Minkälaista seutua Kukostensyrjä on asua ?
Kukostensyrjä
32
3181
Vastaukset
- skdjvoih54545
Asun itse siinä lähellä ruununmyllyssä, ja lenkkeilen usein kukostensyrjässä. Molemmat ovat todella rauhallisia asuinalueita, varsinaisia lapsiperheiden mekkoja. Päiväkodit ja koulut ruununmyllyssä. Leikkipuistojakin joka nurkan takana. Jossain tilastoissa ruununmylly oli muistaaksen rankattu Hämeenlinnan arvostetuimmaksi asuinalueeksi
- sivullinen....
Todella kauniisti rakennettu.
Varsinainen satumaisema näin talvella varsinkin.
Mahdetaanko sinne rakentaa jotain kauppaa?Olin havaitsevinani viedessäni lasta kaverille leikkimään. - Napalankoja
Ainakin mukavia likkoja siellä asui 90 - 00 luvulla. ;)
- kivaa seutua
Mikäs täällä ollessa, kuten mainittu, rauhallista seutua. Kolme vuotta täällä olen asunut eikä minkäännäköstä meteliä, kadun toisellapuolella on välillä bänditreenit mut eipä haittaa, ei se musiikki järin kovaa soi, ja kuunteleehan sitä :).
Kauppa lähellä, hyvät kulkuyhteydet jos ei omaa autoa ole, busseja menee puolen tunnin välein, ellei tiheemminkin.
Ei valittamista. - Toinen puoli
Niin, rauhallista on mutta kävelymatkan päässä ei ole mitään palveluja. Aina otettava auto. Kaikki harrastusmahdollisuudet on muualla, esim lätkä tai futiskenttä. Siis ihan ulkoilmapaikat on täällä tosi onnettomat. Eikä ole kyllä nuorille mitään paikkaa, kaduilla se on maleksittava.
Mutta jos on varautunut siihen että aina autolla niin ihan kiva ja rauhallinen paikka,
Ei kuitenkaan mikään paras alle mopoikäisille lapsille. Kulkeminen on pieni ongelma.- justjoo5
Aivan, eli kaikki palvelut suoraan ulko-oven taakse?
Juuri se tälläseudulla onkin hienoa, ettei ole markettia tuossa sadan metrin päässä.
En kyllä kaipaa mitään pentujen seurojen huonettakaan, kumma ettei nämä nykyajan kakarat keksi mitään muuta kuin sitä " kadulla maleksimista" Kummasti sitä 70-luvulla keksittiin touhua. Mutta eihän nykypäivänä pennut tee muuta kuin istuuvat tietokoneitten ääressä..kuinka moni näistä tuntee sellaset pelit kuin Vinkki, 10-tikkua laudalla? Varmaan joutuvat googlettamaan..
Kyllä, kyllä, KÄVELIMME jopa kauemmakskin esim luistelemaan, jos tarve vaati, tai kuljettiin bussilla..bussirahaa tuli kotitöitten auttamisesta..ainiin, eihän nykyään kakaroitten tarvitse tehdä yhtään mitään..muutenkin saavat uusimmat pelit ja vehkeet..
Syyttäkää ihan itse itseänne, että pentunne ovat avuttomia .
En vihaa lapsia/nuoria/teinejä..vika on ihan jossain muualla.. - Toinen puoli
justjoo5 kirjoitti:
Aivan, eli kaikki palvelut suoraan ulko-oven taakse?
Juuri se tälläseudulla onkin hienoa, ettei ole markettia tuossa sadan metrin päässä.
En kyllä kaipaa mitään pentujen seurojen huonettakaan, kumma ettei nämä nykyajan kakarat keksi mitään muuta kuin sitä " kadulla maleksimista" Kummasti sitä 70-luvulla keksittiin touhua. Mutta eihän nykypäivänä pennut tee muuta kuin istuuvat tietokoneitten ääressä..kuinka moni näistä tuntee sellaset pelit kuin Vinkki, 10-tikkua laudalla? Varmaan joutuvat googlettamaan..
Kyllä, kyllä, KÄVELIMME jopa kauemmakskin esim luistelemaan, jos tarve vaati, tai kuljettiin bussilla..bussirahaa tuli kotitöitten auttamisesta..ainiin, eihän nykyään kakaroitten tarvitse tehdä yhtään mitään..muutenkin saavat uusimmat pelit ja vehkeet..
Syyttäkää ihan itse itseänne, että pentunne ovat avuttomia .
En vihaa lapsia/nuoria/teinejä..vika on ihan jossain muualla..Sepä se, ennenkin käveltiin kauemmaksi luisteleen. Sama ongelma nykyään.
Kauppoja oli ennen paremmin ympärillä, saunamäki, sereeni ja oliko se valintatalo siinä laanitty/kikaristo risteyksessä. Ja oli grillikioski päämajakin jonkin aikaa, samoin ärrä saunamäen pihassa. Eihän noi päämajaa lukuunottamati olleet kukoistensyrjällä, mutta kävelymatkan päässä.
Ei sitä mitenkään voi kiistää että kulkuyhteydet on vähän työläät kauppoihin ja harrastuspaikoille, esim. Jäähalli, palloiluhalli, musiikkiopisto, uimahalli ym.
Ei noihin lapset täältä omin avuin talvipakkasessa pääse, autolla on vietävä.
Enkä sanoisi sen laiskuudesta johtuvan. Kyse on ajankäytöstä, kun läksytkin on tehtävä niin ei vaan aika riitä kävellä toiselle puolelle kaupunkia ja takaisin. Ja linja-autolla menee vaihtoineen vielä enempi aikaa.
Mutta kukoistensyrjä on hyvä paikka, minulle kelvannut jo yli 40v.
- katumapop
harakkamäki -kukoistensyrjä.. karmeaa seutua, virkavalta aina paikalla,puukotuksia,juopottelua ym. tosi unelma-alue.
- pulikukoistensyrjä
kyllä, näin on asia. laitapuolenkulkijoille suunnattua aluetta.
- Yleensä hiljaista
Yleensä rauhallista, joskus saattaa liikkua karhu tai jotain muita
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013021016657236_uu.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=4Igd8Kt1xuQ - dbsx
Kaksi aluetta mihin en menisi missään tapauksessa KATUMA ja JUKOLA.
- Kuullut tutulta
Ihan hirveetä köyhälistön slummia. Kaikki asukkaat veloissa korvia myöten ja pakkohuutokauppoja jatkuvasti. Työttömyyttä ja perheongelmia joka toisella.
- rauhallista on
Mukava asuinalue
Jokunen alkuperäinen asumus, joiden ympärille rakennettu 30 vuoden aikana useampi omakotitalorypäs. Luontoa ja väljyyttä kyllä riittää.
Osa talonsa maksaneita eläkeläisiä, osa viimeksi rakentaneita lapsiperheitä. Siis ihan normi- ihmisiä.
Palvelut riittävän lähellä ja hyvät kulkuyhteydet keskustaan.
Ruununmyllyn koulu turvallisen matkan päässä.
Tuleva "sairio" kun sukupolvenvaihdokset alkavat tulla ajankohtaiseksi.
Vanhusten palvelutalokin tuossa valmistumassa. - epätietoinen Hämeest
Onko siellä ihmisillä kovatkin normit?
- Muunneltua totuutta
Lähes joka päivä ympäri vuoden nurkalla paukkuu kun armeija treenaa lähellä olevalla Hätilän ampuma-alueella. EI mitään rauhaa, ikkunat helisee ja astiat pomppii keittiön kaapeissa. Mukavaa seutua jos tykkää asua sotatoimialueella. Miksi alueen asukkaat ei kerro koko totuutta "tästä luonnon rauhasta"..asunnon arvon putoaminenko peloittaa..???
- Korohoro...
Kaikkeen tottuu, kunhan kaapit on kunnolla kiinni seinässä.
- Pasi PaineAalto
Korohoro... kirjoitti:
Kaikkeen tottuu, kunhan kaapit on kunnolla kiinni seinässä.
Niin ja astiat kaksipuolisella supertarralla kiinni astiakaapeissa, taulut seiniin naulattuina neljästä kulmasta ja mitään tavaroita ei kannata jättää pöydille, kun ne ovat jytkyjen jälkeen pirstaleina lattialla. On se hienostoalue vimosen päälle.
- Nimmari
Pasi PaineAalto kirjoitti:
Niin ja astiat kaksipuolisella supertarralla kiinni astiakaapeissa, taulut seiniin naulattuina neljästä kulmasta ja mitään tavaroita ei kannata jättää pöydille, kun ne ovat jytkyjen jälkeen pirstaleina lattialla. On se hienostoalue vimosen päälle.
PPA liiottelun mestaiainesta. Taidat olla kiireinen ja ihan turhaan.
- parempi-oomat
Nimmari kirjoitti:
PPA liiottelun mestaiainesta. Taidat olla kiireinen ja ihan turhaan.
Parempi että omat paukuttelee kuin itänaapuri. Saisi Suomen pojat harjoitella enemmänkin. Reservi myös.
- kukosiin
Se on ihan Eliittialuetta Hämeenlinnassa
- rajala2
Pari ökytaloa pilaa kyllä maisemaa??Rajalantorppari,
- HLK
Itse olen asunut Kukostensyrjässä vuodesta 2000 lähtien. Todella miellyttävä ja ennen kaikkea rauhallinen alue, jolta en olisi valmis kovin monelle muulle Hämeenlinnan alueelle muuttamaan. Alueella asuu vieläkin melko paljon lapsiperheitä, vaikka keski-ikä taitaakin olla pikkuhiljaa nousemassa. Lähimpiin palveluihin on toki matkaa parisen kilometriä, mutta pidän sitä ihan positiivisena asiana - mielummin näin. Olen oppinut arvostamaan myös vapautta jonka päättyvän ja rauhallisen kadun varrella asuminen tarjoaa; Naapurit eivät häiriinny nurmikon ajosta, mattojen tamppauksesta tai ylimääräisistä äänistä. Yleensä täällä on hiljaista, mutta jos naapurissa päätetään pitää kesä -tai grillijuhlat, ei se haittaa tällä ketään. Päin vastoin menneinä vuosina Kukostensyrjässä on järjestetty naapureiden kesken yhteisiäkin katujuhlia, joihin on kutsuttu kaikki kadun asukkaat ;) Näin siis ainakin tuossa viereisellä kadulla Hakaportintiellä.
Hätilän ampuma-alueen lähimmälle ampumaradalle on matkaa hieman yli 1,5 kilometriä. En voi kaikkien asukkaiden puolesta puhua, mutta omalle paikalleni ei meinaa kuulua edes tavalliset kivääriammunnat. Parina päivänä kuukaudessa Hätilässä saatetaan räjäytellä ja ampua järeämmillä aseilla, jolloin äänet kuulee selvästi, mutta koska aluetta suojaa jonkin verran metsää ja kalliota niin esimerkiksi Janakkalaan tiedän äänien kuuluvat paljon kovempina. Puolustusvoimien ajoneuvot sirtyvät ampuma-alueelle Etuhätiläntietä Ruununmyllyn alueen kautta, en tiedä aiheuttaako se asukkaille siellä häiriötä. - Porontaljallaköllöllään
Mäkin olin siellä kerran grillijuhlissa ja mukavaa oli. Pääsin livauttamaankin yhden talon emäntää grillikatoksessa kun muut olivat jo sammuneet
- eisammunut
Taas joku nähnyt unia.Minä se olin joka sinun muijaasi pani sillä välin kun olit grillaamassa.
- VihonviimeinenPaikka
slummia
- Varakkaat
Länsipuolen velkavankiko siellä taas purkaa pahaa oloaan? :D
- hyväkukostensyrjä
Hyvä paikka asustella. Linja-autollakin pääsee kohta ilman vaihtoa jumalan selän taakse Loimalahteen ja Hirsimäkeen, sinne en muuttaisi ihan äkkiä.
- HarvialaVersusK-syrjä
Harvialassa ne eliitit asustelee. Ei köyhille tarkoitettu.
- keskustassaAsuva
syrjäinen slummi
- kaukana.kaikesta
Syrjä tarkoittaakin syrjäistä.
- Mammanpoika61
Eikös tällä alueella asu niitä ns yksilö porvareita, joiden talot ja autot erottuvat huomattavasti normaalista massasta.
- HelvetinSähkö
Ainakin sähkösika asuu siellä. Äänestä kyllä erottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995