onko hyviä vinkkejä mitä voisi viedä naispuoliselle ystävälle täältä kotisuomesta?
selvennetään sen verran et ollaan oltu muutama vuosi ystäviä ja pidetty sähköpostilla yhtettyä ja nyt taas mentäs thaimaaseen niin olisi kiva muistaa jollain,
sen verran vielä et ei tuu turhia juttuja ni olen myös nainen.
mitä thai ystävälle suomesta
28
4171
Vastaukset
- myös anonyymi
- Laadukas kuvakirja Suomesta
- Suomalaisia ruokia esittelevä keittokirja
- Suklaata (Fazerin sinistä, Fazerin piparisuklaata, Geishaa jne)
- Lakua
- Salmiakkia (tämä lähinnä kuriositeettina, yleensä inhotaan Pohjoismaiden ulkopuolella)
- lakkahilloa
- Se kaikkein pienin Aalto-malja (alkuperäispakkauksessa, että saaja tietää, ettei kyseessä ole mikä tahansa marketista löytynyt tuhkis.. :D )
- Suomalaista klassista musiikkia, suomalaista jazzia.
- Marimekon huiveja, Aarikan koruja
-ruisleipää - hua/heinolanhelli
Olen asunut eripituisia aikoja Hua Hinissä ja minulla on thaimaalainen miesystävä.
Olen sitä mieltä,että älä vie mitään syötävää,älä edes karkkeja,he usein ihmettelevät,miksi suomalaiset tuovat lahjaksi suklaata ja sitä pahaa mustaa
ainetta(salmiakki).
Kun ostat lahjan paketoi se erittäin kauniisti ja näyttävästi,se on heille tärkeää
ja arvostavat sitä kovasti.
Itse olen vienyt sinne naisille Kalevala Korun korviksia,riippuvista erityisesti
pitävät ja Aarikankin koruja olen vienyt,unikko kuosisen sateenvarjon,Marimekon
laukkuja ja alkuvuosina vien joitain kuvateoksia Suomesta.Musiikin suhteen
en ole onnistunut heitä miellyttämään......kertakuunteluun ovat tainneet jäädä
Sibelius ym.
Mutta kyllä Sinä keksit.Muista ei Marimekon tasaraitaa....siitä he eivät pidä.- ...................
Jaa-a no monasti taas meidän aasialaiset ystävät kyselevät, josko toisimme sitä hyvää suklaata eli fazeria. Kalevala korujen päälle eivät ymmärrä, eiköhän noi pakana symboolit aiheuta kiksejä enemmän ugrilaisille kiven palvojille, kuin esimerkiksi meidän katolilaisille ystäville aasiassa. Marimekon kamoja voi ostaa Hong Kong, Singapore jne...
- marimekontennari
................... kirjoitti:
Jaa-a no monasti taas meidän aasialaiset ystävät kyselevät, josko toisimme sitä hyvää suklaata eli fazeria. Kalevala korujen päälle eivät ymmärrä, eiköhän noi pakana symboolit aiheuta kiksejä enemmän ugrilaisille kiven palvojille, kuin esimerkiksi meidän katolilaisille ystäville aasiassa. Marimekon kamoja voi ostaa Hong Kong, Singapore jne...
Mitkä ihmeen pakanasymbolit Kalevala koruissa??? Thaimaalaiset ystäväni ovat
kyllä tykänneet Kalevala koruista,viiimmeksi vein lumikukka sarjan riipuksen,
aikaisemmin vein saman sarjat korvikset.
Ystäväni ovat budhalaisia Thaimaassa,,katolilaisia taitaa
aika vähän Thaimaassa olla.
Suklaata en minäkään enää vie,enkä ole ruisleipä/hapankorppu linjalla.
Harva thaimaalainen sitä lähtee Hong Kongiin Marimekon kamoja ostamaan.....
No jokainen tyylillään.
- thai-peksu
Minä veisin ihan wc - pöntön, niitä on hyvin harvassa majassa. Siitä olisi kyllä kovasti iloa ja hyötykäyttöäkin.
Aussi kaverini ei vienyt mitään, mutta osti auton tytölle ja pickupin tytön isälle, tonhan voisit myös tehdä. - Lumia 820
Nykypäivänä voi viedä näitä uusia älykännyköitä, vaihtaa kieleksi thai niin näppäimistölle muuttuvat thai-kirjaimet.
- hua/heinolanhelli
Kyllä kännyköitä uusiakin älyjä löytyy Thaimaassakin,hinnoissakin
pärjäävät.
Nokia on aikamoisen suosittu,ainakin Hua Hinissä.
Bangkokista nyt löytyy mitä vaan.Ei siellä jälkijätössä olla,päinvastoin useinkin
Suomea edellä monessakin asiassa. - arvostavat Nokiaa
hua/heinolanhelli kirjoitti:
Kyllä kännyköitä uusiakin älyjä löytyy Thaimaassakin,hinnoissakin
pärjäävät.
Nokia on aikamoisen suosittu,ainakin Hua Hinissä.
Bangkokista nyt löytyy mitä vaan.Ei siellä jälkijätössä olla,päinvastoin useinkin
Suomea edellä monessakin asiassa.Nokia Lumia saatavuus ei vastaa Thaimaassa kysyntää, siksi voi olla kiva ylläri viedä täältä. Muistakaan uusi simmikoko mikro.
On muuten omituista, kun tuotanto lakkasi Suomessa, niin saatavuus Suomessa parani. - thaimaan matkaaja
arvostavat Nokiaa kirjoitti:
Nokia Lumia saatavuus ei vastaa Thaimaassa kysyntää, siksi voi olla kiva ylläri viedä täältä. Muistakaan uusi simmikoko mikro.
On muuten omituista, kun tuotanto lakkasi Suomessa, niin saatavuus Suomessa parani.Nokia Asha on myös suosittu Aasiassa tai noh.. ainakin sitä mainostetaan näyttävästi,koska malli on suunnattu juuri noille markkinoille.
- Koruja ja poroja
Esimerkiksi Pentikillä on kivoja poroaiheisia tekstiilejä, serviettejä, kynttilöitä ja astioita.
Marimekko ja Aarikka on niin kalliita, että suurin osa ihmisistä ei Thaimaassa osaa arvatakaan miten joku pieni pussukka tai pyyhe voi maksaa niin paljon. Siinä menee helposti vähän niin kuin rahat hukkaan.
Lumenen kosmetiikkaa voi viedä, varsinkin niitä, joissa on lakkaa tai karpaloa. Myös terva-tuoksu ja koivu-tuoksu ovat olleet Thaimaassa tykättyjä, koska siellä osataan käyttää tuoksuja. Valkoisuus on Thaimaassa valttia ihonhoidossa, eli jos purkissa on vaalean Lumene-naisen kuva niin se on tosi hyvä lahja.
Kalevala-koruja monet thaimaalaiset osaa arvostaa ja niistä muuten monet kuviot on yllättävän saman tapaisia kuin thaimaalaisten omissa vanhoissa koruissa. - entäs miehelle sitte
Kertokaas vielä että mitä miehelle voisi viedä ? Ja jotain muuta jos keksitte kuin alkoholia. Se tuskin uppoaa tässä tapauksessa ...
- naklua11
kello käteen ja saa olla pikkasen kultaa sormiin:))
- mosrmaikku
naklua11 kirjoitti:
kello käteen ja saa olla pikkasen kultaa sormiin:))
Kelloa ei missään nimessä,kello kertoo,että aikasi on päättynyt.Jos annat kellon
ystävällesi katkaiset samalla ystävyyden.
Thaimaassa hautajaisiin tuodaan useinkin isoja pahvisia kelloja,jotka siis
ilmoittavat vainajalle,että aikasi on päättynyt. - falang baa na
mosrmaikku kirjoitti:
Kelloa ei missään nimessä,kello kertoo,että aikasi on päättynyt.Jos annat kellon
ilmoittavat vainajalle,että aikasi on päättynyt.Hmmm.... Hyvälaatuinen kello on aina hyvä tuliainen, itseasiassa kellot voivat useassa tapauksessa olla halvempiakin täällä Suomessa kuin Thaimaassa. Ainakin oma Thai-vaimoni aina ehdottomasti haluaa ostaa kelloja ystävilleen tuliaisiksi kun siellä päin käydään.
- markku kovero
falang baa na kirjoitti:
Hmmm.... Hyvälaatuinen kello on aina hyvä tuliainen, itseasiassa kellot voivat useassa tapauksessa olla halvempiakin täällä Suomessa kuin Thaimaassa. Ainakin oma Thai-vaimoni aina ehdottomasti haluaa ostaa kelloja ystävilleen tuliaisiksi kun siellä päin käydään.
Kummallista,että vaimosi tahtoo ostaa kelloja,nehän ovat merkki siitä,että
aikasi on päättynyt.
Minun vaimoni(thaimaalainen hänkin) kertoo,että hautajaisiin viedään usein
pahvisia kelloja kukkien asemasta.
Hänen mielestään jokainen ostaa kellonsa itse,lahjaksi sitä ei voi antaa. - mane
mosrmaikku kirjoitti:
ilmoittavat vainajalle,että aikasi on päättynyt.elä höpötä paskoo kello on siellä arvostettu tuliainen jos ei aikuiselle anna jotain mikk ihiiri tai hello kitty kelloa
- Varmaan totta
markku kovero kirjoitti:
Kummallista,että vaimosi tahtoo ostaa kelloja,nehän ovat merkki siitä,että
aikasi on päättynyt.
Minun vaimoni(thaimaalainen hänkin) kertoo,että hautajaisiin viedään usein
pahvisia kelloja kukkien asemasta.
Hänen mielestään jokainen ostaa kellonsa itse,lahjaksi sitä ei voi antaa.Itse nimttäin sain exältä seinäkellon...ja tää on täyttä totta.
Merkki on jopa Seiko.
- onnetar3
Minäkin olen tutustunut siellä ihaniin ihmisiin ja vuosia olemme olleet yhteydessä. Luulen tietäväni ainakin mitä naiset haluaa: Hajuvedet ovat ehdoton ykkönen. Sitten desing-tuote esim. Iittalan pieniä läseja (niitä saa ihan kahden lasin pakkauksissa).
- Häh, kerro mullekin
Suomalaiset hajuvedet - mitä ne on?
- suurvisiiriX
Yksi ylitse muiden, ja se on KULTA. Se tekee jokaisen thain, niin miehen kuin naisen ja köyhän sekä rikkaan tyytyväiseksi.
- lisää vinkkejä ...
Ihan ystävälle (miespuoleiselle) nuo korut ehkä vähän liian henkilökohtainen tuliainen ja kalliskin ... olisko muita ideoita :)
- ripo
lisää vinkkejä ... kirjoitti:
Ihan ystävälle (miespuoleiselle) nuo korut ehkä vähän liian henkilökohtainen tuliainen ja kalliskin ... olisko muita ideoita :)
Möllkypeli ja säännöt käännettynä.Painaa tietysti jonkun verran,mutta on taatusti aitoa suomalaista tavaraa.Sen suosio kasvaa koko ajan valtavaa vauhtia.
- atskua
ripo kirjoitti:
Möllkypeli ja säännöt käännettynä.Painaa tietysti jonkun verran,mutta on taatusti aitoa suomalaista tavaraa.Sen suosio kasvaa koko ajan valtavaa vauhtia.
justjoo, mölkky on kyllä suosiossa suomikujan juoppojen keskuudessa, eikös ne heittele keppiä yhdessä lauantaisin ?
- ristophuket
lisää vinkkejä ... kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset viekö kalliita tuliaisia,kännyköitä,kultaa jne.Thaimaalaiset
ovat sitä mieltä,että jos lahja on kallis he joutuvat tekemään vastapalveluksen.
Älkää myöskään viekö suklaata,ruisleipää jne.
Lahja pitäisi olla kauniisti pakattu(ei punaista paperia,punainen on veren vertaus)
Naisille joku huivi,koru .Miehelle Marimekon solmio,suomi-avainnauha ja itse
olen kyllä useinkin vienyt litteän koskispullon koreasti pakattuna.
Kerran viemäni pieni Aalto-maljakko oli päätynyt tuhkakupiksi.
Jos miestuttusi kalastaa Rapala-uistin on sopiva.
Mutta ei siis kallista,ei kelloja,ei puukkoja ja salmiakki heille on kauhistus.
Mistäkö tiedän:olen naimisissa thaimaalaisen tytön kanssa ollut vuodesta 1998.
- huonojalkainen
Istuva wc kansallisella asialistalla
Julkaistu: 18 helmikuu 2013 klo 17.55Online news: Terveys
Kansanterveys Ministeriö aikoo edistää Länsi-tyyliin istuu wc kotona osana kansallisen toimintaohjelman vähentää polven ongelmia.
Ministeriö kannustaa 90% Thaimaan kotitalouksista on istuma wc vuoteen 2016, varaministeri Cholanan Srikaew sanoi maanantaina.
Ministeriön mukaan 86% kotitalouksista edelleen käyttää kyykky wc.
Poika osoittaa käytön kyykky wc, joka korvataan istuma wc Public terveysministeriön kampanjan. (Kuva Pattarapong Chatpattarasill)
Tavoitteena on kolmannessa vaiheessa Thaimaan wc kehitys yleissuunnitelma, johon kuuluvat myös muuntaa kaikki kyykky wc ja istuu niistä valtion virastojen, herra Cholanan sanoi.
Muutto tulee olemaan kansallisen toimintaohjelman niin valtion ja yksityisten laitosten kiinnittää huomiota vaativa kysymys terveyteen liittyviä ongelmia, hän lisäsi.
Yli 6 miljoonaa thaimaalaiset todettiin kärsivän polven nivelrikon vuonna 2010. Ministeriön uskoo, että ehto on kytketty käyttöön kyykky wc. - farangi hullu
kello on ihan ok . gf isälle vein kellon koska se on kuulemma hieno lahja falangin viemänä gf isälle . nuo on tietenkin ihan pöllöö porukkaa yleisesti,joten sääntöjä on satoja erilaisia eri paikoissa .
- kuivakala123
kuivata suomalainen kala ja paketoi se.
sinappi maistuu monelle thaille myös.
punaiset viinimarjat suurta herkkua kalakastikkeen kera.
tässä muutama ruoka aiheinen lahja - patsila
Minustakin tuo WC pönttö on hyvä juttu, jos vaan matkatavaroihin mahtuu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla833143SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1382748Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "652683Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy61993Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.941620Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341356Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä951279Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1061098Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o2001058Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861024