Maksusitoumus/Sosiaalitoimisto

Kysymys1.

Jos sosiaalitoimisto tekee maksusitoumuksen johonkin asiaan niin vaikuttaako se kelan maksamaan työmarkkinatukeen, eli voidaanko kelan päästä ottaa jotain pois jos sosiaalitoimisto antaa maksusitoumuksen. Sosiaalitoimisto sekoilee nyt ja asia on vireillä, miten luulette että käy? Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi syystä, että en halua alkaa kikkailemaan papereiden kanssa ja kelasta olen saanut rahat viimeset vuodet.

Asiallisia vastauksia kiitos!

8

5195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei, ei.

No, minun mielestäni työmarkkinatukeen ei vaikuta tuollaiset asiat. Maksusitoumuksenhan saattaa saada vaikka proteesin hankintaan, eikä sillä ole mitään merkitystä työmarkkinatuen kanssa. Se on tiettyyn asiaan kohdennettu raha! Ei siis mitään tuloa.... Maksusitoumuksiakaan ei ihan helpolla ja mihin tahansa myönnetä.

Eli mun mielestä ei kyllä vaikuta yhtään sun työmarkkinatukees. Ei sitä sinne Kelaan tarvitse edes työmarkkinatukiasioissa ilmoitella.

Niin kun, kato eihän toimeentulotukikaan vaikuta työmarkkinatukeen, vaan se on niinpäin että työmarkkinatuki vaikuttaa toimeentulotukeen.

• 3-3

"""" Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi syystä, että en halua alkaa kikkailemaan papereiden kanssa ja kelasta olen saanut rahat viimeset vuodet."""

No kyllä se maksusitoumuskin on toimeentulotukea.
      Et sinä sieltä sossusta mitään saa ilman sitä paperisotaa.

Vai meinaatko, että kuka tahansa saa sossusta maksusitoumuksen mihin tahansa, kun sanoo:
      "en hae toimeentulotukea, mutta kirjoita minulle lappu uuteen telkkariin"?

• ei kysynyt.

Eihän aloittaja tuota kysynyt, vaan vaikuttaako toimeentulotuki työmarkkinatukeen. No, ei vaikuta, eikä etenkään mikään maksusitoumus.

Mutta päinvastoin kyllä, eli mitä saat työmarkkinatukea, niin se huomioidaan siinä sossurahassa.

• Eli siis
        ei kysynyt. kirjoitti:

Eihän aloittaja tuota kysynyt, vaan vaikuttaako toimeentulotuki työmarkkinatukeen. No, ei vaikuta, eikä etenkään mikään maksusitoumus.

Mutta päinvastoin kyllä, eli mitä saat työmarkkinatukea, niin se huomioidaan siinä sossurahassa.

"Eli siis en hae toimeentulotukea vaan vain maksusitoumusta erääseen asiaan mutta en halua joutua sosiaalitoimiston asiakkaaksi"

• :))

Sossun maksusitoumus on toimeentulotukea. Et siis hae toimeentulotukea kun haluat sossusta maksusitoumuksen :D Aika jännästi olet ymmärtänyt asian väärin :) Maksusitoumuksessa joudut sossun asiakkaaksi ja kikkailemaan niiden papereiden kanssa. Hyvät perustelut joudut kyllä siihen hakemukseen laittamaan miksi sitä tarvitset ja minne.

• Kysyjä1.

Joo. Sain sen maksusitoumuksen mitä hainkin :-)

• eiksjuuh

Pitäskin hakee maksusitoumus uuteen telkkariin, pesukoneeseen, sohvaan, tietokoneeseen ja mattoihin...

• Joo ja mä tarviin

kans maksusitoumuksen kun vähän kämppä hajosi viime viikonloppuna kavereiden kanssa rentoutuessa. Ei mitään vakavaa, puukonjälkiä vaan joka puolella kun hippasta leikittiin ja muutama nyrkinmentävä reikä sisäovissa. Kai ne on kunnan ammattimiehen helppo korjata jos niille maksusitoumusta näyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      24
      3737
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      42
      1859
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      25
      1139
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      67
      1068
    5. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      32
      1029
    6. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      25
      1026
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      41
      913
    8. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      173
      841
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      56
      793
    10. Pub Marjuskan grillibileet

Pub marjuskassa ilmainen makkara tarjoilu ja jakaa parille sadalle aurinko laseja. Miten tälläistä. Saako popittaa ja ja
      Haapavesi
      12
      723
    Aihe