Olen suomalainen eläkeläinen mutta olin 40 v. sitten Ruotsissa töissä ja saan sieltä nyt eläkettä. jos menen velkajärjekstykseen, sosoiaaliluottoon tai ulosottoon velkojani takia, niin onko mahdollista että voisin jättää Ruotsista saavani eläkkeen Ruotsiin pankkitilille ilman että täällä Suomessa ottetais sen huomoon? Saan Ruotsista n. 450E nettona kk.
Ruotsin eläke ulosottoon?
6
416
Vastaukset
- 9+5
Eipä onnistu, kyllä kaikki tulot pitää ottaa huomioon, tulivatpa ne mistä maasta tahansa.
- Kannattaa kertoa
Suomessa saamasi eläkkeeseesi vaikuttaa tuo ruotsta tuleva eläke. Ja kyllä sinun täytyy ilmoittaa tuo ulkomaita tuleva eläkeesi velkaneuvonnassa, sosiaalista luottoa ja ulosotossa.
Ulosottolaissa sanotaan, että palkka voidaan ulosmitata, tämä palkaksi luetaan myös eläke ja sinun tapauksessa myös tuo ulkomaita saatu eläke. Jos jätät sen ilmoittamatta syyllistyt velallisen epärehellisyyteen ja saat petossyytteen. Lisäksi kaikki sovitut velkajärjestelyt keskeyttyy ja joudut maksamaan kaikki luotot korkojen kanssa takaisin. Lisäksi tulee petossyytteen aiheuttamat kulut ja muut korvausvaateet liityen petossyytteeseen.
Katso linkit :
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1977/19770938
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1977/19770938
Pohjoismailla on siis tuo sopimus
Asetus yksityisoikeudellista vaatimusta koskevien pohjoismaisten tuomioiden täytäntöönpanosta - rehellisyys..
Et voi mitenkään piilottaa ruotsin eläkettä, sillä sehän näkyy verotiedoissasikin. Paras ottaa vain lusikka käteen. Ja nykyään on mahdollista että yksityishenkilön velkajärjestely kestää vain kolme vuotta joten sen ajan kestää. Itsellä vj kesti aikoinaan viisi vuotta ja sekin meni nopeasti.
- Ei vilppiä
Ei ollut tarkoitus piillotta tuo eläke vaan ainostaan välttää kaksoisverotusta.
- ei tuplaverotusta
Ei vilppiä kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus piillotta tuo eläke vaan ainostaan välttää kaksoisverotusta.
Hutera selitys. Pohjoismaiden (ja eräiden muidenkin maiden) kanssa on tehty iät ja ajat sitten verosopimukset, joissa määrätään, kumpi valtio kulloinkin verottaa. Kaksoisverotusta ei ole eikä ole ollut miesmuistiin.
- Anonyymi
ei tuplaverotusta kirjoitti:
Hutera selitys. Pohjoismaiden (ja eräiden muidenkin maiden) kanssa on tehty iät ja ajat sitten verosopimukset, joissa määrätään, kumpi valtio kulloinkin verottaa. Kaksoisverotusta ei ole eikä ole ollut miesmuistiin.
Kylläpäs on kaksoisverotus edelleen, ainakin minun eläkettä verottaa ensin ruotsi sitten suomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926396Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652019- 1801780
- 1191241
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681143Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71116Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j50991Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962