UUSI PUOLISO HAUKKUU LASTANI SUUTTUESSAAN! mikä neuvoksi?

ero vai ei.

Olen seurustellut vajaan vuoden mieheni kanssa. Hän on rakastava, hellä ja lapsirakas. Meillä on ollut ongelmia enemmän ja vähemmän puolison sairauden vuoksi(nyt jo kunnossa), myöskin lasten väliset suhteet välillä hiertäneet.

Suurin ongelma tällä hetkellä on se että minun9v tyttöni on tempperamenttinen ja välillä jopa huonokäytöksinen, saattaa syyttä suotta kiroilla ja nimitellä jopa miestäni. Ongelma on että kun miehelläni menee hermot, hän huutaa kovalla äänellä ja lisäksi haukkuu lapseni mm. sairaaksi, räkänokaksi ja mitä vielä. kerran riidan yhteydessä kun puolustin lastani kun haukkui ja mies lähti pois sanoi vielä tytölleni että jos ero tulee hän on syypää ja muistaa sen koko loppuelämänsä.

Olen koittanut sanoa miehelle että missään tilanteessa ei saa haukkua aikuinen lasta. ei edes ole oma isä, joten suhdekkin on ihan eri. Anteeksi ei pyydä kun kuulemma käytös jatkuu samanlaisena vaan saattaa lähteä pois joksikin päiväksi ja asia jää selvittämättä. Minä en saa häntä ymmärtämään että sopiminen ja anteeksi pyytäminen olisi tärkeää. lapsen paha mieli purkaantuu minuun ja mulla on raskasta.

komentaa omia lapsia samalla lailla ja kuulemma ovat parempi käytöksisiä kun minun tyttö. ei ymmärrä kun koitan sanoa että aikuisen on tehtävä aloite sopimiseen. 9v osaa jutella jos aikuinen antaa ymmärtää että haluaa myös sopia. jos tämä asia ei selviä niin ero on ainoa vaihtoehto.

haluan mielipiteitä mitä teille tulee tästä mieleen. Mies on myös todella pelottava suuttuessaan. jopa minä säikähdän. muuttuu enkelistä piruksi alle sekunnin ja varoittamatta. Se on myös ongelma. Lapset ei osaa varautua että milloin homma menee miehen sietokyvyn rajalle tai yli.Suuttuu harvoin mutta sitten elämä on pilalla pitkään. Tyttö ja minä emme tollasia loukkauksia unohda ikinä vaikka mies väittää että haukkuminen liittyy tilanteeseeen jossa lapsi käyttäytyy huonosti ja kyllä ne sen ymmärtää sopimattakin. itse taas olen ihan eri mieltä.

35

4407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehesi on sairas

      Minulla lapseni on aika ykkönen ja tuollainen mies lentäisi mäkeen heti.
      Hyvä, että puolustit lastasi ja ajattelet eroa.
      Mies vaikuttaa epävakaalta ja viittaa ikävä kyllä mt-ongelmiin.

      Minkälainen ihminen syyttää lasta aikuisten parisuhdeongelmista?
      Ei ainakaan terve päästään.

      Suoraa tekstiä kyllä, mutta ajattele kuinka onnellinen voisit olla ilman tätä miestä ja kuinka hyvin lapsesi voisi.

      Tiedän kokemuksesta kuinka mukava ja ihana mies voi olla ja sitten muuttuu hetkessä aivan toiseksi ja tiedän tunteen, kun pelästyy toisen käyttäytymistä.
      Silloin pitäisi jo ymmärtää ottaa järki käteen vaikka tunteet muuta sanoisivatkin.
      Jossain vaiheessa voi tulla väkivaltakin kuvioon vaikket sitä vielä uskoisikaan.

      Pelasta itsesi ja lapsesi ja ota tästä opiksesi miesten suhteen.
      Niin tein minäkin.

      • Anonyymi

        Olet syyllistynyt tätä miestä kohtaan kirjoituksessaan kunnianloukkaus een, joka on tuomittava teko


    • Isä vm-76

      Suoraan sanottuna kenkää tuollaiselle miehelle - hän on kyntensä näyttänyt.
      Ei tuollaista käytöstä voi suvaita - ainakaan mieheltä joka ei näe käytöksessään mitään tuomittavaa. Lasten syyllistäminen on pahinta mitä voi tehdä.
      Ja mikä takaa että seuraavallakin kerralla homma jää vain huutamiseen.

      Kyllä minultakin päreet palaa - joskus liian helposti. Tarkoitukseni ei siis ole jeesustella. Mutta isän jyrähdys siivoamisesta on kuitenkin ihan toista luokkaa kun jättää pieneen sydämeen ikuinen arpi siitä, että hänen toimensa saattavat olla syynä vaikkapa aikuisten eroamiseen.

      Näin minä ajattelen putkiaivojeni kautta.

    • aitu1

      Ei jumakauta, olen itse tuon helvetin menny läpi ja vielä tyhmä tein yhteisiä lapsia miehelle. Oi autuus mitä nämä nuoremmat lapseni ovatkaan, hellantelttuja. viisivuotta sitten kolmenkympin sota loppu ja metrimultaa päälle. Olisipa nämä aatokset ja tämä elämänviisaus ollut silloin. Turhaan sulle on sanoa "eroa heti" et sä usko kuitenkaan. Kantapäänkautta oppisi otat ja sitten joskus, kiroat tyhmyyttäsi. Kokeneena vain kirjoittelen!

    • Pieni suuri ongelma

      Miehesi on ilmeisen äkkipikainen luonteeltaan. Luonne käy ajan oloon rasittavaksi niille jotka joutuu sen kohteeksi. Hänen olisi mietittävä omaa suhtautumistaan asioihin. Hän ei osaa neuvotella eikä puhua asioista, vain suuttua. Suuttumuksella hän osoittaa mitä mieltä on ja häntä on loukattu. Hän ei etsi syitä miksi riitoja tulee ja olisiko niihin parannuskeinoa. Kokeeko hän olevansa kodissasi liikaa koska lähtee päiviksi pois?
      Lapsesi iässä nuori alkaa kapinoimaan omiakin vanhempiaan vastaan. Haastavampaa on kun perheessä on uusi aikuinen jakamassa kaiken. Olisiko sinulla itselläsi parantamisen varaa lapsesi suhteen. Opetatko lastasi käyttäytymään kunnioittavasti aikuisia ihmisiä kohtaan? Voit selittää lapsellesi että aikuisellekin tulee paha mieli riidoista ja toista ei saa tahallisesti ärsyttää. Jos lapsi on saanut paljon tahtoaan läpi ja näkee että aina puolustat häntä kun riita tulee miehesi kanssa, voi lapsesi käyttää tuota tilannetta hyväkseen että mies lähtisi kodista. Tytär voi kokea miehesi kilpailijana kodissanne. On selvää että jokaisessa perheessä tulee erimielisyyksiä, ovatpa ne verisukulaisuus perheitä tai uusioperheitä. On vain opittava elämään jokaisen ehdoilla. Jokainen joutuu joustamaan ja tekemään kompromisseja.

    • Saman kokenut

      Olen hiukan eri mieltä.
      Sinun pitää miehen kanssa sopia raamit miten lapsen rumaan puheeseen puututaan ja yhdessä esitätte asuat lapselle. Onhan kohtuutonta jos lapsi saa puhua miehellesi mitä tahansa ja sinä hyväksyt sen.Etkö kunnioita miestä tai parisuhdetta. te kuitenkin olette perheen aikuiset.

      Ei sen paremmin lapsi kuin aikuisenkaan saa puhua tärkeästi ja saitkin tuossa edellisessä viestissä hyviä ohjeita.

      Nyky lapset on opetettu sellaisiksi että kaikki pyörii heidän ympärillään. Se ei ole oikein, että lapsi näkee miten aina mies saa moitteet kun lapsi rääkyy hänelle. Osaa rikkoa teidän suhteenne. Kun sanot, että mies on muuten mukava, koeta löytää joku aikuisten juttu tähän väliin.

      Nyky lapset ovat aivan rajatttomia ja se on suuri ongelma tässä yhtesikunnassa. 9-vuotias alkaa tula murrosikään, osaa varmasti puhua kauniisti kun kerrotte että sitä odotetaan.
      Mies kiihtyy lähinnä sinulle kun et löydä lapselle sääntöjä.

      • Homma hanskaan.....

        Olen samaa mieltä parin edellisen kanssa. Miksi annat tyttösi käyttäytyä kuin häirikkö? Itse olisin kauhuissani jos lapseni kiroilisi ja räyhäisi kellekkään aikuiselle. Ajattelisin myös niin että räkänokat räyhää. Sori, mut ei kuulu lapsen toimintaan vaikka kuinka on temperamenttinen. Rajat äkkiä tommoselle touhulle!!! Ehkä se miehesikin rauhottuu haukkumasta tyttöä kun tämä osaisi niellä törkeät sanansa.


    • äitix33

      Anna miehen mennä, laita kassi valmiiksi oven ulkopuolelle!

      Lapsesi on tärkein!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Juuri noin. Ei se oo biologinen isä.


    • ero vai ei

      kiitos vastauksista! kyllä, olen puhunut lapselleni miten aikuisia kohtaan käyttäydytään. ei haukuta, ei kirota. mutta veikkaan että mieheni tuli liian pian käyttämään omaa kasvatusmetodiaan perheessämme. tyttöni on jo katkera mieheni haukkumisista,on saanut niitä aiemmin välillä aiheetta(hänen oman poikansa syy oli yksi riita josta syytti minun tyttöä ja haukkui sairaaksi kun tyttö raivostui hänen pojalleen).

      Minulla menee pasmat sekaisin kun mieheni "kasvattaa" huutamalla ja haukkumalla niin oon niin shokissa että en tiiä mitä tekisin. olen sanonut että komentaa saa mutta samalla EI henkistä loukkaamista. Se ei unohdu. Huudosta lapsi ymmärtää että on käyttäytynyt väärin mutta ymmärtääkö että haukkuminen liittyi vaan tilanteeseen jos asiaa ei keskustella. KYLLÄ mieheni inhoaa riitoja yli kaiken joten ei niitä osaa sopiakaan(paitsi minun mielestä omien lapsiensa kanssa).

      juurikin nyt mies on muualla miettimässä käytöstään ja samalla täällä saa tyttö miettiä käytöstään. Mutta se että lasta loukataan vaikka mikä on riita, en vaan voi hyväksyä. :/

      • Anonyymi

        Vieraalla aikuisella ei ole mitään oikeutta tulla huutamaan toisten kotiin toisten lapselle!!!


      • Anonyymi

        Kasvatusvastuu lapsestasi on sinulla. Ja huutaminen ja raivoaminen: se on raivari, ei se ole kasvattamista!
        Kyllä aikuisella on ensin se vastuu omasta käytöksestään, ja lapsi on lapsi jonka kanssa pitää harjoitella sitä oikeanlaista käyttäytymistä.


    • Isä vm-76

      On ristiriitaista että toisaalta neuvotaan että pitää muistaa kuka on aikuinen ja lapsen pitää heitä kunnioittaa mutta silti puolustellaan että tämä aikuinen saa haukkua lasta täysin ei-aikuismaisella tavalla.
      Toki syytä voi olla 9-vuotiaassakin ja mahdollista että haluaisi omia äidin itsellään. Mutta sitä suuremmalla syyllä miehen pitäisi tällöin myös huomata tilanne ja toimia sen mukaan: olla isähahmo.
      Minulle ainakin tulee mielukuva miehestä jolla on nyt perheessä omia lapsia ja sitten joku ylimääräinen kakara. Uusioperheessä kuitenkin kaikki lapset tulisi olla molempien vanhempien "omia".

    • Onnen ydinperhe

      Me säästyimme haukkumiselta kun minä kielsin ettei mies saa tuoda uusia naisiaan meille eikä lastenmme lähelle. Kaikki on mennyt todella hyvin, kun emme halunneet olla naikkosten kanssa tekemisissä, emme halunneet enempää ongelmia kuin olemme nyt saaneet kun naiset rikkoivat perheemme.
      Kaikelta pahalta olemme säästyneet kun laitoin rajat, että naikkoset ei tule meille, emmekä me mene heitä katsomaan. Lasten lähelle ei missään nimessä saanut menneä, sillä emme halunneet että heitä haukkuisi katkerat perheenrikkojat ja lapset pelkäisivät paljon. Emme ole mihinkään heitä tarvinneet.
      Olemme erittäin onnellisia, kun ei ole ollut haukkuvia ihmisiä lähellä. Vaikka estivät kostoksi miehen tapaamisen meidän kanssa, niin se oli pieni paha siitä, että meitä olisi kiusattu ja haukuttu mielin määrin.

      • lissuuuuuuuuu

        no tulihan se Lissun kommenttikin sieltä :D


    • järkipeliin

      Olet seurustellut VAJAAN vuoden mieheni kanssa ja riitanne ovat jo tuota laatua.. Lapsia tai ei, suhteenne ei ole kunnossa. Ja anna kun arvaan: miehen sairaus on henkistä laatua.

      Ota ero.

      • Miehenkipeys syynä

        Siis miksi taas piti pamauttaa heti hynttyyt yhteen? Itsekin myönnät, että mies tuli liian pian siihen perheeseen kasvattajan paikalle. Älä ny hyvä akka pane himojasi lasten edelle... IHMINEN PYSTYY ASUMAAN ILMAN SEKSIKUMPPANIA.


      • Anonyymi
        Miehenkipeys syynä kirjoitti:

        Siis miksi taas piti pamauttaa heti hynttyyt yhteen? Itsekin myönnät, että mies tuli liian pian siihen perheeseen kasvattajan paikalle. Älä ny hyvä akka pane himojasi lasten edelle... IHMINEN PYSTYY ASUMAAN ILMAN SEKSIKUMPPANIA.

        Totta. Seksiä voi käydä harrastaa muualla. Niin minä teen. Sanon isolle lapselle että käyn ystävällä. Se riittää että saan seksiä vakituiselta panokamulta. Joten meillä ei vieras mies ole määräilemässä.


    • Onnen ydin perhe

      Juuri tuollasen takia estin omia lapsiani joutumasta isänsä naikkosten kysniin. Emme halunneet että lapsemme joutuvat moisen kiusan ja epätoisen naikkosen sylkykupiksi.
      Tottakai varmaan sitä naikkosta harmittaa, ettei päässet meille haukkumaan ja sotkemaan, mutta olen tiukka äiti, ja tarkkaan katsoin missä lapseni aikaa viettää ja kenen seurassa.
      Oli onni että estin naikkosten meille tulon. Ei tarinnut koskaan pelätä että lapset kasvaa keiroon huonoista vaikutteista. Mieskään ei koskaan pakottanut lapsiaan luokseen katselemaan naikkosiaan eikä tuonut meille, emmehän mekään menneet koskaan heitä katsomaan.
      Emme halunneet olla missään tekemisissä juuri lasten vuoksi, että he saivat elää ja olla lapsuuden rauhassa. Nyt kiittävät siitä minua ovat onnellisia että äiti oli heidän puolella, ja ei koskaan hylännyt.
      Lapset oli aina etusijalla mulla.

      En uskalla edes ajatella millaisia olisi lapsemme nyt jso naikkoset olisivat päässeet olemaan lastemme kanssa, huh huh... mies itsekin tajusi että hänen naiset on erittäin huonoa seuraa meille, eikä edes ehdottanut, että me tulisimme heitä katsoman. Ei kehdannut, kun vaihtoi lapsensa ja hylkäsi naikkosten tähden. Nyt hävettää nyt hävettää, onneksi lapset hylkäsi isän, sitä saa mitä tilaa.

      Jos omat vanhemmat ei ajattele lastensa parasta ja suojaa, heitä, niin kuka sen tekee? Ellei yhdessä niin toinen sittten. Se on mun motto.

      Hoida omat lapsesi niin kuin toivoisit heidän aikanaan kohtelevan ja arvostavan sinua.

      • Voi miten tylsää

        Lissulla taas samaa skeidaa. Voisitko kertoa vaihteeksi jotain muuta? Oikeesti! Olet jakanut elämäsi trauman täällä niin usein, et voisitko vaihtaa tarinaas johonki muuhun?! Alkaa kyllästyttää muakin.... Sitä paitsi on niin masentavaa lukea tota samaa liturgiaa aina uudestaan ja uudeataan!


    • tärkeitä asioita!

      Ei sun tarvi lukee mitään tarinaa täällä, ja opettele kirjoittamaan. Mitä trkoittaa uudeataan???

      Lissun kirjoitukset menee sydämeen asti, niitä pitää tutkiskella tarkkaan, ja paljon täällä ihmiset lukevat niitä kun vastauksia tulee eniten mitä muihin.

      Vaikka lissu ei henkilönä ehkä ookkaan kiva, niin paljon on tärkeää asiaa ja erittäin fiksu ihminen.

      • fgjhjm,

        TÄÄ ON NIIIIIIN PARAS
        "itä trkoittaa uudeataan???"

        trkoittaa Bua-hah-haaa

        Vedä lissu ittes jojoon


      • vaikene jo.

        Tosi säälittävää kehua ittees, jos ei mitään kannatusta saa niin vois pitää turpas kiini.


      • olet kateellinen
        vaikene jo. kirjoitti:

        Tosi säälittävää kehua ittees, jos ei mitään kannatusta saa niin vois pitää turpas kiini.

        No turpaani en pidä kiinni, pidä sinä ja anna toisten kertoa asioita. Ei ole pakko lukea. Olet vaan mulle kateellinen, kun olen osannut hoitaa asiani paremmin kuin sinä, tai meidän ex isä/ex mies. Jota lapsetkin karsastaa ja karttaa.. ei ole kiva isälle ei ole ei...mutta pääasia että lapsillani on kaikki hyvin.


      • Jepjep
        fgjhjm, kirjoitti:

        TÄÄ ON NIIIIIIN PARAS
        "itä trkoittaa uudeataan???"

        trkoittaa Bua-hah-haaa

        Vedä lissu ittes jojoon

        Hehe "tärkeitä asioita" yritti pistää fiksun näpyn, mutta pilkka sattuikin omaan nilkkaan....voi tZiiiisus että naurattaa :D Tää on niin paras :D....trakoittaa...just just!!


    • Kokemusta tällaisist

      Luiskaan vaan niin sanotusti tuollaonen mies. Kertomasi käytöksen mukaan hänellä ongelmia henkisellä tasolla ja kuullostaa erittäin häiriintyneeltä henkilöltä aikuinen joka syyllistää lasta tyyliin " jos tulee ero se sinun vikasi jne..." Ei tasapainoisen aikuisen puheita tuollaiset tosiaankaan. Pihalle vaan ja heti jos minulta kysytään. Ennen pitkään käy käsiksikin ja saa aikaan vielä pahempaa jälkeä, koska noin nopeasti hiiltyy.

    • hophophop

      Haluatko pilata lastesi elämän ?
      Tuollainen ukko ja äkkiä sinne minne kuuluukin. Näitä miehiä on pilvin pimein jotka tallovat uusioperheen helvettiin. Nyt avaa silmäsi ja ymmärrä miten paljon surua ja murhetta mokoma ukko on aiheuttanut pikkutytöllesi. Totta kai hän puolustautuu, millä muulla tavalla kuin sanallisesti. Äiti on tärkeä tytölle koko loppuelämän, vieraalla ukolla ei ole mitään merkitystä. Et voi rakastaa sellaista miestä joka käyttäytyy sivistymättömästi ja kohtelee lastasi huonosti. Miehesi ei ole saanut tarvittavia eväitä niin suurelle matkalle mihin hän on ryhtynyt.
      Toivon tytön puolesta että elätte sulassa sovussa ilman miestä. Punnitse ITSE mikä on sinulle tärkeämpää ! Mikä LAPSELLE ! Lapsi kantaa haavoja läpi elämän mukanaan, miehesi sanansivallukset kaikuvat vielä aikuisiässä hänen korvissaan. Hänestä pitäisi kasvaa tasapainoinen ja reipas aikuinen, nainen. Miten käy kun hänet lytätään jo miehen suusta ennen teini-ikää. Miehesi pitäisi olla esimerkkinä vanhempana, hän ei ole siihen kypsynyt kun on itsekkin vielä täysi raakile.

    • Julmia on ihmiset

      En ymmärrä miksi et tee mitään? Jos näet että lastasi loukataan, niin luulisi nyt äidin reagoivan jos mies ei sitä osaa.

      Kun itse olet kasvattanut lapsen hyväksymään jokaisen ihmisen sellaisenaan myös virheineen, niin annat sen paistua lapsen mielestä kun vieras ihminen saa loukata ja haukkua miten lystää. En siis voi ymmärtää. Mikään ei estä sinua puolustamasta omaa lastasi. Se on vaan sun tehtävä, eikä katseltava vierestä.

    • äiti minä myös

      Kyllä ero on ainoa vaihtoehto. Lapsesi lähestyy esimurrosikää ja miehesi säikyttelee käytöksellään teitä kumpaakin. Aikuisen miehen täytyy ymmärtää, että vastassa on lapsi ja mies on lapsen kodissa. Impulssikontrollinpuute kertoo miehestä paljon. Lapsesi itsetunto kärsii ja hän alkaa pelätä arvaamatonta miestäsi. Rauhoita koti lapselle. Mieshän voi asua muualla.

    • Anonyymi

      Minulla 11v asperger tyttö ja miesystävä lapsellinen kun alkoi hänen kanssa riitaan ja provosoi. Sai miesystävä lähtä tosiaan mäkeen. Lapsi ja lapset ovat aina ykkösiä,virheineen ja puutteineen. Lisäksi tämä mies sanoi vammaiseksi tyttöä ja sanoi lopulta vihaavansa häntä. Se oli sitten siinä. Paremmin pärjäämme ilman mitään ukon röntystä!

    • Anonyymi

      Tuommoisessa tilanteessa pitää olla oman puolella, eli lapsen. Tuonikäinen on lapsi, joskin jotkut käyttäytymisen alkeet pitäisi jo olla opittuina- vaan, sen opin päässä pysymistä ei mitenkään edistä tuo minkälaisesta kerroit. Lapsi oppii saamaan luvan tavallaan, käyttäytyä huonosti: malli on.
      Ja jos mies on pelottava, sinustakin, miltä lapsesta tilanteet tuntuvat? Sinuna pistäisin asiat selvitystilaan, että mies joko oppii käyttäytymään itse kuten aikuinen, eikä hauku vaan ohjaa lapsen käytöstä.
      Tai muutatte vaikka selvittelyn ajaksi erillenne. päätätte sitten, miten etenette, yhdessä vai erikseen.
      Voihan sitä lapsellisella naisella olla poikaystävä. Mikä pakko on asua samassa.

      • Anonyymi

        Ei saa kullia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kullia

        Dildo on keksitty


    • Anonyymi

      Lapset isälle asumaan - isän yksinhuoltoon.

    • Anonyymi

      varmaan kaverilla joku syy haukkua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe