Syy unettomuuteeni?

perunavarvas

Tiedän että tämä ei oo terveyspalsta mutta terveysihmiset eivät tunnu keksivän syytä unettomuuteeni niin käännyn tänne henkistemmän ihmisten puoleen; ehkä joku joka lukee tätä palstaa osaisi ehdottaa mikä minulla on.

Eli kuvaus unettomuudestani:
Minulla on ajanjaksoja, jolloin en vain nuku, siis ollenkaan. Nyt en ole nukkunut neljään päivään.
Joskus nämä pidemmät unettomuusjaksot olen linkittänyt stressaaviin elämäntilanteisiin.
Joskus taas olen linkittänyt ne kuun vaiheisiin; esimerkiksi täydenkuun tai uudenkuun aikaan en ole nukkunut ollenkaan.

Tämä "totaalinen" unettomuus alkoi ensimmäistä kertaa 1,5 vuotta sitten (nopeasti sen jälkeen kun ns. henkinen heräämiseni alkoi) mutta se on lisääntynyt ja muuttunut paljon vakavammaksi. Aluksi hyväksyin satunnaiset unettomat yöt täydenkuun aikaan mutta nyt saan unettomia ajanjaksoja ilman mitään selitystä.

Yleensä kun ihmiset eivät saa unta, he kelaavat asioita päässään, ahdistuvat seuraavasta päivästä tai miettivät niitä näitä uudelleen ja uudelleen. Tämä ei ole minun unettomuuteni syy.

Mieleni on nimittäin hyvin rauhallinen. Unettomuuteni ei johdu siitä että ajatukseni harhailevat siellä sun täällä. Testasinkin tätä viime yönä kun keskityin pitkiä aikoja pelkästään omaan hengitykseeni ilman sen kummempaa tietoista ajattelua. Olin hyvin rauhallinen.

Makaan unettomat yöni nykyään rauhallisesti sängyssä, rentoutuen vaan en nukkuen. En (enää) ahdistu asiasta; en voi sille mitään.

Sydän tuntuu hakkaavan normaalia nopeammin kun en saa unta, ja kroppani ei... vain nuku. Mieli nukkuisi mutta kroppa ei. Tämä on käsitykseni.

Minulla ei ole psyykkisiä ongelmia. Olen herkkä ihminen mutta en mistään erityisesti stressaa. Ennen itse asiassa stressasin ja ahdistuin asioista paljon enemmän, eikä minulla ollut ongelmia unen suhteen.

En juo kofeiinia. Joskus syön tummaata suklaata (siinähän on kofeiinia) mutta en illalla, ja joskus taas en syö sitä -ei ole vaikuttanut unettomuuteeni. Syön terveellisesti. Harrastan riittävästi liikuntaa, välillä aamusta välillä illasta. Olen kokeillut hiilihydraattien syömistä illalla, ja kamomillateen juomista illalla, ei vaikutusta. Olen kokeillut hyvää hypnotisointikuunnelmaa, rentouttaa hetkeksi mutta kohta taas olen normaalin virkeä. Olen nuori aikuinen.

En keksi mitään normaalia syytä unettomuudelleni. Onko ehdotuksia?


Ja nyt tähän rajatieto-osuuteen: olen aika henkinen ihminen, kokenut kummituksia, suojelusenkelin, ... en paljon mutta enemmän mitä ihmiset yleensä. Eilisillalla jotenkin kun olin rauhoittanut itseni, valmistautumassa nukkumaan, olin meditoinutkin joten mieleni oli totisen tyyni, tunsin (pitkästä aikaa) jonkin olennon yhteyden minuun -päässäni tulee aina silloin semmoinen (kivuttoman) sähköiskun tuntuinen tila- ja kuulin sen ilkeää naurua/hohotusta. Ajattelin mututuntumalta että olisikohan sillä mitään yhteyttä unettomuuteeni vai oliko vain joku random ilmiö.

Joka tapauksessa, olen herkistynyt viime aikoina enemmän ja enemmän henkisille asioille, tullut tietoisemmaksi ja läsnäolevammaksi, ja samalla myös tämä kummallinen vakava unettomuuteni on lisääntynyt/alkanut. Tuntuu että näillä saattaisi jopa olla jotain tekemistä keskenään. Mitä mieltä olette?

Koska olen kasvissyöjä, ja välillä syön hyvinkin vegaanipainotteisesti, ajattelin kokeilla lisätä eläinkunnan tuotteita ruokavaliooni (ehkä "herkistyisin" vähemmän ja siten saisin nukuttua) jos auttaa. Ihme juttu, sanon.

13

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meditointi virkistää

      Minulla on ihan samoja ongelmia. Olen itse ajatellut , että ne jotenkin liityy meditointiin, koska meditointi virkistää niin paljon niin ei sitten enää tarvi unta niin paljon, mulla on silleen että noin kaksi yötä valvon ja kolmannen nukun, tämä ei silleen minuu häiritse, olen jo tottunut siihen, että unen tarpeeni on vähentynyt.
      Voithan testata tätä mun teoriaan ja olla jonkin aikaa meditoimatta ja katsoa josko unentarve siitä sitten lisääntys :)

    • perunavarvas

      Oho, 2/3 öistä siis valvot! Kuinkahan paljon mahdat meditoida?

      Itse asiassa mulla meditointi ei voi liittyä koska varsinki viime aikoina en oo tehny sitä juuri ollenkaan...

    • Meditointi virkistää

      Meditoin päivittäin keskimäärin 2-4 kertaa noin tunnin-puolentoista tunnin ajan.

    • :))

      HANKI VUORIKIDE SÄNGY VIEREE TAI TYYNY ALLE MIKÄ PUOLIKÄDE TAI KOKOKÄDE KOKOINE. TADAA KU UNIONGELMA KATOSI.

      koeta piruuttasi. kokemus oli että 3 vuode univaikeus loppu.

      • :))

      • Kalsiitin voima

        Vaaleansininen kalsiitti toimii mulla paremmin. Kalsiittikipale on myös halvempi kuin vuorikide.


    • :))

      tuossa lääke terveys ongelmii joka parantaa keho vastustuskykyä fyysisesti jota keinoo käytetää sairaaloissa venäjällä. koeti että toimiiko ja toimi ja voi tehä myös omat kapulat.

      hinnat o 140-160€ kapula pari ostettaessa.

      http://en.rods.ru/index.html

    • :))

      vuorikiteillä voi myös energisoida vesi jokapäiväiseen käyttöö jonka vaikutus o huomattavissa jos o kipee. jos o migreenii nii kuparine pääpanta jossa pari neodymium magneettia o apu kuha asettaa magneetise pohjoise päätä kohti joka toimi auttae myös rentoutumaa jos oli liia väsyny.

      mahdollisesti mikä myös o apu nii orgoniitti. käytettynä oli mikä autto myös.

      http://kauppa.tajunta.net/category/47/orgoniitit

      • :))

        voin laittaa pari kuvaa näkyvii tänää nii helpompi ymmärtää idea jos ei haluu maksaa lääkkeistä joilla sivuvaikutus:
        http://www.facebook.com/pleiades.plejadians/photos_albums

        "luonno tuotteilla" vaikutus alkaa välittömästi vaikka joskus täytyy tunnustella mikä toimii ja kuinka toimii ja millä tavalla toimii joka ei koskaa hukkaa heitettyä aikaa jos apu löytyy....


    • feng shui

      Ajattelin kysyä miten sänkysi sijaitsee? Olet alkanut aistia ympäröiviä energioita tarkemmin ja luulen, että huoneen energioissa on jotakin pielessä. Ovatko esim ovi ja ikkuna vastapäätä toisiaan? Nukutko kattopalkkien alla? Onko sänkysi ikkunan alla? Voisit ajatella makuutilaasi koskena, jossa katto ja seinät ovat joenpientareita ja läpi virtaa vesi. Koeta muutella huonekalujen paikkaa ja vuorikide tai itse laittaisin yöpöydälle kivisammakon. Älä käytä mitään intuitiota voimistavia kiviä, vaan maadoittavia. Salvian polttaminen voi auttaa negatiivisen energian purkamiseen. Toivon sinulle parempia unia!

    • perunavarvas

      Mistä tuommosia vuorikiteitä saa, ja ovatko kovinki tyyriitä?

      Näitä omituisia unettomuussessioita minulla on ollut niin tässä huoneessa kuin muissakin huoneissa (aikaisemmissa kämpissäni).

      Hassua kyllä nyt kun mietin, yhdessä kämpässä missä asuin puolisen vuotta, ja jossa tunsin energian olevan positiivista (yleensä en tunne oikein tietoisesti ainakaan mitään positiivista/negatiivista ilmapiirissä itsessään), sain nukuttua aina hyvin. Yliluonnollisia juttuja tapahtui siellä mutta positiivisia. Tunsin suojelusenkelin, sain valaistumiskokemuksen, ym. Asunnossa asui kuusi ihmisiä. Yksi kämppiksistäni hoiti kerran kissoja muutaman päivän, ja jostain syystä nämä kissat olivat kiinnostuneita nimenomaan pääsemään minun huoneeseeni (kaikkien huoneiden ovet olivat kiinni joten ne joutuivat mouruamaan oveni takana). Tuntui täten että minun huoneessani oli jotain erityistä, vaikka pointtina -koko kämppä tuntui olevan positiivinen.

      Joka tapauksessa, muissa asunnoissa minulla on ollut välillä uniongelmia. Yhdessä asunnossa oli täynnä negatiivisia energioita, tästä olin siis tietoinen, asui siellä kummituksiakin ->jouduin asian takia muuttamaan sieltä pois.
      Yksi toinen asunto, ja nyt tämä asunto (joo, olen muuttanut useita kertoja viimeisen 1,5 vuoden aikana, "seikkailen ympäri maailmaa") ovat olleet energioiltaan neutraaleja TIETOISELLA tasollani. Näissäkin on siis ollut uniongelmia.

      Mutta tosiaan, hassua se, että siinä 'positiivisessa' kämpässäni sain hyvin nukuttua. Koska siellä asui useita ihmisiä, siis stressaavaa asumista, eikä elämäni ollut mitään ruusuilla tanssimista, en näe asiassa psykologista selitystä. Jostain syystä siellä tunsin aina suuren positiivisen ilmapiirin -eikä sitä tehnyt ne ihmiset eikä huonekalut koska ne olivat ihan tavallisia jopa kolkkoja. Ei, se oli se... ilma.

      Ikkuna ja ovi ovat toisiaan vastapäätä olleet enemmän tai vähemmän kaikissa kämpissäni paitsi siinä missä sain nukuttua. Sänky on aina vasten seinää (paitsi kulmassa ja seinää vasten siinä missä sain nukuttua). Ikkunan alla tai lähellä ei koskaan.

      Tosin tässäkin huoneessa olen saanut nukuttua joskus todella hyvin -silloin kuin huonekaverini on ollut pidempään (viikon) poissa, ja myös suurin osa muista tässä talossa asuvista. Eli psykologinen stressi on osatekijänä mutta varsinki viime aikoja se ei oo tuntunu selittävän (en oo nukkunu vaikka mieli on tuntunu olevan seesteinen kuin aavikko) -varsinki kun stressaan/ahdistun nykyään paljon vähemmän mitä ennen jolloin nukuin hyvin.

      Missään ei ole ikinä ollut kuitenkaan meluisaa, tai siinä mielessä rauhatonta unelle.

      • perunavarvas

        Ei hitto, nyt muistin että myös tässä "positiivisessa kämpässä" minulla oli varsinki täyden kuun/uuden kuun aikaan uniongelmia; siis yleensä 2krt kuukaudessa valvoin koko yön. (Ja tarkennukseksi, yleensä katsoin kalenteria jälkikäteen, sen jälkeen kun en nukkunut, että jaahas taisi kuu taas olla "liikenteessä"...)

        En tiedä. Yritän löytää syytä, kävin asiasta jopa psykologin ja lääkärin pakeilla -huvikseen kun oli molemmat ilmaista- mutta ei päästäni tai kropastani löytynyt mitään vikaa.


      • feng shui
        perunavarvas kirjoitti:

        Ei hitto, nyt muistin että myös tässä "positiivisessa kämpässä" minulla oli varsinki täyden kuun/uuden kuun aikaan uniongelmia; siis yleensä 2krt kuukaudessa valvoin koko yön. (Ja tarkennukseksi, yleensä katsoin kalenteria jälkikäteen, sen jälkeen kun en nukkunut, että jaahas taisi kuu taas olla "liikenteessä"...)

        En tiedä. Yritän löytää syytä, kävin asiasta jopa psykologin ja lääkärin pakeilla -huvikseen kun oli molemmat ilmaista- mutta ei päästäni tai kropastani löytynyt mitään vikaa.

        Vuorikiteitä ja muita kivituotteita saat tilattua esim.nettikauppa Toivoon ja somsola shop, huuto.net kannattaa myös katsoa. Vuorikiteet eivät ole mahdottoman kalliita, muistaakseni minä maksoin 12 euroa. Aventuriinisammakko on kalliimpi ja minullakin haaveissa. Toki avaruuden liikkeet vaikuttavat kaikkien asuntojen energioihin, mutta voisit pestä paikkoja merisuolalla. Myös kivet täytyy puhdistaa esim.merisuolalla. Sänky on hyvä olla kulmassa, ei ikkunan alla. Toki voit pyytää lääkäriltä rauhoittavaa lääkettä, ne eivät ole kalliita, mutta alitajuntasi voima on mahtava. Kun saisit itsesi visualisoitua hoitavien kivien avulla uneen, kaikki voi helpottaa. Pitkään jatkuva unettomuus on pahasta. Eläimet aistivat energiat ihmistä huomattavasti herkemmin ja voisi ajatella sinua ympäröivän hyvän energian. Tutustu vaikkapa netissä jalokiviterapiaan ja luontaistuotteisiin. Kehossasi voi olla jännitystä ja nukkuminen on vaikeaa. Minä olen henkisen tien kulkija ja nukun hyvin, joten jotain pientä apua toivottavasti minusta voisi olla tilanteeseesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7616
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4392
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2079
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1712
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe