Minulla on työpöydälläni kaksi OpenOffice calc -ohjelmalla tehtyä laskentataulukkoa. Haluaisin, että tiedosto B hakee tietoja tiedostosta A. Onnistuuko tämä ilman makroja käyttämällä Kytke ulkoiseen tietolähteeseen -toimintoa?
Pitääkö tiedostossa A jotenkin määritellä, että b saa käyttää tietoja? Aukaisin tiedoston B ja yritin luoda yhteyden tiedostojen välille ulkoiset tiedot -osiossa, ohjelma ei anna hyväksyä toimintoa OK-näppäimellä.
Missä vika?
Kytlkeminen ulkoiseen tietolähteeseen
3
110
Vastaukset
- Calcis
Tiedostossa A tulee nimetä alue josta tiedot haetaa. esim valitset hiirellä alueen A1:D10 sitten Ctrl F3 ... annat alueelle nimen.
Tiedostossa B kytket ulkoiseen tietolähteeseen (Valitset tiedoston A) jolloin Käytettävissä olevissa taulukoissa näkyy A:ssa oleva alueen nimi ,sitten vaan ok - Calcis
Lisätään viellä tuosta kytkemisestä, aina A:ssa tehtyjen muutosten jäkeen tulee A tallentaa jotta B:hen tulee päivitetty tieto.
DDE-funktio näyttäisi päivittyvän ilman lähdetiedoston tallennustakin. Sen toiminta on samantapainen kuin valikosta tehtävä kytkentä ulkoiseen tietolähteeseen. Ohjeista löytynee lisää tietoa ja ehkä vielä enemmän englanniksi tästä:
http://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/How_Tos/Calc:_DDE_function
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423