla joten ilmeisesti kommenttini osuva.
        Hän....aivan oikein kuitenkin malttoi 'pysyä lestissään' ennenkuin paljasti itsensä kokonaan vaikka asia jäikin kaivelemaan. :)


    • make-fani, not

      Suurin inhokkini on Markku Laitinen Hirsipadontieltä Oulunkylästä.

      • Onko hän...

        ...kenties sinua lahjakkaampi?


      • make-fani,not
        Onko hän... kirjoitti:

        ...kenties sinua lahjakkaampi?

        Ei, silloin hän olisi suosikkini. Nyt hän on vain surkea välikappale piirtoheittimen, viivottimen ja pensselin välissä.


      • Ahaa...
        make-fani,not kirjoitti:

        Ei, silloin hän olisi suosikkini. Nyt hän on vain surkea välikappale piirtoheittimen, viivottimen ja pensselin välissä.

        ...kateuden lisäksi myös vainoharhat vaivaavat!


    • Mr Brainwash

      Lempitaiteilijat ovat :El Lissitzky,Gerhard Richter ja Mark Kostabi.

      • Lempitaiteiljat: Damien Hirst, Jeff Koons, Riiko Sakkinen, Jani Leinonen, Teemu Mäki, Andy Warhol, Nobuyoshi Araki, Paul Gauguin, Pablo Picasso, Francisco Goya, Leonardo da Vinci, Peter Paul Rubens, Marina Abramović, Miru Kim, Salvador Dalí, Yves Klein, Thomas Hirschhorn, Frida Kahlo, Michelangelo, Matthew Barney, Julius Granström ;) - loppujen nimiä en muista tai en pidä olennaisena nyt


      • orfeus87 kirjoitti:

        Lempitaiteiljat: Damien Hirst, Jeff Koons, Riiko Sakkinen, Jani Leinonen, Teemu Mäki, Andy Warhol, Nobuyoshi Araki, Paul Gauguin, Pablo Picasso, Francisco Goya, Leonardo da Vinci, Peter Paul Rubens, Marina Abramović, Miru Kim, Salvador Dalí, Yves Klein, Thomas Hirschhorn, Frida Kahlo, Michelangelo, Matthew Barney, Julius Granström ;) - loppujen nimiä en muista tai en pidä olennaisena nyt

        Regina José Galindo


      • orfeus87 kirjoitti:

        Regina José Galindo

        Josephine Meckseper


      • Jotain linjaa?
        orfeus87 kirjoitti:

        Lempitaiteiljat: Damien Hirst, Jeff Koons, Riiko Sakkinen, Jani Leinonen, Teemu Mäki, Andy Warhol, Nobuyoshi Araki, Paul Gauguin, Pablo Picasso, Francisco Goya, Leonardo da Vinci, Peter Paul Rubens, Marina Abramović, Miru Kim, Salvador Dalí, Yves Klein, Thomas Hirschhorn, Frida Kahlo, Michelangelo, Matthew Barney, Julius Granström ;) - loppujen nimiä en muista tai en pidä olennaisena nyt

        Mikähän noitakin yhdistää?? Jotkut ovat kansainvälisiä huippuja ja toiset taas kotimaan skitsofreenikoita?
        Joidenkin perseitä ehdit vielä nuolla!


      • Hianoo että....
        Jotain linjaa? kirjoitti:

        Mikähän noitakin yhdistää?? Jotkut ovat kansainvälisiä huippuja ja toiset taas kotimaan skitsofreenikoita?
        Joidenkin perseitä ehdit vielä nuolla!

        ..tunnistat ongelmasi!! Skitsofrenia on kuitenkin aika yleinen sairaus suomessa. Jotta ongelmasi olisi enemmän hyväksyttävää niin ei kannata heittää sentää noin överiksi.
        Sen sijaan kannattaa pyrkiä noihin "kansainvälisien huippujen" joukkoon. Sinut tuntien toi raja taitaa olla aika kaukainen ainakin sinulle. Hih! - jopa tavoittamaton XD!


      • Jotain linjaa? kirjoitti:

        Mikähän noitakin yhdistää?? Jotkut ovat kansainvälisiä huippuja ja toiset taas kotimaan skitsofreenikoita?
        Joidenkin perseitä ehdit vielä nuolla!

        mielenkiintoisuus yhdistää. kaikissa noissa taiteiljoissa on puolia joista pidän ja puolia joita inhoan suuresti - täydellistä taiteilijaa ei olekkkaan - jos en minä jonain päivänä, siis että toteuttaisin omaa taidemakuani täydessä mitassa.


    • wannabeartist

      salvador sali! ja maalaus missä on mies joka punnertaa itseään ylöspäin haljenneesta maapallosta.

      tulkitsen maalauksen ihmisen muuttumisesta omasta maailmasta osaksi yhteistä planeettaa.

    • prokuraattori

      suosikki: mauno markkula
      inhokki: "oikeudeton"

    • ? Veli Salmi ?

      Turusta ostimme öljyvärimaalauksen, jonka on signeeranut
      V.S. -52. Taiteiljan nimi on Veli Salmi.
      Kankaalle maalattu 35X25 cm maalaus on myös kehystetty aikansa arvokkailla kehyksillä.
      Aiheena on rantasauna, josta tulee savua, soutuvene, järvi. Siis perisuomalainen maisema, mutta erittäin aidon tunnelmallinen.
      Maksoi aika vähän.
      Onko kukaan kuullut mainitusta taiteilijasta.

    • Muisti pätkii

      Taulu on hyvän taitelijan tekemä. V.T. kauppiaana olen joskus törmännyt samaan nimeen. Ehkä kymmenisen vuotta sitten. Maalaus oli joku perinteinen rantamaisemaidylli. Muistikuva on, että oli hieno teos. Sain siitä aika hyvän hinnan. Mutta en muista sitäkään.

    • Ostaja voisin olla

      Myytkö sitä?

    • ?Veli Salmi?

      Voisin myydäkin. Se on niin hieno, että pyydän vähän enemmän kuin maksoin. Sanotaan 150 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1955
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      34
      1883
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      78
      1593
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1442
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      311
      1389
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1212
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1149
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1079
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      43
      1021
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      255
      951
    Aihe