Maksusitoumus/Sosiaalitoimisto

Kysymys1.

Jos sosiaalitoimisto tekee maksusitoumuksen johonkin asiaan niin vaikuttaako se kelan maksamaan työmarkkinatukeen, eli voidaanko kelan päästä ottaa jotain pois jos sosiaalitoimisto antaa maksusitoumuksen. Sosiaalitoimisto sekoilee nyt ja asia on vireillä, miten luulette että käy? Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi syystä, että en halua alkaa kikkailemaan papereiden kanssa ja kelasta olen saanut rahat viimeset vuodet.

Asiallisia vastauksia kiitos!

8

4944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei, ei.

No, minun mielestäni työmarkkinatukeen ei vaikuta tuollaiset asiat. Maksusitoumuksenhan saattaa saada vaikka proteesin hankintaan, eikä sillä ole mitään merkitystä työmarkkinatuen kanssa. Se on tiettyyn asiaan kohdennettu raha! Ei siis mitään tuloa.... Maksusitoumuksiakaan ei ihan helpolla ja mihin tahansa myönnetä.

Eli mun mielestä ei kyllä vaikuta yhtään sun työmarkkinatukees. Ei sitä sinne Kelaan tarvitse edes työmarkkinatukiasioissa ilmoitella.

Niin kun, kato eihän toimeentulotukikaan vaikuta työmarkkinatukeen, vaan se on niinpäin että työmarkkinatuki vaikuttaa toimeentulotukeen.

• 3-3

"""" Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi syystä, että en halua alkaa kikkailemaan papereiden kanssa ja kelasta olen saanut rahat viimeset vuodet."""

No kyllä se maksusitoumuskin on toimeentulotukea.
      Et sinä sieltä sossusta mitään saa ilman sitä paperisotaa.

Vai meinaatko, että kuka tahansa saa sossusta maksusitoumuksen mihin tahansa, kun sanoo:
      "en hae toimeentulotukea, mutta kirjoita minulle lappu uuteen telkkariin"?

• ei kysynyt.

Eihän aloittaja tuota kysynyt, vaan vaikuttaako toimeentulotuki työmarkkinatukeen. No, ei vaikuta, eikä etenkään mikään maksusitoumus.

Mutta päinvastoin kyllä, eli mitä saat työmarkkinatukea, niin se huomioidaan siinä sossurahassa.

• Eli siis
        ei kysynyt. kirjoitti:

Eihän aloittaja tuota kysynyt, vaan vaikuttaako toimeentulotuki työmarkkinatukeen. No, ei vaikuta, eikä etenkään mikään maksusitoumus.

Mutta päinvastoin kyllä, eli mitä saat työmarkkinatukea, niin se huomioidaan siinä sossurahassa.

"Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi"

• :))

Sossun maksusitoumus on toimeentulotukea. Et siis hae toimeentulotukea kun haluat sossusta maksusitoumuksen :D Aika jännästi olet ymmärtänyt asian väärin :) Maksusitoumuksessa joudut sossun asiakkaaksi ja kikkailemaan niiden papereiden kanssa. Hyvät perustelut joudut kyllä siihen hakemukseen laittamaan miksi sitä tarvitset ja minne.

• Kysyjä1.

Joo. Sain sen maksusitoumuksen mitä hainkin :-)

• eiksjuuh

Pitäskin hakee maksusitoumus uuteen telkkariin, pesukoneeseen, sohvaan, tietokoneeseen ja mattoihin...

• Joo ja mä tarviin

kans maksusitoumuksen kun vähän kämppä hajosi viime viikonloppuna kavereiden kanssa rentoutuessa. Ei mitään vakavaa, puukonjälkiä vaan joka puolella kun hippasta leikittiin ja muutama nyrkinmentävä reikä sisäovissa. Kai ne on kunnan ammattimiehen helppo korjata jos niille maksusitoumusta näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5091
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4333
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      101
      1312
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1310
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      913
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      793
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe