Olen pitkää miettinyt mikä olisi Canonin toinen runko, jonka voisi hankkia nyt jo hieman vanhan vuonna 2007 hankitun 30 D rinnalle.
Kyseessä on pääasiassa luontokuvaus, laadukkaita objektiivejä on runsaasti, pitkät putket ovat kaikki L-sarjan putkia ja lyhyemmät kaikilla ominaisuuksilla.
Videokuvausta en tarvitse, koska se on muissa kameroissa, jos sitä tarvitsee.
Croppi runkoiseen olen kuitenkin mieltynyt, mutta mikä Canon?
Toinen runko 30D rinnalle
10
150
Vastaukset
- Prominent
EOS 5 D mk3/mk2.
Tai vaihtoehtoisesti uusi tai hyväkuntoinen EOS 1D mk4.- 60 D
Nuo ei ole croppeja vaan nämä 7D, 60 D ehkä EOS M jos tarvitsee pokkarinkokoista croppikennoista.
- t+t
60 D kirjoitti:
Nuo ei ole croppeja vaan nämä 7D, 60 D ehkä EOS M jos tarvitsee pokkarinkokoista croppikennoista.
Päädyin itse valitsemaan 7D:n korvaajaksi ikääntyvälle 30D:lle. 60D:tä en sen pidemmälle harkinnut, koska Canon meni ja vaihtoi metallirungon muoviseen. En myöskään tykännnyt 60D:n päällä olevista toimintopainikkeista (ne LCD-ruudun yläpuolella olevat). Käytän kameraa etenkin näin talvella usein hanskojen kanssa ja sekä 30D:n että 7D:n käyttö onnistuu hyvin. 60D on varmasti hyvä valinta sellaiselle, joka siirtyy entry-level malleista "kymppisarjaan", mutta kymppisarjalaisen jo omistavalle lienee järkevämpää katsella 7D:tä.
Ja minullakaan 6D/5D/1D sarjalaiset ei olleet vaihtoehto. Eivä olisi millään sopineet budjettiin ja toisaalta halusin tässä vaiheessa vielä nimenomaan kroppikennoisen rungon.
Jos käytetty kamera on vaihtoehto, niin hyväkuntoinen 50D voisi olla sekin harkitsemisen arvoinen, mikäli sellaisen jostain löytää sopivalla hinnalla.
- Prominent
EOS 7D lienee ainoa mahdollinen.
Itse omistan EOS 1D mk4 joka on hyvä mutta aivan auttamattomasti ylihintainen.
Sääsuojaamattoman ostaminen on rahan haaskaamista... - 7Dii
Kannattaisi ehkä vähän vielä odottaa, koska uudet 7D ii ja 70D on huhujen mukaan tulossa piakkoin.
- Canonisti minäkin
Käytännössä nykyisistä rungoista 7D on ainoa croppivaihtoehto. Se on ollut jo alennuksissa ennen seuraajan tuloa. Onko seuraaja 7D vai 70D, saamme nähdä. Toisaalta olisiko 5D mark III kuitenkin oikea suunta?
- Canon7D
Tuota se voi olla se 7D roimalla alennuksella poistomyyntilaarista. Mutta tarviitko kaksi
croppia puoleenhintaan ilman yhtä kokonaista?
Meinaan vaan että...kalliitahan ne ne ISOmpi kennoiset ovat mutta niissä on myös eittämättä eri kuvakulma paitsi Nikonissa mikä muuntaa kennokoon sopivaksi
vaikka liittäisi DX-kokoisen objektiivin FX kennoiseen kameraan. - saaristoon?
Oletko ostamassa saaristoon sisäkäyttöön kameran jossa ei ole kosteustiivisteitä?
Kannattaisiko harkita kameraa jota uskaltaa ulkoiluttaa kostealla kelillä?- 60 D
Kyllähän tuo 7D on varmaan yhtä hyvä kuin 30 D joka näyttäisi jo 6 vuotta kestäneen sitä saaristolaiskosteutta.
- Canonisti minäkin
60 D kirjoitti:
Kyllähän tuo 7D on varmaan yhtä hyvä kuin 30 D joka näyttäisi jo 6 vuotta kestäneen sitä saaristolaiskosteutta.
Tuo 7D on ok. Kymppisarja 50D: n jälkeen ei kestä käyttöä sillä 60D on oleellisesti heppoisemmin tehty kuin edeltävät mallit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?5045511Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1194749- 4082214
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.292202Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1651150- 621081
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N91001Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll73971Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132948