Sony Xperia go - ennakoiva tekstinsyöttö pois

eka Sonyni

Mistä Sonyssa ennakoivan tekstinsyötön saa pois päältä? Kaikkea muuta vaihtoehtoista löytyy valikoista, mutta ei tuota... vai enkö vain osaa etsiä oikeasta kohtaa.
Jeesikää, kiitos!

15

7159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täältä pitäisi onnistua: Valikko->Asetukset->Näppäimistöasetukset->Tekstinsyöttöasetukset.

    • eka Sonyni

      eipä löydy tuolta mahdollisuutta poistaa sitä käytöstä..

    • jebou2

      Kävin tänään näpräämässä ostoaikessa Gigantissa ko. puhelinta. Kyllä se sieltä asetuksista löytyy. Jtn muotoa ehdota sanoja valitse pois päältä. Ja jos olet asetuksista valinnut peruspuhelin "näppiksen" eli kirjaimet rymitelty numeroiden paikalle. Valinta oli siinä vasemassa reunassa vihreä pilkku, kun sitä klikkaa lähtee pois.

    • Kirahviavaruudesta

      Itse ostin myös uuden sonyn ja sama ongelma vaivaa. Tuolta kyllä löytyy joku tekstinkorjaus jonka kytkin pois, mutta syöttö jatkuu siitä huolimatta.

    • Pelastaja12345

      Asetukset--->Kieli ja syöttötapa----> Xperia näpääimistö ja siitä sitä jakoavaimenkuvaa-----> sanastoehdotukset ja ei kiitos!

      • Kaappinen

        Minulla on vastaava puhelin eli näin: Asetukset -> Kieli ja syöttötapa -> Xperia-näppäimistö (Kansainvälinen näppäimistö). Nyt painetaan oikeanpuoleista kieltämättä jakoavainta muistuttavaa kuvaa. Avautuu alavalikko, josta valitaan Tekstinsyötön asetukset -> Sanaehdotukset -> En halua apua kirjoittaessani, en edes ehdotuksia. Itse käytän asetusta Ehdota sanoja, älä korjaa automaattisesti ja toimii hyvin.


      • Seide
        Kaappinen kirjoitti:

        Minulla on vastaava puhelin eli näin: Asetukset -> Kieli ja syöttötapa -> Xperia-näppäimistö (Kansainvälinen näppäimistö). Nyt painetaan oikeanpuoleista kieltämättä jakoavainta muistuttavaa kuvaa. Avautuu alavalikko, josta valitaan Tekstinsyötön asetukset -> Sanaehdotukset -> En halua apua kirjoittaessani, en edes ehdotuksia. Itse käytän asetusta Ehdota sanoja, älä korjaa automaattisesti ja toimii hyvin.

        Suuret kiitokset. Kyllä nyt kelpaa näpytellä. Hermo oli tosiaan mennä.


    • newbie2Sony

      Kiitoksia kovasti meinas mennä hermo tän näppiksen kanssa :D

      • piski1

        Tiedän miltä susta tuntuu! Itselle meni kanssa hermo Sonyn ennakoivan tekstinsyötön kanssa, mutta tämän ketjun viesteistä oli paljon apua :-)


    • ennnakointi ok

      Olen tyytyväinen Sony Xperian ennakoivaan tekstin syöttöön,se on parempi kuin Nokiassa. Lisäksi sovellus päivittää sanastoa. YT käytössä hyötyä. Näppäimistön käyttöä helpottaa kynä,joka sitä varten tehty.

    • Wiccey666

      Mulla on Sony Xperia XA 1 eikä siitä löydy tuota Xperia näppäimistöä.. eikä jakoavaimen näköistä... joo hermot menee.., on se kumma et pitää olla oletuksena toi ennakoiva

      • tuskailin_samaa

        SwiftKey näppäimistöstä mikä tossa XA1 mallissa on, ei ennakoivaa teks.syöttöä saa päältä pois. Pitää vaihtaa joku muu näppäimistö.


      • xa1plussony

        En saa silti pois ennakoivaa vaikka vaihdoin toisen näppämistön. :( hermo meneee kyllä juu


    • Äksperiaan_ärsyyntynyt

      En olisi ostanut tätä Xperiaa, jos olisin tiennyt kaikista hankaluuksista... Ilmeisesti moni muu puhelin olisi ollut seniorikansalaiselle parempi kuin tämä. Laite meni myös parin kuukauden jälkeen takuuhuoltoon. Luulin ensin, etten vaan osaa ja niin luuli koko suku. Ja ostaessani ensimmäisen älypuhelimeni luulin, että tällä olisi helpompi laittaa txt-viestejä kuin vanhalla puhelimella! No ei todellakaan ole.

      • tyytyväinenSonynkäyttäjä

        Sonyn puhelinten ja tablettien ennakoiva ja oppiva,nopea txt syöttö kyllä toimii hyvin jos vertaan vaikka Samsungin tablettiin jonka kanssa minulla oli alkuun vaikeuksia ja vieläkin tulee virhesanoja. Ostin keskihintaisen Sonyn älypuhelimen valkoisen M2 mallin ja joku vuosi sitten ja toiminut hyvin, ei vikoja ja jatkossakin ostan Sonyn. Olen nyt katsellut ja lukenut tietoja uusimmista malleista ja värivaihtoehdot eivät oikein miellytä ja painoa on tullut liikaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe