Räätäli Ali

cantina95

Moni on täällä kysellyt,että mihin on Ali kadonnut Sea breeze Beachin vierestä.Nyt kaikille vanhoille ja uusille asiakkaille tiedoksi,hän on edelleenkin siellä.Vanhasta kojusta muutama metri eteenpäin ja sieltä hänet löytää.Ekalta kioskilta jos kyselee ne vaan sanoo että ois lähtenyt pois ei siis pidä paikkaansa.Vanhat asiakkaathan jo tietävätkin mutta uusille tiedoksi,Ali on todella taitava ja osaa asiansa eikä hinnatkaan ole taivaissa suosittelen ehdottomasti

53

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make m

      Niin, siellä hän on edelleen ja tänäkin vuonna teetimme hänellä vaatteita ja olivat hyvä laatuisia niin kuin aina edellisinäkin vuosina.

    • nyppii varmasti

      Mainosta muualla räätäli ALIA
      Aleja Intia täynnä

      oli muuten surkea esitys, kun Suomalainen teetti housut Alilla

      oikein nauratti

      • ygtug

        Mikäs sua nyppii?Se ettet ole koskaan päässyt mihinkään,vai?


      • Diudix

        Onhan niitä ammatinharjoittajia Intiassa ja osa aika taitaviakin. Alista en tiedä, mutta olemme teettäneet monta vuotta yhdellä mestarilla koruja, uskomattoman nopea toimitus aivan uniikille korulle ja edullisesti. Toki raaka-aine maksaa, mutta työ on halpaa! Jos on itsellä romuhopeaa taikka romukultaa, niin kannattaa.

        Kaikki ei hommia hallitse ja se on intialaisilla erikoinen juttu, kun sitä ei voi sanoa, että ei me osata tehdä taikka homma ei vain onnistu. Tälläinen juttu tapahtui kolmisen vuotta sitten, kun olimme teettämässä pojalle pitkää nahkatakkia. Homma ei vain onnistunut ja kuivui kokoon parin viikon jälkeen, eipä tuo nyt juuri maksanutkaan, ellei lukuisia autoajeluita oteta lukuun ja menetettyä aikaa, kun sitä takkia käytiin kysymässä.


      • Sama juttu, Ali
        Diudix kirjoitti:

        Onhan niitä ammatinharjoittajia Intiassa ja osa aika taitaviakin. Alista en tiedä, mutta olemme teettäneet monta vuotta yhdellä mestarilla koruja, uskomattoman nopea toimitus aivan uniikille korulle ja edullisesti. Toki raaka-aine maksaa, mutta työ on halpaa! Jos on itsellä romuhopeaa taikka romukultaa, niin kannattaa.

        Kaikki ei hommia hallitse ja se on intialaisilla erikoinen juttu, kun sitä ei voi sanoa, että ei me osata tehdä taikka homma ei vain onnistu. Tälläinen juttu tapahtui kolmisen vuotta sitten, kun olimme teettämässä pojalle pitkää nahkatakkia. Homma ei vain onnistunut ja kuivui kokoon parin viikon jälkeen, eipä tuo nyt juuri maksanutkaan, ellei lukuisia autoajeluita oteta lukuun ja menetettyä aikaa, kun sitä takkia käytiin kysymässä.

        ei kuulu tuttavapiiriin. Vaatteita olen teettänyt Intiassa paljonkin, sillä minulla roikkuu siellä toisessa kodissamme sikäläinen garderoobi salwar kameez-asuja. Olen toki teettänyt länsimaisiakin vaatteita. Mutta se mitä piti sanomani on, että anopin ali (= olkoon se nyt joku yleisnimi räätälille), on valmistanut aivan häikäiseviä juhla-asuja anopille, mutta syystä tai toisesta hän onnistui pilaamaan tyystin kolme juhlapukuani! Olimme hankkineet erittäin näyttävät (ja kalliinpuoleiset) kankaat, ja mallitkin oli piirretty valmiiksi alille. Mies katsei skissejä, ja totesi että no problem, onnistuu. Kaikki kolme asua muistutti erehdyttävästi perunasäkkiä, ja olkasaumat roikkuivat ties missä. Eli se että ali on hyvä, ei tarkoita sitä että ali onnistuu aina.

        Nyt olen löytänyt itselleni sukulaistytön avustamana uuden ompelijan (naisen) Delhistä. Laitan hänelle kankaita Suomesta, tai sukulaistyttö käy ostamassa jotain ihanaa, ja niin uudet vaatteet ovat valmiina odottamassa kun taas saavumme Intiaan. Tämä ompelija on muutenkin todella taitava, ja hän on aina valmis istumaan pitemmäksikin ajaksi yhdessä asiakaan kanssa suunnittelemaan pukuja.

        Koruja olemme myös teettäneet niin Delhissä kuin Kochissakin. Kuten Diudix sanoi, työ on todella edullista. Sikäläinen muotokieli puhuttelee minua, mutta rakkaimpia ovat oman puolison suunnittelemat korut.

        Verhoja ollaan kanssa teetetty kotiin. Sellaisia kauniita käsinkirjailtuja. Myynnissä olleissa ei sattunut olemaan juuri silloin sopivan sävyisiä, ja tulin kysyneeksi josko voisin saada samaa kuosia, mutta omanvärisenäni. Valkkasin värit, ja parin viikon jälkeen saapui kotiosoitteeseen 26 metrin pakka verhokangasta.


      • hohhoijaa
        ygtug kirjoitti:

        Mikäs sua nyppii?Se ettet ole koskaan päässyt mihinkään,vai?

        Kuule olen 15v kierrellyt Intiaa ristiin rastiin/ 120 maata takana
        olet itse varmaan lomasi viettänyt Kanarialla
        olimme 2012 Sea breeze Beach hotellissa
        katselin sitä touhua siinä
        ei ainakaan Suomalaiselle housut istunut, oikein alkoi naurattaa
        eihän ne paljon maksanutkaan, mutta olisi minulta jäänyt ostamatta


        vastaus sinulle ygtug


      • Diudix
        Sama juttu, Ali kirjoitti:

        ei kuulu tuttavapiiriin. Vaatteita olen teettänyt Intiassa paljonkin, sillä minulla roikkuu siellä toisessa kodissamme sikäläinen garderoobi salwar kameez-asuja. Olen toki teettänyt länsimaisiakin vaatteita. Mutta se mitä piti sanomani on, että anopin ali (= olkoon se nyt joku yleisnimi räätälille), on valmistanut aivan häikäiseviä juhla-asuja anopille, mutta syystä tai toisesta hän onnistui pilaamaan tyystin kolme juhlapukuani! Olimme hankkineet erittäin näyttävät (ja kalliinpuoleiset) kankaat, ja mallitkin oli piirretty valmiiksi alille. Mies katsei skissejä, ja totesi että no problem, onnistuu. Kaikki kolme asua muistutti erehdyttävästi perunasäkkiä, ja olkasaumat roikkuivat ties missä. Eli se että ali on hyvä, ei tarkoita sitä että ali onnistuu aina.

        Nyt olen löytänyt itselleni sukulaistytön avustamana uuden ompelijan (naisen) Delhistä. Laitan hänelle kankaita Suomesta, tai sukulaistyttö käy ostamassa jotain ihanaa, ja niin uudet vaatteet ovat valmiina odottamassa kun taas saavumme Intiaan. Tämä ompelija on muutenkin todella taitava, ja hän on aina valmis istumaan pitemmäksikin ajaksi yhdessä asiakaan kanssa suunnittelemaan pukuja.

        Koruja olemme myös teettäneet niin Delhissä kuin Kochissakin. Kuten Diudix sanoi, työ on todella edullista. Sikäläinen muotokieli puhuttelee minua, mutta rakkaimpia ovat oman puolison suunnittelemat korut.

        Verhoja ollaan kanssa teetetty kotiin. Sellaisia kauniita käsinkirjailtuja. Myynnissä olleissa ei sattunut olemaan juuri silloin sopivan sävyisiä, ja tulin kysyneeksi josko voisin saada samaa kuosia, mutta omanvärisenäni. Valkkasin värit, ja parin viikon jälkeen saapui kotiosoitteeseen 26 metrin pakka verhokangasta.

        Tuota juuri tarkoitin, kun olit saannut niitä perunasäkkejä siltä anoppisi Alilta, että kaikki ei hallitse kaikkea ja eivät voi sitä sanoa, säästyisi asiakas monelta vaivalta.
        Vaan oletteko teettäneet huonekaluja Intiassa?
        Me teetimme, kun tutustuimme aivan ihanaan yrittäjä pariskuntaan samasta taloyhtiöstä, joilla on melkoinen monialayritys, jossa mm. valmistetaan huonekaluja, niitä peri intialaisia, tuulahdus siirtomaa-ajoilta. Eihän nuo ilmaisia tietenkään olleet, mutta oikeaa puuta ja käsityötä! Saimme vielä valita puut osaan huonekaluista.


      • Ei olla teetetty,
        Diudix kirjoitti:

        Tuota juuri tarkoitin, kun olit saannut niitä perunasäkkejä siltä anoppisi Alilta, että kaikki ei hallitse kaikkea ja eivät voi sitä sanoa, säästyisi asiakas monelta vaivalta.
        Vaan oletteko teettäneet huonekaluja Intiassa?
        Me teetimme, kun tutustuimme aivan ihanaan yrittäjä pariskuntaan samasta taloyhtiöstä, joilla on melkoinen monialayritys, jossa mm. valmistetaan huonekaluja, niitä peri intialaisia, tuulahdus siirtomaa-ajoilta. Eihän nuo ilmaisia tietenkään olleet, mutta oikeaa puuta ja käsityötä! Saimme vielä valita puut osaan huonekaluista.

        mutta kiinnostaisi kovasti. Lähinnä mietityttää niiden rahtaaminen Suomeen. Pienempiä lähetyksiä (= alle 100 kg) ollaan pistetty tulemaan, mutta tosiaan tuollaisten volyymin perusteella lähetettävät on kokeilematta.

        Ootteko te rahdanneet niitä kalusteita Suomeen? Jos olette, niin vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan. Mulla olisi jo ruokapöydän tuolit, yksi ovi ja kasa puisia pilareita katsastettuna valmiiksi. Täytyy vaan vielä muodolisesti hyväksyttää ne paremmalla puoliskolla.


      • Diudix
        Ei olla teetetty, kirjoitti:

        mutta kiinnostaisi kovasti. Lähinnä mietityttää niiden rahtaaminen Suomeen. Pienempiä lähetyksiä (= alle 100 kg) ollaan pistetty tulemaan, mutta tosiaan tuollaisten volyymin perusteella lähetettävät on kokeilematta.

        Ootteko te rahdanneet niitä kalusteita Suomeen? Jos olette, niin vinkkejä otetaan kiitollisina vastaan. Mulla olisi jo ruokapöydän tuolit, yksi ovi ja kasa puisia pilareita katsastettuna valmiiksi. Täytyy vaan vielä muodolisesti hyväksyttää ne paremmalla puoliskolla.

        Rahdattiin me niitä Suomeen. Kontissa tulivat ja hyvin pakattuina, kaikki ehjinä. Pitää vaan huolehtia, että kontti lähtee ennen sadeaikaa hyvissä ajoin, ettei se ole jossain satamassa odottamassa vesisateessa kosteassa. Ei ole ihan kiireisen hommaa. Siinä kontissa tuli sitten muutakin.
        Huollintafirma hoiti homman.
        Lentokoneessa on tuotu joskus aika isojakin tavaroita, kun on pakattu ne lentokentällä muoviin ja ne on tullu ruumassa ehjinä perille.


      • Paljonko maksoi
        Diudix kirjoitti:

        Rahdattiin me niitä Suomeen. Kontissa tulivat ja hyvin pakattuina, kaikki ehjinä. Pitää vaan huolehtia, että kontti lähtee ennen sadeaikaa hyvissä ajoin, ettei se ole jossain satamassa odottamassa vesisateessa kosteassa. Ei ole ihan kiireisen hommaa. Siinä kontissa tuli sitten muutakin.
        Huollintafirma hoiti homman.
        Lentokoneessa on tuotu joskus aika isojakin tavaroita, kun on pakattu ne lentokentällä muoviin ja ne on tullu ruumassa ehjinä perille.

        kontti? Noin suurinpiirtein. Kauanko kesti saada Suomeen?

        Mulla on kokemusta lentorahdista. Sekä hyviä, että ei niin hyviä kokemuksia. Pehmeä tavara tulee tietysti hyvin perille, mutta sitten on ollut lähetyksiä joissa n. puolet on ollut tuusan nuuskana. Nykyään ei enää luoteta vieraisiin pakkaajiin, vaan hoidetaan homma alusta asti itse.

        Parhaimmillaan lentorahdit ovat olleet perillä 4 päivässä, pisimmillään on kestänyt
        sellaiset 10 pvää. Vähän riippuu siitä mistä päin Intiaa lähettää, ja mitä kuljetusfirmaa käyttää.


      • Diudix
        Paljonko maksoi kirjoitti:

        kontti? Noin suurinpiirtein. Kauanko kesti saada Suomeen?

        Mulla on kokemusta lentorahdista. Sekä hyviä, että ei niin hyviä kokemuksia. Pehmeä tavara tulee tietysti hyvin perille, mutta sitten on ollut lähetyksiä joissa n. puolet on ollut tuusan nuuskana. Nykyään ei enää luoteta vieraisiin pakkaajiin, vaan hoidetaan homma alusta asti itse.

        Parhaimmillaan lentorahdit ovat olleet perillä 4 päivässä, pisimmillään on kestänyt
        sellaiset 10 pvää. Vähän riippuu siitä mistä päin Intiaa lähettää, ja mitä kuljetusfirmaa käyttää.

        Hinnasta en sano muuta, kuin oli edullinen, kun tuossa kontissa tuli muutakin ja meni "firman piikkiin". Kannattaa kysyä kuitenkin useammalta huollintaliikkeeltä, hinnoissa eroja. Aikaa meni n. kolme kuukautta ja mitään ei ollut mennyt rikki, niin hyvin oli pakattu.


      • No, meillä on
        Diudix kirjoitti:

        Hinnasta en sano muuta, kuin oli edullinen, kun tuossa kontissa tuli muutakin ja meni "firman piikkiin". Kannattaa kysyä kuitenkin useammalta huollintaliikkeeltä, hinnoissa eroja. Aikaa meni n. kolme kuukautta ja mitään ei ollut mennyt rikki, niin hyvin oli pakattu.

        vähän sama tilanne, eli harjoitamme maahantuontia mm. Intiasta. Mitään ei kuitenkaan ole konttikaupalla roudattu, sillä tavara on pienempää ja pääas. pehmeän sorttista. Täytyypä ottaa tuo konttihanke ohjelmistoon kun taas lähdetään kesäksi Intiaan. Siinähän sitä voi kesän mittaan hyvinkin shoppailla kontillisen kamaa lähetettäväksi. Ja onneksi nykyään on niitä minikonttejakin.


      • abcs12

        olen teettanyt vaatteita paljon alilla jo muutaman vuoden ja aina ovat tulleet hyvia
        pari sovitustusta niin sitten taydellinen.
        parhaillaan taas on alilla monta asua tyon alla.
        totta, etta taalla on raataleita paljon mutta taso vaihtelee todella paljon
        siita syysta en uskalla edes vaihtaa raatalia.
        olen aika vaativa ja ei ole valittamista.
        mielellani asioin hanen kanssaan , koska on tosi miellyttava ihminen ja niin kotoinen. on ilo asioida hanen kanssaan.


      • intia mielessäin
        abcs12 kirjoitti:

        olen teettanyt vaatteita paljon alilla jo muutaman vuoden ja aina ovat tulleet hyvia
        pari sovitustusta niin sitten taydellinen.
        parhaillaan taas on alilla monta asua tyon alla.
        totta, etta taalla on raataleita paljon mutta taso vaihtelee todella paljon
        siita syysta en uskalla edes vaihtaa raatalia.
        olen aika vaativa ja ei ole valittamista.
        mielellani asioin hanen kanssaan , koska on tosi miellyttava ihminen ja niin kotoinen. on ilo asioida hanen kanssaan.

        Just palanneena voin yhtyä kirjoitukseesi. Teetin kahdet housut, toiset luonnonvalkoista silkkiä, toiset mustat farkkutyylisen hameen, jonka teki mukanani olleen hameen mallista lyhyen takin. Kaikki onnistui kertasovittamalla täydellisesti. Maksoin kaikista yhteensä n. 240 euroa, mutta kankaat on todella laadukkaita. Aiemmat räätälikokemukset on olleet erittäin huonoja, melkein roskiskamaa.


      • Olikohan ihan halpaa
        intia mielessäin kirjoitti:

        Just palanneena voin yhtyä kirjoitukseesi. Teetin kahdet housut, toiset luonnonvalkoista silkkiä, toiset mustat farkkutyylisen hameen, jonka teki mukanani olleen hameen mallista lyhyen takin. Kaikki onnistui kertasovittamalla täydellisesti. Maksoin kaikista yhteensä n. 240 euroa, mutta kankaat on todella laadukkaita. Aiemmat räätälikokemukset on olleet erittäin huonoja, melkein roskiskamaa.

        Tosi suurelta summalta kuulostaa, jos 240€ meni, siis n. 15000rs., toisaalta nakematta on vaikeaa arvostella. Suomessahan tuota plajaysta ei saa tuolla rahaa, joten siihen verraten tietty halpaa.
        Rahaa on kylla helppo saada menemaan Intiassa ostoksiin aika helposti, kun tuo euron suhde ruppanaan sokaisee.


    • hohhoijaa

      Maksoit liikaa Alille 240e huh, huh, Alilla ei ole laadukkaita kankaita, tiedoksi
      intia mielessäin

      samat saa alle 100e Intiassa ja paremmilla kankailla
      turistit maksaa
      silkki on mitä on ja Goalla surkeaa
      siinä taas yksi tietämätön ja 240e höynäytetty Suomalainen

      • Jösses

        mitä hintoja jengi maksaa vaatteiden teettämisestä!!!!

        Poiketkaa menomatkalla Delhissä Chandni Chowkilla kangasostoksilla. Jos katsotaan katua Red Fortin päästä, niin etenkin vasemmalta puolelta löytyy mahtavia ostopaikkoja (kannattaa lähteä kulkemaan mutkitteleville pikkukujille tekemään todelllisia löytöjä). Mulla on vankka materiaalien tuntemus koulutukseni takia, ja voin kertoa, että sieltä löytyy mm. kaikki kriteerit täyttäviä silkkikankaita alk. n. 2e/metri (koneella kudottua). Toki löytyy myös huomattavasti kalliimpiakin silkkejä (käsinkudottuja, joihin on käytetty koristeluun aitoa kultaa tai hopeaa).

        Delhistä löytyy myös hyviä räätäleitä, jotka valmistavat vaatteetkin huomattavasti edullisemmin kuin tuo selvästi turistihintoja kiskova Alinne.


      • intia mielessäin
        Jösses kirjoitti:

        mitä hintoja jengi maksaa vaatteiden teettämisestä!!!!

        Poiketkaa menomatkalla Delhissä Chandni Chowkilla kangasostoksilla. Jos katsotaan katua Red Fortin päästä, niin etenkin vasemmalta puolelta löytyy mahtavia ostopaikkoja (kannattaa lähteä kulkemaan mutkitteleville pikkukujille tekemään todelllisia löytöjä). Mulla on vankka materiaalien tuntemus koulutukseni takia, ja voin kertoa, että sieltä löytyy mm. kaikki kriteerit täyttäviä silkkikankaita alk. n. 2e/metri (koneella kudottua). Toki löytyy myös huomattavasti kalliimpiakin silkkejä (käsinkudottuja, joihin on käytetty koristeluun aitoa kultaa tai hopeaa).

        Delhistä löytyy myös hyviä räätäleitä, jotka valmistavat vaatteetkin huomattavasti edullisemmin kuin tuo selvästi turistihintoja kiskova Alinne.

        Samaa hintatasoa pitävät muutki räätälit, jotka ovat omasta mielestään ja asiakkaidenkin mielestä asiansa osaavia. Noita joka kulmalla olevia "nurkkaräätäleitä" kyllä piisaa, jotka varmaan olisivat tehneet saman murto-osalla. Mutta siihen en enää lankea huonojen kokemusten takia. Eikä vaatteiden teettäminen ole Suomessakaan ilmaista, vaikka hyvän kankaan tuliaisina ostaisi.
        Minulla on siis kokemusta muistakin räätäleistä Goalla. Tällä kerrtaa olin tyytyväinen ja ihan omalla rahallani maksoin (en palstalaisten).
        Delhiin en viitsi räätälin takia lähteä, vaikka ilmaiseksi tekisivät. Aika on minulle vielä työikäisenä rahaa sekin. Mutta jos joku haluaa, niin se hänelle suotakoon.


      • No, ei siitä nyt
        intia mielessäin kirjoitti:

        Samaa hintatasoa pitävät muutki räätälit, jotka ovat omasta mielestään ja asiakkaidenkin mielestä asiansa osaavia. Noita joka kulmalla olevia "nurkkaräätäleitä" kyllä piisaa, jotka varmaan olisivat tehneet saman murto-osalla. Mutta siihen en enää lankea huonojen kokemusten takia. Eikä vaatteiden teettäminen ole Suomessakaan ilmaista, vaikka hyvän kankaan tuliaisina ostaisi.
        Minulla on siis kokemusta muistakin räätäleistä Goalla. Tällä kerrtaa olin tyytyväinen ja ihan omalla rahallani maksoin (en palstalaisten).
        Delhiin en viitsi räätälin takia lähteä, vaikka ilmaiseksi tekisivät. Aika on minulle vielä työikäisenä rahaa sekin. Mutta jos joku haluaa, niin se hänelle suotakoon.

        sentään noin syvälle tarvitse herneitä nenään vetää, vaikka kerrotaankin, että parempilaatuisia kankaita ja taitavampia edullisempia räätäleitä löytyy muualta kuin Goalta.

        Ihan voit minun puolestani maksaa mitä haluat, mutta uskoisin että etenkin sellaiset jotka liikkuvat Delhin kautta Goalle ja muuallekin Intiaan saattavat olla hyväntahtoisista vinkeistä jopa kiitollisia.

        Itselleni Delhissä vaatteiden teettäminen ei ole mikään ongelma. Käyn siellä useamman kerran vuodessa, ja väliin lennän sinne ihan vaan shoppailemaan ja viettämään aikaa ystävättärien kanssa. Goan olen nähnyt, ja sinne en enää lähtisi vaikka joku kustantaisi matkan.

        Niin, ja työikäinen minäkin olen, mutta sillä tavalla vapaa kulkemaan, etten laske aikaani rahassa. Sitä paitsi viihdyn Delhissä aivan uskomattoman hyvin.


    • raha, raha

      Goalle menee Suomalaiset tuntemaan mikä on Intialainen rehellinen Vilppi
      eli korkeat hinnat, joku oli maksanut 240e vaatteistaan

      Intialainen perhe elää muutamalla kymmenella Rupialla per päivä/ Vaattureilla rahat menee ihan toisille miehille/ ovat renkeinä tekemässä vaatteita/ tämä Intialainen järjestelmä on erikoista ja lonkerot lisäksi ottamassa osuuttaan rahoista


      ei Intialaiset huijaa sehän on rehellinen vilppi, turisteilta rahat pois, jos se on mahdollista.

      • Olikohan ihan halpaa

        Tuo 240€ on aika iso raha Intiassa. Meilla kotiapulainen 6000rs. kuukaudessa ja autonkuljettaja 10000rs. kuukaudessa, molemmat kulkee ihan hyvissa vaatteissa ja ostaa kannykat ym.


      • terveisii
        Olikohan ihan halpaa kirjoitti:

        Tuo 240€ on aika iso raha Intiassa. Meilla kotiapulainen 6000rs. kuukaudessa ja autonkuljettaja 10000rs. kuukaudessa, molemmat kulkee ihan hyvissa vaatteissa ja ostaa kannykat ym.

        Joo mutta ottakaahan nyt huomioon myös se että räätälit harvoin ompelee itte niitä vaatteita.Heillä on sitä varten työntekijät erikseen,vuokrat pitää maksaa ja sähkötkään tuskin on ilmaisia.Joten eipä tosta 240€ hirveesti jää


      • intia mielessäin
        terveisii kirjoitti:

        Joo mutta ottakaahan nyt huomioon myös se että räätälit harvoin ompelee itte niitä vaatteita.Heillä on sitä varten työntekijät erikseen,vuokrat pitää maksaa ja sähkötkään tuskin on ilmaisia.Joten eipä tosta 240€ hirveesti jää

        Näin on. Ja räätäleillä kaikenkaikkiaan ei hirveän hyvin mene tänä päivänä Goassa. Ei tarvinne kadehtia.


      • ihanmitenvaan
        intia mielessäin kirjoitti:

        Näin on. Ja räätäleillä kaikenkaikkiaan ei hirveän hyvin mene tänä päivänä Goassa. Ei tarvinne kadehtia.

        Miksi nää kaksi edellistä on miinustettu,kommentithan on ihan tosia.Taitaa olla suurimmaksi osaksi nää tällä palstalla kirjottelijat semmosii jotka ei oo ikinä käynyt missään ja ovat vaan niin v...n kateellisia matkoilla käyville


      • Eimitaakateutta
        ihanmitenvaan kirjoitti:

        Miksi nää kaksi edellistä on miinustettu,kommentithan on ihan tosia.Taitaa olla suurimmaksi osaksi nää tällä palstalla kirjottelijat semmosii jotka ei oo ikinä käynyt missään ja ovat vaan niin v...n kateellisia matkoilla käyville

        En tunne mitaan kateutta ja enka mina usko, etteiko taalla palstalla olisi oikeasti Intiassa matkanneita. Tosin moni varmaan vaan kaynnyt kerran taikka pari Goalla, mutta harvoin nakee sellaisia kommentteja, etta kirjoittajalla ei ole hajuakaan Intiasta.
        Aika paljon taalla nayttaa olevan juuri pelkastaan Goalla kavijoita, etta juuri muualta ei saa kommentteja taikka kokemuksia, jos niita alkaa kyselemaan.
        Mita tohon kateuteen tulee, niin siihen olen sitten tormannyt enempi sitten muualla, kuin taalla palstalla. Olen vuosia matkannut Intiassa, ensimmainen kerta meni niin hyvin, vaikka kaverit oli vaittaneet muuta, etta jatkoin tata matkaamistani. Ensin kaverit kyselivat, etta missa olin ja kun sanoin missa olin, ei tuo paikka sanonut heille yhtaan mitaan. Moni kun tietaa vaan Intiasta Goan... Monta talvea on vietetty perheen kanssa Intiassa.


    • intia mielessäin

      Varmasti on iso raha. Mutta itseäni on alkanut aina vaan enemmän ahdistaa se, että olisi yritettävä päästä ja saada kaikki mahdollisimman halvalla, niin että siitä on tulla koko Intian lomailun pääpointti. Kipurajat on silti minullakin, milloin maksan ja milloin en.
      Olemme onnekkaita täällä Suomessa, että rahaa tulee useimmille tasaisesti ympäri vuoden ja omistamme tällaisen elintason.

      Toivon kaikille oikein hyviä kauppoja kangas- ja räätälimarkkinoilla!

    • hohhoijaa

      EI tarvi ihmetellä, jos hinnat nousee Goalla, kun Suomalaiset maksaa ihan hulluja hintoja joka paikassa
      holi holi väriä päähän vaan jokaiselle

      tottakai halvalla sehän on loman tarkoitus meillakin ettei hinnat karkaa käsistä Goalla

      rannallakin tingitään laskusta, se käy Intialaisille, hinnat nousseet valtavasti viimeisen 5v aikana, ennei ei saanut 5e rikki millään ja nyt menee jo helposti 10e
      ei juoda kaljaa eikä drinkkejä

      lomalla pitää olla halpaa ja Intia sopii meille jotka osaa tinkiä joka paikassa

      T-paidat ennen 50-75 rupiaa nyt pyydetään samoista paidoista 350rupiaa

      nautin tikimisestä Intialaisten kanssa

      • zirman

        Oon käynyt Goalla ekan kerran vuonna 2009,ja sen jälkeen joka talvi.Hinnat on ollut joka vuosi samat,tuntuu tietysti kalliilta jos on persaukinen ;-)


      • Sulla on sitten
        zirman kirjoitti:

        Oon käynyt Goalla ekan kerran vuonna 2009,ja sen jälkeen joka talvi.Hinnat on ollut joka vuosi samat,tuntuu tietysti kalliilta jos on persaukinen ;-)

        varmaan ollut jotain häikkää huomiointikyvyssä, sillä kyllä ne hinnat Intiassakin nousevat ihan siinä missä muuallakin.

        Näin vaan huomiona sellaiselta joka on viettänyt Intiassa viimeisten reilun 10 vuoden ajan eripituisia aikoja, yleensä kuitenkin aina useampia kuukausia kerrallaan.


      • Zirman
        Sulla on sitten kirjoitti:

        varmaan ollut jotain häikkää huomiointikyvyssä, sillä kyllä ne hinnat Intiassakin nousevat ihan siinä missä muuallakin.

        Näin vaan huomiona sellaiselta joka on viettänyt Intiassa viimeisten reilun 10 vuoden ajan eripituisia aikoja, yleensä kuitenkin aina useampia kuukausia kerrallaan.

        Laskutaito mulla kuiteskin on vielä tallella,joka kerta kahden viikon reissulla on mennyt 5-600 euroo ja aina eletty ihan samalla tavalla.En siis näin ollen ymmärrä miten ne hinnat nyt niinpaljon ois noussut


      • Ehkä Goan
        Zirman kirjoitti:

        Laskutaito mulla kuiteskin on vielä tallella,joka kerta kahden viikon reissulla on mennyt 5-600 euroo ja aina eletty ihan samalla tavalla.En siis näin ollen ymmärrä miten ne hinnat nyt niinpaljon ois noussut

        yrittäjät sitten vain nielevät tappionsa jos kerran eivät lisää hintojen nousua tuotteisiinsa ja palveluihinsa. Esimerkiksi ruoan hinta on noussut huikeasti viime vuosina, ja kyllä se kaikkialla muualla Intiassa tuntuu kuluttajien kukkarossa. Samoin kuljetuskustannukset ovat kohonneet merkittävästi. Todella mielenkiintoista ettei näilläkään ole mitään vaikutusta Goan hintatasoon.

        Mutta minun puolestani voimme ihan rauhassa sopia, että olet oikeassa ;)


      • hiohhoijaa
        zirman kirjoitti:

        Oon käynyt Goalla ekan kerran vuonna 2009,ja sen jälkeen joka talvi.Hinnat on ollut joka vuosi samat,tuntuu tietysti kalliilta jos on persaukinen ;-)

        ÄLÄ VALEHTELE TÄÄLLÄ ZIRMAN

        Olen käynyt Goalla vuosesta 2004

        ja hinnat on nousseet vuosi vuodelta


    • Aika väkisin

      väänetty aloitus (= Alin mainos) kaiken kaikkiaan. Kuka täällä on Alin perään huudellut kun sanot että 'moni on täällä kyselyt'?

      • !!!!!!?????

        onhan se hyvä saada palautetta toisilta turisteilta positiivista seka negatiivistä.
        kankaissa on paljon laatu / hinta eroja.
        linnan juhliin pukuihin tilattiin kalleimmat kankaan intiasta eikä varmasti goalta.
        tjäreborgin räätäli ainakin on kalliinpi mapsassa.

        paljonko olette maksaneet goalla räätäleille esim. leningin tekemisestä mikä osuus oli kankaista...mielenkiinnolla kyselen.


      • Pointti ei
        !!!!!!????? kirjoitti:

        onhan se hyvä saada palautetta toisilta turisteilta positiivista seka negatiivistä.
        kankaissa on paljon laatu / hinta eroja.
        linnan juhliin pukuihin tilattiin kalleimmat kankaan intiasta eikä varmasti goalta.
        tjäreborgin räätäli ainakin on kalliinpi mapsassa.

        paljonko olette maksaneet goalla räätäleille esim. leningin tekemisestä mikä osuus oli kankaista...mielenkiinnolla kyselen.

        olekaan keskustelun polveilu ja kokemusten vertailu, vaan aloitus, joka väittää monen kyselleen täällä Alin perään, mikä ei pidä paikkaansa. Olisi vaan ihan suoraan sanonut, että tässä nyt haluan mainostaa räätäliystävääni Alia. Jos ymmärrät.


      • Zirman
        Pointti ei kirjoitti:

        olekaan keskustelun polveilu ja kokemusten vertailu, vaan aloitus, joka väittää monen kyselleen täällä Alin perään, mikä ei pidä paikkaansa. Olisi vaan ihan suoraan sanonut, että tässä nyt haluan mainostaa räätäliystävääni Alia. Jos ymmärrät.

        Kyllä toi ketjun aloittaja on melko oikeessa.Luepas noita muita Goa-keskusteluja niin kyllä noissa on kyselty tätä Ali nimistä heppua.Jos sinua ärsyttää kaikki noin kovasti niin kannattais pysyä poissa näiltä sivuilta.


      • Ihan ekaksi
        Zirman kirjoitti:

        Kyllä toi ketjun aloittaja on melko oikeessa.Luepas noita muita Goa-keskusteluja niin kyllä noissa on kyselty tätä Ali nimistä heppua.Jos sinua ärsyttää kaikki noin kovasti niin kannattais pysyä poissa näiltä sivuilta.

        sinulle, että tietääkseni kukaan ei ole valtuuttanut ainakaan toistaiseksi sinua määrittelemään tämän palstan luku- tai kommentointioikeuksia.

        Ja edelleenkin, eipä täällä juurikaan ole Alin perään ruikutettu, ja ap voisi ihan reilusti sanoa, että mielestäni Ali on hyvä räätäli ja haluan suositella häntä muillekin. Saattaisi ihan oikeesti tuoda Ali-hepulle lisää asiakkaita.


      • joukokosti1
        Ihan ekaksi kirjoitti:

        sinulle, että tietääkseni kukaan ei ole valtuuttanut ainakaan toistaiseksi sinua määrittelemään tämän palstan luku- tai kommentointioikeuksia.

        Ja edelleenkin, eipä täällä juurikaan ole Alin perään ruikutettu, ja ap voisi ihan reilusti sanoa, että mielestäni Ali on hyvä räätäli ja haluan suositella häntä muillekin. Saattaisi ihan oikeesti tuoda Ali-hepulle lisää asiakkaita.

        Sinähän se tässä oot määritelly,että kuka saa kirjoittaa ja mitä.Kyllähän toi ap aika suoraan myös suosittelee tätä ko räätäliä.


      • hohhoijaa
        Zirman kirjoitti:

        Kyllä toi ketjun aloittaja on melko oikeessa.Luepas noita muita Goa-keskusteluja niin kyllä noissa on kyselty tätä Ali nimistä heppua.Jos sinua ärsyttää kaikki noin kovasti niin kannattais pysyä poissa näiltä sivuilta.

        Aleja on Goa ja Intia täynnä vaattureita
        ZIRMAN voi lähteä täältä Goalle etsimään ALIA
        kun ei ole pers aukinen
        kaikki muuthan ovat


      • Siis missa kaivattu?
        Zirman kirjoitti:

        Kyllä toi ketjun aloittaja on melko oikeessa.Luepas noita muita Goa-keskusteluja niin kyllä noissa on kyselty tätä Ali nimistä heppua.Jos sinua ärsyttää kaikki noin kovasti niin kannattais pysyä poissa näiltä sivuilta.

        Olen aika usein lukenut naita ketjuja taaltakin ja en kylla muista jotain vaatturi Alia kaivatun ennen tata viestiketjua. Suurin osahan naita viestiketjuista talla palstalla on juuri Goaan liittyvia, joten olisihan tuo Ali joskus tullut esille, jos hanta joku olisi kaipaillut. Linkita nyt malliksi meille joku toinenkin ketju taalta, jossa Alia kaipaillaan.
        Naita Aleja kylla Intiasta loytyy joka puolelta. Sinansa mielenkiintoinen ketju ollut tama, aina oppii jotain.
        Vaan aika kallis kaveri tuntuisi olevan tama Ali, minusta 240€ on kova raha Intiassa, kun samalla rahalla saa muuten aika paljon sellaista missa on Intialaista tyota. Meillakin autonkuljettaja kay ostamassa taikka tilaamassa madamelle taikka minulle jotain, niin hinta on melko sopiva, yleensa hinta on vain puolet, mita turistilta pyydetaan.


      • Sulla on
        joukokosti1 kirjoitti:

        Sinähän se tässä oot määritelly,että kuka saa kirjoittaa ja mitä.Kyllähän toi ap aika suoraan myös suosittelee tätä ko räätäliä.

        ilmeisesti vaikeuksia hahmottaa sitä mikä on depattia ja mikä määräilyä. Minä arvostelen ap:n tökeröä aloitusta, mutta en ole zirmanin tapaan määrittämässä sitä kuka saa osallistua keskusteluun, tai lukea tätä palstaa. Siinä on vissi ero, jonka huomannet jos hetkeksi pysähdyt ajattelemaan asiaa.


    • laatua laatua

      Alilla en teetä vaatteita, surkea esitys ja kankaat huono laatuisia
      mutta Suomalaisille kelpaa
      Itse teetän vaatteeni Delhissä, puku kaksilla housuilla kaksi paitaa kaksi kravattia 50e

      silkkipuku 100e ja samat loppu sävelet

      laatua pienellä hinnalla

    • ÄÄLIÖITÄ RIITTÄÄ

      Varsinaisii asiantuntijoita koko tän ketjun kirjoittelijat,tottakai Goalla nyhdetään turisteilta rahat pois,eihän ne paikalliset tyhmii oo,mutta turha lähtee vertailee jotain Delhin hintoi Goan hintoihin,aivan kaksi eri maailmaa

      • :D :D :D

        Niin näköjään riittää! Liityit juuri itse joukkoon :D


    • laatua laatua

      Goalta pääsee Delhiin muutamaksi päiväksi ostoksille lentämällä edes/takaisin 50e

      jää vielä kayttörahaa Goalle kun puvun ostaa Delhistä yms.

      sehän me tiedetään jo/>>turisteilta rahat pois,eihän ne paikalliset tyhmii oo Goallla

      Pakettimatkalaiset ei osaa laajentaa reviiriä

      Hotellilta- rannalle-hotellille, hippimarkkinoille, yms. paikkoihin

      on se ankeeta lomailua

      • Omatoimimatkaaja

        Toi, että "Pakettimatkalaiset ei osaa laajentaa reviiriä" on kyllä ihan totta. On sitten matkakohde mikä hyvänsä ja menet kysymään joltakin kaveriltasi, joka on käynnyt pakettimatkalla siellä, että kävitkö siellä ja siellä taikka näitkö sen ja sen, niin vastaus on, että en nähnyt, en käynnyt. Kaikki kuvat mitä on sitten matkalta räpsitty ja joilla kiusataan kyllästymiseen asti sukulaisia ja tuttavia, on otettu saman uima-altaan taikka pöydän äärestä, on joku käynnyt ihan maksetulla retkelläkin! Sama toistuu vuodesta toiseen...
        Toki hyvä niin, jos he ovat niistä matkoistaan onnellisia, mutta meille sivullisille ne ovat aika rasittavia, kun ei aina kehtaisi sanoa, että me on nähty nämä samat paikat jo kuvattuina moneen kertaan ja samat matkamuistot kirjahyllyssä. Onneksi postikortteja ei enään tule niin paljoa...

        On tosiaan ankeeta matkustelua!


    • intia mielessäin

      Ei taida olla yhtään vietiketjua, jossa ei loppujen lopuks tulis riitaa, minkälainen on "paras" lomailija ja mikä "paras" lomanviettotapa Intiassa.
      Aika huvittavaakin. Mua itseani ainakin kiukuttais, jos joku alkais määräillä miten mun pitää siellä elää, olla ja missä käydä. Toki hyvät vinkit on aina tervetulleita.
      Mutta jokainen tyylillään.

    • go, go Goa

      Tämä on vain keskustelua sinulle >>

      • intia mielessäin

        Googlesta olen paljon vinkkejä saanutkin tältä palstaltakin, kiitos siitä, että tällainenkin on olemassa.


    • Jotai tietoa Alista?

      Pistäkää vaikka muutama kuva tänne niistä Alin tekeleistä ja vaikka Alistakin, niin tiedetään, että mistä on kysymys. Kuvia on helppo ladata, tuossa malliksi http://aijaa.com/yPBUlA tuollainen maisemakuva ja muuta lehmäkin

      • Ei tainnut Alia..

        ..löytyä, kun ei ole mitään kuulunut. Tosin osa taitaa olla vielä Intiassa reissussa. Mukava olisi kuitenkin lukea toistenkin kokemuksista.


      • goafan
        Ei tainnut Alia.. kirjoitti:

        ..löytyä, kun ei ole mitään kuulunut. Tosin osa taitaa olla vielä Intiassa reissussa. Mukava olisi kuitenkin lukea toistenkin kokemuksista.

        Tältä kaudelta putiikki on kiinni. Tällä hetkellä Ali on Mumbaissa, ainakin viikko sitten kertoi menevänsä sinne pariksi kuukaudeksi. Viimeistään huomenna ollaan taas yhteyksissä. Mutta ensi talvena paikka on jälleen auki, kannattaa mennä kyselemään hintoja, jos siellä päin liikkuu. Mukava paikka, ja ammattitaitoinen räätäli.


    • ali,ali.ali

      Mumbaissa on satoja ALI räätäleitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe